Dax att ändra regler för diplomatin

DeletedUser

Guest
Juss, tror opinionen är emot dig BigChief, så det är bara o anpassa sig, klara sig och fortsätta slakta!
 

DeletedUser

Guest
Heder är ett hinder för att segra =P

Ibland måste man fula sig för att vinna allt. Och även om jag skulle hata att råka ut för en spion i stammen, Eller få en kniv i ryggen så kan man inte förbjuda det. Jag själv nyttjar spioner om det går, Jag själv hotar andra till att starta krig och tvister mellan stammarna. Jag själv försöker ta reda på fiendens dyngsrytmer så ja vet när ja kan adla i lugn o ro. Det enda jag egentligen inte har gjort, Är att hugga en allierad i ryggen, Eller att lämna ut information som kan anses som viktig till fienden.
 

DeletedUser

Guest
Heder är kanske ett hinder, men det är också lätt att skaffa sig vänner ifall man har heder ;) sällan folk litar på en som gjort stora brister på sitt eget heder.

Det blir dessutom så mycket roligare med att lira med heder :) makes it feel more like medieval age :)
 

DeletedUser

Guest
heder är viktigt, och respekt gentemot spelare :) haha blev själv grundlurad på ******* att skicka resurser till en kille som senare tog över min by :O detta va några år sen så man va bara barnet, detta kändes ju inte helt rätt och va såklart pissed off, men det hindrade mig inte från att fortsätta spela och senare fick sig den spelaren en omgång (att han var inaktiv senare har inte med saken att göra :O xD)

vet inte riktigt om nån framkom i meddelandet ovan, men backstabbing som du så vacker uttryckte det <3 är en väldigt vanlig del i sånna här spel, även orent spel är det :) lura och trixa e en spänning i sig om du går in för att spela ett sånt här spel :) ett väldigt bra uttryck: "den som ger sin in i leken får leken tåla" och sen e detta bara ett spel ;D

Rest in Peace people!
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Trodde diplomatin var en del av "regelboken", backstabbing e inte så charmigt när det drabbar en 11åring som lagt tid och kanske pengar på en produkt, i tex sällskapsspelet monopol ser man fuskaren i ögonen och sällan någon som fuskar på det...här gömmer sig folk bakom en skärm när dom beter sig som snoriga femåringar i behov av uppfostran.....

TW är ett vuxenspel.. barn borde springa omkring ute i naturen och leka krig istället för att hänga här.
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Står det någonstans att tribalwars är ett vuxen spel?
Vuxna borde vell jobba och sköta om sina barn:)

Finns många orsaker till varför tw är ett vuxenspel.

För det första kostar det pengar i form av premium, något som sällan barn har råd med.
För det andra krävs ett duktigt strategiskt tänkande om man ska lyckas, även det nåt som barn har svårt för.
Sen har vi diplomati och förmåga att kunna uttrycka sig skriftligt samt utan felstav...

"vell" jag tror du har fattat, och om inte så har du även där en orsak till varför tw är ett vuxenspel
 

DeletedUser

Guest
Vad händer då om man är vuxen men beter sig som en fjortis brud? ;)

It's a win - win
 

DeletedUser

Guest
kan du inte spå in i framtiden?... wtf .. illa du, trodde vuxna kunde sånt

Gå o jobba nu med dig mr vuxen ;)
 

DeletedUser

Guest
Över 50% av de som spelar TW har en ålder där de enligt FN's definition räknas som barn. Kan vi gå tillbaka till topic och dislutera diplomati och regler för dessa så slipper jag vifta med korten.

Tackar

//Humble
 

DeletedUser

Guest
Finns många orsaker till varför tw är ett vuxenspel.

För det första kostar det pengar i form av premium, något som sällan barn har råd med.
För det andra krävs ett duktigt strategiskt tänkande om man ska lyckas, även det nåt som barn har svårt för.
Sen har vi diplomati och förmåga att kunna uttrycka sig skriftligt samt utan felstav...

"vell" jag tror du har fattat, och om inte så har du även där en orsak till varför tw är ett vuxenspel

Så jävla mycket bullshit är det där.

Svårt att skicka iväg ett sms som kostar 20 kornor för ett barn? Skulle inte tro det.

