DISKUSSION: Vinterevent 2013

DeletedUser

Guest
Det sämsta ni någonsin gjort !

Man kan prema sönder och få en by att växa från typ 4K - 9K på 1 timma, helt seriöst, det ska inte kunna ske.

Säger bara att dettta är Säääääämst
 

DeletedUser

Guest
Så jag ska behöva skicka 52m ress på v.22 för att få spinna hjulet 1 gång, eller lägga 10 nukes på handelsbyar för att ens komma igenom trupperna och ÄNDÅ inte få några stål alls, ehm okej, detta eventet var ju inte alls gjort för att premas, nej nej
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vill påminna er om att The Conqueror är i stort sätt maktlös här. Ni får nog ta och skriva brev till tyskarna.

Men jag håller med detta var mycket kasst.
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.

Mycket feedback har kommit här, tack för detta.

Jag förstår att många är missnöjda med hur eventet fungerar just nu. Detta är något som håller på att ses över av mina chefer just nu och förhoppningsvis så kommer det att komma en lösning så fort som möjligt.

Inga garantier, men håller tummarna.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Hej alla.

Mycket feedback har kommit här, tack för detta.

Jag förstår att många är missnöjda med hur eventet fungerar just nu. Detta är något som håller på att ses över av mina chefer just nu och förhoppningsvis så kommer det att komma en lösning så fort som möjligt.

Inga garantier, men håller tummarna.

Ni gör ett superbra jobb - uppskattar ditt snabba svar :)

Hoppas det kommer en förändring med eventet, snart!
 

DeletedUser

Guest
Antar att det här har varit på gång väldigt länge. Innogames försöker för mycket, och allt blir bara fel. Låt spelet vara som det är, det enda som behövs är lite fina funktioner som premiumkontot ger dig, samt FA.

Skit i halvering, reducering, procentuell ökning av resursfält och alla andra skitsaker. Sluta förstöra spelet så många av oss lägger ner så mycket tid på.

Innogames är giriga as.
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.

Mycket feedback har kommit här, tack för detta.

Jag förstår att många är missnöjda med hur eventet fungerar just nu. Detta är något som håller på att ses över av mina chefer just nu och förhoppningsvis så kommer det att komma en lösning så fort som möjligt.

Inga garantier, men håller tummarna.

vad är det som ni ser över ? att era konton får mer o mer pengar eller? ni kan väll iaf inaktivera eventet så medans.. man behöver ju inte vara en einstein för att se att det är pay2win atm..

sorry fall jag verkade otrevlig men blev lite less när man spendarat så mycket tid* på den här världen
 
Senast redigerad av en moderator:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
This is the shit:)
04709c71d411e779829391d9ead470e5.png


Källa:
http://www.twstats.se/sv25/index.php?page=village&id=1391
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Julbonusen måste in så öppna nu plånboken allihop och bidra så inte en stackare behöver fixa det själv :D
 

DeletedUser

Guest
vad är det som ni ser över ? att era konton får mer o mer pengar eller? ni kan väll iaf inaktivera eventet så medans.. man behöver ju inte vara en einstein för att se att det är pay2win atm..

sorry fall jag verkade otrevlig men blev lite less när man spendarat så mycket det på den här världen

Av vad jag förstår så är det hur eventet fungerar.

Utvecklarna i Tyskland är mycket medvetna om problemet och kollar upp eventuella lösningar.
 

.XI.

Member
Reaktionspoäng
0
alltså min fråga är bara VEM I HELVETE som har så förbannat jävla otur när den tänker hos innogames att den INTE lyckades dra den här fullständigt självklara och uppenbara slutsatsen att ett event som det här kommer sluta åt helvete???
 

DeletedUser

Guest
Nu börjar fler använda denna geniala innovationen av vårat kära Innogames
 

DeletedUser

Guest
Hej The Conqueror.
Jag tycker att du gör ett kanonjobb för det första, det är inte lätt att vara mellanhand för ett såpass stort spel som Tribalwars. Man ska inte shoot the messenger, tycker jag. Däremot vill jag rikta skarp kritik gentemot hur eventet är utformat. Det blev ett väldigt korkad koncept som tydligen gynnar dem som väljer att lägga pengar på spelet, inte för att jag har alltför ont att spendera kanske 400kr/månaden på premiumpoäng. Men vissa gånger tycker jag att man skall kunna tjäna ihop förmånerna som premiumspenderare får, genom ingame-prestationer. Tyvärr är detta eventet inte en sådan prestation jag skulle vilja göra, på v24 behöver jag skicka över 1,5 miljoner resurser (förutsatt att ration ress:stål är 10:1) för att ens kunna snurra hjulet en gång och även då kanske det inte blir som jag tänkt mig - och så måste jag spendera ytterligare 1,5 miljoner res. Visst nu har jag ett antal byar, men 1,5 miljoner ress?

Därför valde jag att skicka resurser en gång, och när jag insåg att det inte blev mycket stål som belöning så ansåg jag att jag hellre spenderar 100pp för att snurra hjulet för att få dem bonusarna som jag skulle vilja ha. På v24 så fick jag rekryteringshastigheten och aktiverade den, på v25 fick jag resurshastigheten och aktiverade den - utöver dessa så fick jag såklart några emellan. Spenderade säkert 800pp eller någonting på att få tag på resurs kontra rekrytering.

Det tycker jag är ett väldigt felaktigt koncept, som istället för att göra spelet roligare - gynnar dem som kan lägga lite mer pengar på spelet. Alla har inte den lyxen. Be dina chefer att tänka över evenemanget ordentligt nästa gång, och gör det mycket roligare även för dem som inte spenderar PP på en daglig basis. Alla dessa extrafunktioner som premiumspenderare kan nyttja för att få förmåner, dem är alldeles för många. Ett spel skall man inte behöva spendera multum på för att kunna bli bäst.

/En upprörd spelare.
 

.XI.

Member
Reaktionspoäng
0
Riktigt bra sagt Jnote! Du sammanfattade det som många fortfarande är för upprörda att säga utan svordomar (däribland mig själv, där det skall krävas otroligt mycket för att jag skall tappa humöret).
1+
 

GrisSlaktaren

Member
Reaktionspoäng
0
Detta gick helt fel som många redan påpekat. Testade att snurra lite på hjulet och det blir ju en himla massa fördelar (dessvärre).

Jag frågar mig själv vem i Tyskland som kom på denna idé? Var det genomtänkt verkligen?

//GS
 

Johodu

New Member
Reaktionspoäng
0
Kan inte vara tyst i detta ämne, ett bra stretegispel som kryddas med lyckohjul vilket trams. Är utvecklingen på väg åt det här hållet tappar ni mig som kund. Jag förstår att det handlar om pengar men ser jag fler spelare som får 5K poäng på 1 h ger jag upp tyvärr. Ända sättet att markera som en liten människa är att avsluta sitt konto.

Riktigt irriterad!
 
Topp