Drömmen om en stor värld - är detta lösningen?

DeletedUser

Guest
Bara hålla med selakefo, men alla säger dessa säger att de vill, men att göra det själv är inget man rent praktiskt gör, då får man det spel som spelarna själv skapar. Co spelandet är inte fel det är vilka som co spelar ihop som är problemet, välj lite nytt blod istället och acceptera att de är nybörjare med de misstag som görs, tycker det skulle införas en värld med farmningsmax gräns som uppdateras 2 ggr per dygn, gör möjligheter att skicka attacker till en per sekund och möjlighetern till att byta stam sämre med tex 2 stambyten på 12 månader och random utplacering på kartan, tom kan man gå så långt att stamantalet bestäms på förhand och man blir placerad i en stam när man börjar då kommer eliten bli tvungna att se om sitt eget hus och lära känna nya, lära upp dom och strida mot lika skickliga spelare. Natt restriktionerna är oxå en vettig sak för arbetande människor och skolungdomar, gör spelet svårt en värld och se utfallet :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Håller mycket med Staxx och TheGodOfWar här. Där emot tror jag inte som Henke att man ska minska personer per stam. Tyckte det var underbart med 100 spelare per stam, och på så vis kunde även nybörjare ha en chans när de sammanlagt hade 300 spelare (akademi stammar). Så imo behöver vi bara locka till oss fler spelare, men de får ni andra lösa.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller helt med, jag spelade tw för några år sedan, jag kom jättelångt i spelet och hade jättekul, nu kom jag tillbaka igen. Vad ser jag? en-två stammar som har slagit ihop sig på en värld och går som en krigståg och adlar ut varje ny spelare som kommit till kartan. Jag blev en farm by innan jag blev adlad, vart tvungen att flytta längre ner på kartan ifrån min lilla stam, vad händer? Jo, de tre byar som jag nu har lyckats skaffa har ca 8-9 olika inkommande attacker på sig.

Ska man inte få komma någon vart alls i detta spel?
 

DeletedUser

Guest
Tycker det låter som en kul och bra idé Staxx.

Till Henke: Förr i tiden så var det högt medlemsantal och fortfarande massa spelare, så tror inte det är det som är problemet.

Jag mindes att man fick 5 dagars premium för varje rekryterad spelare, alltså inte när den nådde 500 poäng utan när den registrerade sig, därför valde jag att skriva till vänner, på forum osv att gå in och testa, vissa fastna andra inte. Nu har jag slutat då jag vet att många inte kanske kommer att spela upp sig till 500 då det tar ganska lång tid så det känns inte värt för egen del att lägga ner tid på det.

Att spelet ska vara attraktivt i början och att man ska fastna för det tycker jag är en bit som bör utvecklas, om man kolla på andra beroendeframkallande spel som man återkommer till är att det i början går ganska fort och det händer saker hela tiden, finns alltid något att göra och ju högre upp man kommer så tar det längre tid och då vet man också om man tycker det är kul och vill fortsätta. Förhoppningsvis fortsätta.

* Ändra starten, fler saker att göra och kortare i början så man lär sig spelet och sen kan man låta det gå segare.
* Ändra rekryteringsgränsen från 500 till ny spelare, fler nya spelare kommer vilja rekrytera andra etc.
* Mer bb, varit alldeles för dåligt med det de senaste åren.
 

DeletedUser

Guest
När ni snackar om stora världar och medlemsantalet i en stam, är det ingen som kollat på stamantalet på de tidiga världarna "back in the days" när det var stora världar? Det var 70-80 pers med i hall of fame, minst 60 iaf.

Varför inte köra på högre medlemsantal? Minns när jag själv var ny och spela och men var 80 stycken i en stam, fanns alltid en att prata med eller någon som man kunde fråga, få ress/ass osv. Numera är medlemsantalet så lågt att man enbart vill ha med sådana som kan spelet och är elitspelare, om man vill vinna. Man har liksom inte "råd" att ha med några nya och lära upp då de skulle ta viktiga platser som ett par elitspelare skulle kunna fylla.

