Diskussionstråd för Värld 20.

DeletedUser

Guest
Jag tycker att denna värld kommer att bli mycket intressant att testa! :awsm:

Jag har tre saker som jag skulle vilja ha ändrat innan världen börjar. 1. Barbarer som växer i normal takt till 3000p 2. Normal smedja 3. Nattbonus mellan 02.00-14.00 då vanligt folk inte brukar spela!

Annars tror jag att denna värld kommer bli en typisk klassisk värld som de som väntat på en klasisk värld väntat på! :D
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Lustigt vete katten om jag tycker det är, däremot är det krasst sett ganska logiskt. .net är en väldigt mycket större "marknad" och har därför betydligt mer tyngd att lägga bakom sina önskemål. .se är en liten "marknad", med betydligt mindre kundunderlag och målgrupp än .net som har hela världen som målgrupp. Det är helt enkelt marknaden som styr på på tw precis som överallt annars.

Men snälla du supernova du ger du mig faktiskt mardrömmar missnöjjet inom SE har aldrig varit större mot dem nya tilläggen.

och ni ska nog prata er samman i teamet för ni går ut med olika angående vilka som bestämmer som får vara vad.


SE hade ett bra kund underlag men har massivt minskat under 16-20 månader kolla vad ni har gjort under tiden från teamet och se om ni ser sambandet.
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Men snälla du supernova du ger du mig faktiskt mardrömmar missnöjjet inom SE har aldrig varit större mot dem nya tilläggen.

och ni ska nog prata er samman i teamet för ni går ut med olika angående vilka som bestämmer som får vara vad.


SE hade ett bra kund underlag men har massivt minskat under 16-20 månader kolla vad ni har gjort under tiden från teamet och se om ni ser sambandet.

Taipan, jag tror nog teamet försöker att tillfredsställa de flesta spelarna.
Missnöje finns och kommer alltid att finnas, så är det bara. Går inte att se till att alla får exakt det de vill ha. Kram från Nova. :)
 

DeletedUser

Guest
Tycker iofs absolut att barbsen borde vara åtminstone 1500p eller något liknande. Det är bra för farms men fortfarande för lite för att barbaradlare skall tjäna för mycket på det. 800 är lite för lite framåt midgame, farmsen ger inte lika mycket då.

Tänk bara på att när ni nu lägger in världsinställningarna att risken är stor för att få väldigt få barbs. Vanligen brukar man ställa in kanske 70% barb 50% bonus eller liknande. Nu när inte bonus finns så existerar en hög risk att det blir för få barbarian byar som kan adlas.

Jag ogillar verkligen nattbonusen, på väldigt många sätt. Men att ha den 02-06 är egentligen bara dumt. Man har nattbonus för att ge spelare en chans att sova på nätterna, och ingen sover under bara 4 timmar. Att ha 4 timmars nattbonus ger isf ingen positiv funktion alls egentligen, var smarta och slopa den helt medan ni fortfarande kan!

Sen enhetshastigheten är imao lite för låg. Minst 0.8 med 1.5 hastighet ser jag som mer dugligt, helst 0.9-1.0 då det ger upphov till att faktiskt kunna farma. Vill ni ha 800p barbs så MÅSTE nästan hastigheten öka för att få någon fart på världen, och för att det skall vara värt att faktiskt farma.

.Se har en speltaktik som är ganska olik .de, .net och .Nl. I .se börjar krigen ganska tidigt och hoten tas ut ganska tidigt, därför bör också våra servrar vara utvecklade till att tillåta strategierna vi har här, vilket som är ett ganska snabbt och högt utvecklat spel. Tänk därför nu en och två gånger om ni läser det här och fundera över om ni inte bör ändra en eller två inställningar.

Edit, och kom igen, fejklimit är och förblir tribalwars sämsta inställning. Det skall trots allt vara möjligt att anfalla någon...
Mvh Abel
 
Senast redigerad av en moderator:

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Tycker iofs absolut att barbsen borde vara åtminstone 1500p eller något liknande. Det är bra för farms men fortfarande för lite för att barbaradlare skall tjäna för mycket på det. 800 är lite för lite framåt midgame, farmsen ger inte lika mycket då.

Tänk bara på att när ni nu lägger in världsinställningarna att risken är stor för att få väldigt få barbs. Vanligen brukar man ställa in kanske 70% barb 50% bonus eller liknande. Nu när inte bonus finns så existerar en hög risk att det blir för få barbarian byar som kan adlas.

Jag ogillar verkligen nattbonusen, på väldigt många sätt. Men att ha den 02-06 är egentligen bara dumt. Man har nattbonus för att ge spelare en chans att sova på nätterna, och ingen sover under bara 4 timmar. Att ha 4 timmars nattbonus ger isf ingen positiv funktion alls egentligen, var smarta och slopa den helt medan ni fortfarande kan!

Sen enhetshastigheten är imao lite för låg. Minst 0.8 med 1.5 hastighet ser jag som mer dugligt, helst 0.9-1.0 då det ger upphov till att faktiskt kunna farma. Vill ni ha 800p barbs så MÅSTE nästan hastigheten öka för att få någon fart på världen, och för att det skall vara värt att faktiskt farma.

.Se har en speltaktik som är ganska olik .de, .net och .Nl. I .se börjar krigen ganska tidigt och hoten tas ut ganska tidigt, därför bör också våra servrar vara utvecklade till att tillåta strategierna vi har här, vilket som är ett ganska snabbt och högt utvecklat spel. Tänk därför nu en och två gånger om ni läser det här och fundera över om ni inte bör ändra en eller två inställningar.

