ang BOT skydd

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag får minst 10 st om dagen


Håller med att det kan bli irriterande,speciellt när man öppnar 15-20 flickar och på alla dom måste man skriva det,eller stänga av alla och börja om

idag kl 21:29:36 idag kl 21:29:47 rand 0 0
den 17.03. kl 18:30:57 den 17.03. kl 18:31:20 rand 0 0
den 14.03. kl 18:15:24 den 14.03. kl 18:35:13 rand 0 0
den 11.03. kl 20:13:24 den 11.03. kl 20:13:36 rand 0 0
den 10.03. kl 20:56:56 den 10.03. kl 20:57:35 rand 0 2 (view)
den 08.03. kl 19:18:30 den 08.03. kl 19:19:00 rand 0 0
den 05.03. kl 16:03:58 den 05.03. kl 16:04:07 rand 0 0
den 01.03. kl 01:41:14 den 01.03. kl 01:41:25 rand 0 2 (view)

Eftersom det skulle kunna vara en bugg sa var jag tvungen och dubbelkolla och se hur manga ganger du fatt det. Inte 10 ganger per dag, alltsa inte en bugg.

Det finns en gräns till när dessa kan ske. De är separerade pa timmar, antal klick och antal kommandon som du utför.
 

DeletedUser

Guest
idag kl 21:29:36 idag kl 21:29:47 rand 0 0
den 17.03. kl 18:30:57 den 17.03. kl 18:31:20 rand 0 0
den 14.03. kl 18:15:24 den 14.03. kl 18:35:13 rand 0 0
den 11.03. kl 20:13:24 den 11.03. kl 20:13:36 rand 0 0
den 10.03. kl 20:56:56 den 10.03. kl 20:57:35 rand 0 2 (view)
den 08.03. kl 19:18:30 den 08.03. kl 19:19:00 rand 0 0
den 05.03. kl 16:03:58 den 05.03. kl 16:04:07 rand 0 0
den 01.03. kl 01:41:14 den 01.03. kl 01:41:25 rand 0 2 (view)

Eftersom det skulle kunna vara en bugg sa var jag tvungen och dubbelkolla och se hur manga ganger du fatt det. Inte 10 ganger per dag, alltsa inte en bugg.

Det finns en gräns till när dessa kan ske. De är separerade pa timmar, antal klick och antal kommandon som du utför.

Hejsan...

Jag var frågeställaren...

Kommer detta att lättas upp med tiden, eller ska det vara kvar såsom det är? har ni statistik på hur ofta det aktiveras? mao ser det ut att vara eller kunna bli ett problem i "kritiska" lägen?
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Hejsan...

Jag var frågeställaren...

Kommer detta att lättas upp med tiden, eller ska det vara kvar såsom det är? har ni statistik på hur ofta det aktiveras? mao ser det ut att vara eller kunna bli ett problem i "kritiska" lägen?

Det är bra som det är nu, ju längre vi kommer i världen sa kanske vi ändrar tiden lite samt antalet kommandon. Ja vi har statistik pa hur manga ganger det visas per person, samt om det skulle finnas nagra indikationer pa botanvändande.

Vad det kommer till kritiska lägen sa försöker vi avaktivera det vid sadana lägen, men det beror pa. Om systemet tycker du gör lite för manga kommandon inom loppet av sekunder sa kan den slänga upp en.
 

DeletedUser

Guest
Tack för svaret...

Jag antar att de "oseriösa" användarna (skriptkiddies) bygger OCR läsare medans vi som INTE någonsin... Fuskar får dras med detta, ett tag i alla fall...

Jag antar att jag fått svar på mina frågor... Ni kommer inte bygga om eller ändra tidsvariablerna vilket var min önskan.

Tråden kan låsas om ni känner för det eller hållas öppen, om ni önskar feedback från andra!
 

DeletedUser

Guest
Det börjar bli lite irriterande...

Jag har spelat snart i en vecka och har (gissar jag) fått upp runt 10 stycken : "skriv numret och bevisa för oss att du är på riktig", jag spelar inte med autobot jag spelar inte med semibot faktum är att jag (ännu) inte har automatiserat något...

Ponera att en spelare vid ett anfall ska ducka, avbryta, göra en backtrack trycka godkänn, gärna inom en sekund... max 1.5, jag skulle INTE bli glad om jag i den sekvensen av åtgärder får upp: "skriv numret och bevisa för oss att du är på riktig"

Går det inte att lösa annorledes? Exempelvis om spelaren spelar länge med olika åtgärder som verkar suspekt sätt en flagga för botskydd som verkställs.

