Ecalos

DeletedUser

Guest
Underbart att någon är ärlig :)

Precis detta jag menar, V4 spelarna får lov att tröttna och lägga ner V2 men V2 spelarna får inte lägga ner V4 och lägga tid på V2 för då har man blivit bortadlad.
Detta var min meningen med mitt inlägg för att visa hans idioti :)

SKILLNADEN är väl att v2 startades upp tidigare än v4 (därav en 2:a efter V istället för en 4:a) , världen och spelet i sig var nytt på v2 för många spelare, inklusive mig själv. n00b som jag var blev jag uppadlad och fortsatte mitt spelande på v3 och testade mina skillz som ledare vilket också var ett fatalt misslyckande och jag blev noblad IGEN :) men sen en vacker dag började jag med v4 med 2 tidigare världar i bagaget som en jävla massa andra skillade personer från tidigare världar också hade. skillnaden nu är att DOM skillade personerna blev uppadlade relativt snabbt och gnällde att det inte fanns tid för flera världar och jadda jadda jadda.
see the difference?
EDIT: :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ecalos, solace elaka tvilling bror det säger ju en del jag vet ju vad bringt akn göra då jag spelat där ett tag o jag vet var ecalos kan göra då dom har slått ut de mesta stammarna
 

DeletedUser

Guest
Bringt spelare som blivit bannad från forumet med sitt riktiga nick :p
Om inte så ber jag om ursäkt.

Bringt lirarna (de ursprungliga med EE, Brobeck, Fiskpatte, eppelcp, tilly m.fl.):
Gillar att provocera folk på forumet. Går ibland till en överdrift vilket leder till bann, ibland IG också ^^. Därför måste dessa spelare gå in och skapa nya användare, svårt att hålla koll på vem som är vem. De vill få oss tillräckligt piss så några nappar på "erbjudandet" att hjälpa Solace på v2, vilket antagligen inte behövs. Ignorera bara det så tröttnar de antagligen. Om ni inte har gjort något äckligt på msn...

Tippar på att Rymd-Chucken eller detta är SirBrobeck :D


fiskpatte har aldrig varit med i bringt. eppelcp e inte ursprunglig å tilly va inte heller ursprunglig och var bara i bringt i ett par veckor :)

Jag har aldrig varit forumbannad och rymd-chucken e defenitivt inte brobeck.

men ja, det är kul å käfta och vi vill ju faktiskt ha ordentligt med motstånd. annars hade vi väl inte gett solace 2 veckors förvarning?

BTW, all2 säger att du suger
 

DeletedUser

Guest
Lite kul tråd faktiskt, värld4 har länge varit en tråkig värld, men just som den börjar bli rolig så kommer erbjudande från andra världar till Ecalos.

Ni från Ecalos borde inte bli arga, ni borde vara stolta för det är ju trots allt dom som kom hit och frågade inte tvärtom.
Ni är de större i v4 för tillfället, men som alla vet(speciellt ni i Ecalos) så kan allt ändras över en dag, vänner kan bli fiender och till slut står man ensamma mot en hel här med stammar.
Säger inte att detta kommer att hända men möjligheterna finns ju att sådant händer.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Nja, finns ingen stam på v4 som kan utmana Ecalos.

ÖL och Chaos krigar just nu, vilket försvagar dem båda för en lång framtid. Och när sen en stam står som segrare är dem ändå inte stora/bra nog för att spöa Ecalos.
 

DeletedUser

Guest
Nej du har rätt, ingen stam kan på egen hand vinna över ecalos, men med 2-3 stammar på olika håll skulle ni få er ett riktigt krig ett bra tag framöver och kanske skulle det kunna leda till ert slut.
 

DeletedUser

Guest
detta har ju redan hänt 1 gång, och vad hände med dessa stammar? tror 2-3 st av dom upplösts/blivit uppadlade och dom resterande 1-2 stammarna har bytt namn/mergat. :)
men det är klart, nu när svensktafro är tillbaka så är man aldrig riktigt säker, 1,2,3 kommer NIIIIVEN! i ryggen ... :E
 

DeletedUser

Guest
Tja, om vinnaren i chaos - ÖL kriget tar över --SG-- =Ä= och kanske ~NoD~ och RnH
så blir det något
 

DeletedUser

Guest
Internkrig i Ecalos kan också ske om ni inte tänkt på det ;)

Större chans att det stoppar ecalos än om hela v.4 går på dem.
 

