Dax att ändra regler för diplomatin

DeletedUser

Guest
Börjar bli trött på ljugande och backstabbande i detta spel, det finns en stor brist hos vissa spelare för diplomatin. Vi har haft en allians med VV, Valhalls Vikingar, och deras diplomat ***** *****, ville skapa en akademi, vi nekade och sa att det är fritt att välja vilken stam man vill som medlem hos oss. Då skickade de ut inbjudningar och valde att bara ha IAP med oss nWCW-K. Detta bröts när en av deras spelare började farma en av de våra, via Pm skickades förfrågan om IAPn inte gällde. Inget svar från den nämnde på en vecka eller lite till. Idag rensade han en av våra spelare och skickar adel, detta e ett sätt som både e utan heder och fullkommligt förkastligt. Har upplevt detsamma på V9 där krigsförklaringar uteblev. Tycker att det är dax att få en TW kodex om rent spel eller att admin. ändrar i spelet så att båda parter ska godkänna Iap/allianser och få meddelande när andra parten tar bort den. Sen tycker jag att detta ska bestraffas med moralförlust vid attacker och att man får meddelande när man kommer upp på fiendelistan hos en stam, vid utebliven krigsförklaring dvs speciellt pm till andra stammen får egna stammen moralförluster. Trodde att detta skulle lösa sig av sig självt när det snackats så fint om Tw heder, men den existerar inte, utan är en myt. Ty var och en som sitter på kammaren har olika personligheter, synen på rent spel är som i livet och där styrs vi iallafall av lagar.

MVH

BigChiefBenke
nWCW-K värld 10

PS: Det är sådant här som gör att man ledsnar på spelet, när ungdomar som lägger sin tid på detta kommer i kläm och blir svikna på det sätt som stammen VV gör.
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
Backstabbing är en stor del av spelet, vare sig du vill det eller inte. Kanske dags att börja anpassa sig?

Ni började inte ana att de inte brydde sig ett jota om era diplomatiska förbindelser när en av era medlemmar? Ni får ju ta och anfalla tillbaka : )

Eller det kanske var något fel med deras farmscript :S
 

DeletedUser

Guest
Trodde diplomatin var en del av "regelboken", backstabbing e inte så charmigt när det drabbar en 11åring som lagt tid och kanske pengar på en produkt, i tex sällskapsspelet monopol ser man fuskaren i ögonen och sällan någon som fuskar på det...här gömmer sig folk bakom en skärm när dom beter sig som snoriga femåringar i behov av uppfostran.....
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Om de nu ska lägga ner pengar så får de väll ta en titt på vad de lägger ner pengar på, varför så stor klagan om de inte lägger ner bemödan för att ta en titt på det innan?

TW ska vara relativt realistiskt och det utspelar sig under medeltiden.
För att bihålla realitet så bör anfall utan notifikationer vara tillåtet, att ändra detta pga att folk inte har tillräckligt med eget vett för att se vad som komma skall är bara idioti.
 

DeletedUser

Guest
Spelet skall vara lite klurigt, du ska inte lita på allt folk som du ser vad dom säger utan BS skulle det vara mkt tråkigare inte roligare det hör till som sagt .
 
Reaktionspoäng
0
Trodde diplomatin var en del av "regelboken", backstabbing e inte så charmigt när det drabbar en 11åring som lagt tid och kanske pengar på en produkt, i tex sällskapsspelet monopol ser man fuskaren i ögonen och sällan någon som fuskar på det...här gömmer sig folk bakom en skärm när dom beter sig som snoriga femåringar i behov av uppfostran.....


Nu jämförde du fegspel och backstabbing med fusk, vilket det verkligen inte är. Det är en stor del av spelet, upp till dig att lära dig hantera det eller gå samma öde till mötes om och om igen.

även -
Om de nu ska lägga ner pengar så får de väll ta en titt på vad de lägger ner pengar på, varför så stor klagan om de inte lägger ner bemödan för att ta en titt på det innan?

TW ska vara relativt realistiskt och det utspelar sig under medeltiden.
För att bihålla realitet så bör anfall utan notifikationer vara tillåtet, att ändra detta pga att folk inte har tillräckligt med eget vett för att se vad som komma skall är bara idioti.
 

DeletedUser

Guest
Spelet skall vara lite klurigt, du ska inte lita på allt folk som du ser vad dom säger utan BS skulle det vara mkt tråkigare inte roligare det hör till som sagt .

Och vad förändrar regeländringar den saken, tycker faktiskt inte det e okej att 18 åringar lurar 11 åringar i min moralbok, klurigheten finns ju ändå, folk kommer snacka BS iaf, men tycker det måste finnas en undre gräns för amoraliska beteenden, människor i alla tider har haft diplomatiska kontakter och fått sälla sig till de regler som varit gällande, annars har det fått konskvenser, tex här får du inte använda fel ord mot folk men beteenden mot folk är inte lika hårt bestraffade.... Sen får man se detta som ett spel, det är föräldrar som får trösta sina barn för att dom blir taskigt behandlade i spelet, spelet går ut på att ta byar, helt klart, men vågar man inte göra det inom de ramar som diplomatin har ja då e man bara feg och fuskar sig igenom livet när man inte behöver stå för konsekvenserna....snacka om vilket skydd anonymitet genom skärmen ger.....
 

DeletedUser

Guest
Helt rätt. Jag ska fråga mina fiender om dom är myndiga innan jag lurar dom!

Tw-heder existerar visst, iaf i vissa kretsar. Sen har jag inte så svårt att tänka mig att det lider brist på respekt mot en *WCW akademi.
 