Mina (era) botskydd har hittintills aktiverats av att jag bytt webvy alltför snabbt... Det är som sagt inga problem med att skriva numret men... irriterande och i viss mån oroväckande för stundande strider...

Om ni inte kan justera när det ska gå in, kan ni inte sänka känsligheten med en 20-30 ms så kanske den missar en vanlig användare...


//Tack på förhand.
Vore ju skönt om de tog bort skyddet. Då skulle jag kunna farma 24/7 utan att ens vara vid datorn! Vilket bra spel!
 

DeletedUser

Guest
Vore ju skönt om de tog bort skyddet. Då skulle jag kunna farma 24/7 utan att ens vara vid datorn! Vilket bra spel!

Hmmm... det är sådana här inlägg som drar iväg och blir verbala krig, med låst tråd därför som resultat.

så det låter vi bli med.

Jag bad dem inte ta bort botskyddet, bara ändra om lite... tex.
Ett konto som sitter (i ditt fall 24/7) och hela tiden håller på med åtgärder kan vara:
1. en robot
2. flera på ett konto... (jag antar att detta inte är alltför vanligt då?)

så om någotkonto håller på 24/7 kunde en flagga sättas på kontot att botskyddet ska gå in (som alla har nu) så när flera åtgärder och klickningar sker, då... får man skriva kod... Medan vi andra som inte kör bot 24/7 eller exakt samma sekvens av åtgärder vid varje inlogg, vi kan skicka backtracks, byta vyer, snipa eller vad det nu kan heta utan att vara bekymrade över helt spoilerade planer...
 

DeletedUser

Guest
Hmmm... det är sådana här inlägg som drar iväg och blir verbala krig, med låst tråd därför som resultat.

så det låter vi bli med.

Jag bad dem inte ta bort botskyddet, bara ändra om lite... tex.
Ett konto som sitter (i ditt fall 24/7) och hela tiden håller på med åtgärder kan vara:
1. en robot
2. flera på ett konto... (jag antar att detta inte är alltför vanligt då?)

så om någotkonto håller på 24/7 kunde en flagga sättas på kontot att botskyddet ska gå in (som alla har nu) så när flera åtgärder och klickningar sker, då... får man skriva kod... Medan vi andra som inte kör bot 24/7 eller exakt samma sekvens av åtgärder vid varje inlogg, vi kan skicka backtracks, byta vyer, snipa eller vad det nu kan heta utan att vara bekymrade över helt spoilerade planer...

Jag använder inte bot, ville bara visa hur dumt det vore att ta bort det. Tribal Wars har ingen som helst möjlighet att tracka din musrörelse på sidan, men de borde däremot kunna kontrollera intervallen mellan alla klick på sidan, som du säger. Tror dock inte att TW Sverige har resurser till att skapa ett sådant verktyg, då det antagligen inte är så lätt att skapa ett sådant program. Furthermore finns det, inte för att jag har testat till TW, macros som har slumpmässiga intervaller på sina klicks. Vilket gör att tidigarenämnd funktion skulle vara meningslöst, och då verkar botskydd vara det enda alternativet. Nu kommer säkert någon att säga att botskyddet bör dyka upp för den som är inloggad en mycket lång tid, men jag kan säga att det inte skulle funka det heller, då det är just dessa spelare som sitter långa stunder vid datorn som är haj på att backtracka, snipa etc.

Nej seriöst, de skulle inte öka botskydden om inte folk i allmänhet börjat använda mer botar i sitt spelande.
Självklart är det så, men detta är alltid fallet. Om vi inte hade haft stölder i världen, hade butiker kunnat spendera mindre pengar på säkerheten och istället sänkt priser på varorna vilket skulle skapa en ökad välfärd (om inte inflation). Detta skulle ta bort all anledning till att skäla, men tyvärr är fallet inte så, och butikerna måste ha säkerhetssystem och -personal. På samma sätt måste TW ha botskydd.
 

DeletedUser

Guest
sant...

Jag antar att det kan vara lite knepigt ja...

Kanske dags att fundera i nya banor? fast det kostar ju pengar och med en vikande marknad så...

En bana vore kanske (bara lösa ideér och kanske lite OT) att bygga en egen klient på en generell crossplatform framework (Java?) både som applikation med rättigheter samt webapplet.