Sen vill jag veta hur gamla barnen är i ditt tänkande här?

Jag vet många spelare här som är under 16 år som kan uttrycka sig väldigt bra med flytande text. Så skaffa gärna lite mer fakta innan du börjar anklaga "barnen"
 

DeletedUser

Guest
Så jävla mycket bullshit är det där.

Svårt att skicka iväg ett sms som kostar 20 kornor för ett barn? Skulle inte tro det.

Sen vill jag veta hur gamla barnen är i ditt tänkande här?

Jag vet många spelare här som är under 16 år som kan uttrycka sig väldigt bra med flytande text. Så skaffa gärna lite mer fakta innan du börjar anklaga "barnen"

Nja, jag vet inte riktigt om du har 100% rätt.
Det ligger faktiskt en liten sanning i hans argument.
Barn/ungdomar har inte fullt ut utvecklat konsekvens tänkande.
Därför kan dem inte helt och hållet lyckas i sina strategier då delar fattas i deras planer.
Detta skiljer sig naturligtvis mycket från individ till individ.
Och att generalisera rakt av kan nog vara dumt.
Fast iofs, att säga att TW enbart är ett vuxenspel är nog att ta i.
Så länge det finns nuubs, kan alltid andra nuubs slå dom. :D
 

DeletedUser

Guest
Nja, jag vet inte riktigt om du har 100% rätt.
Det ligger faktiskt en liten sanning i hans argument.
Barn/ungdomar har inte fullt ut utvecklat konsekvens tänkande.
Därför kan dem inte helt och hållet lyckas i sina strategier då delar fattas i deras planer.
Detta skiljer sig naturligtvis mycket från individ till individ.
Och att generalisera rakt av kan nog vara dumt.
Fast iofs, att säga att TW enbart är ett vuxenspel är nog att ta i.
Så länge det finns nuubs, kan alltid andra nuubs slå dom. :D

Sedan finns det ju vuxna som saknar strategiskt tänkade också, så det går inte att säga att det är varken eller tycker jag.
Dock så kanske 10-11 åringar och neråt borde hålla sig borta, då de troligtvis inte får ut meningen med spelet och inte riktigt kan spela det fullt ut. Följa anfalls planer och ducka/skicka attacker mitt inatten är kanske inte barns starkaste sida :).
Men men TW är ändå för alla, som Deus precis sa det finns alltid någon som är ungefär lika bra.
 

stork

New Member
Reaktionspoäng
0
gammal är äldst

Nu när debatten om ålder kommit så kan jag passa på att säga min syn på det hela - De yngre förmågorna har inte tid,ork eller tålamod att tillbringa den tid som TW kräver för att lyckas - på de andra världarna jag spelar så är vi nästan bara 25-55 åringarna kvar , de yngre tappar sugen efter ngr månader och/eller när det blir lite motgångar (krig) och sen är det väl bara vi gamlingar som har tid över för sådana här tidsfördriv och det blir faktiskt ett ganska avancerat spel om man tar det på allvar och det måste man göra för att lyckas.

Men jag håller med om 1:e talare att det är fegt o osportsligt att bryta en allians utan att krigsförklara, men inte för att det är synd om 11 åringarna, utan för att det är ngt man helt enkelt inte gör , det var väl det som ämnet var - (bäst att hålla sig till det annars så åker man väl på en bann)


bara mina tankar o åsikter
 

Blutoni

Member
Reaktionspoäng
0
lär er utav v6 judas världen :D backstabba är en del av spelet som man får räkna med :)
 

DeletedUser

Guest
Nja, jag vet inte riktigt om du har 100% rätt.
Det ligger faktiskt en liten sanning i hans argument.
Barn/ungdomar har inte fullt ut utvecklat konsekvens tänkande.
Därför kan dem inte helt och hållet lyckas i sina strategier då delar fattas i deras planer.
Detta skiljer sig naturligtvis mycket från individ till individ.
Och att generalisera rakt av kan nog vara dumt.
Fast iofs, att säga att TW enbart är ett vuxenspel är nog att ta i.
Så länge det finns nuubs, kan alltid andra nuubs slå dom. :D


Som sagt jag vet många bra spelare här som är under 18 som är väldigt bra strategiskt. Som kan vara mycket bättre än en vuxen. så man kan inte helt säga att vuxna är bättre på detta.

