Gråa byar i värld2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Woot? Klart du får posta Bertil.

Men nu låter det som du hotar resten av alla som skriver här?

Skapa listor, och inte behandla dom snällt? Låter som ett hot enligt mig. Ta det till polisen kanske?

Jag förklarar läget om vad som kan ske om man bedriven en häxjakt här på .se, som att skapa en lista, det kan göra att man inte blir behandlad snällt. Allt var relaterat till: Bertil får inte skriva här-delen.
Debattera inte med mig nu tack.

Jag skrev luftigt för att folk skulle förstå vad jag skrev.

Är detta slutdebbatterat nu i denna tråd? Bra - skicka då PM till mig om det är mer du undrar om att 100+ spelare ville ha bort mig från forumet.
 

DeletedUser

Guest
den biten förutsätter att du erbjuder kontot under förutsättning att du får något tillbaka. Att den aktuella spelaren skulle ha fått något för sitt konto finns det inga bevis på och då kan jag inte göra något.

vadå förutsätter????????????

Det står ju klart och tydligt att man inte får erbjuda bort ett konto... E ni inte läskunniga?

Om vi nu ska snacka på det viset så ja han fick något för kontot...

Han fick äran att ta över kontot... Han fick ett leende på läpparna (skulle jag tro i alla fall) och pengar är inte allt....

Andra får kämpa sig upp från noll... Och så kommer det in någon annan som kommer in på andra plats direkt.... Känns ju inte riktigt rättvist tycker jag i alla fall..

Särskillt när det är emot reglerna...
 

RedFire

Member
Reaktionspoäng
2
Det är ett hav av grått i sydöstra delen av världen, Det är svårt att ha spelat i en stam som splittras för att bli krossad av TCO och sen fått Solace över sig.

De ser ingen ljus framtid och slutar
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Vad har tagit åt er alla här på V2??

Detta är ett spelforum där det ska diskuteras ang spelet men så är inte fallet längre. Utan den ena saken värre än det andra skrivs.

Det här har gått för långt enligt mig! Alldeles för långt då det bedrivs klappjakt i nästan varenda tråd.
 

DeletedUser

Guest
alex kolla här så ska jag lära dig något....

Exempel:
Det är förbjudet att sälja, köpa eller erbjuda konto eller ett fragment av ett konto


det är förbjudet att sälja konto... då säljer man det var som helst...

det är förbjudet att köpa konto... då köper man det av någon...

det är förbjudet att erbjuda konto... då frågar man någon om någon vill ha kontot...


om jag frågar dig alex... vill du ha en hamburgare? då erbjuder jag dig en hamburgare... jag säljer ingen hamburgare till dig... och du köper ingen hamburgare av mig... utan jag erbjuder dig en hamburgare...
och på tw så får man inte erbjuda bort ett konto...

blir det lite klarare med reglerna som står på tw sidan då?

för jag kan inte få det till något annat...


mvh plymouth1
 

DeletedUser

Guest
Nu får ni fan sluta att "pissa" på admins...

Dom gör i mångt och mycket ett strålande jobb och jag tror inte att någon av er som klagar hade gjort det ett skit bättre.

Att admins skulle ha förstört v2 är ju bara en dålig ursäkt för ett antal spelare att sluta lagom till sommaren & visst kan jag hålla med om att tusentals gråa byar är trist men knappast admins fel då det enda dom gjort är att banna spelare som brutit mot reglerna.

STFU nu för h-vete om hur admins sköter sitt jobb & se till att spela och ha kul istället - eller sluta spela om det inte passar!

Håller med om att folk skyller på admins så fort det händer saker.

Även om fel och missförhållanden har uppstått i enskilda fall så är den generella debatten på allmänna forumet inget annat än ett sandlådebråk där många kastar skit på varandra för sakens skull i stället för att ta ett andetag och skriva ett sansat inlägg.

I vilket fall så kommer inte alla problem att lösas ikväll, eller kanske ens den här veckan. Kan vi inte bara chilla lite så länge och låta alla inblandade personer sköta sina problem?
 

DeletedUser

Guest
Ja Nova...

Du undrar vad som tagit åt alla här på V2?
Okej, det är inte "alla" som skriver här. Men många. Det är många som är upprörda...

Vad beror det på?

1 spelare som blivit bannad felaktigt? Nja, inte enbart. Nu skriver spelarna på V2 vad dom tycker.. Eller ja, iaf det som får komma fram här på forumet, och det är ju inte mycket...

