Elohims historia... En krönika

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är helt otroligt.

Jag har under 2 års tid ofta skitit i relationer och bara gått min egen väg. Jag har under långa perioder legat mitt i smeten av v2 helt oskyddad från spelare som hyst agg mot mig och mina stammedlemmar. Detta till trots har samtliga stammar alltid valt att kriga mot den stam jag och mina stamvänner valt att kriga mot. Jag förstår inte varför.

Åter igen sker detta. Vi har en situation där K¤O¤L går i krig mot TCO. Tanken var från början att vi som då ingick i stammen twenty legends skulle starta krig mot Solace och vi var endast dagar från att sätta detta i verket. Dock blev det så att vi istället gick på K¤O¤L. Jag kan fortfarande inte förstå varför inte Solace genast förklarade krig mot 20 eller TFB. Särskilt inte efter TFBs krigsförklaring mot K¤O¤L.

Jag förstår heller inte hur vi helt ostörda kunde etablera NumeN och därefter 20 (som senare blev TFB). Vad jag minst förstår är hur jag fick chansen att överhuvudtaget etablera 20 första gången jag gjorde det.

Här följer i kronologisk ordning hur jag mirakulöst lyckades etablera mig i toppen och stanna där tillsammans med mina närmsta vänner:

1. Jag startar värld 2 ca. två dagar efter världens start. Jag inleder min karriär på TW i stammen R.E (se roman empire värld 1). Jag lär mig spelets grunder och spelar mycket aktivt. Jag har fina farmer och det går mycket bra förmig inledningsvis. Jag allierar mig med min granne Landry från Tyskland då jag tycker han verkar vara farlig för mig. Jag fixar senare in honom i min stam. Efter en viss tid i R.E framkommer vissa splittringar. Jag som en av stammens då största spelare vill ha mer makt i ledningen men får inte detta. Flertalet spelare anser att detta är fel och splittringar uppstår inom stammen. Redan här lyser alltså mitt maktbehov igenom ;)

2. Jag bryter mig ur R.E och söker mig till två olika stammar. De stammar jag söker till är FRpow och NwP. Jag får svar av FRpow som godtar min ansökan, men precis då jag ska byta till dem får jag även svar från NwP som även dem beviljar min ansökan. Jag vill mycket hellre till NwP. Det första jag gör i NwP är att jag hugger min granne Landry i ryggen. Han loggar dock in innan mina adlingar är klara. (han har ca 3 byar medan jag har ca 5 byar). Vi utkämpar därefter ett antal slag innan han tvingas kapitulera och överlämna sina byar till mig. Detta är alltså min första backstab på värld 2. Mina vänner i NwP beundrar mitt sätt att spela och vara och ser mig som en stor tillgång. I NwP tar jag mig även upp mot toppen av värld 2.

3. Allting flyter på bra i NwP. Vi dominerar världen i dess nuvarande konstellation och världen fruktar oss. NwP's filosofier stämde och stämmer ännu helt överens med mina filosofier. De förde en hård och rak diplomati. Acceptera våra villkor eller gå under! Våra villkor var alltid strikt lydnad från andra. Denna hårda politik innebar självklart att andra stammar ville få bort oss från värld 2.

4. KWN skapas. En ny stormakt växer fram ledd utav Keyser (som alla även idag säkert känner till). KWN leds utav Keyser och Fullrulle. KWN skapas i ett enda syfte vilket är att störta NwP från makten. Under en oktobernatt mitt under NwPs krigsförberedelser mot en annan stam så slår KWN till med full styrka mot NwP. Hela NwPs överrumplas. Jag blir själv hårt anfallen och det var en ren slump att jag var vaken då anfallen inleddes. Jag ringer personligen upp medlemmar i NwP på deras mobiltelefoner men ytterst få svarar. Dessutom har de flesta helt tomma byar då trupper flyttats till en helt annan front. Katastrofen är ett faktum. Jag hade själv planerat att anfalla en solacespelare, men då han svarade på mitt onlinekontrollsmail så slutade det istället med att vi blev goda vänner. Jag hade tidigare hjälpt honom (blizzard) med assistans och därför fick jag hjälp av hela Soalce att försvara mig mot KWN. Under den första natten dodgade jag och dödade ett stort antal tåg från KWN. Dock så klarade sig inte mina stamvänner lika bra. Efter ett par veckors strider var moralen förvisso hög men folk hade inställningen att vi skulle gå under med flaggan i topp istället för att se chanserna att vi ännu kunde vinna. Jag tar då ett av de beslut som jag än idag ibland får skit för. Jag tar kontakt med Fullrulle i KWN och ber om fri lejd. Jag ger honom falsk information ang spioner som skall finnas i KWN i utbyte mot att jag får gå med i stammen SK som då fanns (ledd utav nausak, iandaman och freket m.fl) Fullrulle sväljer betet. Syftet med detta var aldrig att fly iundan kriget vilket måna anser. Visst fick jag chansen att bygga upp mig, men jag ansåg det nödvändigt för att kunna slå på KWN på ett mer effektivt sätt.

