Bring it = Största skämtet på .se !!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Skills = Poäng. Om man nu inte adlar barbarbyar och små spelare i rimmen


Skills brukar ge poäng, men poäng behöver inte betyda skills.
Så hur ni än vänder och vrider på det så blir även det ni säger inte helt korrekt.

Ni hävdar att storlek är skills, jag säger bara att det inte behöver vara så, men ni gör som ni vill och är ignoranta om ni nu vill det
 

DeletedUser

Guest
Har vi inte sagt det på flera olika ställen redan bara att han inte bryr sig utan bara räknar på sina poäng som inte betyder ett skit

Jo det är några som sagt det i tråden på V4 och jag har svarat och försökt förklara varför ni har fel när ni påstår att "poäng inte betyder ett skit" Klipp och klistrar från tråden på V4.

Däremot brukare spelare och stammar som har en långsammare takt ursäkta sitt dåliga resultat med just sånna argument att "-Ni är fega som bara satsar på poäng och inte krigar", när sanningen är att de riktigt bra spelarna förmår att både bygga upp byarna fort och kriga bra". I inledning av ett twspel när man ska göra sin första adling så är det de spelare som satsat på mycket farmtrupper, mestadels LK med en del yxnissar som har kraften att ta en stor by och därmed få mycket poäng.

En sådan spelare har då fått ihop 3500 poäng på sin startby och sedan adlat sin första by på säg 2000 poäng totalt 5500 poäng. En spelare som under samma tid utvecklat sin by mycket långsammare och nu nåt 1500 poäng säger oftast just att "-Jag är ingen Poängh**a som han med 5,5K poäng", vilket inte är något annat än avundsjuka och oförmåga att förstå och spela spelet som ett riktigt proffs. Sex månader senare har snubben med 5500 poäng nu 200 byar och 2 miljoner poäng medan killen med 1500 poäng fått ihop ynka 25 byar och då med 250.000 poäng och tycker att han visst är lika bra som killen med 2 miljoner. Det tycker inte jag.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker tex att pizzorna från den lilla pizzerian här runt hörnet smakar mkt bättre än dom som kommer från den stora fabriken utanför stan.

alla gatukök krossar mcdonalds
 

DeletedUser

Guest
jag tycker tex att pizzorna från den lilla pizzerian här runt hörnet smakar mkt bättre än dom som kommer från den stora fabriken utanför stan.

alla gatukök krossar mcdonalds

Håller med dig EE - en Sibylla-burgare äger en BigMac anytime...
 

DeletedUser

Guest
MAX är helt ok men har blivit lite för stora...

Men vad tycker ni om kebab - det är väl ganska gott ändå...?
 

DeletedUser

Guest
MAX är helt ok men har blivit lite för stora...

Men vad tycker ni om kebab - det är väl ganska gott ändå...?

Inte den där gummi kebaben i stora förpackningar som kan liknas med TKOTRT. Mycket i påsen men efter ett par tuggor känner sig kebab tarmen våldtagen.

Rejäl kebab från ett lite mindre ställe där dom faktiskt rakar av första lagret när dom slänger upp en ny rulle
 

DeletedUser

Guest
jag tycker tex att pizzorna från den lilla pizzerian här runt hörnet smakar mkt bättre än dom som kommer från den stora fabriken utanför stan.

alla gatukök krossar mcdonalds

Gatuköken har isåfall en konstig affärsmodell för att krossa mcdonalds. Lite underligt är det i alla fall att Mcdonalds numera har över 31 000 restauranger i 121 länder och 46 miljoner kunder per dag. Fast Mcdonalds kanske är krossade ändå dom vet bara inte om det.

Påminner mig för övrigt om en intervju jag såg med Bill Gates för ett par år sedan där han fick frågan om han såg några hot mot Microsoft. Helt iskallt svarar han: "-Nej!". Reporten blev minst sagt lite ställd och frågade stammande, "-Men hur menar du då ?" Bill svarade: [fritt översatt] "-Ja vi gör dom bästa produkterna och om nu någon kommer på en produkt vi inte tänkt på kan jag sätta 10 gånger fler utvecklare och programmerare på att göra en liknande produkt och sälja den till ett lägre pris. Om det mot förmodan inte skulle lyckas kan vi alltid köpa upp företaget."