Dessutom är det numera inte bara 1 spelare som blivit bannad här på v2 pga konstiga regler och konstiga tolkningar från v2 admin. Dom flesta vill nog ha svar. Men får inga. O det finns ingenstans att vända sig. Skriver man en ticket, får man bara ett spydigt svar tillbaka och kanske en bann.

Nja, jag förstår att folk är less, och att folk slutar lira. Det är konstigt att det får fungera såhär, när dom flesta utav oss iaf betalar premium, ta hand om sina kunder? Nja.....
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1

Tänker inte fortsätta denna diskussion då det alltid har varit legalt att GE bort ett konto till en annan spelare så länge som mottagaren inte har något eget konto i den aktuella världen. Det har alltid vrit så och det gäller för samtliga på alla världar (med eventuellt undantag på speed).

Har du inte några bevis för att den aktuella spelaren fått något i gengäld för det konto som han gav bort så är detta avslutat. Har du några sådana bevis så presentera dem för mig via supportsystemt.
 

DeletedUser

Guest
Nu får ni fan sluta att "pissa" på admins...

Dom gör i mångt och mycket ett strålande jobb och jag tror inte att någon av er som klagar hade gjort det ett skit bättre.

Att admins skulle ha förstört v2 är ju bara en dålig ursäkt för ett antal spelare att sluta lagom till sommaren & visst kan jag hålla med om att tusentals gråa byar är trist men knappast admins fel då det enda dom gjort är att banna spelare som brutit mot reglerna.

STFU nu för h-vete om hur admins sköter sitt jobb & se till att spela och ha kul istället - eller sluta spela om det inte passar!



100% rätt!

Det blir fan inte bättre av att hacka på admins. Yycker ni kan sluta med det direkt.
 

DeletedUser

Guest
Tänker inte fortsätta denna diskussion då det alltid har varit legalt att GE bort ett konto till en annan spelare så länge som mottagaren inte har något eget konto i den aktuella världen. Det har alltid vrit så och det gäller för samtliga på alla världar (med eventuellt undantag på speed).

Har du inte några bevis för att den aktuella spelaren fått något i gengäld för det konto som han gav bort så är detta avslutat. Har du några sådana bevis så presentera dem för mig via supportsystemt.

Alex! <3! :):).
 

DeletedUser

Guest
Hur ska du ha det foppa?
Från geschlossen ser det nämligen helt annorlunda ut??

Forsbeerg sa:
Lider med dig mannen...Anser att alex ska ifråntas sin plats som v2 admin, och att vi får en ny snarast möjligt.

Sånt här e ju bara löjligt
 

DeletedUser

Guest
Hjälper det då?

Folk bara klagar...men de händer endå inget för oss...visst..ja tycker vi borde ha annan admin...men det e ju inte upp till oss? eller hur?

Fortsätta sluta o protestera hjälper inte...? eller hur?
 

darkmessenger

Member
Reaktionspoäng
0
Det är konstigt att det får fungera såhär, när dom flesta utav oss iaf betalar premium, ta hand om sina kunder? Nja.....

Undrar om man hade blivit utkastad från affären om man hade gnällt lite på butikschefen "Denna köttfärsen är gammal".

"Kunderna har alltid rätt" fint litet ordspråk.
Jag vet hur det är att jobba i butik, gjort det i 6 år. Man får ta mycket skit å glåpord från arga kunder, men det är bara att svälj å se glad ut.
 

DeletedUser

Guest
alex kolla här så ska jag lära dig något....

Exempel:
Det är förbjudet att sälja, köpa eller erbjuda konto eller ett fragment av ett konto


det är förbjudet att sälja konto... då säljer man det var som helst...

det är förbjudet att köpa konto... då köper man det av någon...

det är förbjudet att erbjuda konto... då frågar man någon om någon vill ha kontot...


om jag frågar dig alex... vill du ha en hamburgare? då erbjuder jag dig en hamburgare... jag säljer ingen hamburgare till dig... och du köper ingen hamburgare av mig... utan jag erbjuder dig en hamburgare...
och på tw så får man inte erbjuda bort ett konto...

blir det lite klarare med reglerna som står på tw sidan då?

för jag kan inte få det till något annat...


mvh plymouth1

Detta skulle tagits i Generellt - i regeltolkningstråden medans den var öppen, om du inte hann med under den tiden skulle du skickat detta till Gaffel eller mig.
Men det hade betytt att du skulle göra något för hela communityn och inte bara bedriva häxjakt på Elohim-kontot samt jagat Alex i denna frågan, Elohim-kontot har ny spelare på, helt enligt reglerna.

Har du ytterligare frågor kring regeltolkningar kan dessa tas i Generellt eller direkt till mig eller Gaffel, Elohim-kontot får då, enligt mig som arbetat med tolkningarna, ej användas som referenspunkt då det är anse som häxjakt/trakasseri då du tar upp detta fall i nästan varje tråd som Alex varit delaktig i.
Har du konstruktiv kritik om detta tillvägagångasätt, som kommer underlätta för hela communityn om du följer, finns det en tråd för detta också - i Generellt.
 

DeletedUser

Guest
Hjälper det då?

Folk bara klagar...men de händer endå inget för oss...visst..ja tycker vi borde ha annan admin...men det e ju inte upp till oss? eller hur?

Fortsätta sluta o protestera hjälper inte...? eller hur?

Du har så rätt Forsbeerg.. Men samtidigt så bör du förstå alla som klagar? Vad ska man annars göra? Bara finna sig i det? Om tillräckligt många klagar, så kanske det blir ändring...Det är nog vad dom flesta hoppas på.

Inte många av dom jag känner via TW som skulle finna sig i det här ifall dom själva blev utsatta för det. Jag tror/hoppas du inte hade funnit dig i det? Jag tror nog du förstår varför folk klagar iaf. :)
 

DeletedUser

Guest
Detta skulle tagits i Generellt - i regeltolkningstråden medans den var öppen, om du inte hann med under den tiden skulle du skickat detta till Gaffel eller mig.
Men det hade betytt att du skulle göra något för hela communityn och inte bara bedriva häxjakt på Elohim-kontot samt jagat Alex i denna frågan, Elohim-kontot har ny spelare på, helt enligt reglerna.

Har du ytterligare frågor kring regeltolkningar kan dessa tas i Generellt eller direkt till mig eller Gaffel, Elohim-kontot får då, enligt mig som arbetat med tolkningarna, ej användas som referenspunkt då det är anse som häxjakt/trakasseri då du tar upp detta fall i nästan varje tråd som Alex varit delaktig i.
Har du konstruktiv kritik om detta tillvägagångasätt, som kommer underlätta för hela communityn om du följer, finns det en tråd för detta också - i Generellt.

Forums beteende
"Medlemmar är inte tillåtna att försöka föreställa moderatorer. Försök att föreställa moderator kommer att leda till varning. Föd inte ”forumtroll” och posta inte i trådar som uppenbarligen kommer att bli låsta. Poster av typen ”innan tråden låses” är förbjudet."

Du ska nog börja följa reglerna själv också lilla du
 

DeletedUser

Guest
Forums beteende
"Medlemmar är inte tillåtna att försöka föreställa moderatorer. Försök att föreställa moderator kommer att leda till varning. Föd inte ”forumtroll” och posta inte i trådar som uppenbarligen kommer att bli låsta. Poster av typen ”innan tråden låses” är förbjudet."

Du ska nog börja följa reglerna själv också lilla du

Bertil just got owned...?
 

DeletedUser

Guest
Undrar om man hade blivit utkastad från affären om man hade gnällt lite på butikschefen "Denna köttfärsen är gammal".

"Kunderna har alltid rätt" fint litet ordspråk.
Jag vet hur det är att jobba i butik, gjort det i 6 år. Man får ta mycket skit å glåpord från arga kunder, men det är bara att svälj å se glad ut.

Du hade kunnat bli avvisad från affären.

Vad den butik du arbetat/r på bedriver för policy får stå för den.
Men här arbetar inte teamet med att ta skit och bara le tillbaks.
Det skedde inte på den tid jag arbetade som moderator och har inte varit så sen dess.

....

Att försöka föra en dialog med konstruktiv kritik hur admins sköter sig sker i Generellt.

Jag undrar hur många gånger jag ska behöva återupprepa det på forumet?
Eller är majoriteten tw-spelare insnöade tomtar som inte fattar ett skit av vad som skrivits och vad fan som är konstruktivt?
Mina inlägg där jag skäller ut er för de idiotiska saker ni gjort kanske det i slutändan leder till det konstruktiva att:
* jag slipper se såna saker i fortsättningen på felaktiga ställen på forumet
* Alex behöver känna sig som att folk bedriver häxjakt efter honom
* den kritik som framförs gör att det sker positiva förändringar
* en öppen dialog kan föras inom communityn

Så skärp er nu för i helvete innan jag tar fram Stora Basunen och Släggan.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är svårt att ta dig riktigt på allvar Bertil, när du själv istället för att sakligt och konstruktivt presentera dina synpunkter, ständigt hemfaller åt diverse förolämpningar, hot och svordomar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp