Elohims historia... En krönika

DeletedUser

Guest
Hur skapades KGB då?

Lång historia. Men för att göra den något kortare så var jag med i GFO och Fritz var med i TB.
Vi låg väldigt nära varandra och båda stammarna kände att det var dax att gå samman jag och Fritz/jimpa slog ihop våra huvuden och startade en av de mäktigare stammarna på V2 just den tiden.
Stark och respektabel, sen att jag pratade med Elohim då och då hmmm
sak samma kan jag känna idag många löften tomt prat men jag får säga lycka till. KGB - Kontinent Gruffalo Busch är något vi inte glömmer men Solace är mitt hjärta och kommer så att förbli.
En trevlig tid från dag 1 då V2 öppnade till jag är idag och många utmaningar har det blivit på vägen. Vi får väll se vad framtiden visar med eller utan elohim^^
Det är inte en person som styr världen bara så ni vet och ni som tror det kan nog lägga ner detta spelet direkt!:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Känns som det fattas något i din berättelse Elohim. Jo just det, kan du inte berätta om hur du tänkte/kände när du fuskade och åkte dit för fusk?
 

DeletedUser

Guest
Jo, eller den där posten om att du fick psykiska problem av att vara under attack, så du blev skyddsbannad, det är min personliga favorit :)


Finns kvar här på forumet, bara att söka och läsa om det spektaklet :)
 

DeletedUser

Guest
Jo, eller den där posten om att du fick psykiska problem av att vara under attack, så du blev skyddsbannad, det är min personliga favorit :)


Finns kvar här på forumet, bara att söka och läsa om det spektaklet :)

Vad ska man söka på? Orkar ju inte läsa igenom alla inlägg Elohim någonsin har gjort, eller alla inlägg där han diskuterats, det är ju en hel del. :p
 

DeletedUser

Guest
Jag fick leta upp det, och eftersom topicne är "Elohims historia" och han har sagt att det är okej, i tidigare poste så kör jag en länkning..


http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=1107&page


Och ett utklipp:


"Detta är en sorgens dag för oss alla.

Jag tar helt på mig ansvaret för detta "vidriga" svek. Vi valde mellan att mäkla fred och att anfalla. Jag vet vilken stor avsky många spelare hyser för mig och andra i min stam. Fred hade inte varit ett alternativ för KWN trodde jag. Så här i efterhand kan jag ångra att vi gjort detta. Har hört från flera att de funderade på fred. Fred är det jag absolut helst skulle vilja ha! Synd att ingen frågade bara

Tribalwars går så klart ut på att kriga osv, men det har blivit en börda för mig. Jag blir angripen varenda dag och varenda natt. Jag kan inte koncentrera mig på skola eller annat som är viktigare. Jag är beroende helt enkelt. Jag spelar inte av de anledningar man borde spela. Jag känner en otrolig press att hålla mig i toppen. Jag försökte trappa ned på spelandet då jag gick ur NwP, men jag lyckades inte. Nu borde jag ligga och sova, men jag kan inte. Så fort jag lägger mig så kliar det i hela kroppen och jag måste slå på datorn igen.

Jag vill att KWN adlar mig så att jag kan sluta spela, men samtidigt kan jag inte ge upp. Vet inte om ni förstår, men jag är helt fast i det här träsket.

Mina familj blir arga och irriterade för att jag sitter vid datorn. Jag är trött på jobb och skola. Min fritid planeras kring tribalwars.

Jag började med tribalwars för att komma ur ett missbruk med ett annat spel. Jag tänkte att det bara var att logga in och bygga då och då. Detta spelet är värre. Även om jag loggar ut är jag stressad och får ont i magen.

Jag borde lägga ner helt klart och bara ge upp. Jag borde aldrig ha gått med i ~TB~ efter att jag lämnade NwP. Jag borde aldrig ens ha börjat med det här spelet.

De flesta av er tar säkert inte det här spelet på så stort allvar som jag, men kanske några få av er gör det. Tänk er att ni under 1 veckas tid har över 100 inkommande konstant. Du vet att varje natt skickas det nya adelståg och fejks. Du vet att alla är ute efter dig. Du kan inte umgås med vänner för att du måste passa tribalwars. Du kan inte se på film med familjen för du måste passa tribalwars. Du kan inte sköta skola för du oroar dig över tribalwars. Du kan inte sova för att du har så ont i magen.

Samtidigt som jag känner press från mig själv känner jag en oerhörd press gentemot min stam. Jag är ledare i min stam. Alla räknar med mig. Jag vill itne svika dem eller mig själv (vilket jag ändå gör genom att spela spelet)

Jag vet inte hur jag ska fixa det här...

