Grattis Innogames - Ni är nu erkänt de största idioterna

DeletedUser

Guest
TW har gått från ett roligt o "rättvisst" spel till ett spel där du kan köpa fördelar som ger dig o stammen sån fördel att världen istort sett avgörs på ett antal månader, ett ex på detta är V20. Kör du inte med prem så tar det satans lååång tid ( o JA jag farmar järnet).

skulle jag som idrottsutövare kunna köpa dessa fördelar då kallas detta för doping.

Jag tycker det fortfarande är roligt o spela, men det är inte för att jag älskar o köpa prem o göda era feta.... utan det är som "old school" träffa fd och gamla stambröder o systrar.

Det är inte samma glädje dock när man er ex sin granne springa iväg i poäng då han köper allt för prem o jag kämpar på att farma som en liten Nigger på ett bomullsfält.

Nej det va som den gamla klyschan säger DET VA BÄTTRE FÖR!
 

DeletedUser

Guest
Så mycket gör ändå inte premet.. Du kan fortfarande inte komma speciellt långt på prem utan skills

Och anledningen till att världarna nu avslutas så fort är för att det är så extremt lite spelare kvar..
 

DeletedUser

Guest
TW har gått från ett roligt o "rättvisst" spel till ett spel där du kan köpa fördelar som ger dig o stammen sån fördel att världen istort sett avgörs på ett antal månader, ett ex på detta är V20. Kör du inte med prem så tar det satans lååång tid ( o JA jag farmar järnet).

skulle jag som idrottsutövare kunna köpa dessa fördelar då kallas detta för doping.

Jag tycker det fortfarande är roligt o spela, men det är inte för att jag älskar o köpa prem o göda era feta.... utan det är som "old school" träffa fd och gamla stambröder o systrar.

Det är inte samma glädje dock när man er ex sin granne springa iväg i poäng då han köper allt för prem o jag kämpar på att farma som en liten Nigger på ett bomullsfält.

Nej det va som den gamla klyschan säger DET VA BÄTTRE FÖR!

Tror du värkligen pådeta själv angående V20, vi i stamen kör endast med premium konto, sen har vell dom flästa FA, finns ingen anledning till att använda mer pp
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tror du värkligen pådeta själv angående V20, vi i stamen kör endast med premium konto, sen har vell dom flästa FA, finns ingen anledning till att använda mer pp

Tror? jag upplever det så. för att ha FA så måste du ha prem o med tanke på att betala för ex 2 världar preem kostar mer än smakar.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
V19 - -M- köper till sig vinst.

De förlorar frontkrig, men kan köpa mur & kyrka bakom våran front på en timme - Uppdeffad o klar innan första nuke når fram. Vem var de som sa att man ej kunde köpa "skillz" ....


(Ja jag kryper till korset & erkänner att ja hatar skiten, ja är bara männsklig........)
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
V19 - -M- köper till sig vinst.

De förlorar frontkrig, men kan köpa mur & kyrka bakom våran front på en timme - Uppdeffad o klar innan första nuke når fram. Vem var de som sa att man ej kunde köpa "skillz" ....


(Ja jag kryper till korset & erkänner att ja hatar skiten, ja är bara männsklig........)

Det var bättre förr.
 

DeletedUser

Guest
Tror? jag upplever det så. för att ha FA så måste du ha prem o med tanke på att betala för ex 2 världar preem kostar mer än smakar.

Varför ska man då spela på 2 världar när man inte har råd?
Det är ju inge nyt att man behöver ett PK för att kunna spela det har man ju alltid behöft
 

DeletedUser

Guest
Varför ska man då spela på 2 världar när man inte har råd?
Det är ju inge nyt att man behöver ett PK för att kunna spela det har man ju alltid behöft

det handlar INTE om jag har råd,det handlar om vad jag prio o lägga min förmögenhet på.

en bra investering ger god avkastning o TW ger ingen avkastning utan uppkastning!

Det finns heller INGET krav på PK när du kör,men för att nå toppen då behöver du det bla ( finns ju en mängd andra saker)
 

DeletedUser

Guest
V19 - -M- köper till sig vinst.

De förlorar frontkrig, men kan köpa mur & kyrka bakom våran front på en timme - Uppdeffad o klar innan första nuke når fram. Vem var de som sa att man ej kunde köpa "skillz" ....


(Ja jag kryper till korset & erkänner att ja hatar skiten, ja är bara männsklig........)




Sitt inte och gnäll när din egen stam samt era allierade PP'ar upp murar och gud vet vad minst lika mycket!
Vem har sagt att frontkrig är de enda sättet att kriga? Vad jag vet har jag då alltid försökt hitta byar "mitt i" fiendeland, för att på såsätt skapa oråd. Men vad vet jag, i din .net värld kanske man bara matar frontbyar :(
 

Danne-182

Member
Reaktionspoäng
4
Gillar inte detta "halvera" saken heller. Tycker det borde tas bort eftersom det förstör spel känslan men Innogames måste ju tjäna pengar på något sätt. Jag skulle dock föreslå mer reklam (IG) eftersom det inte skulle störa mig på något sätt och vis.
 

DeletedUser

Guest
Intressant att läsa om detta såhär klockan 5 på morgonen.

Att man kan köpa premiumkonto, farmassistent och kontohanterare är okej, det förenklar spelet.
det andra är mer WTF? det är fusk! Man kan betala för att få fusk!
Fuskare allihopa! kan ju aldrig bli top 20 nu i nån värld när jag kör fusklöst, Skitspel!
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Intressant att läsa om detta såhär klockan 5 på morgonen.

Att man kan köpa premiumkonto, farmassistent och kontohanterare är okej, det förenklar spelet.
det andra är mer WTF? det är fusk! Man kan betala för att få fusk!
Fuskare allihopa! kan ju aldrig bli top 20 nu i nån värld när jag kör fusklöst, Skitspel!

Lovar dig att aktivitet slår "fusk". Dock till en viss gräns, för mycket pengar kan man köpa sig till allt men det är det väldigt få som gör.
 

DeletedUser

Guest
det handlar bara om pengar och inte själva spelet , diskriminering och skillnad på dom rika och fattiga . Skapa en värld utan prem där dom som vill njuta av spelet kan spela , sen kan dom rika sitta på sin pedistal och köpa till sig vinsten så kan vi normalt dödliga ha roligt . Snart behöver vi inte adlar utan köper en BB by för 500 pp och en autopilot som spelar åt en dygnet runt för 1000pp i veckan
 

DeletedUser

Guest
Fuskare allihopa! kan ju aldrig bli top 20 nu i nån värld när jag kör fusklöst, Skitspel!

Det där är dock en lögn, jag spelade i stort sett bara med vanlig premium och låg alltid topp 20 utan problem (om jag orka).

Spela aktiv och spela bra så kan även du ligga i toppen, dock kan jag hålla med om att de märks en del i starten bland vanliga premiumkonton och på de som spelar med extra tillägg osv. Det brukar dock jämna ut sig med tiden.

Men det är väl klart, om två lika bra och två lika aktiva med samma spelsett är i krig med varandra men bara en använder extra tillägg (med muren osv) så ökar såklart chansen är personen som betalar mer vinner, men ingenting är skrivet i sten..

Kan väl tillägga att jag är mot de nya premiumfuktionerna :sneaky: Så försöker inte på något sett försvara dem, men man måste dock se hela bilden..
 

DeletedUser

Guest
Det där är dock en lögn, jag spelade i stort sett bara med vanlig premium och låg alltid topp 20 utan problem (om jag orka).

Spela aktiv och spela bra så kan även du ligga i toppen, dock kan jag hålla med om att de märks en del i starten bland vanliga premiumkonton och på de som spelar med extra tillägg osv. Det brukar dock jämna ut sig med tiden.

Men det är väl klart, om två lika bra och två lika aktiva med samma spelsett är i krig med varandra men bara en använder extra tillägg (med muren osv) så ökar såklart chansen är personen som betalar mer vinner, men ingenting är skrivet i sten..

Kan väl tillägga att jag är mot de nya premiumfuktionerna :sneaky: Så försöker inte på något sett försvara dem, men man måste dock se hela bilden..

Det är inte lögn det är sant och är hela bilden.
I början av världen kan dem som betalar halvera och nu även handla med byhandlaren och hinner få stora övertag över dem flesta.

OCH: 100 byar Med 1000 res produktion = 100000 res per timme totalt
1000+20%=1200 1200 x 100 = 120000
Alltså dem får en jävla massa extraresurser till guldmynt och skit.
 
Topp