Berättelse om sedeltillverkning

DeletedUser

Guest
Snyggt gjord video:) Gillar den skarpt.



* Hur ska du ha det, trevlig på externa och rent av respektlös via pm.. Jag publicerade ditt pm i video för att du ber oss backstabba FIN, uttalar dig fint "Snyggt gjord video Gillar den skarpt." och sedan 6 min senare skickar du pm med följande text:

cribba55 den 06.11. kl 22:56
jag trodde jag hade fel i mina tankar om dig tidigare, och ditt intellekt, men det visar sig att jag hade fel?

Du är tydligen så korkad som många påstår


Du var helt okänd för mig innan v23 och det första intrycket jag fick av dig var en respektlös ledare med en mun full av propaganda som hellre spelar fult för egen vinning än att spela detta "sällskaps spel" för att alla parter ska ha roligt.. Det inluderar fienden!

Ber du mig att backstabba så kan du inte förvänta dig av att jag ska besvara dina pm om det är vad som stör dig. Adla era grå byar som är er super säkra strategi, hur som haver så ser jag hellre FIN tar hem denna världen under tiden ni adlar grått...
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Hmmm!
Tänk lite längre än näsan räcker, Sundisen.
Känner igen samma saker som du uttrycker beklämmelse över här. Men den/de som körde den soretens race då hyllar du nu??? Märkligt som fan. Var konsekvent o ingen hycklare för hel...
Bevis finns, men då jag är en veteranTW-spelare så skulle jag aldrig sjunka så jävla lågt att lägga ut nåt sånt i det externa. Inte nåt!!! Varkens, PM, från forum eller andra in-game snack för allas beskådning.
Detta är en gammal inofficell TW-regel, men som tydligen numera luckras upp mer o mer. Real dirty done!!

Kom sen inte o snacka om respekt eller respektlöshet heller, för ditt agerande här inger då fan i mig inget förtoende.

Om du undrar vad jag åsyftar så tar jag det PM ingame och publicera då gärna vår konvo om det får dig att känna dig bättre till mods, och en ökad stolthet, för tänker min själ inte göra det.

Till sist så kanske nån präktig typ kan räkna ut antal gråbyar plockade av toppstammarna o sen göra en jämförelse så vi får svart på vitt VILKA som adlat mest grått, så tjafset om det kan upphöra!!!
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
Hmmm!
Tänk lite längre än näsan räcker, Sundisen.
Känner igen samma saker som du uttrycker beklämmelse över här. Men den/de som körde den soretens race då hyllar du nu??? Märkligt som fan. Var konsekvent o ingen hycklare för hel...
Bevis finns, men då jag är en veteranTW-spelare så skulle jag aldrig sjunka så jävla lågt att lägga ut nåt sånt i det externa. Inte nåt!!! Varkens, PM, från forum eller andra in-game snack för allas beskådning.
Detta är en gammal inofficell TW-regel, men som tydligen numera luckras upp mer o mer. Real dirty done!!

Kom sen inte o snacka om respekt eller respektlöshet heller, för ditt agerande här inger då fan i mig inget förtoende.

Om du undrar vad jag åsyftar så tar jag det PM ingame och publicera då gärna vår konvo om det får dig att känna dig bättre till mods, och en ökad stolthet, för tänker min själ inte göra det.

Till sist så kanske nån präktig typ kan räkna ut antal gråbyar plockade av toppstammarna o sen göra en jämförelse så vi får svart på vitt VILKA som adlat mest grått, så tjafset om det kan upphöra!!!

Vi har en prispall!!!

1:a Duråå 267 st barbarbyar (inräknat era nyförvärv från CCC)
2:a St2 236 st
3:a FIN 145 st

Så nog adlas det barbarer hit och dit....
 

DeletedUser

Guest
"Hjulet snurrar men hamstern är död som jag brukar säga", är det inte respektlöst att be en stam att backstabba sin allians efter att från start haft en taskig attetyd och sedan tro att vi skulle ens försöka samarbeta med -ST2-, hur fan tänker man då? "på ren svenska". Och sedan är det ett faktum att duråå skulle få stå ensamma mot västra "alliansen", eller skulle ni istället samarbeta med duråå istället för *JG*/SARAH/CCS då eller? Hahahaha, seriöst är det ingen av er som har en verklighetsuppfattning.

Kruxet, syftar du på att jag skickade 1 deff by till sneaky och drog hem den rätt omgående innan han började få mas incs? För något annat kan jag inte se som jag någonsin gjort "fel" på med heder och samvete. Och att jag skickade deff til sneaky är rätt logisk då jag ser längre än näsan och ville ha kvar honom i v23 precis som jag tidigare ville ha kvar dig. Saker såg annorlunda ut då i jämförelse med vad det gjort ett tag och det förklarar likväll så mycket. Kruxet, salcin lirar inte kvar i stammen sedan ett bra tag, du behöver inte oroa dig för att jag skall hålla på spelare hör rykten om. Liksaså Kelis är borta sen ett bra tag som ni säkert vet. Saker och ting löser sig alltid till sitt rätta i slutänden. Tw är trots allt ett spel som kräver tålamod, det borde ni veta som försöker vinna över oss.

Att duråå har adlat många gråbyar Fjotor har jag aldrig förnekat, inte heller att vi adlat flest. Jag struntar fullständig i om spelare väljer att expandera på grått eller över spelare i v23 då alla är grå by adlare som det ser ut vilket jag personligen inte fördedrar, ska jag gnälla på min egen stam officiellt så de kan börja tjura över saken officellt även de kanske. Förstår ni inte "piken"
Adla era grå byar som är er super säkra strategi, hur som haver så ser jag hellre FIN tar hem denna världen under tiden ni adlar grått...
Kommentaren poängterar endast att ni adlar grått för att ni inte klarar av att adla av oss i den mängd som ni önskat vilket ni endast verkar se som alternativ och att FIN skall/kommer ta hem segern före er om jag får bestämma. När era ledare sjunker till en nivå med hot och ord som kan banna dom så ser jag er ledning som en grupp omogna spelare som inte spelar på ett korekt sätt.. Sedan, när blev det okej att framföra meningar så som "Du är tydligen så korkad som många påstår"

Det är precis lika fel som att uttala sig rasistik, du bygger upp ett hat hos folk som folk tar vid sig av... Skulle du t.ex. säga det Cribba till mig personligen utanför din dator skärm? Tänker inte yttra mig på låg nivå, men konstaterar att jag inte tollererar person angrepp och på den nivån skulle du nog själv inte vilja bli behandlad på irl eller in game. Men vad vet jag kanske du haft jobbig uppväxt eller annat som ger dig "rätten" att vara barnslig för att jag publicerar ett pm med syfte "backstabb".



Respekt, folket. Fiende eller ej, det finns gränser!



Finns säkert mycket bra spelare i -st2- som beteer sig som vuxna oavsätt ålder och er dömmer jag inte utefter Cribbas agerande mot duråå, utan krigar med ett leende och njuter av precis det rapporterna visar. Det är ju därför vi spelar tw.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Som sagt var, jag drar inte upp nåt sånt på det externa, så glöm det!!! det konvon kan vi ta priv PM in game, sen är det som jag sa innan, upp till dig om du vill printa ut det här. Vilket du tycks ha en förkärlek för...
Men en liten hint kan jag dryfta mig till, att det du nämner här är en liten del av kakan. Så nog fattade du det alltid. :)

Hur sen vår ledning, er ledning andra stammars ledningar agerar i strategier, planer, allianser, ev backstabb mm skiter jag fullständigt i, det är upp till er o deala eller trätas om. Me don`t care!!!
Tror alla är lika goda jävla kålsupare där.

Sen om saker såg annorlunda ut då gentemot nu så är väl grundprincipen den samma? Avskyr man blodkorv när det regnar, så rimligen så bör man väl avsky den om det är sol eller snö med??? Me confused...

Att pmlt slutat visste jag faktiskt inte, true! Ingen som nämnt nåt.

"Tw är trots allt ett spel som kräver tålamod, det borde ni veta som försöker vinna över oss."

Ähum, borde väl jag veta ganska bra då man satt o harvade på V1 i sex eller sju år och det hände mycket på de åren. Kan nog många som spelat där intyga. So, no surpirze, my friend. ;)

"Kommentaren poängterar endast att ni adlar grått för att ni inte klarar av att adla av oss i den mängd som ni önskat"

Men skriv det då direkt istället för o tjafsa om gråbyarna.
Sen för att göra det lite mer avigt så kan i så fall ST köra med samma argument?
Sen kan man (OBS! Neutrumform=man) hänvisa till vad du själv skriver, att TW är ett tålamodspel o med tiden kan då gråbyarna komma att spela avgörande roller, eller???

Men gladast blir jag om folk slutar tjafsa om dessa förbannade gråbyar, blir så jävla tradigt. Konstaterande är gjort att det adlas grått, nog med det nu!!!

Sen må jag säga jag hade varit jädrans glad om JAG hade kallat nån för korkad då det som kommer från mig oftast är etter värre tillmälen, vilket kan intygas av hela admins. :crybaby:

Men jidder mellan dig o Cribba, keep me out from that, mannen.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan väl tycka att videon och innehållet är bra, utan att älska dig för det, och inte behöver väl jag be dig om lov?
Vad jag skriver och tycker är min ensak och det kan du tyvärr inte påverka.

Du har i mina ögon nått ett lågvattenmärke, precis som Kruxet försökte förklarar för dig. Jag ¤%&% i vad du tycker om vårat barbsadlande inne hos er, det är taktik, om du nu förstår vad det betyder? Men tydligen så gör du/ni detta, då ni försöker med samma sak och är snabba att plocka våra nytagna barbs. Så..de måste ju störa er lite granna i alla fall och har kostat en del off:)

Men...oavsett vad du tycker om vårat eller mitt sätt att bedriva diplomati, så är din motreaktion ett lågvattenmärke utan like, som kommer att förfölja dig på alla världar i framtiden. Så gör man inte mellan stammar? Att förlöjliga och smutskasta andra spelare och stammar har och kommer aldrig att bli någon framgångsfaktor. Oavsett vad man tycker och känner så kan man hålla det för sig själv.

Samtidigt så fick vi ju bevis för våra tidigare anklagelser om att ni och FIN hade ett samarbete sen dag 1, trots dina försök att dölja det.

Sanningen hinner alltid ikapp, även den listigaste.

Om jag sen tycker att du är korkad så är det väl det mina egna känslor , baserade på ditt eget agerande, dina påhopp och påstådda skämt i ext forumet samt ditt sätt att hela tiden klanka på mig och stammen jag tillhör? Jag har inte skrivit i ext forumet på väldigt länge, men du har hela tiden, oemotsagd fått härja fritt och tyckt samt påstått både det ena och det andra.

Jag skrev ju inte detta i ext forumet utan i ett privat mail mellan dig och mig? Det var du som basunerade ut för hela världen i forumet , genom att lägga ut mitt privata mail, och sen söker du stöd för din sårade självkänsla? Väx upp och ta skiten som en vuxen och lär dig att det blåser hårt på toppen istället för att whiina i forumet. Eller ta det hellre ingame i mail med mig, så slipper alla andra ta del av ditt förakt och hat mot mig som person.

Jag vill ändå säga att videon var bra, och att den som gjorde den skall ha beröm, men jag gillar inte längre att snacka med eller om dig, så det släpper jag nu. Hoppas att du kan göra samma sak istället för att spy din galla över mig, i detta forumet.

slutligen så är jag glad att det finns så många andra i din stam som är trevliga och bra spelare.

//Cribba
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Att växa upp är att kunna bete sig med förnuft och respekt i alla situationer. Möjligtvis att du bemöts av samma kur..
Pacta Sund Cervanda // Avtal Skall Hållas


Samtidigt så fick vi ju bevis för våra tidigare anklagelser om att ni och FIN hade ett samarbete sen dag 1, trots dina försök att dölja det.


aug 12
00:17 Stammen skapades av insane sti

aug 13
18:22 Stammen är nu allierad med Protte. (Oxy <3)

aug 17
16:30 Stammen har nu en IAP med FIN. (samarbete ????)

5 dagar senare avtalas det en Iap, en iap fyller inte ett samarbets avtal så vitt jag vet!


Jag klankar inte på din stam generellt, jag publicerar faktum så som du beter dig. Bete dig artigt och med respekt så bemöts du där efter.
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Tja igenn nu innan man blir åt hel... för onykter.
Så en liten påpekning till både Sundisen o mami, obs jag kritiserar inte någon av er ang detta o tar inte heller Cribba i försvar. Endast ett oskyldigt litet påpekande.

Ja, mami ni måste ha läst fel eller åtminstone gissat, tolkat, name it, resten av Cribbas sign. Kolla själv "Pacta Sund Cervanda // Avtal Skall Hållas", men sen då... exvis:
under förutsättning...
Gällande klausul...
Om något annat inträffar...
etc etc

Finns inte heller punkt utsatt efter som annars hade avslutat meningsföljden o därmed konstaterat kontexten;ATT ett avtal SKA hållas.

Detta är fakta och kan inte förbises, ska inte förbises och därmed en stor skillnad på vad som ni hänvisar till.
Om sen Cribba har en annan avsikt eller menar nåt annat får han själv svara för, man fortfarande, fakta talar sitt tydliga språk.

SKÅL FÖR F*N! :)
 

mami

Member
Reaktionspoäng
0
Tja igenn nu innan man blir åt hel... för onykter.
Så en liten påpekning till både Sundisen o mami, obs jag kritiserar inte någon av er ang detta o tar inte heller Cribba i försvar. Endast ett oskyldigt litet påpekande.

Ja, mami ni måste ha läst fel eller åtminstone gissat, tolkat, name it, resten av Cribbas sign. Kolla själv "Pacta Sund Cervanda // Avtal Skall Hållas", men sen då... exvis:
under förutsättning...
Gällande klausul...
Om något annat inträffar...
etc etc

Finns inte heller punkt utsatt efter som annars hade avslutat meningsföljden o därmed konstaterat kontexten;ATT ett avtal SKA hållas.

Detta är fakta och kan inte förbises, ska inte förbises och därmed en stor skillnad på vad som ni hänvisar till.
Om sen Cribba har en annan avsikt eller menar nåt annat får han själv svara för, man fortfarande, fakta talar sitt tydliga språk.

SKÅL FÖR F*N! :)

Jadu!! Kruxet är väl att ni trots denna text anfaller under en pågående iap som alldeles innan reglerats från allians till iap pga att jag fryste allt samarbete för att först få reda ut ett uppstått problem.Detta sker också upprepade gånger men ledningen vidtar inga åtgärder. Varför? Jo förmodligen för att ni inte ville tappa en spelare i kriget mot duråå men det straffar sig nog i längden ska ni se ;) Hur ni än bortförklarar det så funkar det inte, så det bästa vore väl ändå att ni tar bort den texten. Ha en trevlig helg

Go duråå Go Go Go :)
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Jadu, mami. Kruxet är att du läser inte vad jag skriver.
Jag nämner inget om varkens brytande av allys, IAP, tappande av spelare, vem som anföll vem eller nåt. Lägger mig inte i den biten o tänker inte tjafsa om den heller.

Jag bara påpekar fakta kring ""Pacta Sund Cervanda // Avtal Skall Hållas" och kontexten kring detta INGET ANNAT!!
Så läs om o läs rätt, snälla du o blanda inte in mig i nåt annat.

Skål igen!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Så...nu kom Mami också in och är god vän med sin forna fiende, samt spelar med OXY på annan värld, eller gjorde?

Vilket fantastiskt spel detta är, man kan vara oerhörda ovänner på en värld och bästa polare på nästa:) Tänk om våra politiker och världsledare kunde göra på samma sätt?

När det gäller era synpunkter och vomeringar över mig och våran stam, så väljer jag att inte kommentera. Ni får tycka vad ni vill, det är eran rättighet. Vi spelar vårat spel och ni spelar erat, och det kan inga ord ändra på. Men vi finns ju fortfarande kvar med aktiva spelare på denna världen, så helt fel kan vi ju inte ha gjort?

Ha en trevlig helg, på er, båda två:)
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
inte för att välja sida.. men det verkar som att -st2- inte är duktiga på att hålla vad de lovar.. och vill då verkligen skapa någon diplomatiska förbindelsen med en stam som som inte bryr sig om det?:thinking:
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
finns alltid två sidor på saker och ting, man ska heller inte tro på allt man hör.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Håller med dig Tussen, det finns alltid två sidor av myntet och man försöker alltid att dölja den som man inte vill skall synas, av någon outgrundlig anledning:)

När det gäller våran diplomati, hybrid93, så behöver du inte bry dig, för vi kommer inte att skapa några avtal med dig. Du får fortsätta försöka klamra dig fast i din stam och låta dina ledare sköta om detta, så kan du kriga istället.

Vad för diplo vi har, är våran ensak, och rör ingen som inte är berörd. Vi skapar vilka avtal vi vill och tänker inte fråga er andra om lov.
 
Senast ändrad:

mami

Member
Reaktionspoäng
0
Håller med dig Tussen, det finns alltid två sidor av myntet och man försöker alltid att dölja den som man inte vill skall synas, av någon outgrundlig anledning:)

När det gäller våran diplomati, hybrid93, så behöver du inte bry dig, för vi kommer inte att skapa några avtal med dig. Du får fortsätta försöka klamra dig fast i din stam och låta dina ledare sköta om detta, så kan du kriga istället.

Vad för diplo vi har, är våran ensak, och rör ingen som inte är berörd. Vi skapar vilka avtal vi vill och tänker inte fråga er andra om lov.

Nekar du till att ni upprepade gånger anföll trots diplomatin då Cribba???
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
"det finns alltid två sidor av myntet ", men det finns bara en sanning.....
 
Topp