MVH
Elohim "Spelberoende"
__________________
MVH
Elohim - Game Moderator V3 "


Sen gjorde Nino så att han stängde av Elohim direkt efter att Elohim startat kriget :) Var inte så glada miner då, men det verkar vara glömt och förlåtet nu?
 
Senast redigerad av en moderator:

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
"Tänk er att ni under 1 veckas tid har över 100 inkommande konstant."

Haha, fan va soft de vore att vara nere på såna småsiffror en vecka eller två.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det är intressant att så många anser att den bannen var befogad. Keyser verkar vara den första som kritiserar det efter några snyftmeddelanden från andra angående att Elohim skulle lägga ner (nu la han ju inte ner just då ändå).

Det finns alltid KÖ-systemet. Skyddsban-möjligheten borde bannas! :p
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det är intressant att så många anser att den bannen var befogad. Keyser verkar vara den första som kritiserar det efter några snyftmeddelanden från andra angående att Elohim skulle lägga ner (nu la han ju inte ner just då ändå).

Det finns alltid KÖ-systemet. Skyddsban-möjligheten borde bannas! :p

Word.

Problemet är att skyddsban-alternativet inte ser ut att vara ett privilegium "dödliga" spelare kan åtnjuta om så önskas (nej, jag insinuerar inget, inga högafflar och facklor från mods tack). KÖ eller internadla är det som gäller, så borde det vara i samtliga fall.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det är intressant att så många anser att den bannen var befogad. Keyser verkar vara den första som kritiserar det efter några snyftmeddelanden från andra angående att Elohim skulle lägga ner (nu la han ju inte ner just då ändå).

Det finns alltid KÖ-systemet. Skyddsban-möjligheten borde bannas! :p

Kö användes på kontot men Elohim kunde likväl knappt sova.
Det var knappast några fakes alls mot kontot och Elohims liv blev styrt av de som attackerade, han vaknade kallsvettig när han väl somnade, han drömde TW, han tänkte TW, hans liv var TW och TW var en för stor del av hans liv.

Jag har själv suttit under liknande press och vet att det kräver sin/sina spelare för att klara av.

Det var min ticket som fick Elohim bannad så ska det klagas på någon kanske det rimligtvis ska vara mig?
 

DeletedUser

Guest
Kö användes på kontot men Elohim kunde likväl knappt sova.
Det var knappast några fakes alls mot kontot och Elohims liv blev styrt av de som attackerade, han vaknade kallsvettig när han väl somnade, han drömde TW, han tänkte TW, hans liv var TW och TW var en för stor del av hans liv.

Jag har själv suttit under liknande press och vet att det kräver sin/sina spelare för att klara av.

Det var min ticket som fick Elohim bannad så ska det klagas på någon kanske det rimligtvis ska vara mig?




Det klagas inte, det bara ifrågasätts, jag tycker det är vekt att kasta in handduken. Börja grina om att man inte kan sova och kallsvettas, tycker inte det låter som en gud i mina öron. Det är väll bara att bita ihop och köra!? - eller??


Vad som skiljer en bra spelare mot en sämre, är förmågan att hålla ut även när det är jobbigt, det är mina fasta övertygelse. Jag vet inte hur många som ger upp när det blir "för jobbigt" men det finns vissa kvar som kämpar ändå, dom är RIKTIGA krigare.

Och du Bertil, din ticket betyder absolut ingenting i den här topicen, Elohim skrev själv brevet om att bli avstängd. Fokuset kommer ligga på Elohim i den här tråden och inte på dig (eller någon annan av Elohims älskare.)

Glöm aldrig att TW är ett lätt spel, men det handlar om uthållighet!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det klagas inte, det bara ifrågasätts, jag tycker det är vekt att kasta in handduken. Börja grina om att man inte kan sova och kallsvettas, tycker inte det låter som en gud i mina öron. Det är väll bara att bita ihop och köra!? - eller??


Vad som skiljer en bra spelare mot en sämre, är förmågan att hålla ut även när det är jobbigt, det är mina fasta övertygelse. Jag vet inte hur många som ger upp när det blir "för jobbigt" men det finns vissa kvar som kämpar ändå, dom är RIKTIGA krigare.

Och du Bertil, din ticket betyder absolut ingenting i den här topicen, Elohim skrev själv brevet om att bli avstängd. Fokuset kommer ligga på Elohim i den här tråden och inte på dig (eller någon annan av Elohims älskare.)

Glöm aldrig att TW är ett lätt spel, men det handlar om uthållighet!

