Diskussionstråd för Värld 20.

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nja, ni toppar inte misslyckandet från v19, men de är nära.

800 p på barbarbyar? Vill ha dem till högre poäng så dom är värda något o farma.... 800 då får man ju knappt ut något ju...

Smedja, fyfan va ja hatar nivåer. :/

Moral....hatar skiten.

Hastigheten va väll rätt okej.

Kommer dock inte gå med i denna värld, kan ja lika bra göra nå annat.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 0.7
Demolera byggnader Aktiverat
Moral Aktiverat (tidsbaserad)
Farmregel Inaktiverat
Grundläggande försvar 20
Millisekunder Aktiverat
Fejkgräns 1% av bypoängen
Forskningssystem 3-stegssystem
Kyrka Inaktiverat
Utmärkelser Aktiverat
Självutbyggande barbarbyar Aktiverat (till 800 poäng)
Bonusbyar Inga bonusbyar
Tidsgräns för att avbryta attacker 10 Minuter
Tidsgräns för att avbryta handel 5 Minuter
Nattbonus Aktiverat från 2:00 till 6:00 <--- ANTAR detta inte stämmer?
Attackskydd för nybörjare 5 dagar
Max. förhållande Anfallare : Försvarare 20 : 1 för de första 60 dagarna
Enheter
Bågskyttar Inaktiverat
Spejarsystem så snart de forskats fram kan spejaren spana på trupper,
byggnader, resurser och utomstående enheter
Paladin Inaktiverat
Adelsman
Stigande priser för adelsmän Guldmynt
Rekrytera adelsmän till reducerat pris Inaktiverat
Maximal räckvidd för adelsmän 100 Fält
Minskad lojalitet per adelsmanattack 20-35
Ökad lojalitet per timme 1.5
Konfiguration
Medlemsgräns per stam 35
Rankinglista över besegrade motståndares aktiv, går efter poäng
Kontoövervakare Aktiverat
Begränsad övervakning vid permanent kontoövervakare Begränsad KÖ-åtkomst efter att ett konto har övervakats i 30 dagar dagar inom de senaste 30 dagar.
Frihandel aktiv, tidsmässig begränsning baserad på den enskilda spelarens start
Väderstrecksval Aktiverat
Segervillkor En stam måste hålla 12 enskilda hemligheter i 48 timmar.
Startdatum 2012-05-15
Version 14878 8.2


Nä, tror nästan att denna värld toppar V19 i fail. 1% fejklimit är ju så jävla otroligt dåligt. De ända som saknades var faktiskt Kyrka & högre medlemsantal, sen så går de inte och få fram en sämre värld. Grattis Innogames.
 

DeletedUser

Guest
Bort med 20:1 saken och även smedjan. Ni hade ju 3-nivå smedjan på HP-världen.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det känns som en enklare värld, med tanke på att båg, kyrka och paladin är väck. inte så mycket att tänka på. Fejkgräns, varför? nivåsystem i smedjan? har aldrig kört det, men låter inget vidare. barbarbyar upp till 800 poäng, känns som att de flesta kommer växa i en lägre takt, kanske är bra.. ;) Återigen är premiumfunktionerna katastrof, men det har vi ju redan konstaterat. Tack och lov att ni inte lagt till fler!
 

DeletedUser

Guest
hm... Blev väldigt besviken när jag såg att samma dåliga premiumfunktioner ska finnas även på v19. Men hade väl förväntat mig det, det kommer väl aldrig finnas en svensk TW värld utan dem längre och jag funderar fortfarande på ifall det kanske är bättre att lägga ner spelandet då det inte kommer komma någon bra värld längre.

Tycker det är en del dåligt med denna världen, hastigheten, premium, ingen paldin, små barbarian, milis, ingen frihandel i början (TW har en alldeles för lång definition av början)

Bonusbyar kan jag klara mig utan, de har inte så stor betydelse för mig.

Guldmynt är okej. När jag spelat på tidigare världar med guldmynt har jag saknat v2 där det fanns nivåer, men nu när jag spelar v19 med nivåer känns guldmynt så mycket bättre.

Inga bågar är väl okej också. Fortfarande tycker jag det är en konstig enhet bara för att jag började på v2 där de inte finns, trotts det har jag ju ändå spelat mycket på v8, v14 men nej, jag gillar dem ändå inte egentligen.

Ingen kyrka är väl det som är riktigt bra med denna världen. Jag är väldigt trött på de dumma kyrkorna, helt hopplöst och drygt är vad det är med sådana. Jag är ateist, punkt slut hihi ;)


Trist att denna världen kommer för tidigt bara. Eller, det brukar väl komma en värld ungefär nu till sommarlovet och några månader efter förra världen för dem som tröttnat men ah, blir nog inte till att spela seriöst på v20 i alla fall.


Undrar när vi medlemmar ska får ha något att säga till om? För några år sedan hade ni omröstningar som alla som spelade fick ta del av och rösta precis hur de ville ha nästa värld. Ska ni aldrig ha fler sådana? Världarna som gjordes då var mycket bättre.
 

DeletedUser

Guest
Ah, just det fake gränsen? Snälla TW hur tänkte ni? Det är ju kul ifall man är försvararen i krig, man kan lätt se vad som kommer emot en och deffa upp byn, men som anfallare är det helt omöjligt. I alla fall om man krigar mot större stammar och själv inte har råd att köra på med 5 rens byar innan adlarna t ex. Mycket bättre med krig där man har 500 inkommande anfall, det är inte riktigt krig annars.
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ah, just det fake gränsen? Snälla TW hur tänkte ni? Det är ju kul ifall man är försvararen i krig, man kan lätt se vad som kommer emot en och deffa upp byn, men som anfallare är det helt omöjligt. I alla fall om man krigar mot större stammar och själv inte har råd att köra på med 5 rens byar innan adlarna t ex. Mycket bättre med krig där man har 500 inkommande anfall, det är inte riktigt krig annars.

håller med, fejkgränsen ska väck. är absolut det värsta som finns med fejkgränser
 

DeletedUser

Guest
Gaffel och ni andra som gör världs inställningarna, spelar ni änns tribawars? :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Gaffel och ni andra som gör världs inställningarna, spelar ni änns tribawars? :thinking:

Var det något speciellt du syftade på? Personligen föredrar jag i princip allting, förutom fejkgränsen. Premiumfunktionerna kommer vi inte ifrån, tyskarna bestämmer just där.
 

DeletedUser

Guest
Gaffel och ni andra som gör världs inställningarna, spelar ni änns tribawars? :thinking:

Ne dom spelar knappt nåt, dom vill att världarna ska leva längre en vad dom gör i dagsläget så dom får in mer pengar,

Det som borde ändras är fejkgränser, BB byar på 800 är ju inte mycket, 1:20 borde med tas bort, då det blir så sjukt många små byar runt om en och spelaren är oftas inaktiv, så jag ser ingen mening med det,
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Natt skyddet borde vara lite längre, 4 timmar är lite väl tycker jag.

Premiumfunktionerna är skit. Hoppas verkligen det inte är som värld 20 så man kan köpa adelsmän också?
 

DeletedUser

Guest
Nattskyddet måste vara längre än 4 timmar.

Premiumfunktionerna är skit, man måste kunna spela utan att lägga en förmögenhet.

Hoppas verkligen att det inte går att köpa plats för adelsmän som på värld HP.
 
Topp