forK spelarna och deras bedrifter

DeletedUser

Guest
Det bästa med att det står i off topic är ju helt klart att jag kan skriva här som spelare, och inte behöver skriva utifrån teamet =)

Tycker det helt klart är roligt att se rivaliteten här, att det är så många speedstammar igång samtidigt. Gul, uq och samtidigt även fork som visade framfötterna en speed nu. Gör det hela otroligt mycket roligare, framför allt om samtliga speedstammar hittar in på samma speed samtidigt, blir roligt att se hur trippel-kriget löses då. Samtidigt kul att se hur mackan och rebecka (ärret och prawniie) börjar lära sig speed på hemmafronten, tror iofs aldrig de kommer få ett speed intresse, men blir kanske någon gång vi får se även dessa på topp ^^

Tillbaka till speedstammarna så är det faktiskt kul att se lite tröjdragningar på varandra, det gör hela speedkänslan lite roligare att spela för ett mål, delvis ta ut varandra. En vinst känns mer rätt då helt enkelt. Bara ni inte går till överdrift med påhopp och c.o.

Jag gillar helt klart mottot fork har, om de lyckas hålla vid det (annars inte speedtipps till dig adrean ;) ). Det är precis så en toppstam i speed skall spela, allt för många spelare blir för giriga och sura på speeden för att få sin vinst. Allt det gör är att ge hela speedservern ett dåligt ansikte utåt emot andra spelare och i värsta fall lyckas bli föraktad utav spelarna som spelar på servern.

Bli inte FÖR kaxiga bara ;)

jupp, det har kommit upp en ännu ny stam som kanske snart visar fram fötterna :)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
42 haroo Cutcut 252 1 252

Är det du eller?

För övrigt så tycker jag att diskussionen om gul, röd, blå eller vilka de nu än är, har överdrivits. Ni vann 5 speed, so what? x5 och ni har unstoppable's speedvinster.


Rätt obvious att det är jag med tanke på att det är mitt originalnick samt forumsnick, eller hur?
Förövrigt så läste du inte hela min text särskilt noga verkar det som.

Jag skrev "ingen på .se" vilket även inkluderar mig själv i det fallet då även jag lirar på .se när jag har tid/ork/lust.
 

Cheezballz

Member
Reaktionspoäng
0
Helt seriöst, lägg ner alla jävla skitsnack och lira någongång. Ett jävla skitsnack om -GuL- flera av er uQ spelare har försökt knäcka vilka vi i -Gul- är.

Den speeden Unstop vann kan vi väl säga som ni alltid gör då? "Vi var inte fullt team"

Fork har en aktiv spelare som lirar nätterna och de är Robin--22.. Creedz till dig.

Kul om man kan beundra varandra istället för att smutskasta.

Så alla även vi i -GuL- sluta snacka skit här så kanske de blir roligare krig med? Mindre backstabb osv.

/Cheez
 

DeletedUser

Guest
Helt seriöst, lägg ner alla jävla skitsnack och lira någongång. Ett jävla skitsnack om -GuL- flera av er uQ spelare har försökt knäcka vilka vi i -Gul- är.

Den speeden Unstop vann kan vi väl säga som ni alltid gör då? "Vi var inte fullt team"

Fork har en aktiv spelare som lirar nätterna och de är Robin--22.. Creedz till dig.

Kul om man kan beundra varandra istället för att smutskasta.

Så alla även vi i -GuL- sluta snacka skit här så kanske de blir roligare krig med? Mindre backstabb osv.

/Cheez

Härligt talat!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
uQs styrka är dom första få timmarna, de är deras. Därefter kommer Gul in och tar över, mest för att en viss emil lägger av. Visst va de så viigoo? :D

Fork, kom igen vafan snackar ni om den stammen som en "tredje" Robin kan inte ta byar, han behöver fler nukes än va de går o försvara sig mot för o vinna (tex 100 offs mot 10 D = 1 nuke + adel = vinst)

Kommer ihåg hur man satt o bara plocka adlarna från robin utan problem, visst nån gång va de nära o förlora en by - 12 loj eller så, men de va smart drag av robin. Efter ? 10-15 adlar kom han fram till idèn, skicka 2 adlar från byn bredvid medans ja timade de första 2 långväga.

Att säga "Fork" är med i toppen, tss kom igen nu. Unstopp lira i fork med viigoo när dom vann sin enda runda. Barnlek och plocka byar från Robin o co.


---

Vinster har INGET med saken och göra. Vissa rundor kan man ha de så jävla tufft, andra så blir de "va, vann vi så lätt?"

Skulle vilja se uQ/Gul vinna med ENBART norra/södra kontinenterna, dvs inte adla på andra sidan. De kan ja lova, de va tufft :p speciellt när loddy skulle bygga sin lilla armada av Off mot mig i slutet.

Hur många lirare kom upp under en o samma speed? De va så jävla mycket, loddy kom upp ur tomma intet, innan dess va de nå annat hot osv.

Nej, gör något som ingen annan lyckats med. Ge varje motstånd en chans och växa upp slå tillbaka, när dom vill. Då får man se om skillsen sitter i ett lag eller om de bara är "första dygnet sen adlar vi alla över 1k" Inga skills där i mina ögon iaf (lättare om man inte vill va aktiv)

---

Så, vill Gul ta denna utmaning? Man FÅR rensa, men inte kata lirare i de andra Kontinenterna ;) Skulle bli intressant om nån av dem lyckas, för ja tror helt ärligt att de kräver lite för mycket aktivitet. Dessutom, Bara off strategier, de kanske inte lönar sig när 150 inks ramar upp sig ;)

Såna segrar, när folk får konstanta chanser och slå på en, då visar man var skillsen är, både i aktivitet (no life) Diplomati och hur bra folk är på o försvara/counteradla.

Kan vi få se uQ/Gul godta en sådan utmaning? Fork får en gyllene chans och bli den "tredje" genom och lyckas utföra en sån vinst. Vill gärna ha svar <3 (ska följa en sån match helt klart)
 

DeletedUser

Guest
Och om det blir något så måste dem på tw-radio vara såna kommentatorer
 

DeletedUser

Guest
Som du säger henrik så håller jag med dig väldigt mycket på en sak.

De flesta speeder idag vinns redan första timmarna. De flesta tränar som fan på att bli snabba i starten och knappt alls på resten. Samtliga speedar jag ser nu förtiden så ser jag en nära på full effektivitete med bara några minuters dödtid från start på flera duktiga konton. Men redan vid andra byn försvinner den toppkontrollen på byn. Och vid 5 byar börjar folk nästan till och med sluta farma med samtliga byar. Vart tog effektiviteten vägen där? Lyckligtvis, för de som spelar, så är de flesta rundor över innan spelare sitter och har krig 20 byar v.s 20 exempelvis.

Det är synd att så många speedar vinns så fort, för det är senare då den riktiga speedkänslan kommer upp. Många behöver verkligen träna på det här för att bli fulländade. Brukar säga att jag stör mig som fan på folk som sitter i chatter och skryter över hur snabbt de fick upp sina 100 lc, för den som var snabbast dit måste ju vara den som är bäst, eller?

Jag är hyfsat snabb i starten, nästan alltid varit den snabbaste på servern när jag spelat brukar ligga runt minuten i dödtid ungefär. Men det är många som är ungefär lika snabba, många som är ruggigt bra i starten. Jag har aldrig ansett att start är min starka sida på speed, snarare den svaga sidan trots allt. Det beror på att just start är så fruktansvärt många bra på, men väldigt få är bra på att ha 10 byar exempelvis.

Speeden är rolig nu för att det är så små marginaler på de flesta spelarna nu förtiden i start. Då de flesta speedar avslutas på några timmar så är det just en bra starter som tar hem rundan med oftast. Därefter följer flera timmars/dagars utav otroligt pinsamt ineffektivt spelande.

Det är inte snabbheten som utgör det, utan strategin bakom spelet med flera byar som är galet fel. Det finns spelare som tror att det bara är att slänga nukes på alla byar, sen så är spelaren borta. Det finns de som behanldar alla sina byar precis som om de hade en och sen så finns det spelare som inte ens använder alla byar ifall ett krig inträffar.
Planerad nukning och adling, total fokus och kontroll samt full effektivitet, även efter andra byn är krigets motto på speeden.

