B-B vs D E

DeletedUser

Guest
D E är en RIKTIG sim-city stam som efter kriget med KR bara frossat i barbs. :)

Tror inte dom klarar ett krig. :(
 

DeletedUser

Guest
ofta folk fortfarande minns det kriget.

ja nej alltså det blir ju lite jobbigt nu med vad har vi, 4 krig på halsen eller nåt
 

DeletedUser

Guest
kul att komma tillbaka och se att mina gamla polare adlat upp ca. 400k poäng av mig.

tack.. eller nåt.

eryylwen, det ni adlade upp var nog (har inte orkat kolla än) offbyarna som stod på standby mot.. vem var det, equites, som du snackade om förut att ni skulle anfalla för ett bra tag sen, förstod att det blev rejält uppskjutet men det hade bara varit att fråga.

Fast jag ser på er statistik nu att ni tycks ha släppt all grudge mot sprit för att adla upp gamla polare och sånt.

ja, ha det så kul.

förresten mudnor, varför lägger du upp sprit vs d e statistik här?

mvh uttråkad tw spelare


Jasså, då ska vi se;)

Ja om jag adla off eller deffbyar, så spelar de inte mig någon roll, då jag var ute efter dina byar och inte för att kramas med dina trupper:) Att du inte var där, ja det kunde ju inte jag veta, mer än att du var online ingame.

equites -
1. även om jag nu skulle sagt att jag skulle adla honom, vad spelar det för roll? det är ett spel och jag spelar hur jag vill.. kan säga att jag ska adla tomtens speedade hamstrar på styltor och sen väljer jag påskharens kärring om det känns bättre....
Visst det låter falskt, men det är just precis vad de är. I poker kallas de att man bluffar...
Allt stammar som inte har någon form av diplomati med stammen jag är med i, anser jag är fiender mer eller mindre..


2.Men kan för sakens skull ändå säga, även om det inte spelar någon roll, Nej, jag har inte sagt att jag ska adla honom. Och jag skulle heller aldrig tala om för någon utanför min egen stam om vem jag ska adla.

ang sprit på t.w stat, väljer du att dra den slutsatsen via t.w stat så är det upp till dig

Sen adla upp gamla stampolare? Det är din slutsats de men..men där vill ja tillägga en sak....
om du menar att jag går på spelarkontot, eller mot spelaren bakom kontot:)

T.W är ett spel, där man även träffar schysst folk i... Men är man i olika stammar, så är man "fiender" och spelar mot varandra på det sättet. Men "utanför", så behöver man inte vara det eller hur... Om du tagit det personligt så beklagar jag..

Du skrev till mig via PM, och du fick svar. Sen varför du vill skriva ut riktade saker mot mig här med, de vet jag inte:) Men du har fått svar här med nu, och är de mer ang mig kan du ta det via PM så blir det lättare för mig att svara:)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det du skriver i pm låter ganska annorlunda emot vad du skriver här, kaxmopp


eryylwen den 01.05. kl 17:29
Vi valde att freda dig, mot att du inte la dig i kriget.
Sen gjorde du det endå vilket var synd.

jag kan säga det som så här, jag tycker det är långt ifrån roligt att behöva försöka ta byar från dig...



Men jag tackar dig för knuffen, nu är det dags för en ny tråd.
 

DeletedUser

Guest
Det du skriver i pm låter ganska annorlunda emot vad du skriver här, kaxmopp


eryylwen den 01.05. kl 17:29
Vi valde att freda dig, mot att du inte la dig i kriget.
Sen gjorde du det endå vilket var synd.

jag kan säga det som så här, jag tycker det är långt ifrån roligt att behöva försöka ta byar från dig...



Men jag tackar dig för knuffen, nu är det dags för en ny tråd.


Japp det skrev ja, du skriver PM till mig och klagar över att vi tar från över dig...:)
Det var ditt eget val hahaha

haha kaxmopp? de va ett roligt ord igen:)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jag klagar ingenting, jag konstaterar bara. bortsett från att jag tycker det är grymt pissigt gjort det ni gör, så kunde jag inte bry mig mindre.
 

DeletedUser

Guest
jag klagar ingenting, jag konstaterar bara. bortsett från att jag tycker det är grymt pissigt gjort det ni gör, så kunde jag inte bry mig mindre.

Vi ville freda dig pga våran historia. Eryylwen skrev ett brev. Vi ser att du deffar D E fast vi har skrivit till dig. Vi anser det ohållbart och adlar dig.

Man får välja sida helt enkelt!
 

DeletedUser

Guest
Jag har kö och har inte deffat någon alls, i min situation så förstår jag inte hur mina defftrupper kan gå till någon annan när man sitter och förlorar hundratusentals poäng.

Men som jag sa, du skulle nog bli jävligt förbannad om du, precis som jag sa i min hejdå-tråd, liksom dels tröttnat dels inte har tid för tw och sitter på en "funderar-på-om-jag-verkligen-ska-fortsätta" period, och en snäll kille har erbjudit sig sitta kö medan jag tar itu med mitt RL, och ska kolla in för att liksom se över läget, och finner att mina gamla vapenbröder adlat bort, ja först när jag kollade in var det 400k poäng, nu ligger jag väl under en miljon förmodar jag. Och jag var nära två miljoner poäng. Vet att sprit också lyckats ta byar. Förmodligen för att mitt behövda försvar stod hos någon annan, vem har jag ingen aning om, men det behövdes säkert där också. Som sagt, kunde faktiskt inte bry mig mindre, men förbannad blev/är jag, fortfarande, för jag tycker att det är pissigt gjort.

Svar på varför jag tycker hela skiten bara är pissigt gjort kan ni ju fundera själva över.
 

DeletedUser

Guest
Och det brev du talar om har jag inte sett i min inkorg, det enda jag såg var att jag hade fått ett brev

"Vi fredar dig " någonting, och att min kö argt och JÄVLIGT BERÄTTIGAT svarat att varför i helvete kommer det fortfarande attacker från er då, typ.
 

DeletedUser

Guest
Då var det säkert din kö som höll på att deffa byar av D E då... Hur ska vi veta att du har en kö (jag fick iaf aldrig reda på det), sedan att det fortfarande kom attacker, först stod du med på en fejklista, då när jag satt där och fejkade insåg jag att lite fejks kom mot sahhj (och tänkte förstås att jag inte ville attackera dig), då kom det iväg lite attacker. Sedan när jag fick reda på att ditt konto hade deffat D E spelare under adling så fattade jag det beslutet att du hade helt enkelt valt sida!

Då började adlingen!

Jag anser inte att det är pissigt gjort! Vi är i krig med D E, då valde vi att sätta dig som fiende efter att ditt konto har deffat dina stammedlemmar och försökt hindra oss att adla andra. Då anser inte jag att vi har gjort något orätt, du kanske tycker det, förstår jag också, men that's life!
 

DeletedUser

Guest
Jag anser inte att det är pissigt gjort!

Som sagt, jag bryr mig inte att ni tar mina byar, förr eller senare så kommer ni att möta Sprit och då lär ni behöva dem, det jag tycker är pissigt är att ni stabbar alla som ni spelat sida vid sida med. Bara det.

Det enda jag har att säga om det är att ni inte ska sitta och säga (när ni förlorar mot Sprit och WoS), att ni slogs helt utan allierade. Dem har ni redan dödat, alla potentiella stammar och spelare som hade ställt upp om ni bara fortsatt kötta Sprit.