5. Redan efter 2 dagar tog jag kontakt med BUSH som var etablerade i k54. Dessa leddes utav CaMaRo och Varannanvatten. Jag la fram min plan om en ny storstam. Jag ville skapa en stam på ungefär samma sätt som KWN skapades. En stam vars enda syfte skulle vara att krossa KWN och vinna kriget tillsammans med NwP. Planen lät mycket bra och ~TB~ skapades. (Team Bush). Efter bara lite mer än en veckas tid förklarade vi krig mot KWN. Redan första natten var fas 1 helt avklarad och vi tog samtliga byar som bokades. VI hade hela tiden defhjälp från Solace dessutom. Solace ställde även då upp med def åt NwP (främst till dante som senare tillsammans med soderb kom till ~TB~). Tanken var från min sida att NwP skulle ingå i ~TB~, men detta blev aldrig verklighet. KWN hade åsamkat alltför stor skada och NwP gick dessvärre under. Många spelare i NwP anser att jag lämnade skeppet för att rädda mitt eget skinn. Visst klarade jag mig, men jag anser att det snarare berodde på den hjälp jag fick från Solace och på fullrulles naivitet. För jag lä,mnade ju faktiskt bara kriget i en vecka för att kunna strukturera mitt försvar. Sedan uppsökte jag ju kriget på nytt följd utav i princip hela k54. Hade jag inte gjort som jag gjort hade KWN kört över hela NwP inklusive mig själv utan problem. Tack vare mitt drag och vissa andra händelser skulle det visa sig att KWN skulle stöta på problem.

6. SOlace går till slut med ~TB~ i kriget mot KWN. Ett ställningskrig tar sin början där båda sidor står ungefär lika starka. De svaga spelarna ur samtliga stammar försvinner sakta men säkert och kvar blir en elit som lyckas hålla sin fronter mycket väl (flera av dem finns nu kvar i toppen av värld 2). KWN slår vid det här lagaet MYCKET hårt mot mig och jag leder försvars-OB med över dubbelt så mycket i förhållande till tvåan. Sakta men säkert börjar jag att tappa greppet. Jag sitter vid datorn konstant och det går ut över mycket annat. Till slut blir det för mycket, men jag kan inte ge upp en enda by. Det slutar med att jag ber tribalwars ledning att banna mig. Jag ligger redan här topp 3 på rankingen om jag inte minns helt fel. Jag är banand under en hel vecka innan jag kommer tillbaka. När jag kommit tillbaka låter mirakulöst alla stammar mig vara förutom FRpow som till viss del fortsätter att anfalla mig. Jag ger dem två byar för att få fri lejd (två av de byar jag tidigare tagit av dem). Därefter står jag helt fri från attacker (vilket ujag än idag inte förstår.) Månaderna går och jag spelar rätt fridfullt. hela v2 är egentligen helt friidfull. Under denna fridfulla period inleds nästa fas.

7. Jag skapar 10 (ten legends). Tanken är att skapa en ytterst liten stam med de absolut bästa- Jag får snabbt med mig en skara spelare som helt består av enbart toppspelare. Från att varit helt inaktiv i en ofarlig stam har jag lyckats etablera en livsfarlig stam på bara någon veckas tid. Vissa börjar se faran, men det är redan för sent. Från att ha varit ofarlig står jag nu beskyddad av en stor skara duktiga spelare och vi börjar genast planera för krig. 10 utvecklas senare till 20 som de flesta säkert känner till (twenty legends). Tillsammans med 20 utför vi enligt min mening de mest konstruktiva anfall som gjorts på värld 2. Jag syftar då främst på erövrandet av FRpow där vi pulveriserar allt motstånd och tar allt på bara några få veckor. Vi står då överlägset starkast på värld 2. Detta kan väl kallas toppen på flera spelares karriärer. Jag, JockDeRock, Sir-Väss, Frajda, Odium, CaMaRo och Soderb m.fl har helt tagit över rankingen. Detta var den roligaste perioden och det var efter denna period intresset började svalna alltmer.

8. 20 sitter starka på toppen alltjämt med Solace som trogna allierade. Vi krigar effektivt mot --ST-- (de förkalrade krig mot oss). Redan tidigt står det klart att --ST-- förr eller senare kommer att vingas till fullständig kapitulation vilket de senare gör. Deras kapitulation gav oss även stora landområden där vi i princip tog alla deras områden i k54 och k44 (även delar av vissa andra kontinenter).

9. Efter detta krig är jag ytterst nära att lägga ner spelet helt. Jag spelar inaktivt i flera månader. Kontakt förs med Solace om en sammanslagning. Planer på att bilda stammen LaD diskuteras kontinuerligt. Dock så är jag väldigt hård med hur ledningen i en sådan stam skulle se ut. Det stod klart för mig att de filosofier som vissa ledartyper inom Solace hade inte stämde överens med mina. Jag ville därför försäkra mig om att deras vilja inte skulle få genomsyra besluten ledningen skulle fatta. Dock så går veckorna och jag blir ännu mer inaktiv. Än sammanslagning äger därför inte rum. Då jag är som mest inaktiv lämnar jag över ansvaret till keyser och JockDeRock. Inom kort sker sammanslagningen. Då med villkor som inte alls liknade de villkor jag hade tänkt mig. LaDs ledning blev mycket stor och filosofierna var ytterst försiktiga och i min mening fega. När jag kom tillbaka som aktiv spelare hade jag knappt en ledarpost i LaD. Jag som tribalwarsspelare klarar inte alls av att vara en bifigur. Jag var tillsammans med några anra missnöjda med den försiktiga politik som LaD förde och jag försökte därför ordna mer makt åt mig. Detta lyckades inte och därför valde jag att bryta upp igen och skapa NumeN. NumeN blev dock ingen större hit utan var mest bara en inaktiv klump mitt i värld 2. Förstår inte varför vi inte blev påhoppade av andra stammar. Återigen fick vi ju chansen att etablera oss igen.

10. 20 återuppstår efter denna inaktiva tid och planeringen pågår för fullt med att tillsmmans med K¤O¤L ta över v2. Dock så blir det inte riktigt som vi tänkt oss. Intresset svalnar alltmer. Det kändes redan för mig och för flera andra som om att vi redan bevisat vad vi går för. Vi såg helt enkelt inga fler utmaningar. Ett antal spelare väljer därför att göra något helt oväntat. TFB bildas och vi befinner oss då i ett läge som ser ut som det gör idag. Min egen resa tar här slut. Jag fann ingen större lust att kriga mot K¤O¤L. Jag fann heller ingen större lust att själv kriga mot Solace. Av den anledningen valde jag att överlämna mitt konto. Därmed avslutade jag en två-års spok av mitt liv som fältherre på de medeltida krigsfälten. Jag är och förblir en legend. Elohims nya ägare kommer att axla det ansvar som krävs för att fylla en krigsguds rustning ;)

Hoppas ni tyckte det var intressant att läsa lite om min historia ^^

Hade fint!
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Kul återblick och för att komma från dig nästan hädiskt neutral. :)

Några saker:
Solace backade upp dig under NWP pga av Dantes relation med ett par Solace spelare.

Blizzard kan jag väl nu så här i efterhand avslöja var jag ganska mycket KÖ åt och många diskussioner där var jag bakom. Men då han var vår dåvarande diplomat ville vi verka ha kontinuitet.

Att Solace lät bli att anfalla det nyskapade:
10 var att ni gick emot våran gemensamma fiende, även som skapandet inte var snyggt gjort.
20 när kriget ebbade ut, var att pga er kunde vi nästan strunta i MR/ROS osv pga av ingen gräns.
Numen var delvis Keyser bakom men också en inflytesrik vän till dig som inte spelar i V2.
20 nr 2 var återigen din vän, samt att vi väntade på KOL, men under hela denna tid var hela 20/Solace fronten fetdeffad vilket din Spion numera i TKOTR troligen upplyst dig om.
TFB pga av Per Berg, Beaver och en anonym part.

Men som sagt kul läsning då vi legat nära varandra i nästan två år så känner man igen sig.
 

DeletedUser

Guest
Kul återblick och för att komma från dig nästan hädiskt neutral. :)

Några saker:
Solace backade upp dig under NWP pga av Dantes relation med ett par Solace spelare.

