Grattis Innogames - Ni är nu erkänt de största idioterna

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Startade precis på den nya världen som öppnade idag, på .no (LÄS: DEN ÖPPNADE IDAG).
Det finns denna kille: http://no11.tribalwars.no.com/guest.php?screen=info_player&id=518496 - Ekans, som har köpt 6500 PP.
Han startade ungefär samtidigt som världen startade, vilket var runt 12 idag.

På 11 timmar har han då alltså fått 4100 poäng.
Hur frågar ni er själva?

Svaret på frågan är enkel och följer:
Numer kan du halvera kostnader, byggnadstid samt även öka din resproduktion.
Och vad tror ni att den vackra Ekans har gjort?
Jo, precis det jag tidigare beskrev.

Han har då alltså lyckats få 4100 poäng på 11 timmar som sagt, ett mål som skall vara möjligt efter minst 2 veckor har han lyckats med på 11 timmar, tack vare era idiotiska tillägg i spelet.

Det enda jag faktiskt kan säga är grattis.
Ni förtjänar ett stort jävla grattis av mig. För 11 timmar fick varje chef uppenbarligen en liten extra slant till semesterkassan, men ni förstörde ert spel.
Ren idioti.

GRATTIS!
emoticon-00123-party.png
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tracka fan inte på mitt nick som är typ 10 år gammalt!

Vad exakt kommer den här tråden och ge dig? Inget, mer än att du får trolla lite.

Personligen så hade ja dratt iväg lite katapulter mot snubben som wastat 6500 prem, men så tänker kanske inte alla ^^

Mmm nu pratar ja med dig, hur känns det? Ja, jag vet. De är en ära som inte många får! :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Tracka fan inte på mitt nick som är typ 10 år gammalt!

Vad exakt kommer den här tråden och ge dig? Inget, mer än att du får trolla lite.

Personligen så hade ja dratt iväg lite katapulter mot snubben som wastat 6500 prem, men så tänker kanske inte alla ^^

Mmm nu pratar ja med dig, hur känns det? Ja, jag vet. De är en ära som inte många får! :awsm:

Problemet är ju att resten av världens spelare har ungefär 100 poäng och inte kommer få katapulter på någon vecka. Men din teori fungerar säkert, vem är jag att kritisera dig liksom?
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tracka fan inte på mitt nick som är typ 10 år gammalt!

Vad exakt kommer den här tråden och ge dig? Inget, mer än att du får trolla lite.

Personligen så hade ja dratt iväg lite katapulter mot snubben som wastat 6500 prem, men så tänker kanske inte alla ^^

Mmm nu pratar ja med dig, hur känns det? Ja, jag vet. De är en ära som inte många får! :awsm:

Du är alltså lika dum som vanligt?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Problemet är ju att resten av världens spelare har ungefär 100 poäng och inte kommer få katapulter på någon vecka. Men din teori fungerar säkert, vem är jag att kritisera dig liksom?

Precis.

Du är alltså lika dum som vanligt?

Ojoj, var snäll nu Henrik.....

Hörru poker, ja tror dina föräldrar blir sura ifall du är uppe såhär sent :/ Dags och ge mor o far din en godnatt kram & gå och lägga dig.

Helt seriöst, om innogame vill pumpa några rika barn/ rikt folk/seriöst sattsande. Fine with me... Tror du att man kan köpa till sig skillz? Tänk om de vore så....
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ojoj, var snäll nu Henrik.....

Hörru poker, ja tror dina föräldrar blir sura ifall du är uppe såhär sent :/ Dags och ge mor o far din en godnatt kram & gå och lägga dig.

Helt seriöst, om innogame vill pumpa några rika barn/ rikt folk/seriöst sattsande. Fine with me... Tror du att man kan köpa till sig skillz? Tänk om de vore så....

Det tror jag faktiskt inte, för om jag inte hade fått vara uppe efter 12 så hade dom stängt av internet. Men ha det trevligt, nu ska jag gå.
 

DeletedUser

Guest
(Måste reposta för admin tyckte tydligen att hela mitt inlägg var värt att tas bort pga en för stor bild, istället för att ta bort bilden. :))
Tråden behövdes verkligen. Jag kan inget annat än att hålla med om det du har att säga, och även tillägga att antalet bra spelare på alla TW-servrar med dessa "funktioner" kommer att sjunka drastiskt. Folk som offrar tid och har skickligheten att vinna världar vill helt enkelt inte lägga ner otaliga timmar bara för att bli spöad av ett gäng bortskämda snorungar.

Halvering av tid tyckte jag var helt okej. Jag var absolut inte för det - men den hjälpte mig att få upp min mur i tid ett par gånger. Hur som helst behövde man fortfarande resurser för att kunna bygga. Vi alla tänkte som man gjorde när hjälmtvång på mopen infördes. "Haha, snart måste man väl ha hjälm när man cyklar också!", översatt till TW blir det "Haha, snart kan man väl betala för resurser också!". Ett helt sjukt tillägg att man kan öka sin resursproduktion med 20% i 7 dagar för endast 40 (FYRTIO) PP. Detta gynnar dem som poänghorar och främst bygger resursbyggnader, samtidigt som det missgynnar dem som går upp på natten och farmar med sina trupper. All form av taktik försvinner från starten, starten som är det roligaste med spelet.

