Grattis Innogames - Ni är nu erkänt de största idioterna

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hej!

Det är så att vi i spelledningen för den svenska versionen, har endast hand om den svenska versionen. Om något sker på någon annan marknad/version, är det inget vi kan kommentera, förklara eller diskutera, utan det är något som deras spelledning (i detta fallet, den norska spelledningen) för göra för sig. Vi har ingen bakgrundsfakta om vad som har skett, hur det nu kommer sig och vad som kommer att hända. Är övertygad om att deras spelledning kommer att se över det efter bästa förmåga.

Jag besvarar gärna följdfrågor så gott jag kan, men kan inte besvara frågor om varför det blivit så och vad som kommer att hända därefter.

Vi kan konstatera att kritiken för de nya premiumfunktionerna är ett orosmoment för er spelare och det ska vi, i den svenska spelledningen, förmedla än en gång till produktchefen för Tribal Wars.

Tack för ordet.

Detta är menat på en internationell nivå och vad jag vet har ni kunnat diskutera internationellt tidigare?
Vad jag anser är att ifall det av händelse skulle ske här på .se så skulle ni faktiskt inte göra någonting åt det, då kunden (Ekans i det här fallet) köpt en produkt för att sedan valt att konsumera det på sådant vis.
För mig är det fortfarande helt obegripligt hur ni kunde föra in sådana fördelar i spelet, och får det att likna en mer välutvecklad kopia av Tr*vian.

Det är ganska uppenbart att världen är helt förstörd och jag tror knappast TW kommer tjäna särskilt stora pengar på v11.no.



*Suck* ^

Lägg energin på något annat.

För att du inte ska komma här helt obehörig och kommentera så måste jag fråga: varför?

OnT: Jag skulle gärna vilja se ett svar av Nino här, tack.
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Haha internationell nivå, men väljer och lägga de här. Lyckat hörru.

Du har inte alla på din sida när du påstår att dessa tilläggsval är skit. Personligen så gillar jag att ha dem. Säkerligen fler som också gör det!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Haha internationell nivå, men väljer och lägga de här. Lyckat hörru.

Du har inte alla på din sida när du påstår att dessa tilläggsval är skit. Personligen så gillar jag att ha dem. Säkerligen fler som också gör det!

Trodde du var bland de mer oldsql här på forumet?
Förmodar att jag hade fel för första gången i mitt liv, du är bara en i mängden..


Finns inget internationellt forum och oavsett forum så väljer alla att trycka ctrl+v för sitt svar så spelar ingen direkt roll. Det är inte direkt så att jag bryr mig tillräckligt för att ringa upp till Innogames huvudkontor och ber att få prata med chefen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du har inte alla på din sida när du påstår att dessa tilläggsval är skit. Personligen så gillar jag att ha dem. Säkerligen fler som också gör det!

Ja du - säkerligen folk som Ekans som väljer att, för 500-1000kr, väljer att förstöra en hel värld inom 24 timmar. Men vad vet jag, herr allsmäktige henrik388 lär ha rätt och ha alla med sig.
 

DeletedUser

Guest
Det kanske hade hjälpt med att uppfylla spelarnas begäran. Det handlar inte om att göra ett sämre spel som kostar mer i alla fall. Exempelvis kan de skapa en nordisk värld, vilket förmodligen hade fått intresset att stiga - men de tvärvägrar med det.

Nej. Fatta att spelet är för omodernt för att behålla sina spelare. Det kommer nya spel som är bättre.

Så är det även i verkligheten med andra ting. Dator och skrivare ersatte skrivmaskin exempelvis eftersom det var smidigare. DVD ersatte VHS. CD-skivan ersatte kassettbandet etc.

Sen finns det såklart nostalgiker som spelar ändå.

Personligen tror jag att Innogames tjänar betydligt bättre på att hålla alla skandinaviska servrar var för sig. Det finns vissa som fortfarande spelar på .se och som hade gjort det även om en skandinavisk server hade kommit. Eftersom det går tre eller fyra världar i respektive land på en sammanslagen server finns det betydligt mer pengar att hämta på att hålla länderna var för sig. Det handlar inte att uppfylla några otacksamma spelares begäran, det hjälper inte. Lika bra att punga ut så mycket cash man kan medan det fortfarande finns idioter som spelar skiten och betalar för det.