DeletedUser

Guest
Nej du har rätt, ingen stam kan på egen hand vinna över ecalos, men med 2-3 stammar på olika håll skulle ni få er ett riktigt krig ett bra tag framöver och kanske skulle det kunna leda till ert slut.


Ööö ni var ju 7-8 stammar mot oss i början av kriget.. undra vart dom tog vägen :d haha
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rykten säger att ni ska vara den bästa stammen på .se?
Det är inget rykte, det är fakta.
Stämmer detta så kan det vara läge att ni bevisar det nu.

Vi bevisar det varje dag. Den 29 Juni publicerade vi en tråd "stamjämförelse mellan världar" där vi visade att vi uppnått något som ingen annan stam på .se världarna varit i närheten av. Vi kontrollerade då 30 % av V4. Vid det tillfället låg den stam som var näst bäst på 24 % och nästa på 17 % kontroll av sina världar. En komfortabel ledning för Ecalos.

Denna publicering fick en intressant effekt.

Idag har det gått två månader sedan dess och vi är fortfarande i ledning. Nu med 32%(0,31964784248420433952098741245041 ) kontroll av V4. Den intressanta effekten är dock att många stammar plockade upp den kastade handsken och tog upp jakten på oss. På dessa två månader har konkurrensen hårdnat avsevärt. På andra plats hittar vi FTW(v6) med 30%(0,2966261495169852919845667372574):s kontroll, bara ynka två procent bakom. Flera stammar på andra världar är också på klar uppgång.

Nu är möjligen inte Världskontrollprocent det enda eller det bästa sättet att utnämna bästa stammen på .se men det var gjort lite med glimten i ögat och lite för att få igång en diskussion. Dock om någon kan komma på ett bättre mått är han/hon välkommen att presentera ett sådant och argumentera för det.

En högst personlig syn på vad som gör den bästa stammen på .se är uthållighet. Det krävs uthållighet av medlemmarna för att hålla ihop en stam i de månader och år som krävs för att vinna en värld. Därför är egentligen inte (imho)en tävling på t.ex en "speedserver" ett bra sätt att utnämna "Bästa stammen" då det mer är frågan om att att samla ihop ett gäng bra individuella spelare som kan lägga en insomniac-helg på tw. De som vinner dom tävlingarna är duktiga spelare, ja men inte ett bra mått på en stam. På de servrarna "mäts" inte många av de saker som gör en stam framgångsrik på de vanliga servrarna.

* Man behöver bra ledare (självklart) som klarar av balansen mellan att lyssna och fatta beslut i enlighet med någon upplevd "allmän vilja" (I Ecalos har vi som bekant inte det problemet då vi styrs av en hänsynslös tyrann som regerar i eget majestät.)

* Man behöver brobyggare/diplomater som kan skapa relationer och hålla i diplomatin. Man behöver för övrigt också att samtliga stammedlemmar är diplomatiska nog att övertala flickvän/fru/familj/polare att godmodigt stå ut med en oändlig ström av "-Jag kommer strax, ska bara...launcha/dodga/adla etc..."

* Man behöver strateger som planerar fälttåg på såväl strategisk som taktisk nivå.

* Man behöver stammedlemmar som tänker på stammens bästa före ens egna individuella resultat. D.v.s när deff ska skickas iväg nånstans måste det kunna ske utan att det gnölas om vem som får trupper slaktade.

* Och sist men inte minst måste man ha ett antal dårar i stammen som håller humöret uppe och gör att man känner att det är KUL att logga in även när man suckar över att administrera produktionsköer i 300+ byar.

Avslutningsvis har vi inget som helst behov av att bevisa något som redan framgår tydligt av fakta. Att i det läget bli "utmanade" av en stam som sett till världskontroll nog får sägas spela i gärsgårdsserien med sina 9 % (0,088308162781380060343911233943041) känns inte särskilt oroande. Då är vi mer oroade av stammarna med 30, 24 och 22% världskontroll. Men än så länge är Ecalos ledarhunden som andra strävar efter att nå ikapp och vi bär ledartröjan med kraft och stolthet. Försök gärna att ta av oss den men bered er på att ni får springa fort som f... och länge! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha, inte varit inne på forumet på särskilt länge. Men jag har sett en massa skitsnack om att Ecalos skulle vara bäst bara för attt dom kontrollerar mest under sin värld. Visst ni är säkert bra, men tror ni på allvar att era 32% är så bra som det låter?

