Drömmen om en stor värld - är detta lösningen?

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Men annars tycker jag att den där farm begränsningen va en ganska bra ide. Då tror jag att man tjänar på att sitta på ett varsitt konto istället för att dela konto.

Definitivt ett av de bästa förslagen. Farma är också någonting som sällan är roligt, att tona ner betydelsen av det i spelet skulle nog resultera i fler nya spelare oavsett hur det påverkar co-spelandet. Om någon bestämmer sig för att testa TW och något liknande spel till Android eller whatever, vilket väljer den: spelet med massa små "quests" i början som är roliga och känns betydelsefulla eller spelet där du ska sitta och trycka på "A" knappen hundra eller tusen gånger i timmen...?
 

DeletedUser

Guest
jag tror det är en del av problemet men sen finns det mer som tex farma och spelare spelar ofta med samma personer värld efter värld efter värld och därför dör världarna för nya spelare har ingen chans att etablera sig.

Just därför med högt medlemsantal så man har plats att ha med sina vänner och eliter från tidigare världar + några nya som kan lära sig spelet om de har tid, motivation och viljan :)
 
Topp