Hej The Conqueror.
Jag tycker att du gör ett kanonjobb för det första, det är inte lätt att vara mellanhand för ett såpass stort spel som Tribalwars. Man ska inte shoot the messenger, tycker jag. Däremot vill jag rikta skarp kritik gentemot hur eventet är utformat. Det blev ett väldigt korkad koncept som tydligen gynnar dem som väljer att lägga pengar på spelet, inte för att jag har alltför ont att spendera kanske 400kr/månaden på premiumpoäng. Men vissa gånger tycker jag att man skall kunna tjäna ihop förmånerna som premiumspenderare får, genom ingame-prestationer. Tyvärr är detta eventet inte en sådan prestation jag skulle vilja göra, på v24 behöver jag skicka över 1,5 miljoner resurser (förutsatt att ration ress:stål är 10:1) för att ens kunna snurra hjulet en gång och även då kanske det inte blir som jag tänkt mig - och så måste jag spendera ytterligare 1,5 miljoner res. Visst nu har jag ett antal byar, men 1,5 miljoner ress?
Därför valde jag att skicka resurser en gång, och när jag insåg att det inte blev mycket stål som belöning så ansåg jag att jag hellre spenderar 100pp för att snurra hjulet för att få dem bonusarna som jag skulle vilja ha. På v24 så fick jag rekryteringshastigheten och aktiverade den, på v25 fick jag resurshastigheten och aktiverade den - utöver dessa så fick jag såklart några emellan. Spenderade säkert 800pp eller någonting på att få tag på resurs kontra rekrytering.
Det tycker jag är ett väldigt felaktigt koncept, som istället för att göra spelet roligare - gynnar dem som kan lägga lite mer pengar på spelet. Alla har inte den lyxen. Be dina chefer att tänka över evenemanget ordentligt nästa gång, och gör det mycket roligare även för dem som inte spenderar PP på en daglig basis. Alla dessa extrafunktioner som premiumspenderare kan nyttja för att få förmåner, dem är alldeles för många. Ett spel skall man inte behöva spendera multum på för att kunna bli bäst.
/En upprörd spelare.