"Att göra en Wombat"

inzom1a

Member
Reaktionspoäng
0
Asså blir väll adlad elr nåt för detta men orka -.- Wallin+Pham+Plis borde skaffa liv.... Pham tycker så synd om sig själv först *jag har förlorat en vän* buhuhu.... Sen ska han försvara dom som backstabba honom och bara *snälla buhu va inte arga på dom ;<* Sen äre Wallin som hotar dom som backstabbat.... Det är ett spel snälla du tar det så seriöst. Sen äre Plis som är WannabeWallin.... Såklart det inte är kul att bli backstabbad och skit men vafan ni tar det som om det va irl nåt hände.

Och tänk om vi skulle skicka ressurser till alla som blir adlade.... Vad händer då?

Asså sånna här grejer får en att fatta att man spelar ett spel med småbarn elr nästan vuxna människr som är som småbarn.

Du har rätt i en sak, när man läser inlägg som dessa (läs dina). Så får det en att inse att det är små barn man spelar mot. Resten är ju bara meningslöst drabbel grattis.
 

DeletedUser

Guest
Spelet går ut på att överleva och klara sig till slutet genom att adla eller vara diplomatisk. Valet med att adla phami var väll, hmm lite brutalt men väldigt effektivt. Killarna hade 2 val.

Ta alla som inte ville ha Phami som ledare lämna stammen och göra en egen (vilket skulle mer eller mindre få ner Wombat till noll)

Eller adla Phami för att få ner han ur ledningen alltså en coup d'état (en mycket brutal handling), vissa kommer lämna stammen och det kommer vara en dålig stämning en lång stund. Och andra stammar kommer ta fördel till detta och försöka få så många som möjligt att attackera Wombat. Som jag har märkt så har Wallin och pilis försökt men verkar faila på det.

Jag personligen bryr mig inte alls om vad som hände. Men att lägga sig i vad andra stammar gör är ju bara dumt... det är ett strategi spel och man måste ha en stark ledning i en stam, phami var säkert en svag länk i stammen.
 

DeletedUser

Guest
Och andra stammar kommer ta fördel till detta och försöka få så många som möjligt att attackera Wombat. Som jag har märkt så har Wallin och pilis försökt men verkar faila på det.

Hade Xenu, genom NiC eller andra stammar, velat attackera Wombat hade Wombat redan märkt av det och spekulationer från andra spelare hade varit onödiga.
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Spelet går ut på att överleva och klara sig till slutet genom att adla eller vara diplomatisk. Valet med att adla phami var väll, hmm lite brutalt men väldigt effektivt. Killarna hade 2 val.

Ta alla som inte ville ha Phami som ledare lämna stammen och göra en egen (vilket skulle mer eller mindre få ner Wombat till noll)

Eller adla Phami för att få ner han ur ledningen alltså en coup d'état (en mycket brutal handling), vissa kommer lämna stammen och det kommer vara en dålig stämning en lång stund. Och andra stammar kommer ta fördel till detta och försöka få så många som möjligt att attackera Wombat. Som jag har märkt så har Wallin och pilis försökt men verkar faila på det.

Jag personligen bryr mig inte alls om vad som hände. Men att lägga sig i vad andra stammar gör är ju bara dumt... det är ett strategi spel och man måste ha en stark ledning i en stam, phami var säkert en svag länk i stammen.

Håller med. Det Wombat gjorde var nog för stammens bästa. De skickade ut den svaga länken och stärkte den med annat.. Vad det nu än var.

Som tidigare sagt så bryr inte jag mig personligen vad som hände i Wombat. Det var en intern utredning, och sen att folk lämnar är väl upp till dom själva om dom tycker att det var "brutalt" gjort att adla ledaren för Wombat.

Ifall det inte var så att han inte gjorde som alla andra ville så hade detta aldrig hänt, jag misstänker att föredetta ledaren inte var speciellt demokratisk. Dock så vet jag inte så mycket om detta så det kan vara en hel del fel i det jag skrivit. Men inte det jag personligen tycker, där e inga fel:)
 

DeletedUser

Guest
Ett ord=legendarisk, denna tråd kommer nog allt bli ihågkommen för en väldigt lång tid framöver. dock är det intressant, att denna typ av kupp har kommit även till Tw.
sen får man tycka vad man vill om det, men det är väldigt intressant att se detta ut ur en betraktares ögon som jag.
 

DeletedUser

Guest
Börjar kännas som att mitt beslut att lämna Wombat och v7 var mer och mer rätt
Var själv hertig under min korta tid i stammen och jag skulle aldrig tillåta att jag blev adlad ^^

Kan dock erkänna att jag själv kände mej ganska sugen på att ta bort vissa privs för pham nån gång ibland, men även om jag inte tyckte att han gjorde så mycket rätt så är han stammens hjärta och jag vet att vad han än gör så är det vad han anser är stammens bästa

Det är hans stam och om han valt själv att inte vara hertig säger jag inte så mycket om det, men att han blir av med sin hertigstatus mot sin vilja så känns det bara fel

Man tar inte över en stam på det sättet!

Är man missnöjd med ledningen så lämnar man och skapar en egen om problemet inte kan lösas på annat sätt
Visst, han kanske löpte amok i forumet och blev av med sina privs av den anledningen, men varför fick han inte tillbaka dem när han lugnat ner sej?
 

DeletedUser

Guest
Har följt denna tråden sen den startades och förundrats över den.
Då jag egentligen hade tänkt att inte skriva i externa i V7 så har jag nu drivits till det.

Har varit med om en hel del backstabbningar men jag har aldrig hört talas om någon stam som anfallit sin egen stamledare/stamgrundare. Nog för att jag sett fulare svinhugg....

Hur man som spelare rent moraliskt rättfärdigar detta är för mig obegripligt.
Trivs man inte med sin ledning eller sin ledare så lämnar man och tar med sig dom som har samma inställning sen startar man en ny stam.
Hur illa ens stamledare än betett sig.. Vill man sedan adla honom kan man göra det från den nya stammen man startat, visst. det är väl en sak..

Men hallå, vad är detta ??
Vad gör ni ???

Nu grundar jag min åsikt på det som framkommit i forumet så jag kan ju säga att jag inte har all info kring vad som skett, men jag ser ändå inte något som skulle kunna rättfärdiga en sån här maktövertagning.

Det var nog bland det skitigaste jag har sett.

mvh
 

DeletedUser

Guest
Läs tråden igen så får du svar på det mesta du har sagt.
 

DeletedUser

Guest
Tycker jag har de svar jag behöver om man nu ens kan tycka att jag egentligen undrar över något.
 
Topp