Tyvärr Innogames - men ni har gradvis förstört ett spel som, för några år sedan, var en sån ljus och rolig del av mitt liv.


Länksamling:
http://www.youtube.com/watch?v=48rz8udZBmQ
http://vet.hut.nu/?id=3
http://www.youtube.com/watch?v=ykwqXuMPsoc
 

DeletedUser

Guest
^ i lol´d

Någon annan som vill tracka ner på innogames nya affärsidéer för att hålla spelet vid liv? ;)

Du menar alltså på fullt allvar att Innogames håller spelet vid liv genom att införa dessa högst orättvisa funktioner? Det finns tydligen ingen gräns för folks ignorans.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Du menar alltså på fullt allvar att Innogames håller spelet vid liv genom att införa dessa högst orättvisa funktioner? Det finns tydligen ingen gräns för folks ignorans.

Du kanske har sett något ja inte har sett....Men det blir bara färre o färre lirare. Hur ska dom bibehålla den förlorade inkomsten? Snälla, säger du mer reklam...Gå och lägg dig. Please.
 

DeletedUser

Guest
Du kanske har sett något ja inte har sett....Men det blir bara färre o färre lirare. Hur ska dom bibehålla den förlorade inkomsten? Snälla, säger du mer reklam...Gå och lägg dig. Please.

Det kanske hade hjälpt med att uppfylla spelarnas begäran. Det handlar inte om att göra ett sämre spel som kostar mer i alla fall. Exempelvis kan de skapa en nordisk värld, vilket förmodligen hade fått intresset att stiga - men de tvärvägrar med det.
 

DeletedUser

Guest
Kan även tillägga att killen har 5 adelsmän efter ca. 20 timmar.
 

Huber

New Member
Reaktionspoäng
0
Detta är både bra och dåligt.
Det dåliga är ju att man kan köpa till sig segern på en vecka men det positiva med det han gör är nog att Innogames ser hur stora skillnaderna blir. Det bör göra så att massor slutar spela direkt och att världen får stängas efter en månad och då kommer även de tyska idioterna förstå att de drog .no till botten och kanske tar bort någon extra funktion. Hoppas kan man iaf.
 

DeletedUser

Guest
Detta är något som Gaffel får svara på, helt klart ... och jag skall trycka på dom direkt.

Att jag tog bort ditt inlägg Invalid Name, var för posta bilder med fuck you samt för stora bilder, passar sig inte = då tas dom bort. Det är fortfarande ditt ansvar som forumdeltagare att skriva och följa reglerna, även om du inte gillar det.

Kritik ÄR bra, och skall finnas - inte därför "saker" tas bort!
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Det är så att vi i spelledningen för den svenska versionen, har endast hand om den svenska versionen. Om något sker på någon annan marknad/version, är det inget vi kan kommentera, förklara eller diskutera, utan det är något som deras spelledning (i detta fallet, den norska spelledningen) för göra för sig. Vi har ingen bakgrundsfakta om vad som har skett, hur det nu kommer sig och vad som kommer att hända. Är övertygad om att deras spelledning kommer att se över det efter bästa förmåga.

Jag besvarar gärna följdfrågor så gott jag kan, men kan inte besvara frågor om varför det blivit så och vad som kommer att hända därefter.

Vi kan konstatera att kritiken för de nya premiumfunktionerna är ett orosmoment för er spelare och det ska vi, i den svenska spelledningen, förmedla än en gång till produktchefen för Tribal Wars.

Tack för ordet.
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Det är så att vi i spelledningen för den svenska versionen, har endast hand om den svenska versionen. Om något sker på någon annan marknad/version, är det inget vi kan kommentera, förklara eller diskutera, utan det är något som deras spelledning (i detta fallet, den norska spelledningen) för göra för sig. Vi har ingen bakgrundsfakta om vad som har skett, hur det nu kommer sig och vad som kommer att hända. Är övertygad om att deras spelledning kommer att se över det efter bästa förmåga.

Jag besvarar gärna följdfrågor så gott jag kan, men kan inte besvara frågor om varför det blivit så och vad som kommer att hända därefter.

Vi kan konstatera att kritiken för de nya premiumfunktionerna är ett orosmoment för er spelare och det ska vi, i den svenska spelledningen, förmedla än en gång till produktchefen för Tribal Wars.

Tack för ordet.

Jag tror att det både Haroo och jag försöker säga är att vi hoppas på att dessa funktioner inte kommer på de svenska världarna - om de inte redan har gjort det. Jag har nämligen inte spelar .se på ett tag. Jag antog också att det var Innogames som bestämde vilka premiumfunktioner som skulle finnas på spelet, eller är det så att varje serveransvarig själv väljer vilka av dessa förmåner som ska finnas?
 
Topp