Sedan måste attityden och tron på nya spelare ändras, kanske ska man just ha höga medlemsantal så att man som ledare kanske tänker: okej denna spelare är ny och kan ingenting men den kan lika gärna va då vi har gott om plats över. Jag skulle kunna tänka så, det var så jag började i en stam och det är så jag lärt mig.

Så jag lägger till på listan:

* Ändra starten, fler saker att göra och kortare i början så man lär sig spelet och sen kan man låta det gå segare.
* Ändra rekryteringsgränsen från 500 till ny spelare, fler nya spelare kommer vilja rekrytera andra etc.
* Mer bb, varit alldeles för dåligt med det de senaste åren.
* Högre medlemsantal
* Ändra attityd mot nya spelare
* Hårdare marknadsföring från Traibalwars
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Okej, min högst personliga åsikt som ren spelare;

Först och främst vill jag gratulera, din wall of text imponerar mig. Och det från en mästare på wot's till en annan.

Sen inser jag att jag är ute på hal is nu, jag förstår precis vart du vill komma men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka vi redan har en server som inte helt, men med modifikation skulle passa in i dina önskemål; Casual. Man får faktiskt valet att starta där när man blivit adlad. Många spelare ser ner på casual servern eftersom den erbjuder föga utrymme för spelet sådant det blivit de senaste åren. Men, den är ju i grunden avsedd att vara nåt annat också.

På casual vill inte elitspelarna spela, det är fult att adla barbs. De tuffa grabbarna adlar bara spelare, potentiella hot, och saknar egentligen den strategi som fanns förr. Det låg en ära i att kunna försvara sig i stor utsträckning själv, det fanns ett fåtal som körde pure off och dessa såg man lite snett på. För att effektivt kunna försvara sig, är kluster att föredra alla dagar i veckan. Då adlar man barbs för att skapa ett effektivt kluster som innehåller deff nog att klara sig själv ett tag, och off nog att kunna kriga.

När det blev löjligt att adla barbarer, försvann också en del av det tänkandet, klustrandet. Och vad händer? Jo, man börjar snegla på sin grannes by. Det är ju i alla fall ingen barbar, det är viktigt! Att spelaren är i samma stam, eller till och med en gammal kompis är inte lika viktigt. Man backstabbar och blir tw-kändis i en kvart.

Jag tror tyvärr inte det går att få till en återgång. Barbaradling är pestsmittat, det är ingen i tuffa gänget som klappar en på axeln för det. Ska du vara med i den ligan krävs riktiga byar, spelarbyar. Att man efter ett par veckors bygge inte ser nån skillnad på vad byn var från början kvittar ju, för det är pinsamt på twstats om man adlat barbs. Få bort peststämpeln från barbarbyarna, så är jag mer med på tåget.

Sen kan vi ju diskutera cospelandet tills jag blir hes. Klart det blir mindre byar på en värld när tre spelare tillsammans startar ett konto, än det blir när alla tre startar varsitt konto. Plus att de flesta erfarna spelare slutar spela på världen vid minsta motgång (starta om är också pinsamt) och börjar ofelbart vänta och ladda för nästa server trots att den förra bara är tre veckor gammal. Så jag tror inte heller det räcker med så pass enkla medel som ökat antal barbarbyar.

Det som krävs är att vi formaterar om hela attityden, hela den syn på spelet som etablerat sig. För i grunden är det den som förstört spelet sådant jag minns det från dagarna då världar var stora, man var en stor spelare om man hade 1000+ byar, och spelet inte hade ett slut eller vinst att sikta på.


lmao rofl
tog inte enns 1 min innan jag slutade läsa vad du skrivit och du har helt fel om casual
det e tillräckligt mycket veteraner inne där under andra namnkak inkognito för att det ska bli som en vanlig värld

får även tacka trådskaparen då mycket av det u skriver e sådant som jag och några få kämpat för länge
kan ärligt säga aldrig haft så roligt som jag hade på v1
 
Reaktionspoäng
28
Har inte läst allt. orkade inte, erkänner. Så sorry om detta redan varit skrivet. ;)

