Tummar
Member
- Reaktionspoäng
- 11
"Och till Tummar, eh va? Du som relativt ny på TW, har inte en aning om hur det var förr. Om en värld tar för lång tid idag, borde du titta mer på speedservern..." Nej det var precis det jag menade, men att jag som en relativt ny spelare inte alls eftertraktar de världar du beskriver. För en värld som tar längre tid än vad världarna gör idag är inget som lockar mig.
"Jag kan, trots att du inte riktigt vet vad du pratar om, förstå hur du tänker. Mitt förslag till dig är att testa en sådan här värld. Jag lovar dig att det nästintill blir ett helt annat spel, där startdelen är tills du har hundratalet byar. Och alla som var med förr, tyckte att TW var roligare och mer tillfredsställande förr. Det finns hur många "elit" spelare som helst som lagt av genom åren, just för att TW har blivit tråkigare och tråkigare ju mindre världarna har blivit." Hur kan du inte förstå vad jag pratar om? Jag tror för att få större världar, alltså locka fler spelare. Så bör spelet utvecklas och bli mer tillfredsställande i framförallt den inledande perioden som jag tror på tok för många tycker är segdragen och tråkig.
En speedvärld är inte alls det jag söker för där är det små världar som tar slut på någon dag..
Precis många som var med förr tycker att det var roligare då. Men nu är säkerligen majoriteten av spelarna (undantag Eliten) nya spelare och därför för att få fram större spelarantal så kanske spelet måste utvecklas och just fängsla spelarna från minut 1 de loggar in och har skapat sitt konto. Inte som nu när de startar sitt kontot gör 3 uppdrag och sedan ska de vänta några timmar innan de kan göra något igen. Många av mina polare har gjort exakt den starten sedan loggar de ut och glömmer bort spelet då de inte gjort något direkt avtryck! Så starten borde utvecklas sjukt mycket för att få den stora värld du söker.
"Du behöver inte heller vara aktiv 24/7 på dessa världar. Man har rätt bra koll på om man har något krig framför sig eller inte, och i "offperioder" så vet jag att många bara loggade in några minuter per dag, skötte det dagliga och spelet levde ändå."
Försök att logga in bara några minuter om du ska skicka iväg 1000-2000 fejks och samtliga nukes du har hemma varje dag.
"Nu är visserligen värld 28 en snabb värld, men på mina första 16 dagar spelade jag 13 av dessa enbart via mobilen. Efter 16 dagar hade jag erövrat 5 byar. Så om du är relativt aktiv, så erövrar du redan nu "5-15 byar inom 30 dagar"." Där håller jag inte med. Vi tar tex v26 som ett exempel där jag startade för att mys-spela och följa världen och adla just barbs. Efter 1 månad när jag loggade in via mobilen dagligen så hade jag 2 eller 3 byar samt då vare barbs på 200p jag adlade eftersom jag körde deff i första byn. Jag kan tänka mig att starten är så för många och det är sjuukt segt och tråkigt. Vore ju stört mycket mer tillfredställande att spela om man vet att det går snabbt i starten att bygga upp sig ett fint kluster så man kanske har en 7-8 byar efter 2 veckor. Typ att när man startar en värld har man 500% ökad produktion av resurser och hastighet i HQ och trupper i ca 2 veckor. Eller iaf under nybörjarskyddet. Detta skulle ju också göra att nya spelare som börjar på världen efter serverstart snabbt kan få fram akademi och börja adla och vara med i matchen direkt och få sig en hint av vad världen handlar om!
Större värld behöver inte betyda längre livstid det beror på inställningarna och framförallt hur start och end-game går till!
"Jag kan, trots att du inte riktigt vet vad du pratar om, förstå hur du tänker. Mitt förslag till dig är att testa en sådan här värld. Jag lovar dig att det nästintill blir ett helt annat spel, där startdelen är tills du har hundratalet byar. Och alla som var med förr, tyckte att TW var roligare och mer tillfredsställande förr. Det finns hur många "elit" spelare som helst som lagt av genom åren, just för att TW har blivit tråkigare och tråkigare ju mindre världarna har blivit." Hur kan du inte förstå vad jag pratar om? Jag tror för att få större världar, alltså locka fler spelare. Så bör spelet utvecklas och bli mer tillfredsställande i framförallt den inledande perioden som jag tror på tok för många tycker är segdragen och tråkig.
En speedvärld är inte alls det jag söker för där är det små världar som tar slut på någon dag..
Precis många som var med förr tycker att det var roligare då. Men nu är säkerligen majoriteten av spelarna (undantag Eliten) nya spelare och därför för att få fram större spelarantal så kanske spelet måste utvecklas och just fängsla spelarna från minut 1 de loggar in och har skapat sitt konto. Inte som nu när de startar sitt kontot gör 3 uppdrag och sedan ska de vänta några timmar innan de kan göra något igen. Många av mina polare har gjort exakt den starten sedan loggar de ut och glömmer bort spelet då de inte gjort något direkt avtryck! Så starten borde utvecklas sjukt mycket för att få den stora värld du söker.
"Du behöver inte heller vara aktiv 24/7 på dessa världar. Man har rätt bra koll på om man har något krig framför sig eller inte, och i "offperioder" så vet jag att många bara loggade in några minuter per dag, skötte det dagliga och spelet levde ändå."
Försök att logga in bara några minuter om du ska skicka iväg 1000-2000 fejks och samtliga nukes du har hemma varje dag.
"Nu är visserligen värld 28 en snabb värld, men på mina första 16 dagar spelade jag 13 av dessa enbart via mobilen. Efter 16 dagar hade jag erövrat 5 byar. Så om du är relativt aktiv, så erövrar du redan nu "5-15 byar inom 30 dagar"." Där håller jag inte med. Vi tar tex v26 som ett exempel där jag startade för att mys-spela och följa världen och adla just barbs. Efter 1 månad när jag loggade in via mobilen dagligen så hade jag 2 eller 3 byar samt då vare barbs på 200p jag adlade eftersom jag körde deff i första byn. Jag kan tänka mig att starten är så för många och det är sjuukt segt och tråkigt. Vore ju stört mycket mer tillfredställande att spela om man vet att det går snabbt i starten att bygga upp sig ett fint kluster så man kanske har en 7-8 byar efter 2 veckor. Typ att när man startar en värld har man 500% ökad produktion av resurser och hastighet i HQ och trupper i ca 2 veckor. Eller iaf under nybörjarskyddet. Detta skulle ju också göra att nya spelare som börjar på världen efter serverstart snabbt kan få fram akademi och börja adla och vara med i matchen direkt och få sig en hint av vad världen handlar om!
Större värld behöver inte betyda längre livstid det beror på inställningarna och framförallt hur start och end-game går till!
Senast ändrad: