Dax att ändra regler för diplomatin

DeletedUser

Guest
Det var nog bara ett exempel. Men jag tror majoriteten av de ungdomar som sitter framför datorn är lite större än vissa, det är vad jag tror. Jag är själv smal och lång.
 

DeletedUser

Guest
Jag hävdar fortfarande att diplomati skulle vara officiell och synlig även för utomstående stammar. Man kan fortfarande backstabba men allt är svart på vitt och man får ta de diplomatiska konsekvenserna.
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Jag hävdar fortfarande att diplomati skulle vara officiell och synlig även för utomstående stammar. Man kan fortfarande backstabba men allt är svart på vitt och man får ta de diplomatiska konsekvenserna.

Det måste vara en av de dummaste ideérna jag hört :eek: förlåt men helt ärligt...
 

DeletedUser

Guest
Det hade kanske vart kul på en värld för att experimentera lite och se hur det hade funkat, men man måste få köra lite på magkänsla med ;)
 

DeletedUser

Guest
jag tycker att man ska ändra så att den andra stammen ser när dom accepterat annars blir det ju helknäppt.då kan ju en liten stam bara sätta den bästa som allians.
 

Blutoni

Member
Reaktionspoäng
0
jag tycker att man ska ändra så att den andra stammen ser när dom accepterat annars blir det ju helknäppt.då kan ju en liten stam bara sätta den bästa som allians.

Du kan ju sätta alla stammar som allierade. Men det är inte poängen, kartan är bara ett verktyg för att kunna orientera sig. Det är handlingarna som en allierad gör som är viktiga. Att ha en bra och nära relation. Så om en liten stam sätter den största stammen som allierade, utan att vara de, vad är poängen då?
 

DeletedUser

Guest
Du kan ju sätta alla stammar som allierade. Men det är inte poängen, kartan är bara ett verktyg för att kunna orientera sig. Det är handlingarna som en allierad gör som är viktiga. Att ha en bra och nära relation. Så om en liten stam sätter den största stammen som allierade, utan att vara de, vad är poängen då?

tror han syftar på att om en liten stam sätter den största som allys så adlar sen den stora stammen den lilla.
pajkastningen börjar direkt i externa om hur sviniga den stora stammen som anfaller allys.
 

DeletedUser

Guest
Hahahaha...
Skojar du?

Varför inte ?

Det ger en helt ny dimension till det strategiska tänket, din diplomati får djupare konsekvenser. Om några stammar allierar upp sig till en zerg allians skapas det automatiskt anti zerg allians. skillnaden är du får tänka igenom dina diplomatiska beslut och stå för dem. Vill du smussla o backstabba funkar ju det som vanligt, backstabba o sen gå på me lama ursäkter e ju bara töntigt endå.

Bara för att din diplo status är officiell innebär det ju inte att den kan ändras/brytas osv utan att det för den delen blir en backstabb heller.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Varför inte ?

Det ger en helt ny dimension till det strategiska tänket, din diplomati får djupare konsekvenser. Om några stammar allierar upp sig till en zerg allians skapas det automatiskt anti zerg allians. skillnaden är du får tänka igenom dina diplomatiska beslut och stå för dem. Vill du smussla o backstabba funkar ju det som vanligt, backstabba o sen gå på me lama ursäkter e ju bara töntigt endå.

och tjusningen med att du måste kalkylera det du inte ser försvinner.
Som det är nu räcker det inte att kalkylera en stams storlek och krigsvilja, vilka du kan lätt leta reda på.
Eftersom diplomatin inte är offentlig måste du även kalkylera det du inte känenr till.
Alltså har du hela tiden en okänd faktor med i ditt strategiska planerande.
 

DeletedUser

Guest
mm ser inget fel med diplomatin, sätter man på fler regler så begränsar man ju användningen utav det :S
 

DeletedUser

Guest
och tjusningen med att du måste kalkylera det du inte ser försvinner.
Som det är nu räcker det inte att kalkylera en stams storlek och krigsvilja, vilka du kan lätt leta reda på.
Eftersom diplomatin inte är offentlig måste du även kalkylera det du inte känenr till.
Alltså har du hela tiden en okänd faktor med i ditt strategiska planerande.

Japps det ät den största nackdelen som jag ser det tillsammans med risken för ett "cold war" alla ligger redo rustar rustar men inget händer :(

Annat light alternativ är att du ser alla diplomatiska relationer en stam förfogar över om du har allians med denna :)
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Finns ett konkurrerande spel där man måste offentliggöra sina allys och IAP's i externa forumet. Om man sen attackerar någon man har en diplomatiskt relation till får man en varning av moddarna och fortsätter man riskerar man att bli bannad.
 

DeletedUser

Guest
Det är ju ush, möjligheten o spela dirty måste ju finnas där.
 

DeletedUser

Guest
Det måste det ju faktiskt, vissa kör ju med det som strategi, och vem vet den andra delen kanske sviker överenskommelsen och då vill man ju kunna stå upp för sig ;)
 

DeletedUser

Guest
OMG hur kunde jag missa ordet "Zerg" ? vad innebär zerg alliansen igentligen? men jag ska skapa en Protoss allians (Få men starka) :D
 

DeletedUser

Guest
OMG hur kunde jag missa ordet "Zerg" ? vad innebär zerg alliansen igentligen? men jag ska skapa en Protoss allians (Få men starka) :D

Zerg allianser är sådana som allierar sig med halva världen o gangbangar skiten ur sin motståndare :)
 
Topp