Kaxigt= Ja, men Microsoft är fortfarande världsledande, fast även dom kanske blivit krossade dom med men inte märkt det, men vet aldrig.
 

DeletedUser

Guest
Skills = Poäng. Om man nu inte adlar barbarbyar och små spelare i rimmen

hahah, du har inte heller tänkt på att vi har en högre snittpoäng än er?
Alltså är vi bättre!!!! då säger vi så va alias, eftersom bringt har bäst snitt på .se måste vi ha dem bästa spelarna!

Bringt - 5.866.243
Ecalos - 5.748.982
 

DeletedUser

Guest
Gatuköken har isåfall en konstig affärsmodell för att krossa mcdonalds. Lite underligt är det i alla fall att Mcdonalds numera har över 31 000 restauranger i 121 länder och 46 miljoner kunder per dag. Fast Mcdonalds kanske är krossade ändå dom vet bara inte om det.

Påminner mig för övrigt om en intervju jag såg med Bill Gates för ett par år sedan där han fick frågan om han såg några hot mot Microsoft. Helt iskallt svarar han: "-Nej!". Reporten blev minst sagt lite ställd och frågade stammande, "-Men hur menar du då ?" Bill svarade: [fritt översatt] "-Ja vi gör dom bästa produkterna och om nu någon kommer på en produkt vi inte tänkt på kan jag sätta 10 gånger fler utvecklare och programmerare på att göra en liknande produkt och sälja den till ett lägre pris. Om det mot förmodan inte skulle lyckas kan vi alltid köpa upp företaget."

Kaxigt= Ja, men Microsoft är fortfarande världsledande, fast även dom kanske blivit krossade dom med men inte märkt det, men vet aldrig.

Jag sa ingenting om mcdonals affärsförmåga. självklart syftar jag på att gatukök håller förbannat mkt högre kvalitet. det är kanske inte alla som tycker det men jag tror att de flesta vuxna människor skulle hålla med mig.

Nu blev jag hungrig. synd att de bara är preem och mcdonalds som har öppet
 

DeletedUser

Guest
hmm slåss på v4 kan ju vara intressant å få lite utmaning då så vitt jag vet bara finns ett fåtal kompenenta spelare i bring, dock ken det fåtalet kriga men resten är jag osäker på skall bli kul å se om dom kan dansa

Snälla Thomas.. :p Lägg ner nu va.. BringT tar Solace lika lätt som jag tar dig ;)
 

DeletedUser

Guest
hahah, du har inte heller tänkt på att vi har en högre snittpoäng än er?
Alltså är vi bättre!!!! då säger vi så va alias, eftersom bringt har bäst snitt på .se måste vi ha dem bästa spelarna!

Bringt - 5.866.243
Ecalos - 5.748.982

Jodå ni har ett högre snittpoäng än Ecalos men personligen tycker jag snittpoäng är ett betydligt sämre mått för att jämföra stammar över världar än vad procentuell andel av byar är. Skälet till det är att en stam kan bättra på sin ranking utan att göra ett enda dugg. Om Ecalos t.ex skulle kicka de fem medlemmar som hade lägst poäng var vi förbi er i ett huj utan att begått en enda krigshandling, utan att tagit en enda by, utan att skickat iväg en enda murbräcka eller tajmat in en enda adel, allt det som man faktiskt måste göra för att ta allt fler byar och uppnå en högre procentuell andel.

Skulle vi då helt plötsligt vara "bättre" för att vi kickat folk. Nej självklart inte. Har vi däremot gjort något värt respekt om vi tar 10.000 byar till och går från nuvarande 32% till 50% världskontroll ? Ja jag tycker det. Fast det är klart då får vi ju 100 miljoner poäng till och poäng betyder ju inte ett skit så vi blir nog då bara sämre och sämre ju närmare 100% vi kommer. Vette tusan hur man ska bära sig åt då egentligen...:confused:
 

DeletedUser

Guest
Alias, du förstår inte.






Det är ingen som bryr sig om 30% där och 51% här.

Vad är det som gör Bring it till största skämtet på v2? - Det är väll vad detta ämne handlar om, gör ett eget ämne med dina % - tror ingen bryr sig ett dugg.