Jag vill inte ha den här diskussionen med dig egentligen, för det slutar antagligen med att vi blir sura på varandra. Jag skyller inte på dig för att er stam politik är äcklig, jag vet vem som gjorde de första adlingarna av spelare som egentligen var på er sida. Först var det en inaktiv snubbe så jag tänkte visst whatever, sen förmodade jag att det var adelskrockar och att de utsatta hade gjort något fel mot er, för jag litade på eriks omdöme, eller vad han heter. Men nu när man sitter med facit i hand så kan jag bara säga vad jag tycker, jag tycker det är rent ut sagt pissigt. Precis lika dant som det Sundisen gjorde, bara det att ni inte bytt sida än, men det skulle inte förvåna mig en sekund om ni sitter och förhandlar fram en IAP med Sprit eller något, och som sagt, jag kunde inte bry mig mindre.


Jag vet att er ledare har dispyter med D E, och jag har sagt det förut när jag pratat med folk, att jag tycker att de kan ta upp de dispyterna senare när Sprit var borta. Att han väljer att ta förklara krig nu mot en stam som redan krigar mot serverns två starkaste stammar tycker jag bara är fegt, och det bara skriker tvivel om hela handlingen, han tror inte att han skulle kunna vinna mot Sprit, även med all den hjälp som hade stått honom till hands, som han för ögonblicket backstabbar på för fullt.

Jag undrar om det inte är den gamle japanske strategens egna ord, han Sun nånting, att man borde lägga småkonflikterna på hyllan, alliera sig med de man har dem med och ta hand om det verkliga hotet färst, och sen tar upp skiten igen, om någon orkar.









Jag slår vad om att hela B-B lägger ner så fort de står ensamma mot Sprit och WoS, precis som Sundisen gjorde när D E började vakna och skicka seriösa anfall mot hans lilla AoM, om inte till och med före det händer. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
hm fan vad duktig du är på att se framtiden :O.

Hur kan du vara så säker på att WoS och Sprit går på oss tsm :)?
 

krigareerik

Member
Reaktionspoäng
0
Det du skriver i pm låter ganska annorlunda emot vad du skriver här, kaxmopp


eryylwen den 01.05. kl 17:29
Vi valde att freda dig, mot att du inte la dig i kriget.
Sen gjorde du det endå vilket var synd.

jag kan säga det som så här, jag tycker det är långt ifrån roligt att behöva försöka ta byar från dig...



Men jag tackar dig för knuffen, nu är det dags för en ny tråd.

lite barnsligt kanske??
 

DeletedUser

Guest
hm fan vad duktig du är på att se framtiden :O.

Hur kan du vara så säker på att WoS och Sprit går på oss tsm :)?




Begåvad med en riktigt bra analytisk förmåga, ja. Någonsin sett en karta över v9? Om D E adlas bort så kommer ni ligga vägg i vägg med WoS, se fram emot det. By then så kommer ni inte ens kunna ta WoS, utan att WoS hade Sprit i ryggen.
 

krigareerik

Member
Reaktionspoäng
0
Begåvad med en riktigt bra analytisk förmåga, ja. Någonsin sett en karta över v9? Om D E adlas bort så kommer ni ligga vägg i vägg med WoS, se fram emot det. By then så kommer ni inte ens kunna ta WoS, utan att WoS hade Sprit i ryggen.

men hur kan du vara så säker på det allt kan förendras
 

DeletedUser

Guest
hur menaru nu, har du inte heller sett en karta eller menar du att bröderna backstab skulle få över WoS eller Sprit på sin sida, och vända den ena mot den andra? :D
det kan du kolla i stjärnorna efter :D
eller så tröttnar alla 3 och lägger ner :)
 

DeletedUser

Guest
Varför det kommer attacker?
de va dig vi vad om att inte lägga dig i kriget, men du har ju slutat, samt du/han/hon/dem/det har ju redan lagt sig i:)

backstab? vilka har vi b-s:at:) det skulle jag vilja veta faktist:)

sen bb skapades, och alla ni andra var kvar i edt, så har de kommit inkommande från edt spelare till bb, så varför skulle jag inte anfalla edt... skillanden var att deras adel gick åt helvete, med det gjorde inte våra...
vet oxå att ni skrev i forumet att ni inte skulle anfalla aremakki eller mig... men ni valde att göra de endå..:) tjoooheej
 
Topp