En liten pojkes förvirrade dagbok

DeletedUser

Guest
Oj här var vi arga? Förstår inte vad 005 gjorde för fel nu? Han spelade med på Pojkens spel lite men vad gör det? Tror inte pojken tar illa upp.

Självklart uppskattar jag svar av Clones. Nu fick jag veta av di.. ehh Clone005 att jag inte är helt uträknad, vilket gjorde mig glad och motiverad igen. För det har faktiskt känts tungt:



Dag 6

Hej kära dagbok,
dagens tema handlar om En liten pojke i en hård värld! Intagningsprovet till Clones har varit svårt. Precis som Clone005 nämnde så har jag stött på vissa motgångar. Precis som 005:an visade:
Källkod:
Anfallare: En Liten Pojke
By: XXX

Kvantitet: 1153  20  47  65  38  

Förluster: 1153  20  47  65  38

..så gick jag på oväntat motstånd hos en Clone - faktiskt den Clone som var mitt första intagningsprov. Låt mig lite kort visa hur jag försökt visa mitt värde med just denna Clonen under ett par dagar:

Källkod:
-Första intagningsprovet- (visad förut)

Anfallare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
																
Kvantitet: 	84	0	745	0	308	0	0	0	0
Förluster: 	0	0	2	0	1	0	0	0	0

Försvarare: En liten pojke
By:	En liten pojkes by (xxx|xxx) K44
									 							
Kvantitet: 	0	0	14	0	7	0	0	0	0
Förluster: 	0	0	14	0	7	0	0	0	0


-Mitt svar #1- (visad förut)

Anfallare:	En liten pojke
By:	En liten pojkes by (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	16	0	1362	50	393	0	20	20	0
Förluster: 	1	0	92	10	26	0	1	1	0

Försvarare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	84	0	763	33	318	0	8	0	0
Förluster: 	84	0	763	33	318	0	8	0	0


-Mitt svar #2- (aldrig visad förut)

Anfallare:	En liten pojke
By:	En liten pojkes by (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	1132	0	77	0	0	0	0
Förluster: 	0	0	2	0	0	0	0	0	0

Försvarare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	6	0	0	6	0	0	0	0	0
Förluster: 	6	0	0	6	0	0	0	0	0


Byte: 	6.216 5.715 3.215 	15146/17460

Så Clonerna visade sin styrka genom att assistera CloneXXX och försvåra för mig. Och precis som Clone005 skrev såg det ut så här:

Källkod:
Anfallare: En Liten Pojke
By: XXX

Kvantitet: 1153  20  47  65  38  

Förluster: 1153  20  47  65  38
Tyvärr så glömde han försvarens trupper men de visar jag gärna till min käraste dagbok:

Källkod:
Anfallare:	En liten pojke
By:	En liten pojkes by (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	1153	20	47	0	65	38	0
Förluster: 	0	0	1153	20	47	0	65	38	0

Försvarare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	673	598	0	106	0	10	0	0	0
Förluster: 	582	517	0	92	0	9	0	0	0


Skada av murbräcka: 	Muren har blivit skadad och nedgraderad från nivå 14 till nivå 10
Skada av katapult bombardemang: 	Byggnaden Mur har blivit skadad och nedgraderad från nivå10 till nivå8

Om jag nu, i alla hemlighet, genomför ett styggelseverk och dristar mig tänka som självaste Clone001: Skulle inte denna rapport räknas till pojkens fördel eftersom han ändå dödade rätt mycket? Är inte det just vad en armé av Clonekrigare skall göra? Att Den lilla pojken gjorde det av misstag mot en by som "skulle" vara rensad borde inte höra hemma här. Eller?

Nu skall jag inte förhäva mig att ens ANTYDA att jag befinner mig på samma nivå som Clones - högmod gör mig inte till Clone... Men eftersom även ett gott försvar verkar räknas, för så verkar det efter Clone005's post, så bör således följande rapporter tala till min fördel:

Källkod:
Anfallare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	411	0	92	0	0	0	0
Förluster: 	0	0	411	0	92	0	0	0	0 

Anfallare:	CloneXXX
By:	Cloning In Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	240	0	120	0	0	0	0
Förluster: 	0	0	240	0	120	0	0	0	0

Och för att återgå till just den Clone som Clone005 hänvisade till från början så har jag börjat ge upp hoppet om att bli en Clone. Hur skall jag någonsin lyckas bygga upp mitt försvar, på några få timmar, så här:

Källkod:
Försvarare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	1611	1644	0	77	74	11	1	0	0
Förluster: 	0	0	0	0	0	0	0	0	0

Nej kära dagbok, jag har mycket kvar att lära. Förhoppningsvis kommer jag någon gång att hålla samma höga klass som Clones gör. Man blir inte rankad som världens bästa stam för intet.
 

