DISKUSSION: Vinterevent 2013

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nu har det blivit ändrat till 1 aktivering per dag på överflöd :)


tror dock det inte löser problemet i sig då det bara är bygga resurser till max sen aktivera den en gång per dag då.

det blir 150 000 resurser av varje gratis varje dag.

vilket heller inte är OK för de som sitter med 0 premiumpoäng och ett vanligt premiumkonto med farmassist.

ta bort det helt så slipper ni upprörda spelare!

Mvh
Start
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Alltså ingen kommer vara nöjd förens funktionen är borta helt. Så jävla löjligt att man ska kunna köpa till sig resurser.
Skulle inte förvåna mig om det fanns en liten hake i det hela också. Sannolikheten att få gratis ressen kommer säkert sänkas radikalt vilket gör att man behöver köpa fler spins varje dag för att kunna få dem där extra ressen. Tråkigt.
 

DeletedUser

Guest
Håller med övriga att det här var ett uruselt vinter-event :(

Enda alternativet att utnyttja någon av bonusarna är ju att köpa dom med pp..?!?

Varför har ni ens med alternativet till byteshandel? På v21 behöver jag spendera 68.670.000 (68 miljoner!) resurser för att få ihop till det stål som behövs för att snurra hjulet EN gång..är det rimligt??
Hur mycket off jag skulle behöva skicka att dö har jag ingen aning om, och tänker verkligen inte testa.

Ska det vara så här så kan man lika gärna bojkotta hela eventet.
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
Fortfarande sjukt op... Du kan köpa till dig 600k ress per dag på v25 om du har ett maxat förråd, det är väääldigt mycket just nu..
 

Hemlös

New Member
Reaktionspoäng
0
Ni har äntligen fattat att vintereventen var (pay to win).
Men allvarligt ni ändra till en aktivering per dag på överflöd. Vet inte vad ni tänkte där riktigt, eller om ni tänkte överhuvudtaget. :confused:
Det är alltså så att om du kan lägga ut lite extra pp så kan du på en timme gå från rank 100 till 1a. Dåligt är det bara, sen så tycker jag att det kan vara lite fuskigt att ni nu ändra det, då folk har lagt ut flera tussen på pp. Och om du skulle ha pengar att lägga ut, så kan du inte komma före dem nu. Säger bara en sak, reseta världen. Alla timmar man har lagt ner nu har förstörts.
 

shebbe

Member
Reaktionspoäng
0
Hellre skulle jag ha viljat sett en rollback på allt detta. Ni är helt enkelt för mesiga, samma sak hände med JJ på V24 med sitt res tradeande, vad gjorde ni åt saken? Jo satte en spärr när skadan var redan gjord. Nu gör ni om samma sak vilket redan lett till att flera av dom mer erfarna spelarna valt att sluta på världen.

Alla spelare skulle innerst inne velat ha sett en rollback. Men självklart inte, Innogames är för giriga och tänker inte på spelarna, utan dom tänker på dom där 3000kr eller mer som Fjantström lade på premium. Vad var det dom sa i Tribalwars 2 trailern? Ja vi är ett spelföretag och communityt är det som gör att vi utvecklas.

Gör om, gör rätt.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
OM det nu ska vara möjligt att köpa fördelen så borde även priset på det styras av poäng precis som med handeln. Antar att det är poäng som styr:confused: Varför ska en med 150-200 byar betala lika mycket om en som bara har en by? Förråden fylls väl i alla byar hos den som har många?
 

DeletedUser

Guest
Att det är satt till en gång per dag samt att inte göra något åt det som redan skett hjälper överhuvudtaget inte om ni vill stärka varumärket och ha kvar de aktiva och erfarna spelarna som använder premiumfunktionerna dagligen och detta av två anledningar.

1) Att det fortfarande går att köpa till sig resurser ger, som andra påpekat, ett enormt övertag på en nystartat värld som v25 då det lätt går att få 200.000 av allt för lite premium. Och om någon med fler än en by använder det vågar jag inte ens tänka på försprånget den personen kommer att få. Försprånget som någon får på andra världar kan också bli oerhört stor, som v24 där det inte går att farma mer än 100.000/dag. Om någon som har 20 byar använder det ger det den personen totalt 12.000.000 resurser. För lite premium. Är det rimligt?

2) Som vissa har påpekat innan är skadan redan skedd och många personer kan redan ha använt sig av fördelarna. Det kommer inte att vara motiverande att fortsätta spela på en sådan värld! Vilket vi har sett i form av att flera erfarna spelare nu väljer att lägga av. Om inte många vill spela på världen kommer världen att ta slut fortare vilket betyder att mindre spelare kommer att betala för premium. En värld som både innehåller mindre betalade spelare och som tar slut fortare ger såklart mindre intäkter.

Så frågan är vad ni vill uppnå med detta event samt med den ändring av eventet som har skett?
Det som jag tror kommer att hända är att fler spelare kommer att tycka att TW har blivit för mycket "pay to win" och då kommer de att söka sig till andra, liknande, spel. Att spelare tycker att spelet har blivit "pay to win" skadar varumärket på lång sikt vilket resulterar i att intäkterna kommer att minska över ett längre perspektiv.

Grattis, ni lyckade tjäna snabba pengar, om än relativt lite pengar, men tänkte inte på vad det skulle få för konsekvenser för framtiden. Hoppas ni är nöjda för ett som är säkert är att spelarna inte är det!
 

DeletedUser

Guest
Vilket jävla larv... Bort med allt sånt här skit och ge oss tribalwars tillbaka...
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Bara jag som vill ha attackstyrkan?

Jag har 100 papp över. Ska jag pumpa in dem som prem Fjotte så kan vi snurra o öka attackstyrka, ress, bygg name it.
Gillar eventet, bra för oss rika så vi kan spendera pengar på nåt istället för o samla på hög. Dricka champagne o snurra eventhjul. perfekt!!!
Tycker inte synd om fattiglapparna ett dugg.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26

inzom1a

Member
Reaktionspoäng
0
Nej nej nej nej nej nej hur kan ni ha kommit till lösningen att alla på v.25 ska få 3 spinn försök? Jag har suttit lugnt tillbaka medans ni schablat bort förtroendet gång efter gång med tanken att det bara är ett misstag, dem gör det bättre nästa gång. Men nu börjar jag starkt tvivla på att kompetensen och förståelsen överhuvudtaget finns kvar från dem gamla goda tiden.
Tills nu kände jag faktist att jag fortfarande hade en chans till att spela mig in i det övreskiktet av världen, den förhoppningen har ni grusat helt nu, så tillvida om inte jag drar jackpott men likväl är det någon annan duktig spelare som inte kommer göra det och sluta.

Vad åstadkomm ni med denna lösning? Jo istället för att BARA de fåtalet som tidigare spenderat sina godispengar på premspinn, och fått resursboost, är de som lyckats boosta till sig en stor fördel kommer vi nu finna ca en fjärdedel (den som orkar räkna exakt procent sats får göra det) av världen som lyckas få resurs boosten medans resten kommer hamna långt efter. Här kommer förmodligen någon in och säger, ja men alla har samma chans. Vilket är precis det jag menar, detta är inte ett spel på chans, detta är ett spel på beräkningar, strategier och social kunskap om det bara är jag som har den bilden av tribal wars är de nog dags att överge communityn helt.

Helt plöstligt har ni gjort denna värld HELT tur baserad, där de med tur i slutändan kan göra upp i slutstriden där mellan DEM som skillsen kommer avgöra, medans resten av världen får sitta och se på. Jag har själv inte snurrat mina hjul, kanske har jag tur, men även om jag har det så kvarstår fakta. Vill jag spela tärning gör jag det, nu ville jag spela ett strategi spel med social influense där mina kunskaper avgör och tydligen var detta helt fel val av spel. Jag hade bra kontroll på mitt område, skulle t.om vilja säga grym kontroll, i och med detta försvann all kontroll jag hade och inom närmsta dygnet kan jag nu lika gärna blivit nollad.

Så underbart härligt att komma tillbaka till tribal wars, taggad att återigen knyta band med goa lirare och själv ställa till med lite problem, för att på bara 3 veckor få förtroendet grusat igen. Ta hjälp av kompetens utifrån om ni inte klarar av detta..

Tog 20 min, första exemplet är ett faktum, ena killen fick 3 resursboosts, den andra 3 av något annat. Vem tror ni drar iväg?
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Andra året irad med event fiaskon, helt otroligt. Den som hade ansvar för detta borde sparkas omgående, samt den person som sattes på att testa detta.

Fast, ja har ju ytterst svårt och se hur dem kan ha missat detta ;) Va nog planerat från första början.

Att det ska vara SÅ svårt och göra ett event LOL, ja kan ge er ett förslag som inte sabbar någonting och är rättvist till alla. Kommer ta mig MAX 20 minuter att skriva ner. Mhm, kanske borde ta betalt för 4 veckor iaf. ^_^
 

Moorgarth

Member
Reaktionspoäng
0
Nej nej nej nej nej nej hur kan ni ha kommit till lösningen att alla på v.25 ska få 3 spinn försök? Jag har suttit lugnt tillbaka medans ni schablat bort förtroendet gång efter gång med tanken att det bara är ett misstag, dem gör det bättre nästa gång. Men nu börjar jag starkt tvivla på att kompetensen och förståelsen överhuvudtaget finns kvar från dem gamla goda tiden.
Tills nu kände jag faktist att jag fortfarande hade en chans till att spela mig in i det övreskiktet av världen, den förhoppningen har ni grusat helt nu, så tillvida om inte jag drar jackpott men likväl är det någon annan duktig spelare som inte kommer göra det och sluta.

Vad åstadkomm ni med denna lösning? Jo istället för att BARA de fåtalet som tidigare spenderat sina godispengar på premspinn, och fått resursboost, är de som lyckats boosta till sig en stor fördel kommer vi nu finna ca en fjärdedel (den som orkar räkna exakt procent sats får göra det) av världen som lyckas få resurs boosten medans resten kommer hamna långt efter. Här kommer förmodligen någon in och säger, ja men alla har samma chans. Vilket är precis det jag menar, detta är inte ett spel på chans, detta är ett spel på beräkningar, strategier och social kunskap om det bara är jag som har den bilden av tribal wars är de nog dags att överge communityn helt.

Helt plöstligt har ni gjort denna värld HELT tur baserad, där de med tur i slutändan kan göra upp i slutstriden där mellan DEM som skillsen kommer avgöra, medans resten av världen får sitta och se på. Jag har själv inte snurrat mina hjul, kanske har jag tur, men även om jag har det så kvarstår fakta. Vill jag spela tärning gör jag det, nu ville jag spela ett strategi spel med social influense där mina kunskaper avgör och tydligen var detta helt fel val av spel. Jag hade bra kontroll på mitt område, skulle t.om vilja säga grym kontroll, i och med detta försvann all kontroll jag hade och inom närmsta dygnet kan jag nu lika gärna blivit nollad.

Så underbart härligt att komma tillbaka till tribal wars, taggad att återigen knyta band med goa lirare och själv ställa till med lite problem, för att på bara 3 veckor få förtroendet grusat igen. Ta hjälp av kompetens utifrån om ni inte klarar av detta..

Tog 20 min, första exemplet är ett faktum, ena killen fick 3 resursboosts, den andra 3 av något annat. Vem tror ni drar iväg?

Kan inte annat än hålla med. Det är ju fanemej helt djävla sjukt hur illa dom förstår sig på sitt eget spel.

Man skulle kunna tro att dom är helt inkompetenta...eller....är det bara så att dom är penningkåta....att dom mycket väl visste vad dom gjorde med detta event...och att dom nu försöker sig på någon form av knarkdealer taktik...de tre första gratis...bli beroende...och börja spendera $$$$$$$$$$$?

Nä i det ögonblick dom började ge spelare möjlighet till spelfördelar med PP ($$) så började man successivt visa TW vägen till sin egen undergång. PP för att halvera byggtider....PP för att boosta resurser...PP för att fylla på förråd.
DJÄVLA PAJAS FASONER.
 

.XI.

Member
Reaktionspoäng
0
Innogames visar om och om igen att det arbetar folk som bevisligen aldrig kunnat spela tw eller ens förstår sig på tw på deras kontor... Vad i helvete. Nuff said..
 
Topp