För att träna upp det här så vore det nästan skoj att köra vardagsspeeds där hela måndagen har nybörjarskydd och servern släpps lös för krig först på tisdagen. Kommer flera spelare sitta med massvis med byar. Självklart kommer det vara proppat med barbs med, många som skulle säga att det är en noobrunda, men tvärtom. Det är fan en elitrunda, tänka er vilket fullständigt krig vid skyddssläppet!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Abel, en sån runda borde du införa, nybörjarskydd 24 h krig 24h - Sen ser man vem som lyckats bäst.

Håller helt klart med där, start är ja värdelös på, min svaga sida. (Dhora är inte så starkt i start :p )
 

DeletedUser

Guest
Som du säger henrik så håller jag med dig väldigt mycket på en sak.

De flesta speeder idag vinns redan första timmarna. De flesta tränar som fan på att bli snabba i starten och knappt alls på resten. Samtliga speedar jag ser nu förtiden så ser jag en nära på full effektivitete med bara några minuters dödtid från start på flera duktiga konton. Men redan vid andra byn försvinner den toppkontrollen på byn. Och vid 5 byar börjar folk nästan till och med sluta farma med samtliga byar. Vart tog effektiviteten vägen där? Lyckligtvis, för de som spelar, så är de flesta rundor över innan spelare sitter och har krig 20 byar v.s 20 exempelvis.

Det är synd att så många speedar vinns så fort, för det är senare då den riktiga speedkänslan kommer upp. Många behöver verkligen träna på det här för att bli fulländade. Brukar säga att jag stör mig som fan på folk som sitter i chatter och skryter över hur snabbt de fick upp sina 100 lc, för den som var snabbast dit måste ju vara den som är bäst, eller?

Jag är hyfsat snabb i starten, nästan alltid varit den snabbaste på servern när jag spelat brukar ligga runt minuten i dödtid ungefär. Men det är många som är ungefär lika snabba, många som är ruggigt bra i starten. Jag har aldrig ansett att start är min starka sida på speed, snarare den svaga sidan trots allt. Det beror på att just start är så fruktansvärt många bra på, men väldigt få är bra på att ha 10 byar exempelvis.

Speeden är rolig nu för att det är så små marginaler på de flesta spelarna nu förtiden i start. Då de flesta speedar avslutas på några timmar så är det just en bra starter som tar hem rundan med oftast. Därefter följer flera timmars/dagars utav otroligt pinsamt ineffektivt spelande.

Det är inte snabbheten som utgör det, utan strategin bakom spelet med flera byar som är galet fel. Det finns spelare som tror att det bara är att slänga nukes på alla byar, sen så är spelaren borta. Det finns de som behanldar alla sina byar precis som om de hade en och sen så finns det spelare som inte ens använder alla byar ifall ett krig inträffar.
Planerad nukning och adling, total fokus och kontroll samt full effektivitet, även efter andra byn är krigets motto på speeden.

För att träna upp det här så vore det nästan skoj att köra vardagsspeeds där hela måndagen har nybörjarskydd och servern släpps lös för krig först på tisdagen. Kommer flera spelare sitta med massvis med byar. Självklart kommer det vara proppat med barbs med, många som skulle säga att det är en noobrunda, men tvärtom. Det är fan en elitrunda, tänka er vilket fullständigt krig vid skyddssläppet!

Jo, jag håller helt med dig.

Nu avgörs det efter 2-3. Ibland lite senare. Men innan soluppgången är det avgjort, och då sitter man och bara gör upp adlar i en by och adlar, kanske bygger upp dom andra byarna bara för att det ska se bättre ut.

Jag lirade .it igår där det var förbannat mycket barbs. Dom växte upp till 9k nästan snabbare en vad man själv gjorde med sin egna by.
Jag och mina kompisar som lirade, lirade upp sig till 150-200k med barbs, sen lirade dom som hade mest ork upp sig till 400-500k.

Vi tappade verkligen intresset för speeden då man inte orkade bygga adel, skicka. Bygga adel, skicka.
Så vi bestämde oss att tillsammans gå spelare, för spelare, för spelare som låg nära för att få motattacker så, man skulle bli lite nervös, och allt såhär.

Men utav 6-7 spelare på 250-600k fick vi inte mycket motstånd. Tror det var 1 som attackerade tillbaks, och tog tillbaks byarna vi tog av honom, men efter 5 min hade vi plockat 200k.
1:an hade 1,3 miljoner eller något.

