De nya bonusföremålen

DeletedUser

Guest
Vascos Spira
Adelsmannen sänker lojaliteten med minst 30. Den ökar även stridsstyrkan med 30% offensivt och 20% deffensivt.


Så som jag fattar det så är det bara Paladinen som får +30% off och +20% deff så jag fattar inte varför alla tycker att det föremålet är bäst.
 

DeletedUser

Guest
Vascos Spira
Adelsmannen sänker lojaliteten med minst 30. Den ökar även stridsstyrkan med 30% offensivt och 20% deffensivt.


Så som jag fattar det så är det bara Paladinen som får +30% off och +20% deff så jag fattar inte varför alla tycker att det föremålet är bäst.

för att den sänker lojen med 30.
 

DeletedUser

Guest
Jaha och då är den bäst? jag brukar få runt 28-29 med adelsmannen alena.

Jag tycker lansen verkar bäst.
 

DeletedUser

Guest
men jag tror procenten går till alla offensiva respektive defensiva trupper.

därför är den bäst.
 

DeletedUser

Guest
ja men spiran tar minst 30 det var någon som sa till mig att han tog 45 med den i lojelatet
 

DeletedUser

Guest
Fick Spiran som första föremål och har hunnit köra den en hel del och alltid hamnat mellan 30-35 med den, tycker det är en grymt bra grej, min slappa adlar tar ju aldrig mer än 22-25 så det är fan en nödvändighet för min del :)
 

DeletedUser

Guest
Nästa gång pma nån eller rappotera länkarna skriv inte i forumen då kan ni också bli varnade. tillbaka till ontopic
 

DeletedUser

Guest
Jag fick spiran som första item och har haft med den i typ 20 noblingar. Min iaktagelse är att du fortfarande sänker lojalitet 20-35 men om din sänkning skulle bli 20-29 så sätter spiran den till 30.

Så utan spira snitt 27.5%
Med spira snitt (30*11+31+32+33+34+35)/16 = 30.94

En annan fördel med spiran är att man VET att den sänker med minst 30 och det kan vara trevligt i vissa sammanhang.
 

DeletedUser

Guest
Jag fick spiran som första item och har haft med den i typ 20 noblingar. Min iaktagelse är att du fortfarande sänker lojalitet 20-35 men om din sänkning skulle bli 20-29 så sätter spiran den till 30.

Så utan spira snitt 27.5%
Med spira snitt (30*11+31+32+33+34+35)/16 = 30.94

En annan fördel med spiran är att man VET att den sänker med minst 30 och det kan vara trevligt i vissa sammanhang.

fick den idag jag
 

DeletedUser

Guest
Gjorde lite simuleringar med spiran men enligt dom så gjorde den inte ngn skillnad i truppförluster. Vad är det den påverkar? Bara adelsmannens attack/deff eller ngt?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spiran påverkar hur mycket adelsmannen sänker lojaliteten på en by.
 

DeletedUser

Guest
Gjorde lite simuleringar med spiran men enligt dom så gjorde den inte ngn skillnad i truppförluster. Vad är det den påverkar? Bara adelsmannens attack/deff eller ngt?

Spiran gör så att lojaliteten sänks med minst 30 då du skickar paladin tillsammans med en adel. Adelns offensiva styrka ökar med 30% och dess försvarsstyrka ökar med 20%.
 

DeletedUser

Guest
har oxå spiran.. va de första föremålet jag fick men vette fasen om ja tycker den e så bra.. får bara 30 med den.. skickar jag utan så får ja nästan alltid 32-33..
flera gånger ja skickat spiran me sista adeln i hopp om att man kanske skulle kunna få lite till men nej.. 30.. o så e lojaliteten på 1-2 i byn så man måste köra ett varv till *suck*
 
Topp