DeletedUser

Guest
Klart att 2-3 Clones har förlorat sin off som det ser ut som. Men lilla pojken verkar ha rätt så mkt assistans i sin by:eek:

Det är ju faktiskt ganska svårt att slå ut hans armé för clonerna som säkert inte har allt för mycket deff (Är iaf vad jag tror)? Eftersom det står så mkt deff i byn så kan de helt enkelt inte de tömma den. De har säkert väntat och byggt upp lite deff skickat det till en clone som ofta blir farmad och pojken kommer med sina trupper och boom så var hans trupper borta..

Tycker faktiskt att det endå är ganska bra gjort från båda sidorna.

När en stam kör endast off så brukar det vanligvis bli så här att några spelare blir rensade.

Men detta får verkligen inte sluta ännu! Nu måste något mer hända.

Vad blir nästa steg? Vad händer i morgondagens dagbok, för att få veta mer läs forumet imon.

Ha en bra dag.

//Juice-6
 

DeletedUser

Guest
Klart att 2-3 Clones har förlorat sin off som det ser ut som. Men lilla pojken verkar ha rätt så mkt assistans i sin by:eek:

Det är ju faktiskt ganska svårt att slå ut hans armé för clonerna som säkert inte har allt för mycket deff (Är iaf vad jag tror)? Eftersom det står så mkt deff i byn så kan de helt enkelt inte de tömma den. De har säkert väntat och byggt upp lite deff skickat det till en clone som ofta blir farmad och pojken kommer med sina trupper och boom så var hans trupper borta..

Tycker faktiskt att det endå är ganska bra gjort från båda sidorna.

När en stam kör endast off så brukar det vanligvis bli så här att några spelare blir rensade.

Men detta får verkligen inte sluta ännu! Nu måste något mer hända.

Vad blir nästa steg? Vad händer i morgondagens dagbok, för att få veta mer läs forumet imon.

Ha en bra dag.

//Juice-6

vad snackar du om har du sett de små mängderna som clones kallar sin off?
inte konstigt att de inte klarar av att rensa honom.
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
vad spelar det för roll om du har med försvararens förluster?, var ju inte en särskilt konstig rapport, det är det man ska använda deff till, klart det dör en del om man då anfaller med off
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Oj här var vi arga? Förstår inte vad 005 gjorde för fel nu? Han spelade med på Pojkens spel lite men vad gör det? Tror inte pojken tar illa upp.

Serri nu förfan, du är moderator på detta spelet, lite trevligare attityd kan du nog skrapa fram.

Att jag skulle vara arg är en förutfattad mening som du har..
Jag är .aldrig. arg

Trevligare attityd, bara för att jag är modd?
Jag har alltid skrivit som jag gjort, med eller utan rättigheter

Är det nått som du ogillar?
Skicka in ett ticket :)

.........................
 

DeletedUser

Guest
Har som vana att inte svara på kommenterar från andra än Clones här, så tolka detta svaret hur du vill :)

alltså, även om man anfaller en stam så dör man inte direkt..
clones kan ju inte döda en liten pojke på sekunden som han anfallit dom,
nu är han död, och liten pojke failade, inte clones.

Du talar med stor erfarenhet, av dig har jag mycket att lära. Tänk om jag hade haft kontakt med dig från början när jag ville gå med i Clones, så mycket lättare det hade blivit. Du visar även din stora vishet med denna posten:

vad spelar det för roll om du har med försvararens förluster?, var ju inte en särskilt konstig rapport, det är det man ska använda deff till, klart det dör en del om man då anfaller med off

Min spontana fråga till dig är: bör man anfalla med något annat än off, som du skriver? Jag är blott en liten pojke som söker vad råd han kan få i denna hårda värld. Min andra fråga är, vad har man off till, om inte för att döda deff? Med min ringa erfarenhet måste jag fråga mig fram och jag hoppas du har tålamodet som krävs för att orka med mig och hjälpa mig bli en Clone.

Kanske hade jag inte misslyckats så gravt om jag redan från början hade rådfrågat bättre vetande spelare? Detta tål att tänkas på...
 

DeletedUser

Guest
Hade folk kunnat räkna och inte gjort en missbedömning på tiden å det grövsta så hade det här aldrig blivit en dagbok eller en issue från första början men man lär sig en läxa att inte lita på andra personers kunskaper.

Hoppas man får chansen att spela med dig i framtiden hursomhelst, jag uppskattar folk som vet med sig att använda PoP och använda den smart.
 

DeletedUser

Guest
kände jag behövde lägga in en 5a i betyget för att visa på kvaliten som inläggen han skriver håller!

Tydligen var jag först :p
 

DeletedUser

Guest
Härlig läsning. Synd att inte klonerna kan låta historien fortsätta :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Dag 7

Hej kära dagbok,

nu har det äntligen gått en vecka sen jag började skriva i dig. På denna veckan har det hänt mycket. Därför känner jag att det vore på sin plats med en liten sammanfattning: Det hela började, som du vet eftersom du är min trogna dagbok och enda vän i denna hårda värld, med att jag ville gå med i Clones efter att ha blivit spejjad upprepade gånger. Visst, jag kände mig hotad att ha världens bästa stam mot mig, men å andra sidan öppnades ju dörren för mig. Dörren till Clones - trodde jag.

Tyvärr fick jag, efter hårda intagningsprov, veta att jag inte dög. Testen började dock till en början bra, rätt mycket trupper dog - må gud alltid vakta över dem - och till och med någon akademi. Men till slut fick jag börja bygga försvar istället, bland annat efter goda råd från en viss Clone (Txxxxxxox) på forumet. Sen dess lyckades jag klara ett par intagningsprov till, nu senast idag:

Källkod:
Anfallare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	545	10	375	0	27	20	0
Förluster: 	0	0	545	10	375	0	27	20	0

Detta kan betyda att jag är högaktuell igen - även den väldiga armén av Clones-krigare behöver försvar! Hoppet är det sista som lämnar en (vuxen) människa, tänk då hur länge jag, en liten förvirrad pojke, kan leva på hoppet om att en dag få bli en Clone?
 

DeletedUser

Guest
Dag 7

Hej kära dagbok,

nu har det äntligen gått en vecka sen jag började skriva i dig. På denna veckan har det hänt mycket. Därför känner jag att det vore på sin plats med en liten sammanfattning: Det hela började, som du vet eftersom du är min trogna dagbok och enda vän i denna hårda värld, med att jag ville gå med i Clones efter att ha blivit spejjad upprepade gånger. Visst, jag kände mig hotad att ha världens bästa stam mot mig, men å andra sidan öppnades ju dörren för mig. Dörren till Clones - trodde jag.

Tyvärr fick jag, efter hårda intagningsprov, veta att jag inte dög. Testen började dock till en början bra, rätt mycket trupper dog - må gud alltid vakta över dem - och till och med någon akademi. Men till slut fick jag börja bygga försvar istället, bland annat efter goda råd från en viss Clone (Txxxxxxox) på forumet. Sen dess lyckades jag klara ett par intagningsprov till, nu senast idag:

Källkod:
Anfallare:	CloneXXX
By:	Cloning in Process (xxx|xxx) K44
									
Kvantitet: 	0	0	545	10	375	0	27	20	0
Förluster: 	0	0	545	10	375	0	27	20	0

Detta kan betyda att jag är högaktuell igen - även den väldiga armén av Clones-krigare behöver försvar! Hoppet är det sista som lämnar en (vuxen) människa, tänk då hur länge jag, en liten förvirrad pojke, kan leva på hoppet om att en dag få bli en Clone?

Att du orkar. Ja vi vet att du är überdeffad av Epic m.fl, vad mer är nytt? Förstår inte vart du vill komma med dessa rapporter då de inte visar mer än att du fick en ny klunga med infdeff i boet igår :)
 

DeletedUser

Guest
Att du orkar. Ja vi vet att du är überdeffad av Epic m.fl, vad mer är nytt? Förstår inte vart du vill komma med dessa rapporter då de inte visar mer än att du fick en ny klunga med infdeff i boet igår :)
Ack min vän. Syftet är att visa för min personliga dagbok att min ansökan till Clones ännu ej är avslagen. Detta värmer mig. Ett sekundärt syfte är att visa att med starka spjut och mäktiga yxmän som försvar så kommer man långt!
 

DeletedUser

Guest
Han befiner sig ju i K44 och så bor han i uppsala (sa han inte det?)
Lycka till med sökandet in till clones jag hoppas för din skull att du kommer med ;)

Men för allti världen fortsätt skriv och ni som skriver off-topic sluta med det för jag antar att ni inte vill att denna tråd skall låsas (denna med)

Så när kommer nästa inlägg då? :)
 

DeletedUser

Guest
Vi får hoppas på mer imorron :D

Dom börjar kanske bli sura på den lilla pojken så dom kommer förmodligen inte sluta, go go, lilla pojken :p
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
:D såg att en clone bytte namn, kanske hoppet ej är ute för ulla :eek: (se twstats)

Må lyckan vara med dig till ditt heliga mål, or w/e.
 

DeletedUser

Guest
Haha klart den bästa tråden ever.. och med det menar jag att den är kul o läsa o inte att jag håller på pojken eller på clones ^^

men hoppas den fortsätter länge :D

och till er som klagar skaffa er ett liv
 

DeletedUser

Guest
Älskar den här tråden...En av dom bättre här på .se

Visar vilken klass vissa av oss har när det gäller det här spelet och alla sidor av det
 
Topp