Ett problem tror jag för många nybörjare, och även oss gamla ringrävar är ju att det är svårt att spela ensam i dessa co-player tider. kanske starta en server, inte mer, med ett ordentligt nattskydd så folk får sova lite också. Det begränsar ju co-spelet lite och gör att folk slipper gå och lägga sig med en fin by bara för att vakna upp 8 timmar senare och inte ha ngn för ett co konto med 3 spelare på sitter online hela natten och adlade skiten ur en. Det kan få de mest härdade veteraner att ge upp spelet. Jag tycker co spelet ska kunna finnas kvar, men alla världar behöver ju inte gynna dom eller hur? Ibland kan man ju faktiskt starta en server med nattskydd mellan 23:00 och 08:00 också. Så alla nybörjare får en chans att spela lite längre innan dom blir sönderadlade. :)
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
förbjud Co-spelande! så får man se vilka som KAN spela med begränsad tid istället för ett konto som kan vara online 24/7. då hade världarna vara helt annorlunda och antagligen större.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det blir svårt att förbjuda cospelandet. Det skulle göra att alla bara fick lov att spela med en enda ipadress och då många spelar på flera ställen så skulle det inte fungera.
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Det blir svårt att förbjuda cospelandet. Det skulle göra att alla bara fick lov att spela med en enda ipadress och då många spelar på flera ställen så skulle det inte fungera.

kanske det. men som allt annat så krävs det ibland bara att visa saker förbjuds för att den största delen ska sluta göra det..

spelare som co-spelar är antagligen sådana noobs att dom inte kan spela tw utan co vilket jag tycker är jävligt sorgligt..
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har suttit och funderat på de där, jag tror att en inloggning med sitt fullständiga namn och person nummer skulle få folk att tänka efter både en och två gånger innan dom lämnar ut dom uppgifterna till nån annan över nätet.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Men det skulle avskräcka nya spelare från att registrera sig. Personnummer är inget man ger ut bara sådär
 
Reaktionspoäng
28
jag är ganska övertygad om att CO spelande är här för att finnas. Och det kan vara kul ibland med så man ska inte ge sig på dom i onödan. Däremot KAN man göra en värld med jämna mellanrum där man gör det svårt för dom som CO spelar, med avsikt att låta nybörjare få en chans att bli lite stora och lära sig spelet i lugn och ro.

Sådana världar kan som sagt ha:
Nattfrid mellan 23.00 -> 08.00
Startfriden kan utökas till en vecka så folk kan bygga sig starka i lugn och ro.
Sedan kan man sätta en IP gräns. man får registrera 2 IP adresser som man använder (typ mobil och pc). All annan IP adress har en spärr på 2 timmar för att försvåra CO spelande.

Bara ett förslag för att få EN server som blir lite mer jämn i spelandet och där folk som INTE spelar co hela tiden. och nybörjare får spela i sin egen takt. Om sedan den server blir jättepopulär och stor vet jag inte, men misstänker det. Och OM den blir det så har vi svart på vitt vad communityn tycker. Då kan de världarna vara lite mer frekventa än co spelar världarna.

Värt att pröva som sagt. Vi förlorar ju knappast något på det, men kan vinna fler spelare.
 

DeletedUser

Guest
Man kan inte låsa kontot till endast 1 eller 2 IP-adresser eftersom inte alla har statiska IP-adresser
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Men det skulle avskräcka nya spelare från att registrera sig. Personnummer är inget man ger ut bara sådär

Ja du kanske har rätt där. Jag har ingen bra lösning på de hela. Man kan ju tänka sig att få 1 kod till sin e-post som man måste fylla i varje gång man loggar in på en ny IP adress. Men de kommer nog inte hindra att spelare skapar en ny e-post tillsammans för bara TW.

Men annars tycker jag att den där farm begränsningen va en ganska bra ide. Då tror jag att man tjänar på att sitta på ett varsitt konto istället för att dela konto.
Då blir de inte lika lönsamt att sitta 24/7 på sitt konto. Sen så hinner alla att få mer trupper och större byar innan eliten börjar att adla. Så de kommer nog att ta längre tid innan eliten drar ifrån i poäng.
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Fortfarande inte co-spelandet som är problemet :p

jag tror det är en del av problemet men sen finns det mer som tex farma och spelare spelar ofta med samma personer värld efter värld efter värld och därför dör världarna för nya spelare har ingen chans att etablera sig.
 
Topp