DISKUSSION: Värld 27

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Premiumfunktioner: Alla nya

Innebär detta att man kan köpa ress/adels?
I så fall så är ju denna världen lika värdelös som v26...
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Fanns en del ljuspunkter, men det mesta var negativt. Plus sidan är att det är 1x1 värld, inget nattskydd och sen att man måste vara 5 dagar i sin stam innan man kan skicka assistans, samt att assistans hos en stammedlem som lämnar eller blir kickad, skickas hem per automatik. Myntvärld är också roligare, dock tycker jag att de borde sänka myntpriset från standard 28/30/25, eftersom det inte blir sänkningar under end-game. För att sätta lite fart på världen.
 

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Myntvärld är också roligare, dock tycker jag att de borde sänka myntpriset från standard 28/30/25, eftersom det inte blir sänkningar under end-game. För att sätta lite fart på världen.

Detta skulle göra det mindre orättvist att man kan köpa adels för pp, gillar idéen om lägre myntpriser :)
 

DeletedUser

Guest
åh fy i helvete man kan köpa resurser. Blir inge TW framför surfplattan för mig i sommar, räkna med bottennapp på antalet spelare om ni gör såhär när de dessutom är på sommaren...
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Nej, nej, nej o ännu mer NEJ!

HERREGUD, Nu har ni tillfört en knapp som taggar inksen åt en, ändå har fejkgräns. Ge oss lite utmanningar.

Varför sätter ni så låg hastighet på världen? Spelet tar redan oerhört lång tid, varför göra det segare? minimum 1.5!

Tror det ända bra med denna världen var är premiumfunktionerna, avaktiverad nattbonus, end-game och nya assistans funktionen(5dagar innan man kan assistera stammen).

Nej, jag tycker att ni i teamet borde försöka hålla dom äldre spelarna kvar än att ge oss noob settings...Är ju faktiskt top spelarna som betalar pengar för preem, tar ju 1-2år innan nybörjarna börjar köpa preem.

//Snix
 
Senast ändrad:

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Snix tycker du det är bra för alla premiumfunktioner? Men du vill ha kvar de äldre spelarna, de äldre spelarna tycker inte om de nya (de flesta iaf)...
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Snix tycker du det är bra för alla premiumfunktioner? Men du vill ha kvar de äldre spelarna, de äldre spelarna tycker inte om de nya (de flesta iaf)...

Premium funktionerna är något jag tycker är otroligt bra. Jag behöver aldrig mer köpa preem, jag säljer lite ress sen kan jag spela på.

Gillar dock inte adelspremiumfunktionen. Jag syftade mer på marknadspremiumfunktionen, förlåt för att jag var otydlig.
 
Reaktionspoäng
0
Var riktigt bra inställningar överlag måste jag säga. Kommer dock inte starta. Nya premiumfunktionerna (köpa adlar samt ress tex), fejkgräns och moral. Utan det och jag hade garranterat startat!
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
@snix

Vad snackar du om? :p Dessa inställningar är ju betydligt svårare för "noobsen" än dem rutinerade om man jämför med inställningarna på de fyra senaste världarna.
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker den är alldeles för långsam men bra utan kyrkor....
saknar flaggorna oxå.....
 

DeletedUser

Guest
Onsdagen den 18:e Juni - 09:00 - 14:00 - Nej, kunde ni inte ha väntat till efter sommaren :( haha aja såklart den ska komma under sommaren, så man får bättra på brännan genom fönstret (a)

Inställningar
Hastighet: 1.0 - Gillar starkt, ni har tänkt på att man ska få vara ute i solen lite grann ialf(när den tittar fram), nejmen detta är en bra hastighet, kan kännas seg ibland, men i det stora hela så slipper man bänka framför tw
Enhetshastighet: 1.0 - Passar bra till 1.0
Paladin: Ja, med nya vapen - Gillar paladin men inte vapen. Vapnena kan påverka en hel del i början och har mkt med tur att göra.
Bågar: Ja - Gillar inte, dock kan de vara mysiga ibland, med lite nytt folk. Nejmen jag gillar inte bågar
Kyrka: Nej - Ohh får jag ge ngn en kram? Gillar inte kyrka alls, och undviker ofta kyrkvärldar
Adelssystem: Mynt - Vill ngn ha en till kram? Gillar myntvärldar mkt
Moral: Ja - En bra inställning, ger folk som startat senare men även dem som antingen spelar mindre eller är mindre erfarna en liten fördel, vilket inte är en så stor om man jämför med de som har mer erfarenhet eller är mer aktiva.
Bonusbyar: Ja - Gillar inte, men är en del av spelet så okej antar jag
Barbarbyar: Ja - Växer/demoleras till 500 poäng - Gillar inte, detta motverkar dock kluster personer, men de kommer ändå finnas men nu kommer det ta mer tid än det brukar för dem att bygga upp sin by, de har redan en nackdel som tar barbarbyar de behöver inte en till. Dessutom tar detta bort vissa strategier.
Smedja: Enkelt forskningssystem - Yey! Kanske bäst att jag ska ge ngn en puss nu ;) Detta är enligt mig en väldigt bra inställning, tummen upp
Nybörjarskydd: 7 dagar - Lite långt, men okej
Nattbonus: Nej - Vad mysigt, ngr vakna nätter lär det väll bli då ;)
Stamgräns: 27 - Den nya flugan? Öka stamantalet med en för varje värld ;)? Nejmen, detta är en bra stamgräns tycker jag :)
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar - Okej inställning
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar - Också okej inställning
Premiumfunktioner: Alla nya - Gillar inte, dock så kan jag få användning av mitt mål på v26 :D
Slutscenario: Öppen i minst 365 dagar och en stam måste ha minst 80% av alla spelarägda byar.(OBS: Ingen sänkning av adelspriser m.m kommer att ske) - Långsamt slut kan jag tänka mig, men gillar den starkt ändå :)
Stamkrig: Aktivt - Bra!
Övrig Info:
*Spelare kan välja startposition. - Toppen!
*Det är inte möjligt att skicka assistans utanför stammen. - Usch, vet att många gillar denna, men personligen har jag aldrig gillat denna.
*För att kunna skicka support inom stammen så måste man varit med i stammen i minst 5 dagar. - Denna motverkar merge(dock kan de nya fortfarande få ass), men inte om ngn enskild person byter stam han kan fortfarande få support.
*Om man lämnar sin stam och har support hos sina stam kamrater så dras den tillbaks automatiskt. - Den är väll bra om man ska ha att man inte får skicka ass utanför stammen
*Det är möjligt att anfalla stammedlemmar. - Goodie :)!
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms. - Gillar, då alla inte har världens bästa nät
*Möjligt att skicka resurser inom och utanför stammen efter 30 dagar. - Okej inställning
*Fejkgräns på 1%. - Tråkig
Nya inställningar:
*Flaggor kommer inte att vara aktiverade. - Bra, gillar inte flaggor.

Sammanfattning
Enligt mig en ganska bra värld, ngr bra saker och ngr dåliga, men det jag gillar/ogillar mest(bortsett från alla nya premfunktioner) är ändå åt rätt håll :)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Jag tycker den är alldeles för långsam men bra utan kyrkor....
saknar flaggorna oxå.....

Det kan jag förstå, med tanke på att dina konton blev hårt bombarderade i såväl v21 som v26 här :p Så du borde ju ha x antal riktigt höga flaggor med tanke på de trupper som satt livet till emot dina och andras murar, sen adelsmän som producerats etc. :D
 
Topp