Förbättringar, tankar, idéer och nytänkande?

DeletedUser

Guest
Inför 2017 vill InnoGames samla tankar från spelarna om förbättringar, och idéer för Tribal Wars.

Det kan vara något du saknar i spelet, något du känner skulle kunna förbättras, något strategiskt, någon funktion som skulle underlätta eller i princip vad som helst - men försök vara specifik - ju lättare det är att förstå vad funderingen går ut på, desto lättare blir den att föra vidare till berörda! T.ex. kan man förtydliga på vilket sätt en ändring av en redan existerande funktion skulle underlätta, eller varför något behövs ändras.

Vill vara tydlig med att detta är ett sätt att samla in tankar och idéer, och att skriva ett förslag här är alltså ingen garanti för att någon ändring kommer göras, men ett bra sätt att rikta fokus mot saker som kanske borde ändras.
 

DeletedUser

Guest
Jag tänker flytta en del nyare förslag från förslagsdelen av forumet hit, dels för att detta är en enorm chans att få igenom förslag och förbättringar, och dels eftersom vissa av de förslag som redan finns definitivt förtjänar att komma med här.

Jag vill också påpeka att ett bra sätt att visa att man gillar ett förslag är att trycka på Gilla ute till höger nertill på posten. En del versioner listar antalet gilla på sina olika förslag och det känns väl vettigt att man ska orka med den lilla insatsen på ett förslag man tror på!
 

DeletedUser

Guest
Möjlighet att massavbryta resurstransporter

Funktionen för att avrbyta assistanser/attacker i mängd existerar redan, detta underlättar extremt om man till exempel skickat till fel by eller fel mängd trupper. Då fönstret för avbrytning av utgående är ganska långt brukar det oftast inte vara några problem att hinna med att ångra sig när man skickar trupper. Däremot kan det uppstå problem när man skickar massiva mängder med resurser.

Tidsspannet för ressavbryt är oftast (vad jag vet) 5 minuter vilket kan gå extremt snabbt om man plötsligt märker att man drog ress till fel by. I dagens TW där flaggbooster och reducerade myntkostnader medför massiva transporter med resurser till en eller ett fåtal byar kan det vara svårt att hinna med och avbryta 100+ utgående transporter om man plötsligt har 30 sekunder kvar innan det är omöjligt att avrbyta dem.

Förslaget går ut på att i översikten för transporter ska det läggas till en liknande funktion som finns i översikten för kommandon, nämligen att kunna markera flertal transporter och med ett klick avbryta de markerade rutorna. Samt direkt kunna markera alla rutor och avbryta dem.
 

DeletedUser

Guest
Möjlighet att importera/exportera mallar för kontohanteraren mellan olika världar (spara som global mall på samma sätt som snabbmenyn)

Jag anser att kontohanteraren är bra, men det räcker inte, en jobbig sak är när man ska etablera KH på en ny värld att man måste starta från scratch. Det borde vara en ganska simpel men underbar sak om man kunde på ett enkelt sätt importera sina inställningar på bygg- och trupp-sidorna.

Är detta möjligt?
 

DeletedUser

Guest
Upptäckte för en vecka sedan när jag satt kö på ett konto en otroligt frustrerande grej. Han hade anfall på sig och jag tog som vanligt fram snipescriptet för att plocka fram tider till snipe men tiderna va heeeelt galna när jag vid rätt tid skulle skicka iväg dem. Jag upptäckte då att sigill var aktiverad på byn, och att snipescriptet då givetvis inte tar hänsyn till det. Jag gick då ut på kartan och höll med pilen över olika byar i närområdet där man ser hur lång tid olika enheter har till byn men även där samma problem.

Förstår ju att just när de gäller scriptet ligger det ju inte på er, men finns det möjlighet att kunna göra en förändning så att kartan på något vis tar hänsyn så vore de guld! Förstår om de kan va Knivigt då jag lika gärna kan vilja attackera från byn. Men iaf när jag är inne på en by och håller markören över byn som har sigill aktiverad att man kan se de rätta tiderna.

Ja, hur lämnar jag helt enkelt till er, men går det på något vis att lösa så vore det guld i såna lägen! ;D
 

DeletedUser

Guest
En annan tanke men som kanske kan anses som för slappt är om man går in på samlingsplats -> Begär trupper.
En funktion jag använder rätt ofta antingen för att snabbt få in trupper till nyadlade, eller för att deffa med paket. Det hade underlättat mycket med paketdeffningen om man kunde använda även sina truppmallar där. Att på samma sida kunna begära in deff enligt mall till flera byar snabbt och enkelt.

Anses de som lite för chill så hade jag oavsett velat se att när man trycker på begär så är fälten tomma istället för att hela byn markeras och man måste sudda ut alla rutor för att sedan fylla i med vad man vill ha. Jag tror det är ytters få tillfällen då någon faktiskt begär in ordagrant hela byar som assistans.
 

DeletedUser

Guest
Ett förslag hade ju varit att ändra regeln om hur man kan deffa nya spelare. på V36 fungerar regeln så att när man tar in en ny spelare kan den spelaren inte skicka assistans till sina stammisar på 5 dagar. Medans stammisarna kan skicka fritt till den nye. Ett förslag hade då varit att blocka det åt båda hållen då det hade gjort att flyktingar hade haft det mycket svårare + att stammarna hade behövt tänka till innan man rekryterar.

Jag tycker detta hade varit extremt roligt att genomföra på någon senare värld.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om det här är rätt ställe för det här men jag tycker att det skulle vara jättehäftigt om man vid vissa milstolpar kunde få uppgradera en by t.ex. +1 nivå på farmen och +5 nivåer (kanske olika mängd beroende på vilken byggnad man väljer) på valfri byggnad (förutom farmen). Det skulle vara coolt därför att det skulle göra vissa byar lite "speciella" och ge dem en unik identitet istället för 100 identiska byar.

Föurtom den lite annorlunda idén så har jag aldrig förstått varför kontohanterare ska kräva minst 3 byar. Jag tycker också att det borde finnas en funktion som gör att trupphanteraren/byggnadshanteraren automatiskt återaktiveras när mallen inte är uppfylld eller det finns lediga farmplatser. En automatisk resursfördelare eller något liknande genom kontohanteraren kanske vore lite för lyxigt för att drömma om men det skulle inte heller vara helt fel...

Jag har märkt att spelet anpassar sina tider efter vissa köade byggnader men inte efter andra. T.ex. ändras tiden det tar att bygga något när man köar högkvarter, men tiden för när trupper blir färdiga ändras inte när man köar barack/stall/verkstad. Tiden för när resurser finns tillgängliga för en viss byggnad eller när förrådet blir fullt verkar inte heller ändras när man köar sågverk/lergrop/järngruva. Tajming är viktigt för mig så jag skulle gärna se det ändrat även om det är en ganska liten grej.

Jag skulle också gärna se att paladinens bonusfunktioner och boosters gick att inkludera i simulatorn
 
Senast redigerad av en moderator:

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Resursfördelare finns redan med KH (Förråd heter den funktionen) och Paladinens bonusar går också att lägga in i Simulatorn (Effekter, finns längst ner över "Räkna ut")
 
Reaktionspoäng
28
För att få igång externa forumet lite och samtidigt skapa något som förhoppningsvis drar mer folk till externa forumet skulle vara lite tävlingar på forumet som sedan kan ge titlar eller prestationer ingame att skryta med.

Som t.ex titeln: "En man med åsikter" till ngn som postad 200 inlägg i externa forumet. Så kan man skryta med den titeln i spelet. Det skapar även ett intresse för andra att gå ut på forumet för att också vinna lite titlar. :)

titlar=prestationer.

Jag är ju skitstolt över min Pias Polare. Jag skulle ÄLSKA att ha den som en ingame prestation. Något ingen annan kan ha. Det skulle även göra att jag garanterat inte skapar ett nytt konto heller utan fortsätter på det jag har med mina fina titlar. Så minskar man fakenickarna lite också kanske. Och de som verkligen bara MÅSTE fakenicka och ändå vill behålla sina fina titlar/prestationer får ju spendera lite prem på att byta namn. Så får Innogames lite pengar som tack för hjälpen också. :)
 
Reaktionspoäng
28
Sedan kan man ju resetta antalet inlägg varje år och så kan man ju vinna "En man med åsikter 2017", "En man med åsikter 2018" osv Eller "Alla gillar mig 2017" till den som fått mest unika gilla markeringar.

Jag har hundratals roliga titlar/prestationer på lager som man kan göra. Det enda som begränsar oss är vad mycket Innogames vill lägga i tid och resurser på att ordna detta. :)
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
"alla som dog 2016 var mitt fel"
Den kan jag ta på mig!
Det skulle kunna locka mer folk till externa men, "Ive got a bad feeling about this"
 

DeletedUser

Guest
Sedan kan man ju resetta antalet inlägg varje år och så kan man ju vinna "En man med åsikter 2017", "En man med åsikter 2018" osv Eller "Alla gillar mig 2017" till den som fått mest unika gilla markeringar.

Uräskta? #FEMINIST!

SKämt osido. Har under dagarna kommit över lite fler saker jag tänkte dela med mig om.

