Berättelse om sedeltillverkning

DeletedUser

Guest
Ärligt JellY...sen när var *JG* med i kriget?

Om vi skall räkna med CCS och FIN ska vi ju räkna med JG också. FIN kriga lika mycket mot JG som dem krig mot CCS och ST. Vi tog väll 60-70 byar i fronten och många av dem idag tillhör duråå
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Tycker vi slutar med alla dessa diskutioner om vilka som skall vara med på vice versa sida...

De som jag sett är aktiva är CCS och ST2 samt Duråå, FIN har jag inte sett mycket av på senaste tiden...

Så när vi går på "vecko" statestik så räcker det med dessa 3 stammar om ni inte vill ha med FIN också? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Alla som är delaktiga i kriget skall gå med, oavsätt om den ena stammen sjunker eller ej. Men denna tråd är väll ändå en krisgsförklaring mellan -ST2- och duråå endast, så det vore väll den relevanta statistiken för tråden "kan man tycka"?
 

DeletedUser

Guest
Får ta och hålla med Sundisen här i det sista att de främst relevanta parterna i den delen av konflikten som diskuterades här är Duråå och ST, därav att större delen av statistiken jag publicerade berörde dessa enbart. Införde även en del där FIN och CCS fick delt då båda dessa är direkt involverade i striderna.

Vad jag vet så pågår inga större stridigheter med JG för närvarande (och det är statistik som berör den generella utvecklingen några veckor i taget som jag anser är mest intressant), och inte heller mellan ST och OBA eller Duråå och RP, varav att den delen av konflikten kan hamna i deras tråd.

Så vänligen allihopa, håll god ton och låt oss först och främst ha roligt!
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 161
Sida 2: 194
Skillnad: 33

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 73
Sida 2: 12
Skillnad: 61

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 921,767
Sida 2: 950,714
Skillnad: 28,947

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 646,704
Sida 2: 99,427
Skillnad: 547,277

chart
 

DeletedUser

Guest
Med kampe på hur "upptagna" -ST2- verkar vara tycker jag detta är en passande låt för Durrå.

[video=youtube;FTqgpQJkefo]http://www.youtube.com/watch?v=FTqgpQJkefo[/video]
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Så någon förutspår att -ST2- kommer att bli tagna av Duråå???
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 284
Sida 2: 246
Skillnad: 38

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 36
Sida 2: 31
Skillnad: 5

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 760,930
Sida 2: 1,165,082
Skillnad: 404,152

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 325,207
Sida 2: 276,120
Skillnad: 49,087

chart


_________________________________________________________________________________________

Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 821
Sida 2: 882
Skillnad: 61

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 159
Sida 2: 107
Skillnad: 52

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 3,459,974
Sida 2: 4,559,356
Skillnad: 1,099,382

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,386,964
Sida 2: 868,203
Skillnad: 518,761

chart


_________________________________________________________________________________________

Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: 12/09/2013 13:50:16till14/02/2014 17:28:31

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 2,647
Sida 2: 2,789
Skillnad: 142

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 435
Sida 2: 316
Skillnad: 119

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 12,184,616
Sida 2: 13,459,447
Skillnad: 1,274,831

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 3,212,432
Sida 2: 2,214,225
Skillnad: 998,207

chart


Båda parterna i kriget gör starkt ifrån sig och det är endast 998k poäng skillnad på sammanlagt 5 månader!
 
Senast ändrad:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Verkar som att ST2 satsar på kvantitet, medan duråå kör på kvalitet gällande adlingen generellt sett..
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Nästa gång någon lägger upp stats här så är så undrar jag om man ska ta med stammen Vatos Locos oxå? De deffar ju öppet durrå, som tydligen INTE klarar av o freda sig själv, men rätta mig om jag har fel. Trodde ju i min enfald att Durrå som har x-antal fler byar än ST2 skulle klara sig bra själv, med viss hjälp av södra stammarna. Tydligen så får de gamla talesätten "Själv är bäste dräng" och "egen härd, guld värd" sig en törn här...?

Kanske nån som är mer insatt i de diplomatiska förhållanden på V23, som kan lägga in vilka stammar som hjälper vilka så man får en rättvis bild av det hela?
 

DeletedUser

Guest
Rättvist kommer det aldrig bli min vän, det har ni som stam själva bekräftat tidigare :)

Varför skall du lägga till en stam som VL där adlingar inte sker mellan motpart etc. Då känns det lite orelevant, inte sant?
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Rättvist kommer det aldrig bli min vän, det har ni som stam själva bekräftat tidigare :)

Läs om läs rätt!

Varför skall du lägga till en stam som VL där adlingar inte sker mellan motpart etc. Då känns det lite orelevant, inte sant?



Jag undrar följande:Nästa gång någon lägger upp stats här så är så undrar jag om man ska ta med stammen Vatos Locos oxå? Alltså ställer ingen fråga om "varför".

Citat: där adlingar inte sker mellan motpart etc. Då känns det lite orelevant, inte sant? Ett litet fult påpekande bara, det heter irrelevant INTE orelevant. ;)
Motivering till din fråga: Då de deffar er så påverkar det adlingstatsen indirekt vilket kommer ge en lite skev bild av statsen på adlingar mellan fiendestammar. Även i förlängningen i stats mellan krigförande stammar.

Sen så nämner jag INGET om rättvisa angående kriget o räknar inte med att det ska finnas nån sån heller. Är inte det saken gäller.

Min fråga var en rättvis BILD av kriget där alla inblandade parter tas med. Sen skiter jag i OM det är rättvist eller inte att vissa deffar vissa eller inte deffar.

Trodde ju i min enfald att Durrå som har x-antal fler byar än ST2 skulle klara sig bra själv, med viss hjälp av södra stammarna. ??? Tacksam för svar på detta.
Vet ju att X-antal av er är jävligt duktiga (inga namn nämnda, ej hur många heller, du vet vilka jag syftar på), men är det kapacitetsbrist i durrå??? Longshot från mig, men man undrar? ;)
 
Reaktionspoäng
0
Nu känns det bara som att du försöker uppvigla och starta någon form av tjafs och gnäll.

"Jag undrar följande:Nästa gång någon lägger upp stats här så är så undrar jag om man ska ta med stammen Vatos Locos oxå? Alltså ställer ingen fråga om "varför"."

Bara läsa Sundisens inlägg, det behövs inte då varken VL eller ST2 erövrar varandra, vilket skulle göra att statsen skulle vara precis likadana, förutom att duråå sidan skulle få fler totala erävringar. Vet inte hur du lyckas tolka detta som nåt annat än ett svar på din fråga?

"Citat: där adlingar inte sker mellan motpart etc. Då känns det lite orelevant, inte sant? Ett litet fult påpekande bara, det heter irrelevant INTE orelevant. "
Märka ord går bra.

"Min fråga var en rättvis BILD av kriget där alla inblandade parter tas med. Sen skiter jag i OM det är rättvist eller inte att vissa deffar vissa eller inte deffar."
Fortfarande samma stats oavsett om VL är med, så du kan ju skriva lite på skärmen eller bara tänka att dom är med där.

"Trodde ju i min enfald att Durrå som har x-antal fler byar än ST2 skulle klara sig bra själv, med viss hjälp av södra stammarna. ??? Tacksam för svar på detta. "
Ett svar på vad? Om jag ska gå samma väg som dig kanske jag ska börja märka ord osv också? Till exempel är detta inte en fråga, den är inte formulerad som en fråga och har en punkt efter. Sedan är helt plötsligt ett par frågetecken inslängda. Finns inget att svara på, du luftar din åsikt och det har du rätt att göra. Men som sagt behövs det inte svaras på, speciellt eftersom det bara sägs för att hacka lite på duråå. Kan skriva ner det på en lapp och smacka upp på kylskåpet om du känner dig viktig då.


Precis, jag är bara någon helt random som inte brukar käfta här, och som kanske inte ska blanda mig in i sånt här, men blev irriterad då det är så solklart genomskinligt att det bara försöker startas någon pajkastartävling när ämnet egentligen är vilka stammar som ska med i statistiken. Lägg upp den själv nästa gång då :)
 

cmon

Member
Reaktionspoäng
0
så där har du alla stamarna som på nå set påvärkar kriget

dock så fattas det en massa erövringar på duråås sida då både imp o tosm är bort adlade o inte gör o lägga till men men




Sida 1:
Stammar: duråå, FIN, VL, OBA, OBF
Sida 2:
Stammar: -ST2-, CCS, *JG*, MASH, RP, Stribe

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 7,443
Sida 2: 7,525
Skillnad: 82

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 971
Sida 2: 874
Skillnad: 97

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 31,625,417
Sida 2: 31,915,159
Skillnad: 289,742

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6,618,441
Sida 2: 6,518,611
Skillnad: 99,830

chart
 
Senast ändrad:

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Denna tråd är endast för -ST2- och Duråå eller har jag förståt fel?

OBA och RP har ett helt eget krig så de behöver inte vara med i statsen :p
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 250
Sida 2: 301
Skillnad: 51

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 48
Sida 2: 12
Skillnad: 36

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 953,932
Sida 2: 1,020,696
Skillnad: 66,764

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 390,006
Sida 2: 93,105
Skillnad: 296,901

chart


Detta är de riktiga statsen för denna tråd!
TRÅDEN ÄR ENDAST FÖR KRIGET MELLAN -ST2- och DURÅÅ
 

OhGodWhy

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: -ST2-
Sida 2:
Stammar: duråå

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 250
Sida 2: 301
Skillnad: 51

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 48
Sida 2: 12
Skillnad: 36

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 953,932
Sida 2: 1,020,696
Skillnad: 66,764

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 390,006
Sida 2: 93,105
Skillnad: 296,901

chart


Detta är de riktiga statsen för denna tråd!
TRÅDEN ÄR ENDAST FÖR KRIGET MELLAN -ST2- och DURÅÅ

Duråå verkar tappa sakta men säkert! :rolleyes:
 
Topp