ang BOT skydd

DeletedUser

Guest
Det börjar bli lite irriterande...

Jag har spelat snart i en vecka och har (gissar jag) fått upp runt 10 stycken : "skriv numret och bevisa för oss att du är på riktig", jag spelar inte med autobot jag spelar inte med semibot faktum är att jag (ännu) inte har automatiserat något...

Ponera att en spelare vid ett anfall ska ducka, avbryta, göra en backtrack trycka godkänn, gärna inom en sekund... max 1.5, jag skulle INTE bli glad om jag i den sekvensen av åtgärder får upp: "skriv numret och bevisa för oss att du är på riktig"

Går det inte att lösa annorledes? Exempelvis om spelaren spelar länge med olika åtgärder som verkar suspekt sätt en flagga för botskydd som verkställs.

Mina (era) botskydd har hittintills aktiverats av att jag bytt webvy alltför snabbt... Det är som sagt inga problem med att skriva numret men... irriterande och i viss mån oroväckande för stundande strider...

Om ni inte kan justera när det ska gå in, kan ni inte sänka känsligheten med en 20-30 ms så kanske den missar en vanlig användare...


//Tack på förhand.
 

DeletedUser

Guest
riktigt störande är det, jag brukar få upp det när jag trycker upp flera flikar för att farma...
 

lolplop2

Member
Reaktionspoäng
0
När ni klickat ett visst antal gånger så kommer det upp..

Ett tips är att när ni ska göra något viktigt, exempelvis backtrack, snipa, tima adelståg osv logga ut och logga in igen så ska ni klara er:)
 

DeletedUser

Guest
När ni klickat ett visst antal gånger så kommer det upp..

Ett tips är att när ni ska göra något viktigt, exempelvis backtrack, snipa, tima adelståg osv logga ut och logga in igen så ska ni klara er:)

Om det fungerar så är det inte så mycket till BOT skydd :p
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har spelat snart i en vecka och har (gissar jag) fått upp runt 10 stycken : "skriv numret och bevisa för oss att du är på riktig",

//Tack på förhand.

Jag får minst 10 st om dagen


Håller med att det kan bli irriterande,speciellt när man öppnar 15-20 flickar och på alla dom måste man skriva det,eller stänga av alla och börja om
 

DeletedUser

Guest
Jag får minst 10 st om dagen


Håller med att det kan bli irriterande,speciellt när man öppnar 15-20 flickar och på alla dom måste man skriva det,eller stänga av alla och börja om

haha ha inte 20st flikar uppe då nöj dig med ca 5st. För mig räcker det med 1 om jag inte ska skicka tåg.
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar det, då hinner man koppla av, ta ett andetag, tänka på något annat, lukta på blommor, bot skyddet är helt perfekt, tack innogames för det!

Puss å kram till er speciellt Gaffel om tog hit det :)
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Jag flikade 350 flikar på V14 för ett par dagar sedan och hann skicka iväg 10 stycken, BOTSKYDD på varenda en av de resterande flikarna! Tack, godnatt och adjö.
 

Grappo

New Member
Reaktionspoäng
0
men inte skall du ha så många flikar uppe, mycket onödigt.

Nä men jag håller med, man blir less på allt skit.
och är man en aktiv lirare som gör mycket samtidigt så blir detta skydd en mardröm.
 

DeletedUser

Guest
Väntar bara på den dagen när det kommer medans man ska ducka osv ^^
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Väntar bara på den dagen när det kommer medans man ska ducka osv ^^

Har hänt mig, va ett dåligt tåg, skulle ducka första och klippa resten. Loosade en halv off by på det + byn. Tog retake någon timma senare dock, annars hade supporten fått jobba i ett par dagar...

Admins, kan ni ge tips för att undvika situationer som dessa? TW handlar oftast om sekundrar och ibland millisekundrar, att då få ett botskydd är ... ja ... ska vi säga frustrerande?

Jag tog upp detta för 3 månader sedan och fick då "Vadå, ska du fuska eller?" till svar i externa, jo tjena... När man sitter och kollar rapporter eller liknande, då är det helt okej att få botskydd. Men när du ska ducka, snipa, backtracka, adla eller flikar typ 200 flikar så är det inte så jävla optimalt. När saker inom TW kan avgöras på sekundrar så måste ni se till så att man faktiskt inte behöver få upp det de sekundrarna som är som mest avgörande.

Att det skulle hjälpa att logga in och ut stämmer inte då jag sjukt nog fått det när jag loggade in, så det kan komma precis när som helst.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag har loosat en del byar på det då jag missat mina inplanerade snipningarför just bootskyddet. Så jag vet hur jävligt det är redan. Men inget de kan göra åt det tydligen :(


Vet inte det... Jag tyckte inte det var så tidigare...

Så man har kunnat implementera det, då borde det vara så på andra hållet med, det är ju bara en variabel i koden.

Nu efter ett tags bortavaro (och några nytillkomna världar) känns det chockerande minst sagt, jag var så bestämd på att jag inte gillade detta och skulle hoppa av, att jag skänkte bort mina premium till första bästa person som frågade om jag ville joina hans stam... Men har ändrat mig till att ge det ett litet halvtamt försök dock.
 

DeletedUser

Guest
För att inte tala om hur jobbigt det är för de som faktiskt använder sig av botar. Sjuuuukt irriterande! Nej seriöst, de skulle inte öka botskydden om inte folk i allmänhet börjat använda mer botar i sitt spelande. Bättre att ha botskydd och kanske missa en by nån gång ibland än att inte ha botskydd och bli adlad av nån som fuskar.
 

DeletedUser

Guest
För att inte tala om hur jobbigt det är för de som faktiskt använder sig av botar. Sjuuuukt irriterande! Nej seriöst, de skulle inte öka botskydden om inte folk i allmänhet börjat använda mer botar i sitt spelande. Bättre att ha botskydd och kanske missa en by nån gång ibland än att inte ha botskydd och bli adlad av nån som fuskar.

+1 10 tecken
 

DeletedUser

Guest
Vist är det jobbigt med botskyddet, dock så antar jag att det kommer lättas senare i spelets skede..
 
Topp