- Kanske finns men jag inte förstår mig på? Bland filter bland rapporterna kan man ju dölja det mesta, jag hade velat ha ett filter för att dölja "din assistans har blivit attackerad", där man kan välja både för egna eller andras byar. Andras kan ju va bra att se rapporter om trupper dött, men vrf skulle jag vilja se att min assist har dött, det ser jag ju på rapporten? :D vissa kanske vill se från vilken by, men möjlighet att dölja det hade varit grymt.

- Kunna hantera filter via appen, sortera stora anfall, försvar, bara visa egna rapporter osv. Precis som man kan på datorn helt enkelt.

- Spara statestik/rank både in game och tw stats. Tycker det är synd att om en spelare blir adlad eller tar bort kontot försvinner denne från alla rankinglistor, både i spelet och på tw stats (rankinglistor). Även om man inte är kvar när världen stänger hade de varit kul att fortfarande kunna se konton som ex slutar rank 1 OBA direkt när man kollar ranken och inte bara se den/de få stammar som fanns kvar i slutet. Likaså in game, kan vara kul att se i slutet av världen vem som hade högst OBF på en dag ex, men den spelaren försvinner därifrån om han inte finns med på världen osv. Tycker även OB assist borde komma med på TW stats samt på en dag för varje värld. Kul att kunna se i efterhand vad spelare hade som mest i de olika punkterna.
 

DeletedUser

Guest
För att få igång externa forumet lite och samtidigt skapa något som förhoppningsvis drar mer folk till externa forumet skulle vara lite tävlingar på forumet som sedan kan ge titlar eller prestationer ingame att skryta med.

Som t.ex titeln: "En man med åsikter" till ngn som postad 200 inlägg i externa forumet. Så kan man skryta med den titeln i spelet. Det skapar även ett intresse för andra att gå ut på forumet för att också vinna lite titlar. :)

titlar=prestationer.

Jag är ju skitstolt över min Pias Polare. Jag skulle ÄLSKA att ha den som en ingame prestation. Något ingen annan kan ha. Det skulle även göra att jag garanterat inte skapar ett nytt konto heller utan fortsätter på det jag har med mina fina titlar. Så minskar man fakenickarna lite också kanske. Och de som verkligen bara MÅSTE fakenicka och ändå vill behålla sina fina titlar/prestationer får ju spendera lite prem på att byta namn. Så får Innogames lite pengar som tack för hjälpen också. :)

När det gäller forumet har vi lagt ner väldigt mycket tid och funderingar på vad vi kan göra, och testat bland annat olika sorters tävlingar. Tyvärrr har inget haft efffekten att det ökat aktiviteten och kanske ligger det lite i tiden att diskussioner i områdesstyrda forum är en utdöende plattform. De forum som idag frodas, är de stora, breda forumen t.ex. Flashback och Familjeliv där man i princip anonymt kan diskutera precis allt. Men de här mindre forumen, med ganska begränsat syfte (och därmed användare) tynar bort och försvinner allt mer vare sig det gäller ett spel som detta, kattuppfödning eller whatever.

Visst skulle vi kunna tävla ut personliga priser, t.ex. din badge eller liknande. Problemet med det är bara att det som en gång var så enkelt i den gamla programvaran, är väldigt komplicerat i den nya programvaran för forumet.Och som grädde på moset stämmer inte heller storleken för våra gamla badges. Det finns alltså egentligen inget utrymme för personliga badges, man får ändra hela forumsstrukturen för användare för att lägga in en sådan, vilket innebär att användargrupperna kommer bli ohanterliga.

Däremot bör det gå att ordna den "stege" som avgör vilken nivå man som användare ligger på, som ökar med antal poster. Jag ska kolla upp det.
 
Reaktionspoäng
28
Jag tror du missförstod mig. Jag menade inte att jag skulle få en bild ingame. Bara att det det ibland de redan existerande prestationerna finns några speciella prestationer som man kan få och behålla ifrån alla världarna.. Dom kan ligga under redan befintliga Andra Prestationer eller kanske Sociala Prestationer. Eller så skapar man en ny avdelning Personliga Prestationer dit man kan flytta År i tjänst, och som sedan följer med en på alla världar.

Så att det ser ut så här.
1h2ha9.jpg


Hänger du med?
Nästan alla dataspela och TV spel har något liknande idag där man kan få prestationer eller låsa upp dolda prestationer. Nästan alla spelare försöker alltid få de svåra prestationerna de som ingen annan har, för de vill vara unika. Här har vi chansen att bli unika, för inget annat spel kan i så fall matcha att man får en prestation helt och hållet personligt. Jag tror på detta konceptet. Hoppas fler gör det. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tror du missförstod mig. Jag menade inte att jag skulle få en bild ingame. Bara att det det ibland de redan existerande prestationerna finns några speciella prestationer som man kan få och behålla ifrån alla världarna.. Dom kan ligga under redan befintliga Andra Prestationer eller kanske Sociala Prestationer. Eller så skapar man en ny avdelning Personliga Prestationer dit man kan flytta År i tjänst, och som sedan följer med en på alla världar.

Så att det ser ut så här.
1h2ha9.jpg


Hänger du med?
Nästan alla dataspela och TV spel har något liknande idag där man kan få prestationer eller låsa upp dolda prestationer. Nästan alla spelare försöker alltid få de svåra prestationerna de som ingen annan har, för de vill vara unika. Här har vi chansen att bli unika, för inget annat spel kan i så fall matcha att man får en prestation helt och hållet personligt. Jag tror på detta konceptet. Hoppas fler gör det. :)

Jo jag missuppfattade nog dig helt där :D

Jag tycker absolut att ingame prestationer bode kunna "personifieras" en del - men jag är inte säker på hur kopplingarna mellan forumsprogramvaran och spelets programvara ser ut. Det har pratas väldigt länge om att det borde finnas någon prestation i spelet, ett av uppdragen, som går ut på att man ska registrera sig och skriva i forumet. Det har dock aldrig blivit något av detta, vilket är riktigt synd.

Men första steget ligger nog där, i att koppla ihop forumet tightare med spelet teknikmässigt, i första hand för att kunna få ingame prestationer som gäller bedrifter i forumet. När man lyckas med det, tycker jag det vore en rent av strålande idé att skapa prestationer för det här.
 

DeletedUser

Guest
Vi får in många synpunkter, via tickets, skype och ingame meddelanden som aldrig når ut hit till forumet och det är synd eftersom de i mångt och mycket speglar de större övergripande problemen, och inte så mycket åt "mindre förbättringar" hållet.

För vi ändå ska få upp de har synpunkterna på diskussionsbordet har jag åtagit mig att försöka lägga upp så många av dessa jag kan få - men notera att det då rör sig om väldigt grundläggande, stora saker som påverkar hela spelet och inte mindre justeringar/förbättringar. Och att det jag lägger upp, inte är en enskild persons funderingar utan sammanfattat från flera olika personer som funderat i lite olika banor.

Först ut är de som har synpunkter på event:
  • Det är för mycket event - den täta frekvensen stör det normala spelet.
  • Det är för mycket event på nystartade världar vilket stör ut de normala starterna.
  • Eventen ger för mycket olika bonusar (t.ex. attack, försvar och resursproduktion) som gör det omöjligt att planera anfall och försvar
Köpbara platser för adelsmän är något vi under lång tid fått extremt mycket synpunkter på och som kanske kan sammanfattas i ett par punkter:

  • Möjligheten att köpa mynt för resurser ändrar förutsättningarna för starten orimligt mycket, i synnerhet i kombination med Premiumbörsen. En del säljer sina resurser för premiumpoäng och använder premiumpoängen för att köpa mynten. En del tänker steget längre och bygger trupper för de +100.000 resurser det första tåget kostar, och köper mynten istället. Det skapar en extrem obalans mellan erfarna spelare och nyare spelare som inte ser de här möjligheterna, i ett skeende av spelet där varje ynka resurs är avgörande.

  • Priserna för mynten/adelsmännen står inte i proportion till antalet mynt, eller antalet byar. De första fyra köpta mynten/platserna för adelsmän kostar 50 premiumpoäng, samtliga efter detta kostar 100. Det innebär att man för 100 premiumpoäng vid skapande av adelsman nummer 5 för 100 premiumpoäng får motsvarande 415.000 i resurser, medan man för samma antal premiumpoäng vid adelsman 25 får motsvarande 2.075.000. Priserna för adelsmännen kunde istället öka:

20995e7482ce42e2f7bf2ad145b0806e.png


Jag är ganska säker på att jag har glömt något här, kanske missuppfattat eller feltolkat - mycket synpunkter kommer in fortlöpande under väldigt lång tid och det jag sammanfattar idag är kanske inte samma åsikt man har idag, man kan ju faktiskt ändra sig. Men har jag missat något, om det finns fler av de här mer massiva sakerna i spelet man ofta jämrar sig över, men sen glömmer bort för de blivit ett nödvändigt ont - så hojta. Släng iväg ett meddelande till mig, eller till någon teammedlem så försöker vi ta upp det, forumlera till det och lägga ut det om man av något skäl inte själv vill posta det här i forumet.
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Med tanke på hur frekvent eventen körs ut kan man ju tycka att InnoGames borde tillåta fler världar utan möjligheten att låsa upp adelsplatser med PP. Finns inget jag ogillar mer med TW än köpeadlar.
 
Topp