Jag skulle påstå att detta är ett spel för alla åldrar fast en stor fördel till dom vuxna. De flesta barnen har begränsad speltid har massa saker irl när de är i tonåren. vuxna har fördelen att oftast kunna sitta och använda mer tid än ett barn kan. Kanske inte det bästa svaret vem vet men är för seg i tänkandet nu på kvällskvisten
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Som sagt jag vet många bra spelare här som är under 18 som är väldigt bra strategiskt. Som kan vara mycket bättre än en vuxen. så man kan inte helt säga att vuxna är bättre på detta.

Jag skulle påstå att detta är ett spel för alla åldrar fast en stor fördel till dom vuxna. De flesta barnen har begränsad speltid har massa saker irl när de är i tonåren. vuxna har fördelen att oftast kunna sitta och använda mer tid än ett barn kan. Kanske inte det bästa svaret vem vet men är för seg i tänkandet nu på kvällskvisten

Barn för mig är individer under 11 år.
Jag tycker verkligen inte dom borde sitta framför Tribal Wars som både är beroendeframkallande samt gör dom feta.
Barn ska leka i skogen, skjuta pilbåge, fiska, flörta med flickor, umgås med varandra och ha roligt.

Sorry att jag gick offtopic igen men kände att jag va tvungen att förtydliga poängen i mitt första inlägg
 

DeletedUser

Guest
Barn för mig är individer under 11 år.
Jag tycker verkligen inte dom borde sitta framför Tribal Wars som både är beroendeframkallande samt gör dom feta.
Barn ska leka i skogen, skjuta pilbåge, fiska, flörta med flickor, umgås med varandra och ha roligt.

Sorry att jag gick offtopic igen men kände att jag va tvungen att förtydliga poängen i mitt första inlägg

jag tycker barn som vuxna borde göra allt det där.

Och sen kan du bli lika fet om du e vuxen eller barn speciellt när deus mutar med kanelbullar hela j*vla tiden!


OT: Tycker det e lite en smaksak från värld till värld hur man gör med diplomatin, ska man krigsförklara ska man skita i krigsförklaring... tror folk beter dig lite annorlunda från värld till värld tex jag kan spela en värld och anta en karaktär som e ärlig och med stark misstro för fulspel osv och sen kan jag spela en värld där jag e för allt som har med backstab och fulspel att göra tex inta karaktären av att va spion TEX.. fast har aldrig varit spion men det va bara ett ex <3
 

DeletedUser

Guest
Barn för mig är individer under 11 år.
Jag tycker verkligen inte dom borde sitta framför Tribal Wars som både är beroendeframkallande samt gör dom feta.
Barn ska leka i skogen, skjuta pilbåge, fiska, flörta med flickor, umgås med varandra och ha roligt.

Mycket av det är rent skit snack TBH, jag har spelat dator spel sen jag var 10 år och det är upp till föräldrarna att ha lite koll på sina ingar oxå, men jag väger 64kg oh är 183 cm, och har aldrig någonsin varigt eller är fet, och desutom är jag runt de i klassen, om inte den mest bäst fysik

Det är fel att skylla på datorspelande är en bidragande orsak till varn-fettma, då MATVANOR måste spela en avgörande faktor. Svårt att bli fet på en normal protion mat, dvs inte Panpizzor och hämt/snabb mat 4-5 gånger i veckan, och förför lär arnen äta sallad^^

Jag är blott 18 år men har skräck exempel på flera jämnåriga kamrater som vägrar äta sallad, ta en av dem till exempel, han spelar dator, jag spelar dator, skillnad, han äter mycket mat, jag äter mer skillanden jag äter NYTTIG mat, han äter inte sallad det gör jag ,skillnad, hans mamma vägrar äta sallad. Skilland mellan han och mig? 2meter runt midjan -lite mindre kanske ;)- och cirka 60-70 kg. Vilken är den största och mest bidragande orsaken till hans utseende? :confused:

Killen jag talar om började gråta när han var 16 bast och vi var på en helg aktivitet där han blev tvingad att äta upp allt han tog på talriken av en skinsallad, han tog ju mycket eftersom han var ute efter köttet, obviusly^^ :p

Mvh GoldenGirl. :)
 
Topp