Reaktionspoäng
14
Tycker att just pga såna här händelser, så borde man kunna skriva på kontrakt om en IAP som gäller 1 månad, 2 månader, 3månader, 5månader. Och under dne bestämda tiden så går det inte att skicka anfall. Då slipper vi all denna backstabbing :)
 

DeletedUser

Guest
Helt rätt. Jag ska fråga mina fiender om dom är myndiga innan jag lurar dom!

Tw-heder existerar visst, iaf i vissa kretsar. Sen har jag inte så svårt att tänka mig att det lider brist på respekt mot en *WCW akademi.

Nejdå men du märker ju om det är en 12 eller 20 åring genom Pm om man inte anfaller direkt utan kontakt, men det är en del av spelet, men tycker inte ljugande är det.... men skicka pm och hota spelare att anfalla dom om dom inte får resurser e rätt vanligt och e man 11 år så skickar man iaf för att inte bli av med sin by, ser inte det som särskilt hedervärt, sen blir dom adlade iaf av samma spelare.... Visst kan jag hålla med om att ovissheten kan skapa viss spänning, men spelets förutsättningar som det är manar till ett sämre beteende än vad som behövs, IRL får man ju stå för sina handlingar om man inte håller sig till kodexen som är uppställd, i lumpen gav man sådana kompanistryk tex...
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle vilja föreslå att BigChiefBenke sätter sig och läser igenom v3's forum i några timmar, WCW och alla dess systerstammar, akademier, akademiers akademier, morfarsstammar och fasterstammar inger inte respekt helt enkelt. Du får nog räkna med att det här kommer upprepas...
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det verkar jätteintressant om att höra vad du gjorde i lumpen. "Kompanistryk", betyder det att dom blir slagna utan att få försvara sig? Jag har ingen aning om vad det är, men låter fortfarande inte som någonting hedersvärt. Enligt mig är det aldrig okej att använda våld mot en annan människa oavsett anledning. Det här är ett spel, är man 12 år och inte är mogen nog att förstå hur spelet fungerar så kanske man ska låta bli och göra någonting annat tills man känner att man vill ge det ett nytt försök.
 

DeletedUser

Guest
Tror jag säkert, men vill faktiskt skapa lite debatt kring dessa frågor, för det e meningslöst med diplomatin om den inte följs iaf och kanske skulle denna debatt hållts tidigare då....
 

DeletedUser

Guest
Då detta utspelar sig under medeltiden så är inte heder så stor sak här. Självklart vore det roligare att spela om alla höll vad de lovade men som någon skrev; Man bör anpassa sig vid detta. BCB, vi fick känna på detta i V9 och du vet personligen hur det gick där. Att man sen bör skapa en regel för ålderskillnaderna tycker jag inte bör finnas. Finns en 9 åring som skulle kunna spöja skiten ur många och du vet vem jag menar ;) Det gäller att spela klokt och skaffa relationer.
 

DeletedUser

Guest
Då detta utspelar sig under medeltiden så är inte heder så stor sak här. Självklart vore det roligare att spela om alla höll vad de lovade men som någon skrev; Man bör anpassa sig vid detta. BCB, vi fick känna på detta i V9 och du vet personligen hur det gick där. Att man sen bör skapa en regel för ålderskillnaderna tycker jag inte bör finnas. Finns en 9 åring som skulle kunna spöja skiten ur många och du vet vem jag menar ;) Det gäller att spela klokt och skaffa relationer.

Förvisso, stämmer detta men hedersbegrepp fanns oxå på medltiden min vän, betydligt farligare yrke då än idag. Jo visst finns där bra ungar på detta spel, men oxå lättlurade, sår på kroppen läker men sår i själen sitter kvar.... Riddare för uppträdde på ett visst sätt enligt en kodex bröt man den utesläts man ur exempelvis orden.... Närmaste idag e väl munkordnarna....
 

DeletedUser

Guest
Förvisso, stämmer detta men hedersbegrepp fanns oxå på medltiden min vän, betydligt farligare yrke då än idag. Jo visst finns där bra ungar på detta spel, men oxå lättlurade, sår på kroppen läker men sår i själen sitter kvar.... Riddare för uppträdde på ett visst sätt enligt en kodex bröt man den utesläts man ur exempelvis orden.... Närmaste idag e väl munkordnarna....

Är för lat för att skriva mer :p Heder finns bland oss, det räcker för mig :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Diplomati bland de erfarna stammarna brukar hållas rätt bra på. Men även där spricker det ibland när stammarna vill få in överaskningsanfall och inte behöva vänta 24h efter en krigsdeklaration eller liknande.
Men skapar man diplomatiska förbindelser med stammar som inte har en aning vad de håller på med så får man sova som man bäddat. Kan man inte lita på de som ska föregå med gott exempel ska man definitivt inte lita på småtrasket som inte har en susning om hur man överlever såvida det inte är genom backstabbs.
 

DeletedUser

Guest
Diplomati bland de erfarna stammarna brukar hållas rätt bra på. Men även där spricker det ibland när stammarna vill få in överaskningsanfall och inte behöva vänta 24h efter en krigsdeklaration eller liknande.
Men skapar man diplomatiska förbindelser med stammar som inte har en aning vad de håller på med så får man sova som man bäddat. Kan man inte lita på de som ska föregå med gott exempel ska man definitivt inte lita på småtrasket som inte har en susning om hur man överlever såvida det inte är genom backstabbs.

Tyvärr bytas det lite folk ibland bara....
 
Topp