Blizzard kan jag väl nu så här i efterhand avslöja var jag ganska mycket KÖ åt och många diskussioner där var jag bakom. Men då han var vår dåvarande diplomat ville vi verka ha kontinuitet.

Att Solace lät bli att anfalla det nyskapade:
10 var att ni gick emot våran gemensamma fiende, även som skapandet inte var snyggt gjort.
20 när kriget ebbade ut, var att pga er kunde vi nästan strunta i MR/ROS osv pga av ingen gräns.
Numen var delvis Keyser bakom men också en inflytesrik vän till dig som inte spelar i V2.
20 nr 2 var återigen din vän, samt att vi väntade på KOL, men under hela denna tid var hela 20/Solace fronten fetdeffad vilket din Spion numera i TKOTR troligen upplyst dig om.
TFB pga av Per Berg, Beaver och en anonym part.

Men som sagt kul läsning då vi legat nära varandra i nästan två år så känner man igen sig.

Håller med Hoaa - grymt skön läsning då man varit med på hela resan på lite olika sidor - hehe...

På en punkt har dock Hoaa helt fel & det är den med att keyser skulle haft något med Numen att göra - det hade han inte alls då några gamla legender körde ett eget race & kallt räknade med att keyser, jag & några till automatiskt skulle följa efter...annars hyffsat korrekta "rättelser" från Hoaa...;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Håller med Hoaa - grymt skön läsning då man varit med på hela resan på lite olika sidor - hehe...

På en punkt har dock Hoaa helt fel & det är den med att keyser skulle haft något med Numen att göra - det hade han inte alls då några gamla legender körde ett eget race & kallt räknade med att keyser, jag & några till automatiskt skulle följa efter...annars hyffsat korrekta "rättelser" från Hoaa...;)


Om jag läste rätt så menar Hoaa att Keyser såg till att inte Solace/LaD anföll NumeN.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag vet att Blizzard i princip försvann pga av husrenoveringar och liknande :) Jag menade just den initiala kontakten som jag fick med Solace skedde genom den riktiga Blizzard och jag höll ju även kontakt med honom över msn under den perioden. Senare vet jag förstås att han satt under KÖ :p
 

DeletedUser

Guest
ja detta har man upplevt i verkligheten från allra första början,, dock skulle man nog kunna skriva en hel roman om man börjar gå in mer i detaljer av alla dessa större händelser.

Men är mycket imponerad att du orkade sätta dig ned och skriva denna summering som är både lätt läst och tydligt formulerat, samt så neutralt som möjligt så att alla som varit med kan återspegla sig i detta. snyggt!


---------------


Personligen har jag mest befunnit mig i bakgrunden, mycket för att jag är så som person, utför gärna grovjobb men behöver ingen credit, min credit får jag när stammen fungerar klockrent då är jag hel nöjd!.. Plus att jag anser att Keyser skött detta utomordentligt snyggt på alla sätt och vis så jag har bara behövt backa upp honom till 120% i vilka beslut som än fattats. kan utan problem skriva en bok om alla smarta lösningar och beslut Keyser tagit i bakgrunden som haft mycket viktig del i hur historien blivit.

var med TUS från första timmen stammen skapades vilket den gjordes samma dag V2 startade. jag gick in som vice Ledare vilket gjorde att när Keyser gick över till KWN för att kriga så skötte jag stammen TUS som ledare tills vi slog ihop oss med KWN igen.


------


Många roliga men även besvärliga minnen under denna tid,, de roliga minnen är när vi lyckades föra stammen så snyggt som vi gjorde genom dessa stora krig. Alla hade var sin viktiga uppgift och skötte dem till 100%, nån var attack planerare.. nån skötte hela def planeringen, nån skötte diplomatin, forumet, och medlems hanteringen. i och med att alla som skötta detta gjorde det till 100% så lät Keyser dem att ha fulla mandat för sin uppgift. men självklart lyssnade alla och överväge sitt beslut om han kom med bra ideer. Detta var ett klockrent sätt att sköta en stam, blev inga diskussioner alls i och med att alla hade full mandat för sin uppgift och ingen la sig i deras jobb.

Resultatet blev att medlemmarna såg detta förträffande jobb och litade till 150% på alla beslut som ledningen tog och följde dessa villkorslöst både till vinst eller sin egen död. Vilket gjorde att skulle något deffas så gjorde medlemmarna detta beslut som den def ansvarige tagit och följde dem utan att ifrågasätta. samma gällde med attack planerna som delades ut till medlemmarna så anföll de varje planerat mål utan att fråga varför.

Där ligger hemligheten bakom KWN som framgångsrik och respekterad stam.



De jobbiga minnen kan jag bland annat lägga fram en händelse under världs kriget Solance + ~TB~ mot KWN. under juletid så beslöts en vapen vila som båda stammar skrev under med sitt blod av den enkla anledning att trots våran kärlek till detta spel så får vi ej glömma att det finns ett verkligt liv bakom som även måste fungera.

Vad som hände var att ~TB~ med beslut från Elohim bröt denna vapenvila och anföll oss mellan jul och nyår, som sann TW spelare så är jag alltid redo med dator och internet trots att jag befann mig i en stuga med syskon, familj och deras respektive mitt ute i skogen, fanns el men men annars bara utedass.
Jag hade mer eller mindre lovat låta bli datorn under denna tid vilket inte var några problem i och med vapenvilan, men när vapen vilan bröts fick jag logga in kl 02 på natten och deffa byar samt hålla konstant koll på händelserna följande dagar. Detta gjorde, i och med att några av mina syskon plus min far mer eller mindre hatar datorer.. blev till ett stort familje bråk under jule friden.

Nog för att jag förlåtit Elohim nu men just då och lång tid framöver var han historiens största avskum i mina ögon :)


---------------


Dock om man ska se på det positiva i det hela så framöver så skapade Administratörerna en vapenvila under juletid som ingen mer kunde bryta och alla kunde fira jul med sina familjer i lugn och ro.

Tycker att fler och längre sådana spärrar skall införas under högtider..


Nu ska jag nog avsluta innan detta inlägg blir allt för långdraget.

Än en gång mycket kul att du tog dig tid och skrev ner historien Elohim, det tackar vi för!

//Leozo
 

DeletedUser

Guest
Absolut. Denna brutna vapenvila var ett hemskt beslut från vår sida. Jag kände att det var fel redan när jag gav ordern, men gav den ändå. Jag kände mig verkligen som en hemsk tyrann på riktigt och det var egentligen enda gången ett beslut jag tagit på ett spel faktiskt gått ut över så många andra än mig själv och det skäms jag än idag för.

Jag hoppas att de flesta förstått att jag än idag ångrar detta och jag är ännu mycket tacksam för att folk visat förlåtelse i denna fråga.

Egentligen hade jag tänkt att skriva en betydligt längre och detaljerad sammanfattning, men jag ansåg att det skulle tills vidare passa bättre med en relativt kort sammanfattning. Borde absolut ha tagit upp just händelserna kring denna vapenvila för det var ju mycket den som avgjorde att det blev fred.

Det olyckliga i just det ärendet var att vi alla var less på att kriga. Jag var helt slutkörd både mentalt och fysiskt på grund av bristfällig sömn. Allt jag ville ha var fred. I efterhand förstod jag att detta var önskan från bägge sidor, men jag trodde att fallet inte var så. Jag tänkte att ifall vi helt oväntat skulle bryta vapenvilan så hade våra fiender kännt samma press och längtan efter fred som vi gjorde. Det var förstås helt fel beslut med facit i hand. Som tur är så blev det ju trots allt fred ändå på något mirakulöst vis. Kanske berodde det på att jag bara dagarna efter gav en ny order om att byar som tagits under julhelgen skulle lämnas tillbaka till dess tidigare ägare (vet inte om alla känner tilll just det beslutet)

KWN visade sin storhet genom att låta mig vara under freden. Denna otroligt vackra gest ledde sedan till ett mycket nära samarbete mellan våra två stamledningar. Senare hamnade vi ju också i samma stam (twenty legends). Twenty legends var ledd på liknande sätt som KWN var, men med mig som ledare. Skillnaden mellan KWN och 20 var att 20 bestod av färre medlemmar. VI hade inte alls samma antal poster utan det blev snarare som att vi alla var ledare över oss själva med mig som samordnande. Kvar fanns två grupperingar. En grupp av spelare som var ca 2/3 av stammen som var mig lojala och en tredjedel som var keyser lojala. Min och keysers nyfunan vänskap gjorde att stammen var ytters sammansvetsad. Tyvärr förstördes detta till följd av sammanslagningen med Solace.