Den press Elohim var utsatt för kom från flera håll, han mådde inte bra av det hela och inte hans fysiska omgivning heller.
Ska människor behöva lida oerhört mycket för att du ska se en spelare som "riktig" krigare/bättre spelare?
Jag betackar mig iaf för att bli betraktad som riktig krigare/bättre spelare ur din synvinkel.

Bara för att jag kö-ade Elohim betyder inte det att han och jag är såta vänner. Insinuera inte mer gånger att jag och/eller Elohim är homosexuella - jag tackar dig på förhand för ursäkten som du kommer skriva efter du läst detta.
 

DeletedUser

Guest
Det är du som insinuerar, om du och Elohim var "mer än bara vänner" det kan vi diskutera mer privat om du har lust, tycker inte det är något för allmänheten.


Däremot står jag fast vid att: Kan man inte klara av att bli attackerad (från flera olika håll) När man dessutom själv har förklarat kriget, då är man inte mycket att ha.
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Den press Elohim var utsatt för kom från flera håll, han mådde inte bra av det hela och inte hans fysiska omgivning heller.

Det som retade upp de flesta vid den tidpunkten var inte att han fick skyddsban, utan att han launcha allt han hade samtidigt som han fredsförhandla och sedan upplevde att han fick för mycket så han blev bannad.

Hade han sagt ja till fredsförslaget hade han inte haft några anfall och inte behövt någon bann.

Sedan hade han inte många inkommande vid tidpunkten då merparten trodde freden skulle komma. (Det var mitt och de sex kontona jag köade då:s deff i hans byar och antalet rapporter var få)

Om jag jämför med att jag varit under attack ifrån tre väderstreck sedan Mars och bara under midsommar helgen fått 1900 skarpa besök så är jämförelsen rent skrattretande.

Men nog med detta.
Då Elohim nu sägs vara borta, så se det som ett avstamp på en ny epok i V2:s historia.
 

DeletedUser

Guest
Det som retade upp de flesta vid den tidpunkten var inte att han fick skyddsban, utan att han launcha allt han hade samtidigt som han fredsförhandla och sedan upplevde att han fick för mycket så han blev bannad.

Hade han sagt ja till fredsförslaget hade han inte haft några anfall och inte behövt någon bann.

Sedan hade han inte många inkommande vid tidpunkten då merparten trodde freden skulle komma. (Det var mitt och de sex kontona jag köade då:s deff i hans byar och antalet rapporter var få)

Om jag jämför med att jag varit under attack ifrån tre väderstreck sedan Mars och bara under midsommar helgen fått 1900 skarpa besök så är jämförelsen rent skrattretande.

Men nog med detta.
Då Elohim nu sägs vara borta, så se det som ett avstamp på en ny epok i V2:s historia.


Kan nått annat sägas om Elohim den att han var den smartaste och halaste spelan i V2s historia? Nej ^^

Avstamp av en ny epok? Vet inte jag det.. Snarare avvekling ^^
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Kan nått annat sägas om Elohim den att han var den smartaste och halaste spelan i V2s historia? Nej ^^

Avstamp av en ny epok? Vet inte jag det.. Snarare avvekling ^^

Pfft, den pajasen. Mycket snack o lite hockey.
Smartaste spelaren måste vara ett skämt från din sida.
Vet inte om sättet han varit "hal" på är nåt att avunda heller.
Jag väntar fortfarande på att han ska försöka sig på mig, det tuffade han ju sig som fan om. "ja kan adla dig 100ggr av 100 försök". men det smet han sig också ifrån. Sjukt mycket att ge cred för.
Men men, han verkar iallafall vara klok nog att inte ta sig vatten över huvudet. Får ju ge honom de iallafall
 

DeletedUser

Guest
ah, stäng nu tråden. Han förtjänar inte ens att ha en tråd med hans nick i.
Feglirare ska ignoreras.

Nä nu åter till det riktiga livet. Ska bara terrorisera er lite till i forumet

/Born som råkade trycka på fel bokmärke och upptäckte att 2-veckorsbannen var släppt.
 

DeletedUser

Guest
ah, stäng nu tråden. Han förtjänar inte ens att ha en tråd med hans nick i.
Feglirare ska ignoreras.

Nä nu åter till det riktiga livet. Ska bara terrorisera er lite till i forumet

/Born som råkade trycka på fel bokmärke och upptäckte att 2-veckorsbannen var släppt.

Feglirare?? Man skall inte "kasta spjut i radhus" Born...:eek:
 

DeletedUser

Guest
nä det är inte bra :confused:

kan du utveckla ditt resonemang lite...
tycker du att jag är feg?
 
Topp