Till saken: En sån runda kanske skulle vara kul, men 24h utan krig, det skulle verkligen vara lamt.
Det skulle endå vara riktigt kul, då det blir mer roligare och nervösare att kriga med fler byar, då en speed endå är väldigt snabb.

Men ni får också tänka efter i en sådan planering, för man SÅG på den speeden att många tröttnade snabbt, osv.
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Abel, kör upp en sån runda ! Vore gött!


Men du jokern, vad heter det här "nya" speedlaget du snackar om då?
 

wewill

New Member
Reaktionspoäng
0
Henrik :) det är jag som är adrian. Kommer inte lira på någon vecka dock.

Jag skulle gärna ställa upp i ett tre-stamkrig om det sköttes utan pakter och fulspel, en sån runda hade bara varit kul på 6h för att efter det så handlar det mest om aktivitet. Sen måste jag nog gnälla lite på henrik som säger att vi borde kört över gul i veckospeeden då dem bsade oss. Det hade blivit något jämnare om inte vi ensama hade tagit uQ. Fanns inte så mycket trupper kvar efter det och detta utnyttjade gul.
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
För att träna upp det här så vore det nästan skoj att köra vardagsspeeds där hela måndagen har nybörjarskydd och servern släpps lös för krig först på tisdagen. Kommer flera spelare sitta med massvis med byar. Självklart kommer det vara proppat med barbs med, många som skulle säga att det är en noobrunda, men tvärtom. Det är fan en elitrunda, tänka er vilket fullständigt krig vid skyddssläppet!

Hade varit en kul runda om ni hade lärt er att göra fler barbarbyar på speedsen som dessutom växer till mer än 60 poäng -.-
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Henrik :) det är jag som är adrian. Kommer inte lira på någon vecka dock.

Jag skulle gärna ställa upp i ett tre-stamkrig om det sköttes utan pakter och fulspel, en sån runda hade bara varit kul på 6h för att efter det så handlar det mest om aktivitet. Sen måste jag nog gnälla lite på henrik som säger att vi borde kört över gul i veckospeeden då dem bsade oss. Det hade blivit något jämnare om inte vi ensama hade tagit uQ. Fanns inte så mycket trupper kvar efter det och detta utnyttjade gul.

När ja spejade o spejade så såg ja massor av trupper. De va inte de som var hindret, Ni saknar skills därav förlorade ni. Jag själv blev tillslut uppadlad, så trupper eller ej de är supersvårt och försvara 100 inks samt oförsvarbara byar långt utanför sina områden.

Men de ni hade som inte jag hade var off, ni borde använt det effektivare och börja skickat ut deffet till utsatta byar och stoppat deras invasion, vilken man KAN göra. Va inte så svårt och se långväga tåg, och vips kan man ha 50k deff där.

Sen adrian, du va väl först o kasta in handduken hehe. Så gör man inte försnt man har 0 trupper och de vägrar ge sig ;) (hade kul med dead king men vid 1 så trolla ja bort resterande av mina trupps - fanns ingen direkt mening i att fortsätta)
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, jag håller helt med dig.

Nu avgörs det efter 2-3. Ibland lite senare. Men innan soluppgången är det avgjort, och då sitter man och bara gör upp adlar i en by och adlar, kanske bygger upp dom andra byarna bara för att det ska se bättre ut.

Jag lirade .it igår där det var förbannat mycket barbs. Dom växte upp till 9k nästan snabbare en vad man själv gjorde med sin egna by.
Jag och mina kompisar som lirade, lirade upp sig till 150-200k med barbs, sen lirade dom som hade mest ork upp sig till 400-500k.

Vi tappade verkligen intresset för speeden då man inte orkade bygga adel, skicka. Bygga adel, skicka.
Så vi bestämde oss att tillsammans gå spelare, för spelare, för spelare som låg nära för att få motattacker så, man skulle bli lite nervös, och allt såhär.

Men utav 6-7 spelare på 250-600k fick vi inte mycket motstånd. Tror det var 1 som attackerade tillbaks, och tog tillbaks byarna vi tog av honom, men efter 5 min hade vi plockat 200k.
1:an hade 1,3 miljoner eller något.

Till saken: En sån runda kanske skulle vara kul, men 24h utan krig, det skulle verkligen vara lamt.
Det skulle endå vara riktigt kul, då det blir mer roligare och nervösare att kriga med fler byar, då en speed endå är väldigt snabb.

Men ni får också tänka efter i en sådan planering, för man SÅG på den speeden att många tröttnade snabbt, osv.

Antar att du körde rundan där man börjar på 2k? Dem är assa dryga, har kört ett par stycken!
 

wewill

New Member
Reaktionspoäng
0
Henrik jag kastade inte in handuken först, jag blev bara så jävla pissed off på guls fulspel att jag var tvungen att ta något att dricka och sträcka på benen, jag var tillbaks inom 5 minuter och satt då dessutom kö på min flickväns konto vilket komplicerade det hela ytterligare. Du säger att vi hade trupper, visst det hade vi men inte speciellt mycket. Lite av vårt vanliga samarbete och vi hade väggat guls attacker löpande band. Gäller att vi håller samma kvalitet genom hela nästa speed som vi hade i den vi vann nu så kan vi ta nästa med men att vinna speed handlar inte bara om skillz, utan framförallt om sammarbete.

Någon kommenterade att robin 22 är vår nyckel till framgång då han sitter uppe hela nätterna, detta är ju något av en ofullständig sanning på sätt och vis. Visst robin sitter ofta uppe längst men det brukar inte bli han ensam som sitter förrens efter 4. Om ingen av oss andra håller koll på hans konto när han sover (ja han är dödlig) så skulle det ju inte funka. Vi vet att vi inte har skillz i stil med uQ och gul men vi spelar inte för att vinna utan för att ha kul. Vårt mål är att vi kan hitta fler spelare så vi blir fulltaliga och att vi sedan tillsammans blir bättre för varje runda som går så att alla kan slippa guls fulspelande och egocentriska framförhållning i forum.

Jag hoppas vi får se många spännande speeds i framtiden och att lite nya spelare hamnar på första platsen.

för att svara på abels uppmaning: nej kaxighet är inte vår stil, ut och skoja lite i forum med gul är skoj så där görs ett undantag :) men jag har nog aldrig spelat med mer ödmjuka och schyssta spelare än jag gör nu i forK, och du vet att du är välkommen i stammen om du överger din admin-väg ;)

om någon duktig spelare är intresserad av att gå med kan ni alltid pma ingame eller i forum så får ni provspela :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Henrik jag kastade inte in handuken först, jag blev bara så jävla pissed off på guls fulspel att jag var tvungen att ta något att dricka och sträcka på benen, jag var tillbaks inom 5 minuter och satt då dessutom kö på min flickväns konto vilket komplicerade det hela ytterligare. Du säger att vi hade trupper, visst det hade vi men inte speciellt mycket. Lite av vårt vanliga samarbete och vi hade väggat guls attacker löpande band. Gäller att vi håller samma kvalitet genom hela nästa speed som vi hade i den vi vann nu så kan vi ta nästa med men att vinna speed handlar inte bara om skillz, utan framförallt om sammarbete.

Någon kommenterade att robin 22 är vår nyckel till framgång då han sitter uppe hela nätterna, detta är ju något av en ofullständig sanning på sätt och vis. Visst robin sitter ofta uppe längst men det brukar inte bli han ensam som sitter förrens efter 4. Om ingen av oss andra håller koll på hans konto när han sover (ja han är dödlig) så skulle det ju inte funka. Vi vet att vi inte har skillz i stil med uQ och gul men vi spelar inte för att vinna utan för att ha kul. Vårt mål är att vi kan hitta fler spelare så vi blir fulltaliga och att vi sedan tillsammans blir bättre för varje runda som går så att alla kan slippa guls fulspelande och egocentriska framförhållning i forum.

Jag hoppas vi får se många spännande speeds i framtiden och att lite nya spelare hamnar på första platsen.

för att svara på abels uppmaning: nej kaxighet är inte vår stil, ut och skoja lite i forum med gul är skoj så där görs ett undantag :) men jag har nog aldrig spelat med mer ödmjuka och schyssta spelare än jag gör nu i forK, och du vet att du är välkommen i stammen om du överger din admin-väg ;)

om någon duktig spelare är intresserad av att gå med kan ni alltid pma ingame eller i forum så får ni provspela :)



Jag är seriös för jag har haft 2 byar. Jag kan attackera folk oxxå
 
Topp