Bästa stammen genom tiderna på .se?

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
BFH v1. Var vid ett tillfälle i krig med de andra fyra i top fem och vann, var i krig i så gott som hela deras levnadstid och även om Milka! var bra så var BFH bättre enligt mig; absolut sedan Milka! splittrats och de bästa och mest aktiva gick över till BFH så hade vi de bästa av de bästa.
 

DeletedUser

Guest
har inte varit med om så mycke stammer och sånt men wks/bks var bra ett tag tills dom mergade sig. då gick allt åt pippan :(
 

DeletedUser

Guest
Tror gör man i kyrkan.

Ecalos har ~57,757632%

Urbant har ~58,017354%

Så det är marginellt men UrbanT har mest.

Men du får inte glömma att Ecalos har deras allierade EHV som är 2:a och äger ungefär 8000 byar om jag inte minns fel.
Där spräcker dom 60% barriären
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Joo det gör det, men jag sitter hellre själv på ett acc en 2 på ett, roligare att kriga osv ;)
 

DeletedUser

Guest
Japp men lite internadlande kan lösa det :)

Då får dom sänka priset för lagringar rejält isf om vi skall internadla upp hela EHV, sedan tror jag inte heller att dom går med på den aktionen pga vi har inte har något att erbjuda dom för den saken, tror knappast att dom går med på att vi skickar ett PM till dom och säger "nu skall vi internadla er till oss, ni får inget för de, men de är OK va?"

Tror inte du skulle gå med på de om en av era allierade stammar skulle få den idén att 'avlösa er från kontot med "internadling" för att vi vill ha in era byar i våran stam och vi har inte plats att bjuda in er'

Nej vi har en ally med dom, så kommer de förbli tills våran ledare säger något annat lr tills EHV vill något annat (vilket jag har väldigt svårt att tro kommer att hända om de nu inte blir bara Ecalos och EHV kvar på v4 och vi måste adla ut dom från världen för att stänga den)
 

DeletedUser

Guest
Då får dom sänka priset för lagringar rejält isf om vi skall internadla upp hela EHV, sedan tror jag inte heller att dom går med på den aktionen pga vi har inte har något att erbjuda dom för den saken, tror knappast att dom går med på att vi skickar ett PM till dom och säger "nu skall vi internadla er till oss, ni får inget för de, men de är OK va?"

Tror inte du skulle gå med på de om en av era allierade stammar skulle få den idén att 'avlösa er från kontot med "internadling" för att vi vill ha in era byar i våran stam och vi har inte plats att bjuda in er'

Nej vi har en ally med dom, så kommer de förbli tills våran ledare säger något annat lr tills EHV vill något annat (vilket jag har väldigt svårt att tro kommer att hända om de nu inte blir bara Ecalos och EHV kvar på v4 och vi måste adla ut dom från världen för att stänga den)

Så alla 60 medlemmarna i Ecalos är 100 % aktiva i nuläget? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Beror på vad du menar med aktiva, enligt våran medlemslista så är alla gröna/gula men frågan är hur aktiva man nu vill vara med att bara logga in lr adla fiender så att säga. Men alla konton rör fortfarande på trupper iaf den infon jag vet, men nu tror jag inte att jag skall berätta mera om stammen utan att ni har bättre info att lägga fram till mig personligen, men nu skall vi inte gå mera off-topic i denna tråden!

Men Ecalos kanske är en av dom bästa stammarna? Då är de kanske inte off-t?
 

DeletedUser

Guest
Ska man prata om vem som är 'bäst' så måste man först förklara vad man menar med 'bäst'. Bäst på vad, för vad, för vem, hur, va?

Som jag tolkar frågan så är man ute efter den stammen med flest bra spelare och som dessutom lyckats att åstadkomma något (vinna krig). Det är i alla fall mitt definitionskriterium för att vara bra. Personligen har jag aldrig spelat i någon stam som inte vart plågad av inaktivitet (Sprit var dock under vissa perioder jävligt härlig aktivitet i). Efter dom cirkus 4 år jag spelat har jag aldrig erfarit en stam som inte haft inaktivitetsproblem varje gång krigen bröt ut. Jag tycker egentligen att det är självklart att det är svårt att hålla en stor skara människor regelbundet inloggade, månad efter månad. Hur som helst så är det vad jag kräver för att man ska få kalla sig bra. Har man permanenta köproblem så kan man, som stam, långsamt dra åt helvete.

För övrigt så diskvalifiserar jag alla stammar med mer än 35 medlemmar. Jag tvivlar på att det finns mer än 10-15 spelare på .se som jag skulle kalla genuint bra (men jag lämnar ett litet spann) och om man då har ett medlemstak som Knight, Ecalos eller TCO så får man helt enkelt en jävla massa sopor. Det är helt oifrånkomligt. För mig är det omöjligt att kalla en stam med en massa utfylldnadssopor för den bästa stammen genom tiderna. Detta är för övrigt anledningen till att vi bantade ner Sprit mer och mer mot slutet. Ska man spela så ska man göra det med dom som är bäst, annars är det meningslöst och framförallt tråkigt. Mergefester är något jag alltid ser ned på, eftersom det är helt poänglöst på precis alla plan. Så alla ihopmergade stammar kan också gå och lägga sig. Ni suger, helt enkelt.

Utifrån det jag hört så var även BringT (v2) ett hopplöst fall för inaktivitet, men jag låter det vara osagt.


Stammarna jag spelat i är Sprit och -SK-:

Sprit var, som jag sa, stundtals alldeles kalas. Dom som tror att Sprit var alldeles superduperfantastiska i starten är helt ute på safari. Jäger spelade sina kort rätt, men spelarkvaliteten var inte mycket att hänga i granen och det erkänner typ alla inblandade. Sprit hade generellt ett alldeles för litet motstånd för att man skulle kunna kalla det vi gjorde för något speciellt.

-SK- har jag inte mycket att säga om heller. Vi var för många för min smak. För många som aldrig hörde av sig och för många som försvann när fan dom ville. Hade vi vart ~20 pers hade vi haft en jävulskt hög spelarkvalitet, men det hade också inneburit att dom av oss som hade spelat hade fått lägga ner resten av sina liv och spela TW 10 år framöver. Personligen var det inget jag var ute efter.

Min slutats är helt enkelt att jag aldrig spelat i en stam som jag tycker har vart särskilt bra i relation till hur bra det hade kunnat sett ut om folk hade gjort det dom skulle.
 
Topp