EAG startar krig mot SRB

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Nu har nog inte SRB en gubbe kvar i försvar?

Nja, några gubbar har vi allt kvar - fast dom kunde ha varit några fler om inte det där förbannade Internetstörningarna hade kommit kl 22:20 - tro mig - har man inte gjort annat än att flytta trupper i två dagar så är det jäkligt frustrerande.

Nu spelade väl dessa sista timmar på dygnet ingen större roll för hur det hela skulle sluta dag 3. Vi vann dag 1 med 1-0, vi spelade oavgjord 0-0 dag 2 - och vi torskade med besked 1-12 dag 3.

Det är väl ett ganska väntat resultat när en mkt större fiendes skarpa lång- och medeldistansare koordineras så väl att de landar samtidigt med kortdistanskanonerna. Ber att få gratulera EAG med dess ledare Moorgarth i spetsen till en välplanerad och lyckad strategi.

Nu får vi se hur fortsättningen blir - för egen del känns det i vart fall skönt att antalet ink nu bara är ca 1/10 mot tidigare (närmare bestämt 262 st just nu) - men det är väl bara en tillfällig lycka kan jag förmoda. Hur som helst - det har varit en svettig dag som jag ändå tycker att vi klarat så bra som man kan förvänta med tanke på att mitt "tiggeri" inte renderat i det stöd från andra krafter utanför SRB som jag hade hoppats på - men än är det inte försent! ^_^
 

DeletedUser

Guest
lite Statt för dom som är intresserade.

Side 1:
Tribes: EAG
Side 2:
Tribes: SRB

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 17
Sida 2: 3
Skillnad: 14

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 14
Sida 2: 2
Skillnad: 12

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 152,970
Sida 2: 25,214
Skillnad: 127,756

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 124,194
Sida 2: 16,384
Skillnad: 107,810

chart
 

DeletedUser

Guest
Jo Bull, jag kan säga att jag är mer än nöjd med våran offensiv. Moorgarth är en riktigt bra anfallsledare men sedan är det lätt att vara det i en stam som denna! :)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Lite mer statistik - syns ju vem som äf off-stam och vem som är deff-stam

SRB OBF= 12 260 759
EAG OBA = 11 242 578
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Men en deffstam borde väl trots allt ha mer i OBF än vad annfallarna har i OBA? Om man har ordning på sina trupper vill säga :rolleyes:

/Lånat forumskonto :)
 

DeletedUser

Guest
Men en deffstam borde väl trots allt ha mer i OBF än vad annfallarna har i OBA? Om man har ordning på sina trupper vill säga :rolleyes:

/Lånat forumskonto :)

Det har vi ju. 1 miljon enligt den statistiken, vad det är just nu orkar jag inte kolla.

Gratis är gott :)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Ja så var den 4:e dagen tillända - blev även den en ganska blodig historia. Om gårdagen var de stora rensens och väggningarnas dag så var denna dag de många adelstågens dag. Även idag tappade vi ca 1 % av byarna och idag skrevs siffrorna till 7-18 (lika stor diff som 1-12 men relativt sett betydligt mindre). Efter 4 dygn 11-30 i EAG's favör.

Beträffande OBA och OBF bättrade SRB på sig en del mot gårdagen:
SRB = OBF 4 317 610 (totalt 14 028 984)
EAG = OBA 3 563 233 (totalt 12 977 807)

Med tanke på att EAG (ännu ;)) är en betydligt stadigare bit än vad vi är, så är jag nog ganska nöjd hittills :) - och det förmodar jag att även vår ärevördiga motståndare kommer förklara sig vara ;).
//SRB-bull
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, jag kan hålla med om att ni gör det svårt för oss att ta en del byar.
Men gällande er deffensiv i övrigt måste jag säga att den bör bli mycket bättre :thinking:
Siffrorna visar tydligt att ni inte nyckade eran tidigare deff riktigt rätt. En lyckad deffning i ett krig ger ett större resultat på er OBF än på vår OBA. Men ni gör iaf lite motstånd...ni spelare som håller er kvar...vilka de nu är:confused:
 

DeletedUser

Guest
Vilket roligt krig med retakes hela tiden....

Nej snart så kommer det bli tufftare för SRB med nytt blod....
 

DeletedUser

Guest
jag tycker att SRB borde få hjälp av grannarna XD de som iaf blir adlat av Eag. Men lycka till båda sidorna!!!
 

DeletedUser

Guest
Så ni plockar in DESTs bästa spelare också? Borde inte BooYaa bli lite sura när ni plockar in spelare från deras fiender? Nä just det, ni delar väl på allt?
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
finns säkert en god anledning till att den spelaren kom med oss :)
Ut på slagfälltet nu och börja göra lite annat än att bara ta retakes hela tiden :awsm:
Eller kanske inte finns så mycket off/deff kvar hos er ni kan använda?:thinking:
 

DeletedUser

Guest
Det är faktiskt 2 spelare, har du ingen koll på din egen stam? ;)

Jag har faktiskt tagit en hel by av er ;) Ingen retake och fick den helt gratis :) Sen väggade ni 8 3/4 offbyar mot den :)
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Har visst ingen kolla på vad busarna i stammen håller på med :D
Sen vilka byar som tas utöver era retakes vet jag inget om heller :p
Vet bara att era byar faller allt mer och mer...hur har ni det med deffet? ;) kanske ni skickat det sista ni hade kvar till byn ni fick i vårt kluster?:thinking:
8 förlorade offbyar på en by ni tagit som vart rätt tjockt deffad, är det konstigt tycker du? ;)
 

DeletedUser

Guest
Så ni plockar in DESTs bästa spelare också? Borde inte BooYaa bli lite sura när ni plockar in spelare från deras fiender? Nä just det, ni delar väl på allt?

Vilka Vi plockar in är endast upp till oss o vad BY så är det inget du behöver beskymmra dig om.

Delar på allt! :) vem vet BY kanske tar det som en "krigförklaring" mot er....

Ps du har tagit 1 by...grattis killen. imponerande!!!

Detta krig är inte slut o det kommer o ta sin tid o vem som har mest tålamod vinner.

Ps Off skall man rensa med :)
 

DeletedUser

Guest
Det jag menar är att om någon annan stam hade plockat in dem så hade de blivit kallade för flyktingförlägningar, ingen som sagt det om er än ;)

Tackar för gratulationerna förästen ;)

Menar du att yxor inte är bra som deff? :confused:
 
Topp