Det ryktas att...

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Berätta för mig Flugskiten hur vi skulle kunnat spela annorlunda och gjort resan bättre? :) Jag lyssnar och tar gärna till mig om jag missat något.
 

Sir Zalcin

New Member
Reaktionspoäng
2
Kan bara berätta för er att det ni gjorde har gjort att detta är sista världen för flera här.
Hur kan du ens säga något sånt? Det Abel gjorde för svenska tw kan ha varit det bästa någon kan göra just nu. Starta en stam med enda avsikten att dra in (för det mesta) nonamers för att de också ska få en chans att vara med i leken. Därav nammet Nu Vinner Vi. Att nya spelare eller spelare som tidigare kört lite halvseriöst, som mig själv och Broder Tuck till exempel, får en chans att kriga för vinst är inget annat än bra för den svenska servern. Att en av Sveriges bästa spelare, om inte DEN bästa, tar ett sådant initiativ är inget annat än bra och borde endast berömmas. Våra motståndare är för det mesta väldigt rutinerade och aktiva spelare i tw, en världsförlust skulle verkligen inte få dom att sluta. Dom flesta har ju redan hoppat på den nya världen. Men tvärtom däremot om nya spelare skulle få en möjlighet på vinst innebär detta en större chans att nya, fräscha spelare kommer in i den svenska communityn och eventuellt blir lika aktiva.

Vad skulle vi ha gjort då enligt dig? Titta på medan Shelter äter upp Nils för att sedan kriga mot dom när dom är ännu större? Det hade säkert fått spelarna i NVV/NVVO att vilja komma tillbaka i framtiden.

När det kommer till gangbang hit och dit fattar jag inte varför man klagar? Det hör väl till spelet och är en ypperlig strategi dessutom.

Fulspel är en annan femma men även det kan vara en bra strategi i många fall. Precis som i GT:s fall.
 
Senast ändrad:

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
Jag tror personligen mer på jämna världar där man försöker få till åtminstone minst två jämnstora stammar där det finns erfarna och mindre erfarna spelare på båda sidor vilket leder till världar som inte är avgjorda efter 60 dagar och som sen ska behöva sega fram tills det gått 250 dagar. Men här verkar det ju bara gå ut på att avgöra världen så fort som möjligt och bara vinst som räknas. Är mycket roligare när det böljar fram och tillbaka och det inte går att förutsäga hur det ska sluta.

Sen står jag fortfarande vid att det finns minst lika många spelare på er sida som sitter med erfarenhet och nu tänker jag på hur det var när det var ni mot bara Shel.
 

DeletedUser

Guest
Problemet är ju att ni inte sätter upp de förutsättningarna från början Mario. Inte ens nästan. Ni plockade in 90% tidigare världsvinnare i samma stam och ni låg 2.5ggr före 2an. 3ggr så mycket större än oss i NVV som låg 3a innan jag tryckte på gasen. Ni hade freeroomat hela jäkla världen utan något som helst motstånd om jag inte satte ner foten. Hade det vart kul?

Kolla på v46 vad som händer ifall ingen gör som jag, tror du den världen vart kul?

Med v45 fick jag chansen att spela med folk jag aldrig spelat med tidigare, enbart 3st från min uppställning bestod av spelare jag haft nära kontakt med förut. Övriga var lite "vad som fanns där" och man skapade en stam av det. Det var omöjligt att förutse hur bra/dåliga spelare man kunde hitta så jag tryckte på så bra jag kunde. 2 stammar var nödvändigt för omsättningen av spelare var oerhört stor, det behövdes för att kunna sätta emot, kom ihåg: ni var 3 ggr så stora som oss, med 90% världsvinnare.

Sen så var det inte så jäkla överdrivet mycket mer slagkraft vi hade. När jag körde så lekte jag med er, totalt. På på slutet hade jag lika mycket oba som rank 2-7 tillsammans i kriget. Jag leder fortfarande OBA på världen efter att inte ha anfallit alls på VECKOR. Ni förlorade först och främst för att trots att ni hade den mer erfarna sidan så var ni de sämre spelande sidan.
 

Flugskiten

New Member
Reaktionspoäng
6
Tummar, vi hade ett avtal med er, right?
Uppsägningstiden var 3 dagar om jag minns rätt.
Om nu ni har spelat så jävla bra som du påstår, så hade ni inte behövt skita i avtalet och istället spelat fair och låtit de bli e fair match.
Jag ser inget problem i att ni anfaller oss men på hur sättet ni gjorde det är patetiskt och pinsamt.
Men om jag tolkar det rätt så menar ni att ni har rätt att backstabba oss pga att vi var mycket större än er.
 

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
Nej, jag tycker inte såna världar är kul. Frågan är HUR man ska göra för att få till jämnare världar och jag tycker det är bra att få in oerfarna spelare.

Jag vill att världarna ska vara längre och det inte ska vara förutsägbart från början. Men det verkar inte gå att få till det så.

Kanske skulle man inte kunna välja var man startar och hamna mer slumpmässigt utplacerade på världarna från början och spela med de man hamnar nära och på något sätt slumpa ut var spelare med erfarenhet hamnar. Men tror samtidigt att många av dem kanske inte ens skulle spela då.

Det är svårt att få till det. Vet faktiskt inte hur man ska hitta en bra lösning.

Ni som spelat med mig förut vet att jag inte är en vän av fulspel så förstår er också.Vi som spelade i Shel på värld 41,vilket väl bara rör sig om Nolis, de på figge och jag, råkade ju ut för något liknande där.

Har inga problem att ta en förlust då vinsten för mig inte är målet utan att ha kul på vägen.

Däremot gillar jag inte när man t. ex. öser skit och talar om hur urkass någon är som har offrat dag och natt under flera veckor och haft en enorm press på sig. Ifrågasätter om han kan spela bara för att man är med på den sida som har möjligheten att pressa med så många fler konton och byar. Dessutom mot någon som aldrig klagar och pratar illa om någon och dessutom är en mycket skicklig spelare, som står för fair play. Man ska vara ödmjuk i vinst också.
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Ryktas att GT struntat i uppsägningstiden för att de spelar bara off och kan inte deffa sig.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Som jag sagt flugskiten så var detta enda alternativet till ett annat utfall på världen. Att jag säger att vi spelat våra kort rätt från där vi startade innebär just att vi är så slagkraftiga som vi är idag då vi var så många gånger mindre än alla andra i början, rätt spelare rätt motivation och haft rätt tajming. Sen att vi fick lov att skita i uppsägningstiden mot NVV är ett val vi gjorde för att kunna ta hem detta. Att ni är sura över det förstår jag och ni får vara det men så farligt är inte detta som ni blåser upp det till att vara. Vi hade inte pratat på veckor och ni blir inte omringade av oss utan det är en lång front. Fulspel absolut men ni har nog varit med om värre saker på TW, spelet går väl ändå ut på att vinna eller försvinna om jag inte missat något?.

Se vad roligt det har blivit på världen med aktiviteten och i forumet :D. Jag tror snarare att TW på .se blir mindre för att varje värld pga att det är så enkelt att läsa utfallet. Men denna värld har varit rolig, svängt från tls, shel, till NVV/NVVO/NILS till GT/Shel.

Jag och mina stammisar spelar inte en värld för att förlora eller låta världen förloras utan att ens försöka, nu var det på håret att vara försent därför klev vi in.
Ni får gärna ha mig som slagpåse men jag spelar bara efter spelets regler. Hade detta inte varit "lagligt" hade vi blivit bannade nu men attacker och rens skickas för fullt ;). Nästa gång ni spelar RISK eller ngt annat spel med era vänner och paktar ihop er se till att bli lika griniga då på er vän när han tillslut gör draget för att vinna spelet och går på er, men ni kanske bara gillar kramkalas och dricker saft? En bra ledare gör världsanalyser och har alltid en plan B. Vet ej om ni hade någon plan B efter ni fick shel i gugning. Ni trodde väl att världen var vunnen fast vi växte med 100-tusentals poäng var och varannan dag och vår kontinent blev bara blåare och blåare :D. Jag hade iaf inte varit lika ointresserad av en stam i vår kaliber som växte så, ni har egentligen bara er själv att skylla tror det är lite därför ni är så sura också även om ni inte vill erkänna och skyller på fulspel, att vi inte har någon heder osv. Vet ej om ni trodde att vi bara skulle gråa när shel var borta eller tänkte ni bjuda in hela vår stam till en vinnarstam? Berätta för mig hur ni resonerade där? Hade ni ens någon diskussion i stammen om oss? Ärligt intresserad att höra hur ni tänkte!

"Fan att vi inte adlade upp dem tidigare, dem har fan inte gjort ett skit på denna värld" - Vi har spelat spelet och gjort det bra utanför allas radar tills nu. Vi har inte krigat mest, inte adlat mest men kanske använt hjärnan mest.

TW är som roligast när det blir lite tjafs, jag går iaf igång på det. Puss o kram
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Kul att följa något spännande!
Grejen jag förstår vad Mario menar håller med delvis. Tycker däremot de tråkigt se varje värld de bästa ihop. Det har princip varit i alla världar nästan.

Sen så har princip de flesta i tw fulspelat även Abel. Men det är inte heller kört för NVVO sidan vända detta! Självklart de fick en riktig hårt smäll från oförberedd front.

Men shel/nvvo ska ha creed. För att shel har kämpat ett bra tag och de har jävligt hög OBF. NVVO för ni har kört ihop bra mot dem men ni hade definitivt kunnat göra bättre de senaste veckorna man följt.

De självklart tråkigt de GT gjorde men helst ska detta inte komma ifrån spelare som själv fulspelat flera gånger. Jag hoppas iallafall NVVO inte tappar glöden utan detta vill man se på.

Lycka till muppar! :)
 

gsenor1

Member
Reaktionspoäng
28
Oh my my!!

Lite väl självgoda vissa av er.. Ryktas det

Verkar som att en viss person älskar härskarteknik och verkligen älskar att vara nedlåtande mot många som har lagt ner mycket tid på detta spel..

Finns många aspekter i detta spel men enligt en så verkar det bara finnas hans aspekt/perspektiv som råder.. JAG JAG JAG.. Jag vinner, Ni e dåliga bla bla bla..

Finns vissa här som e riktigt duktiga o skriva och kan verkligen uttrycka sig med ord.. Analytiker ända ut i fingerspetsarna.. Men att sitta på den höga hästen och göra sina kalkyler så är risken stor att fallet blir hårt när man väl ramlar..
Btw,, vissa hann läsa ett inlägg som plockades bort rätt snabbt.. Inga namn nämnda ..

men vad vet jag om detta spel.. E ju rätt kass faktiskt .. Ryktas det

Pöss o kram
 

DeletedUser

Guest
Äh lite måste man väl hoppa på tåget när externa väl lever. Blir roligare för alla parter om man kastar hårdpaj.

(och kom på att, nä det var nog över gränsen, så tog bort)
 

gsenor1

Member
Reaktionspoäng
28
Ryktas om att alla tycker det är riktigt riktigt roligt att det blev lite liv på externa igen :)

Tack ABEL <3 <3 :*
 

Flugskiten

New Member
Reaktionspoäng
6
Tummen ja säger bara att ni kunde skött detta snyggare, och en vinst känns alltid bättre när man vinner på ett snyggt sätt.
Inte fan skulle jag tycka det va roligt och slå ner några grabbar i andra laget innsn matchen så inte några av dom bästa kan medverka:)
Men det är klart ”allt för vinsten”
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Man kan alltid vinna snyggare. Man kan PMa sin motståndare innan man attackerar också och se om han är vaken. Är han inte det så kan man vänta tills han svarar så det blir en fair match. Komigen! Detta var ett litet fuldrag men så farligt är det inte. Finns bra mkt värre och oschysstare drag man kan göra. Tex om ni skulle vända er och gå på NVV respektive NVVO när ni ändå byggt upp en relation. Vi hade ingen relation alls mer än på pappret. Hur många pratade du med i GT? hade vi delat forum? hade vi gemensamma offensiver? nej. Så fulspel absolut men finns som sagt riktig fula saker och där är vi inte riktigt i den klassen.
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Ryktas att vi hade forum fulla av trådar redo om krig mot GT men att vi var lite dumlata och antog att det låg några veckor fram. Mest för att vi inte orkade ta tag i det.

Ryktas att vi borde ha skött vår diplomati lite bättre.

Ryktas också om att vi var några som föreslog att vi skulle hoppa på er först, trots att det blir tufft att kriga mot både GT och Shel samtidigt, för att det TROTS ALLT är värre om det blir som det nu blev.

Ryktas SLUTLIGEN om att vi hade problem med aktivitet p.g.a. Shel sög och inte var kul att kriga mot men att den aktiviteten nu är tillbaka p.g.a. GT och det kan vi bara tacka för. Det är kul igen.
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Hahaha ryktas att det är jävligt roligt o läsa på externa igen (va jag som starta, JAG e bäst) :rolleyes::rolleyes:
fast roligast av allt o höra GTs versioner, hur de rättfärdigar att det är okej o fulspela, okej i krig är allt tillåtet sägs det,
men jag hoppas framöver att mindre kända stammar slutar o tar IAP:er med dessa ökända GT gäng,
passa på o slå ut dom när de var små i början istället, en lärdom alla bör ta vara på, låt dom aldrig växa för sen är det för sent.

Heja NVV ni är värda segern på v.45, hoppas ni vänder detta till styrka men synd om er som låg i front mot GT bara (fråga GT om ni kan få era pp tillbaka) :p
men stacka deras byar, och fram med krigarhjärtat, lyssna på Abel så fixar det sig. :rolleyes::D:cool:;)

ps...om det ska fulspelas, så kan ni fråga SHEL om vissa vill merga så blir det promenadseger mot GT........... :D:D:D:D:D:rolleyes:
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Ryktas att du och hela NVV började gråta så fort ni fick inks.


Lite inks, vet en som vaknade upp på morgonen med 1380 inks, ett gäng tåg otaggat från 1-2 timmes avstånd,
skulle vilja se dig i den sitsen, du skulle väl jubla o va skitglad säkert...handlar väl inte om snyfta, handlar väl på vilket sätt man väljer o kriga på,
om ni är så jävla smarta o duktiga som Tummars säger, visa då det genom kriga som Karl den 12e, och inte som Osama Bin Laden .

Och ska man snacka om Nils /NVV/NVVO så va det mycket byar sammanlagt kanske, men det va ungefär som på v.41...
SHEL hade väl allians med två stammar nere i söder där också, ungefär lika mycket va denna allians ett gäng nonamers
som inte har mkt på meritlistan, så kasta inte sten i glashus SHEL.
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Lite inks, vet en som vaknade upp på morgonen med 1380 inks, ett gäng tåg otaggat från 1-2 timmes avstånd,
skulle vilja se dig i den sitsen, du skulle väl jubla o va skitglad säkert...

Hogans, ryktas att masterbacken är inte längre skitglad (sedan han börjat få inks) :D
 
Topp