Fördel: java appen har kontroll på input, det blir svårare att interagera med data (speciellt om man kör någon enkel men snabb kryptering på den - så ingen bygger TCP tunnlar och skit), servern kör fortfarande PHP, så spelet i sig självt är oförändrat, det enda man behöver "bygga" till där, är hur datan serveras till appen. En fullfjädrad java applikation kan också hålla koll på "systemet" och "känna" av om där ligger program som är tveksamma och då införa begränsningar...

Allt kan i och för sig kringås... Kids kringår gärna saker, jag kommer själv ihåg hur jag hackade MS chatservrar (innan de öppna lades ner), man gör det för att det är "roligare" än det som är själva syftet med servern, man gör det för att man kan, för status! dest största problemet av allt då, är själva nördigheten i uppgiften, man kan sitta timtal - veckor med att hitta vägarna, tiden kostar inte
på samma sätt som när man blir äldre och visare...

I alla fall:
För min del så är detta botskydd oacceptabelt (utan att menas som klank eller dylikt, bara ett konstaterande) - så jag skänkte bort en del prem och "sålde" min by... Vi får se senare någon gång om jag återkommer för ett nytt försök...
 
Reaktionspoäng
0
Som vanligt så blir de ärliga drabbade för att folk är oärliga. Så är det inom alla områden i världen tyvärr och bara att aceptera. Jag hatar bootskyddet för den där rutan dyker oftast upp när man absolut inte vill ha den. Men om jag jämför döden av några adelståg med glädjen att spela med en massa sköna lirare så vinner mina vänner på tw varenda slag faktiskt :)
 

clown

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har en liten fråga :confused:

Varför/till vad använder ni 200 flikar ? O_O
*gärna en bra förklaring*
 
Reaktionspoäng
0
Mycket enklare att farma om man sätter upp många flikar, annars måste man göra typ 4 klick för varje attack man ska göra, går extremt mycket snabbare att flika upp.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara tillägga att jag tror inte det dröjer länge innan de mest ihärdiga fuskarna börja vinna världarna med bots igen...

Ett problem (så långt jag har följt och analyserat dessa antibotbilder) är att de alla har samma statiska bakgrund, vilket gör det tämligen lätt att maska av bakgrunden, då återstår bara siffrorna samt ett par streck... att sedan matcha varje siffra mot några nyckelpunkter i en vector baserad teckensnitt... (där formen på tecknet kan bli "distorted" till att matcha bildens typsnitt, tja! a matter of time)

Detta skulle troligen kunna göras med hjälp av javascript i en webbläsare som stödjer canvas... (FF, Opera, fler?)

Detta var ett tips: Ni får det gratis!
 

DeletedUser

Guest
Jag stödjer BOTskyddet fullt ut.

Jag är även för totalt fiskestopp i Vättern.

Där råder total piscescide och omvärlden blundar.
 

DeletedUser

Guest
Jag stödjer BOTskyddet fullt ut.

Jag är även för totalt fiskestopp i Vättern.

Där råder total piscescide och omvärlden blundar.

Jag håller med om förbud mot bots... och så är jag för ett: totalt stopp av fabriker i Asien... Där förekommer det utnyttjande av barn som billig arbetskraft, utsläpp av fossila bränslen samt lönedumpningar här hemma...

så till varför jag skrev det sista, det var inte ett gratis tips till duktiga skript kiddies (kräver lite djupare "knowledge"), utan till herr "management" den dagen denna bot dyker upp, och de undrar varför deras skydd inte fungerar mot dem, men stjälper de ordinära användarna, over and out...

Inga mer inlägg här i denna tråd av mig.
 

DeletedUser

Guest
En sak till, sedan inget mer....

snälla, snälla.... Detta är riktad till er utvecklare (har glömt hans alias) samt ert comunity "whatever". Går det inte att införa en 30 sekunders regel för dessa bilder...

30 sekunder innan ett anslag (träff från fiende) får absolut under inga omständigheter detta skydd aktiveras...

Jag fick en idag ca 40-50 sekunder innan anslag... detta är inte bra!

Nu ska jag inte säga mer...
 

DeletedUser

Guest
Vet ej om detta tagits upp, men kanske ni borde göra så att bot-skydden inte kommer upp på samlingsplatsen?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vet ej om detta tagits upp, men kanske ni borde göra så att bot-skydden inte kommer upp på samlingsplatsen?

Det är ju just där man botar
emoticon-0120-doh.gif

Inte direkt så att man sitter och bögar sig med en bot i sitt förråd.
 
Topp