Edit, och kom igen, fejklimit är och förblir tribalwars sämsta inställning. Det skall trots allt vara möjligt att anfalla någon...
Mvh Abel

Bra skrivit, håller med om allt förutom nattbonus, är man smart kan man lägga sig runt 12- halv 1 utan större risk för att bli anfallen. Sen kan man bara ta sig en snabb titt 10 i 6 och se så att man inte har något inkommande, så kan man sova stegvis, kallas någonting speciellt när man gör det vet jag, brukar jag göra när det börjar hetta till :D
 

DeletedUser

Guest
Tycker iofs absolut att barbsen borde vara åtminstone 1500p eller något liknande. Det är bra för farms men fortfarande för lite för att barbaradlare skall tjäna för mycket på det. 800 är lite för lite framåt midgame, farmsen ger inte lika mycket då.

Tänk bara på att när ni nu lägger in världsinställningarna att risken är stor för att få väldigt få barbs. Vanligen brukar man ställa in kanske 70% barb 50% bonus eller liknande. Nu när inte bonus finns så existerar en hög risk att det blir för få barbarian byar som kan adlas.

Jag ogillar verkligen nattbonusen, på väldigt många sätt. Men att ha den 02-06 är egentligen bara dumt. Man har nattbonus för att ge spelare en chans att sova på nätterna, och ingen sover under bara 4 timmar. Att ha 4 timmars nattbonus ger isf ingen positiv funktion alls egentligen, var smarta och slopa den helt medan ni fortfarande kan!

Sen enhetshastigheten är imao lite för låg. Minst 0.8 med 1.5 hastighet ser jag som mer dugligt, helst 0.9-1.0 då det ger upphov till att faktiskt kunna farma. Vill ni ha 800p barbs så MÅSTE nästan hastigheten öka för att få någon fart på världen, och för att det skall vara värt att faktiskt farma.

.Se har en speltaktik som är ganska olik .de, .net och .Nl. I .se börjar krigen ganska tidigt och hoten tas ut ganska tidigt, därför bör också våra servrar vara utvecklade till att tillåta strategierna vi har här, vilket som är ett ganska snabbt och högt utvecklat spel. Tänk därför nu en och två gånger om ni läser det här och fundera över om ni inte bör ändra en eller två inställningar.

Edit, och kom igen, fejklimit är och förblir tribalwars sämsta inställning. Det skall trots allt vara möjligt att anfalla någon...
Mvh Abel
Håller med i allting här.
Bra skrivit, håller med om allt förutom nattbonus, är man smart kan man lägga sig runt 12- halv 1 utan större risk för att bli anfallen. Sen kan man bara ta sig en snabb titt 10 i 6 och se så att man inte har något inkommande, så kan man sova stegvis, kallas någonting speciellt när man gör det vet jag, brukar jag göra när det börjar hetta till :D
Det är bättre att sova 4h i streck än att sova 5h där du stiger upp kort tid med jämna mellanrum.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Taipan, jag tror nog teamet försöker att tillfredsställa de flesta spelarna.
Missnöje finns och kommer alltid att finnas, så är det bara. Går inte att se till att alla får exakt det de vill ha. Kram från Nova. :)

nu pratar du om dig själv raring och inte dem.
då skulle inte SE tappat folk i den mängd som händer nu
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Eller så ställer man in att man får mail när man får ink mailet till mobilen så kan man lägga sig när fan man vill :)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Det är bättre att sova 4h i streck än att sova 5h där du stiger upp kort tid med jämna mellanrum.

Är det bättre att sova fyra timmar i sträck än att sova 10 h med 4utan pauser och sen bara in och titta varje timma då?
 

DeletedUser

Guest
Hahaha xD

Jag satt här och klaga över världen hade ganska dåliga inställningar men det har ändå blivit beslutat att Typedo (min stam) ska köra på v20 xD

Jag är galen =.=

Men till mitt försvar så hade v20 i alla fall några förbättringar mot v19 :)
 

magica de hex

New Member
Reaktionspoäng
0
Klaga inte så jävla mycket! Jättebra inställningar tycker jag.:D

Har saknat smedjesystemet med 3 nivåer. Fejkgränsen skulle man ju kunna ta bort men annars är alla inställningar riktigt bra!:cool:
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Kom igen nu, upp med servern innan jag sprängs av iver :D!
 

swallback

New Member
Reaktionspoäng
0
För dom rika !

Det är löjligt att man kan köpa sig massa fördelar i spelet, lurar massa barn på pengar och är orättvist mot dom som har fattiga föräldrar eller själv är en fattiglapp, tycker det är bättre att sälja spelrättigheter till olika värdar, det är ok med premium att man kan se mer av kartan och sätta flera byggprojekt i rad men att man halverar tiden osv tycker jag är kasst, och sen tycker jag att dom världar utan paladin är trista, tar sån tid innan man kan börja farma och spänningen vad man ska få för paladin vapen uteblir .
 

swallback

New Member
Reaktionspoäng
0
orättvis fördelning på barbarbyar

Fler barbarer :crybaby:
Det är sjukt orättvist med var man hamnar på kartan ,en del får hur många barbarbyar som helst att farma bredvid sin by, andra får knappt någon,. så jävla orättvist i början av spelet när man bara kan farma barbarbyar !
 
Topp