Kan det vara så att alla som kommenterar om hur fel Innogames gör är under 18 år och tror att Innogames är en välgörenhetsorganisation? Ni har fel. Innogames gör helt rätt. Det är ett företag med mål att tjäna så mycket pengar som möjligt eftersom tillväxt inte längre är hållbart för spelet.

Sen att Innogames inte tänkte på att om endast en spelare använder sig utav alla premiumfunktioner och dödar världen på ett par veckor, så att det blir en förlorad intäkt på det sättet är föga förvånande.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nej. Fatta att spelet är för omodernt för att behålla sina spelare. Det kommer nya spel som är bättre.

Så är det även i verkligheten med andra ting. Dator och skrivare ersatte skrivmaskin exempelvis eftersom det var smidigare. DVD ersatte VHS. CD-skivan ersatte kassettbandet etc.

Sen finns det såklart nostalgiker som spelar ändå.

Personligen tror jag att Innogames tjänar betydligt bättre på att hålla alla skandinaviska servrar var för sig. Det finns vissa som fortfarande spelar på .se och som hade gjort det även om en skandinavisk server hade kommit. Eftersom det går tre eller fyra världar i respektive land på en sammanslagen server finns det betydligt mer pengar att hämta på att hålla länderna var för sig. Det handlar inte att uppfylla några otacksamma spelares begäran, det hjälper inte. Lika bra att punga ut så mycket cash man kan medan det fortfarande finns idioter som spelar skiten och betalar för det.

Kan det vara så att alla som kommenterar om hur fel Innogames gör är under 18 år och tror att Innogames är en välgörenhetsorganisation? Ni har fel. Innogames gör helt rätt. Det är ett företag med mål att tjäna så mycket pengar som möjligt eftersom tillväxt inte längre är hållbart för spelet.

Sen att Innogames inte tänkte på att om endast en spelare använder sig utav alla premiumfunktioner och dödar världen på ett par veckor, så att det blir en förlorad intäkt på det sättet är föga förvånande.

Det är väl ändå det första man tänker på, att en person kan köpa otroliga mängder PP och dominera världen helt och hållet? Och nej - jag tror verkligen inte att Innogames är en välgörenhetsorganisation, men jag personligen anser att det är helt fel väg att gå att lägga till sådana grova fördelar till priset av verklig valuta. Detta skrämmer bara iväg de erfarna spelarna som faktiskt håller kvalitet och rutin kvar i spelet, och som gör att andra vill spela.
 

DeletedUser

Guest
Nä, det är verkligen inte därför erfarna spelare slutar spela.

Jag såg inte att jag skrev att det var den enda anledningen. Men jag antar att du har bättre koll än vad jag har på vad jag menar. Självklart har den bristande konkurrensen och bristen på innovativa uppgraderingar av spelet också med saken att göra, men det är off topic.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Jag tror att det både Haroo och jag försöker säga är att vi hoppas på att dessa funktioner inte kommer på de svenska världarna - om de inte redan har gjort det. Jag har nämligen inte spelar .se på ett tag. Jag antog också att det var Innogames som bestämde vilka premiumfunktioner som skulle finnas på spelet, eller är det så att varje serveransvarig själv väljer vilka av dessa förmåner som ska finnas?

Lös ut premiumpoängFunktion Aktivera Slut Förläng
Premiumkonto
» Fördelar den 19.04.2012 kl 08:08 Automatiskt
Kontohanterare
» Fördelar Du behöver ett premiumkonto och 10 byar för att kunna aktivera kontohanteraren. Inaktiverat Automatiskt
Farmassistent
» Fördelar den 23.04.2012 kl 06:23 Automatiskt

Funktion Aktivera Slut Förläng
+20% mer i trädproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt
+20% mer i lerproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt
+20% mer i järnproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt

Funktion Aktivera Slut Förläng
+50% ökad hastighet och bärkapacitet för handlaren
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt

Sen kan man också köpa guldmynt och;

Handla med byhandlaren

Byhandlaren vill handla med dig i utbyte mot 10 premiumpoäng.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nä, det är verkligen inte därför erfarna spelare slutar spela.

Så du tycker alltså att ledarna av v19 är bra spelare?
Kom igen nu, jag har ingen aning om vem du är men om du spelade runt v6-releasen åtminstone (även tidigare, till och med v3) så vet du att toppen på v19 är värdelösa.
Jag förstår att Innogames vill tjäna pengar men det här gör ju inte den negativa trenden med förlorade spelare positiv, inte sant?
Så sluta vara så dum nu och öppna fönstret för att studera solljuset för en gångs skull.

Lös ut premiumpoängFunktion Aktivera Slut Förläng
Premiumkonto
» Fördelar den 19.04.2012 kl 08:08 Automatiskt
Kontohanterare
» Fördelar Du behöver ett premiumkonto och 10 byar för att kunna aktivera kontohanteraren. Inaktiverat Automatiskt
Farmassistent
» Fördelar den 23.04.2012 kl 06:23 Automatiskt

Funktion Aktivera Slut Förläng
+20% mer i trädproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt
+20% mer i lerproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt
+20% mer i järnproduktion
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt

Funktion Aktivera Slut Förläng
+50% ökad hastighet och bärkapacitet för handlaren
» Fördelar Inaktiverat Automatiskt

Sen kan man också köpa guldmynt och;

Handla med byhandlaren

Byhandlaren vill handla med dig i utbyte mot 10 premiumpoäng.

Äckligt rent ut sagt.
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
håller med haroo här måste jag säga.

vart tog de gamla inställnignarna och premfunktionerna vägen?

detta är så självklart och se att de bara vill suga pengar ur spelarna, då de vet att spelare e beredda och betala en stor summa pengar för och få prem till och halvera bort hela starten. vilket skapar problemet att andra spelare som inte har lika bra ekonomi lägger ner eller bara slöspelar eftersom de inte har någon chans och komma om i starten om de inte betalar samma sumam pengar och gör samma sak.

Vart försvann njutingen av spelet vägen? Det riktiga då man startar utan halvering och omedelbar uppbyggnad? man spelar igenom hela världen och låter det ta den tid det tar. Varför så uppstressat för?

Det var mycket roligare förr då man slapp dessa nya premfunktioner. Enligt mig förstör det det roliga och intressanta med tribalwars.

skulle inte förväna mig om det kom något snart att man kan köpa lagringar också...

Mvh
Start
 

Gnaget1891

Member
Reaktionspoäng
0
.net har i regel inte allt detta, spelar w62 där, inge halveringar, inge 20% snabbare resprod, inge köpa guldmynt osvosv bara vanligt enkelt premiumkonto så man kan rocka like we did back in the days ;) blir nog bara köra klart HP7 sen får det bli satsa mer på att hjälpa co på w62 :)
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
.net har i regel inte allt detta, spelar w62 där, inge halveringar, inge 20% snabbare resprod, inge köpa guldmynt osvosv bara vanligt enkelt premiumkonto så man kan rocka like we did back in the days ;) blir nog bara köra klart HP7 sen får det bli satsa mer på att hjälpa co på w62 :)

blir väl o fytta till .net i framtiden om man ens ska fortsätta spela. allt börjar gå överstyr här på svenska.

lira som back in the days låter underbart skojj :)
 

DeletedUser

Guest
Så du tycker alltså att ledarna av v19 är bra spelare?
Kom igen nu, jag har ingen aning om vem du är men om du spelade runt v6-releasen åtminstone (även tidigare, till och med v3) så vet du att toppen på v19 är värdelösa.
Jag har ingen aning om vem som spelar på v19 eller hur du fick mitt inlägg att ha att göra med att jag tyckte någonting om v19 överhuvudtaget. Wtf.
Jag har heller ingen aning om hur du drog slutsatsen att jag menade att erfaren = bra. Dessutom, hur skulle jag kunna veta att toppen på v19 är värdelösa om jag inte spelar världen, bara för att jag teoretiskt spelade runt v6-starten? Din kommentar till mitt inlägg är så irrelevant och dum att jag är tvungen att spy.

Men ja, jag antar att de är värdelösa precis som resten av .se(med några få undantag). Nu är ju dock inte du rätt man att avgöra vem som är bra och dålig...

Jag förstår att Innogames vill tjäna pengar men det här gör ju inte den negativa trenden med förlorade spelare positiv, inte sant?
Så sluta vara så dum nu och öppna fönstret för att studera solljuset för en gångs skull.

Det handlar inte om att vända någon negativ trend med förlorade spelare heller. Det handlar om att tjäna pengar medan de kan. De har redan insett att trenden inte går att vända oavsett vad. Fattar du? Ska du försöka håna får du ta och komma med något som inte ser ut att ha skrivits av en idiot innan du lägger din hånfulla kommentar. Annars framstår du bara som det du är.
 
Senast redigerad av en moderator:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag har ingen aning om vem som spelar på v19 eller hur du fick mitt inlägg att ha att göra med att jag tyckte någonting om v19 överhuvudtaget. Wtf.
Jag har heller ingen aning om hur du drog slutsatsen att jag menade att erfaren = bra. Dessutom, hur skulle jag kunna veta att toppen på v19 är värdelösa om jag inte spelar världen, bara för att jag teoretiskt spelade runt v6-starten? Din kommentar till mitt inlägg är så irrelevant och dum att jag är tvungen att spy.

Men ja, jag antar att de är värdelösa precis som resten av .se(med några få undantag). Nu är ju dock inte du rätt man att avgöra vem som är bra och dålig...



Det handlar inte om att vända någon negativ trend med förlorade spelare heller. Det handlar om att tjäna pengar medan de kan. De har redan insett att trenden inte går att vända oavsett vad. Fattar du? Ska du försöka håna får du ta och komma med något som inte ser ut att ha skrivits av en idiot innan du lägger din hånfulla kommentar. Annars framstår du bara som det du är.


Att sitta och gömma dig under fakenick är bara äckligt, varför inte skriva till mig på skype?
Eftersom de erfarna spelarna enligt dig inte slutar måste ju alltså eliten spela på v19, am I right?
Vill tyvärr inte diskutera med dig mer förrens du har sagt ditt nick.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Att sitta och gömma dig under fakenick är bara äckligt, varför inte skriva till mig på skype?
Eftersom de erfarna spelarna enligt dig inte slutar måste ju alltså eliten spela på v19, am I right?
Vill tyvärr inte diskutera med dig mer förrens du har sagt ditt nick.

Var skrev jag att de erfarna spelarna inte slutar? Ta gärna fram det citatet.

Jag skrev att det inte var på grund av de nya premiumfunktionerna de slutar. Your brain, use it.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Var skrev jag att de erfarna spelarna inte slutar? Ta gärna fram det citatet.

Jag skrev att det inte var på grund av de nya premiumfunktionerna de slutar. Your brain, use it.


Jag tänker inte sitta och bitcha runt för att leta efter citat åt någon fakenickande dåre. Leta efter det själv.
 

DeletedUser

Guest
Jag har ingen aning om vem som spelar på v19 eller hur du fick mitt inlägg att ha att göra med att jag tyckte någonting om v19 överhuvudtaget. Wtf.
Jag har heller ingen aning om hur du drog slutsatsen att jag menade att erfaren = bra. Dessutom, hur skulle jag kunna veta att toppen på v19 är värdelösa om jag inte spelar världen, bara för att jag teoretiskt spelade runt v6-starten? Din kommentar till mitt inlägg är så irrelevant och dum att jag är tvungen att spy.

Men ja, jag antar att de är värdelösa precis som resten av .se(med några få undantag). Nu är ju dock inte du rätt man att avgöra vem som är bra och dålig...

Det är väl ändå högst relevant? Om de bra och erfarna spelarna på TW fortfarande spelar finns det en stor chans att de spelar på den nyaste världen, alltså värld 19. Spelar ingen bra på värld 19 kan man ju antaga att det har skett en emigration från .se - eller TW i största allmänhet.
 

Huber

New Member
Reaktionspoäng
0
.net har i regel inte allt detta, spelar w62 där, inge halveringar, inge 20% snabbare resprod, inge köpa guldmynt osvosv bara vanligt enkelt premiumkonto så man kan rocka like we did back in the days ;) blir nog bara köra klart HP7 sen får det bli satsa mer på att hjälpa co på w62 :)

På W62 kan du däremot ändra ditt nick för 500pp.
 
Topp