Jag tror jag talar för många när jag säger att sedan vi gick in i Solace har allt vi gjort varit experimentellt. Iaf när det gäller mina egna och jockderocks handlingar. Det politiska rävspelet bland ledningar i toppstammarna på tribalwars är så komplext att det definitivt kan liknas vid korrruption och rävspel inom verkliga organisationer. Just denna del är en av de främsta anledningar till att jag föll för tribalwars. I detta spel kunde jag leva ut på vilket sätt jag än ville. Jag hade full möjlighet att påverka en hel värld. När jag ser tillbaka på min tid så inser jag att jag hela tiden fått min önskan igenom på ett eller annat sätt. Faktum är att enbart ett fåtal spelare styr hela värld 2 som en dockteater. Hade till exempel TFB valt att vända sina blickar mot vilken annan stam som helst så hade det varit den stammen som blivit påhoppad istället.

Det finns fem sorters spelare:

Supereliten: Ett ytterstfåtal spelare som styr och ställer i värld 2. Spelare som inkluderats i denna skara är. Fullrulle, Keyser, Elohim, Hoaa, Blixsten och några få spelare till

Eliten: En något större skara spelare som står i direkt kontakt med supereliten. De tror ofta att de har mycket att säga till om men i slutändan så kör supereliten över dem ifall de så önskar. Spelare som inkluderas i denna skara är: Per Berg, Beaver, Marixa m.fl.

Aktörer: Dessa spelare är vanliga medlemmar i de stammar som leds utav supereliten. De påverkas ju helt och hålelt enbart av vad deras ledare vill.

Semiaktörer: Vanliga medlemmar i stammar som leds utav eliten. Dessa påverkas utav sin lednings beslut, men de kan även påverkas utav superelitens beslut ifall dennes skiljer sig från deras egen lednings.

Bifigurer: Övriga spelare är antingen ledare för småstammar eller medlemmar i sådana. De tror sig ofta ha en liten påverkan på toppstammarna och världens viktigaste händelser, men de har egentligen ingen påverkan överhuvudtaget. VIlken sida de väljer i ett krig har i min mening inte alls något att göra med hur kriget sedan slutar.

Mina åsikter är förstås personliga och jag förstår om inte alla håller med mig. Anledningen till att jag haft så roligt är att jag tillsammans med mina närmsta vänner under största delen av värld 2 tillhört supereliten. Att det blev så var kanske bara en slump, men jag kan inte minnas ett enda stort krig som startats som jag själv inte varit nöjd med att det startats ^^
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hehe gillar dedär med skyddsban, ända sättet att stoppa en riktig twspelare ;)

Elohims arbete lär bli svårt att matcha i framtiden ^^ så maktgalen i forumet och i spelet..
 

DeletedUser

Guest
to be the best you must beat the best, kom ihåg det elo:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Hehe gillar dedär med skyddsban, ända sättet att stoppa en riktig twspelare ;)

Elohims arbete lär bli svårt att matcha i framtiden ^^ så maktgalen i forumet och i spelet..

Jag och Elohim pratade en hel del på MSN precis tiden innan, jag var väl en av få no-lifers vaken med åsikter (och lite mer makt än honom själv) ^^
Det verkade vara ett rätt taget beslut av mig att se till att det blev en skyddsban. Något som nämnts tidigare i andra trådar.

Elo sa ngt i denna stil, en gång i begynnelsens tid om TW:
"Detta kan ju inte ta så mycket tid och jag vill verkligen inte bränna ut mig som jag gjorde med det andra spelet."
Mitt svar och tanke var:
Så fel du har Elo ;)

Det var trevlig läsning och överblick om eran för en av tw.se´s legender.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Du glömde att nämna ihopslagningen av Gruffalo och Team Bush :eek:

Eller var den väldigt obetydlig för ~TB~?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Dock om man ska se på det positiva i det hela så framöver så skapade Administratörerna en vapenvila under juletid som ingen mer kunde bryta och alla kunde fira jul med sina familjer i lugn och ro.

Tycker att fler och längre sådana spärrar skall införas under högtider..


Ja det borde dem verkligen så att man inte behöver vara inloggad jämt och ständigt, utan hare kul med sina vänner och fira på dem få högtiderna:cool:
 

DeletedUser

Guest
Det var väldigt kul att läsa igenom din text Elohim, jag är förtjust i långa historier om tribalwars. Jag får nästan lust att sluta på tribalwars och skriva ner min historia. Dock så låter jag bli !

Kul läsning som sagt.
 
Topp