Låt oss kolla lite statistik här bara.

v1 ca 163k byar

v2 ca 122k byar

v3 ca 174k byar

v4 ca 81k byar

v7 ca 104k byar

De andra världarna tänker jag inte ta då dom har betydligt mycket mindra byar.

Om ni nu tänker efter så är nog inte era 32% särskilt mycket

Visst ni utgör väl mest under kartan, men de andra stammarna kontrollerar mycket mer land och är därför större och kraftigare än er.

Säger inte att Ecalos är dåliga och säger inte på något sätt att dom inte är bäst då jag inte ens mött häflten av alla topp stammar på.se men jag anser bara att ert 32%'s exempel var ganska dåligt.
 

DeletedUser

Guest
Det är inget rykte, det är fakta.


Vi bevisar det varje dag. Den 29 Juni publicerade vi en tråd "stamjämförelse mellan världar" där vi visade att vi uppnått något som ingen annan stam på .se världarna varit i närheten av. Vi kontrollerade då 30 % av V4. Vid det tillfället låg den stam som var näst bäst på 24 % och nästa på 17 % kontroll av sina världar. En komfortabel ledning för Ecalos.

Denna publicering fick en intressant effekt.

Idag har det gått två månader sedan dess och vi är fortfarande i ledning. Nu med 32%(0,31964784248420433952098741245041 ) kontroll av V4. Den intressanta effekten är dock att många stammar plockade upp den kastade handsken och tog upp jakten på oss. På dessa två månader har konkurrensen hårdnat avsevärt. På andra plats hittar vi FTW(v6) med 30%(0,2966261495169852919845667372574):s kontroll, bara ynka två procent bakom. Flera stammar på andra världar är också på klar uppgång.

Nu är möjligen inte Världskontrollprocent det enda eller det bästa sättet att utnämna bästa stammen på .se men det var gjort lite med glimten i ögat och lite för att få igång en diskussion. Dock om någon kan komma på ett bättre mått är han/hon välkommen att presentera ett sådant och argumentera för det.

En högst personlig syn på vad som gör den bästa stammen på .se är uthållighet. Det krävs uthållighet av medlemmarna för att hålla ihop en stam i de månader och år som krävs för att vinna en värld. Därför är egentligen inte (imho)en tävling på t.ex en "speedserver" ett bra sätt att utnämna "Bästa stammen" då det mer är frågan om att att samla ihop ett gäng bra individuella spelare som kan lägga en insomniac-helg på tw. De som vinner dom tävlingarna är duktiga spelare, ja men inte ett bra mått på en stam. På de servrarna "mäts" inte många av de saker som gör en stam framgångsrik på de vanliga servrarna.

* Man behöver bra ledare (självklart) som klarar av balansen mellan att lyssna och fatta beslut i enlighet med någon upplevd "allmän vilja" (I Ecalos har vi som bekant inte det problemet då vi styrs av en hänsynslös tyrann som regerar i eget majestät.)

* Man behöver brobyggare/diplomater som kan skapa relationer och hålla i diplomatin. Man behöver för övrigt också att samtliga stammedlemmar är diplomatiska nog att övertala flickvän/fru/familj/polare att godmodigt stå ut med en oändlig ström av "-Jag kommer strax, ska bara...launcha/dodga/adla etc..."

* Man behöver strateger som planerar fälttåg på såväl strategisk som taktisk nivå.

* Man behöver stammedlemmar som tänker på stammens bästa före ens egna individuella resultat. D.v.s när deff ska skickas iväg nånstans måste det kunna ske utan att det gnölas om vem som får trupper slaktade.

* Och sist men inte minst måste man ha ett antal dårar i stammen som håller humöret uppe och gör att man känner att det är KUL att logga in även när man suckar över att administrera produktionsköer i 300+ byar.

Avslutningsvis har vi inget som helst behov av att bevisa något som redan framgår tydligt av fakta. Att i det läget bli "utmanade" av en stam som sett till världskontroll nog får sägas spela i gärsgårdsserien med sina 9 % (0,088308162781380060343911233943041) känns inte särskilt oroande. Då är vi mer oroade av stammarna med 30, 24 och 22% världskontroll. Men än så länge är Ecalos ledarhunden som andra strävar efter att nå ikapp och vi bär ledartröjan med kraft och stolthet. Försök gärna att ta av oss den men bered er på att ni får springa fort som f... och länge! :)

Ska du inte visa dig lite mer patetisk, världskontroll spelar ingen som helst roll.
Att vi nu inte är så stora spelar väll ingen roll när man ändå slår ner stammar betydligt större, så vad själva storleken bevisar i skill har jag fortfarande svårt att förstå.:confused:

Sen som vissa av er sa att vi skulle leta upp konton på v4 och spela på för att möta er, då för vi helt enkelt möta en stam som är 3-4ggr större än vad vi kommer vara och våran utmaning mot er på v2 även där gäller att ni kommer vara 2ggr större än oss så visa istället att ni kan det istället att ni kan göra det nu när ni får chansen och kommer vara större än oss även på våran server, så ni har fortfarande överhanden, dock tror jag inte ni vågar utan lägger hellre fram era små statistiska resultat som betyder inget alls när det kommer mellan världar, sen har jag även sett er spela och kan bara säga att vissa inte är bra nog för bring it heller så.

Hur bra ni är bedömms av hur ni står er mot andra och då inte poängmässigt mellan världarna för det funkar inte, visa istället vad ni går för i ett krig mot oss.

Så åter igen Bring It on
 

DeletedUser

Guest
värld 2? bringT? vilka är ni? herregud, håller den skitvärlden på fortfarande? har ni inte lyckats ta slut på världen än? och världfan har varit igång månader längre än v4,ingen ens i närheten av vad vi åstadkommit här på v4.

Haha trodde också att det var någon stam som hade tagit till sig titeln som king of World 2.
Men tydligen så har vi i värld fyra kommit lite längre :)
 

DeletedUser

Guest
Haha, inte varit inne på forumet på särskilt länge. Men jag har sett en massa skitsnack om att Ecalos skulle vara bäst bara för attt dom kontrollerar mest under sin värld. Visst ni är säkert bra, men tror ni på allvar att era 32% är så bra som det låter?

Låt oss kolla lite statistik här bara.

v1 ca 163k byar

v2 ca 122k byar

v3 ca 174k byar

v4 ca 81k byar

v7 ca 104k byar

De andra världarna tänker jag inte ta då dom har betydligt mycket mindra byar.

Om ni nu tänker efter så är nog inte era 32% särskilt mycket

Visst ni utgör väl mest under kartan, men de andra stammarna kontrollerar mycket mer land och är därför större och kraftigare än er.

Säger inte att Ecalos är dåliga och säger inte på något sätt att dom inte är bäst då jag inte ens mött häflten av alla topp stammar på.se men jag anser bara att ert 32%'s exempel var ganska dåligt.

Om Du läser min postning ser du att jag också säger att:"Nu är möjligen inte Världskontrollprocent det enda eller det bästa sättet att utnämna bästa stammen på .se "

Bortsett från det så är just de siffror du radar upp de som jag använder när jag gör procentuträkningen. Det är lite lustigt dock att du enbart tar med de världar som "stödjer" din tes d.v.s där det totalt sett finns mer byar än i vår värld. Exvis har värld 6 som är oss hack i häl 34.471 byar. Avsevärt mindre än V4 ändå har vi högre andel.

Och om du inte tycker att 32% är särskilt bra så vill jag hävda att vi klarar oss även mycket bra i en stamjämförelse om vi går bara på byantal.

Sedan kan man ha en lång diskussion om det är enklare eller svårare att ta många byar på en värld där det är högre eller lägre totalantal. I värld 6 kan de aldrig ta mer än 34.471 byar även om de erövrar hela världen. Är de då sämre än en stam på v1 som har 35.000 ? Procentsats är det "rättvisaste" sättet att jämföra som jag kan komma på. Finns det något annat mått som är bättre ?
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp