De nya bonusföremålen

DeletedUser

Guest
Jag gjorde lite simulationer med bonusföremålen inräknade och kom fram till följande:

'Thorgards krigsyxa': Skicka med en paladin med den i ett anfall och du kommer att döda många fler. Du får mycket mer i attackstyrka.

'Schweiziskt spjut av Guan Yu': Låt din paladin bära den när han försvarar byn och ditt försvar får lite mer försvarsstyrka.

Lowlandersvärd: Ger ditt försvar mycket mer försvarsstyrka.

En gissning från mig är att Kalidis teleskop gör att spejare kan se motståndarens trupper utanför byn eftersom det inte går i den här versionen av spelet.

Är det någon som vet eller har försökt lista ut något mer om bonusföremålen?
 

DeletedUser

Guest
Så om man har Kalidis teleskop - måste man skicka med sin paladin när man spejjar då? o0
 

DeletedUser

Guest
Om min gissning är rätt skulle paladinen dö på köpet.
 

DeletedUser

Guest
Bara spejj som kan döda honom.Använd era egna simulatorer för guds skull!
 

DeletedUser

Guest
Jag gjorde några simulationer. Om en paladin anfaller en by med ett försvar av 100 spjut och 100 svärd och mur nivå 20 så måste han ha minst 530 yxor med sig för att överleva om moralen är 100% och lycka är 0%. Ska paladinens bonusföremål gälla måste man nog skicka tillräckligt många soldater med honom för att han ska överleva, men här gissar jag igen.

En spejning däremot kan han inte överleva. Jag testade med ända upp till 100 000 spejare. Han dör i alla fall. Så min gissning angående 'Kalidis teleskop' är antingen fel eller så räcker det att skicka med paladinen med föremålet för att det ska räknas med i attacken.
 

DeletedUser

Guest
Eller så om nån attackerar med spejjare så dör fler utav dom.
Eller så om paladinen har 'Kalidis teleskop' i en riktig attack och paladinen överlever så får man reda på vad motstånderen har precis som en scout attack.
 

DeletedUser

Guest
Cecilia, din första gissning är fel. Det vet jag eftersom jag kört en hel del alternativ i simulatorn.

Din andra gissning däremot kan mycket väl vara riktig.
 

DeletedUser

Guest
Nytt föremål

Medans din paladin undersökte dess omgivning så fan han följande föremål:

Kalidis Teleskop

Först vet du inte riktigt vad du skall tänka om detta, men efter att ha undersökt det ett tag, så kommer du på att de kommer vara ganska användbart:

Spejare ser alltid alla byns trupper, även de som inte befinner sig i byn.

Du kan utrusta din Paladin med de föremål som du har i din vapenkammare.

paladin_spy.jpg



Så nu får ni se upp när jag spejjar er :)
 

DeletedUser

Guest
ja fattar inte va som menas me
"Spejare ser alltid alla byns trupper, även de som inte befinner sig i byn.":confused:
 

DeletedUser

Guest
En fråga... nån som vet om man bara kan ha ett föremål på sej elle kan man ha flera på sej ?
 

DeletedUser

Guest
Mieszkos Lans

Lätt kavalleri: Ökar den offensiva styrkan med 30% och den deffensiva styrkan med 20%.
 
Topp