Personligen tycker jag att du - Professor Kalkyl, verkar tråkig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag sa ingenting om mcdonals affärsförmåga. självklart syftar jag på att gatukök håller förbannat mkt högre kvalitet. det är kanske inte alla som tycker det men jag tror att de flesta vuxna människor skulle hålla med mig.

Det här var otroligt intressant. Om de flesta vuxna människor skulle hålla med dig hur kommer det då sig att 46 miljoner människor kliver in på mcdonalds varje dag och mumsar hamburgare ? De Gatukök jag besöker har inte direkt köer som indikerar motsvarande mängd besök medan på mcdonalds är det alltid kö.
 

DeletedUser

Guest
Jodå ni har ett högre snittpoäng än Ecalos men personligen tycker jag snittpoäng är ett betydligt sämre mått för att jämföra stammar över världar än vad procentuell andel av byar är. Skälet till det är att en stam kan bättra på sin ranking utan att göra ett enda dugg. Om Ecalos t.ex skulle kicka de fem medlemmar som hade lägst poäng var vi förbi er i ett huj utan att begått en enda krigshandling, utan att tagit en enda by, utan att skickat iväg en enda murbräcka eller tajmat in en enda adel, allt det som man faktiskt måste göra för att ta allt fler byar och uppnå en högre procentuell andel.

Skulle vi då helt plötsligt vara "bättre" för att vi kickat folk. Nej självklart inte. Har vi däremot gjort något värt respekt om vi tar 10.000 byar till och går från nuvarande 32% till 50% världskontroll ? Ja jag tycker det. Fast det är klart då får vi ju 100 miljoner poäng till och poäng betyder ju inte ett skit så vi blir nog då bara sämre och sämre ju närmare 100% vi kommer. Vette tusan hur man ska bära sig åt då egentligen...:confused:

Varför inte skaffa ett par systerstamma och systematiskt internadla dem = Duktigt?

Varför inte anfalla stammar som redan ligger i krig med andra och få en massa gratisbyar = Duktigt?

Det är ju vad du hävdar eftersom poäng är det som gör spelaren/stammen.

Det finns inget sätt att mäta hur bra man är, det finns bara sätt att visa det på.
 

DeletedUser

Guest
Alias, du förstår inte.

Det är ingen som bryr sig om 30% där och 51% här.

Om ingen bryr sig om det varför klev då BringT in på v4:s forum och utmanade oss då ? För övrigt är procentuell kontroll det enda som admin bryr sig om när de deklarerar en värld vunnen och stänger den. Fast det kanske du missat ?:)
 

DeletedUser

Guest
Det här var otroligt intressant. Om de flesta vuxna människor skulle hålla med dig hur kommer det då sig att 46 miljoner människor kliver in på mcdonalds varje dag och mumsar hamburgare ? De Gatukök jag besöker har inte direkt köer som indikerar motsvarande mängd besök medan på mcdonalds är det alltid kö.

Igen är du där med dina siffror, Professor Kalkyl!
Professor_Calculus.png
 

DeletedUser

Guest
Det här var otroligt intressant. Om de flesta vuxna människor skulle hålla med dig hur kommer det då sig att 46 miljoner människor kliver in på mcdonalds varje dag och mumsar hamburgare ? De Gatukök jag besöker har inte direkt köer som indikerar motsvarande mängd besök medan på mcdonalds är det alltid kö.

lol bara för att folk väjer en viss sak hela tiden betyder inte att den måste vara bättre.

Billigare kanske (massinvite!!) folk e lata (barbs ftw!) sitter fast i gamla hjulspår.
Dessa jämförelser ni drar upp funkar ju inte riktigt på TW men lite kul är det iaf ;)
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Om ingen bryr sig om det varför klev då BringT in på v4:s forum och utmanade oss då ? För övrigt är procentuell kontroll det enda som admin bryr sig om när de deklarerar en värld vunnen och stänger den. Fast det kanske du missat ?:)

Orsaken till att de gick in på v4, var att de blev grundlurade ännu en gång. Fortfarande förvånad över att erfarna spelare kan tro på allt som skrivs i interna forum trots att det verkar orimligt och opraktiskt.

Jag skrev att vi kommer nu ta in krigsköer ifrån bl.a. v4 för att täcka upp ledningens närvaro. Det tog mindre än en dag innan posten på V4 dök upp och Solace ledning har skrattat sedan dess.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp