Angående låsta byar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Med denna "lösning" kommer troligtvist ett nytt sort fusk förekomma. Här kommer ett exempel på det.

Låt säga att jag får reda på att en pre-made stam som jag ogillar/fruktar startar i K44. Jag vet även tiden.
Jag vill alltså inte att det ska gå bra för dessa spelare. Vad gör jag? Jo. Jag startar "jagsattjobba" byar, och inte bara 001-049. Utan jag startar 200 konton och alla dessa startar i K44 vid samma tid. Alla dess konton blir då bannade, inte gråade eller flyttade.

Och där har jag försäkrat mig om att denna pre-made inte kommer lyckas. Inte heller någon i K44, speciellt inte dem som startade vid den tidpunkten.

Har jag orken kan jag starta 2000 konton över hela världen, och själv startar jag 3-5 dagar efter alla dessa konton, för att kunna farma.
Och om denna pre-made startar om, tar jag bara reda på vart de startar, så gör jag samma sak.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Var själv drabbad av andras fusk på v14 och där sköttes det väldigt dåligt av admin. På v15 vet jag en som har 13 bannade byar i sin ruta på 15x15.

Vänd på allt istället.. vad har vi för glädje av att fortsätta spela TW och dessutom så ska man betala för att spela ett spel som inte sker på lika vilkor. Lär inte varit sista gången detta händer.

Släpp istället loss tex en by i veckan till barbar.. hade denne haft 13 "riktiga" grannar så hade det blivit grått ganska snabbt.. nu är det detsamma som ett dött område som inte ger någonting.
 

DeletedUser

Guest
Kom igen. Nu tycker jag att alla är värsta whinerserna (hur man nu skriver whiner i plural), sluta skyll på admins som gör det enda rätta i denna situation, börja skyll på de som skapade detta helvete (för er som bor i nordöst), de som skapade detta omtalade barbbälte.

Det är deras fel att byar blir bannade i tre månader och att ni inte får några barbs/spelarbyar att farma, så sluta klaga på att teamet har begått fel när det tydligt och klart är teamet som försöker visa .se att det inte är okej att göra sådana här barbbälten.

Själv hatar (ja rent av hatar) jag folk som startar barbbälten, jag känner en redan som gjort det, visserligen har jag förlåtit honom i sinnet, men fortfarande tycker jag inte det är okej. USCH OCH FY för dessa personer som tydligen förstör tw-upplevelsen för många som har så många bannade byar inom sin 15x15.

Bannade spelare är vanligt i början av en värld, så varför klaga så frenetiskt som ni har gjort på att någon förstörde eran start? Klaga på den personen som gjorde det och inte admins. Suck.

Vill även tacka teamet som faktiskt går ut med denna information, snackade till och med med TGOW igår när vi var mutade från tw-radion om hur "DagsAttJobba"-spelarna skulle hanteras, då fanns det inte ett svar, men nu finns det. Jag är nöjd med det.

Och kom ihåg gamla som unga, fuska inte!
 

DeletedUser

Guest
Jag har mest skummat egenom tråden så vet inte om detta tagits upp, Men vet inte ens om detta är möjligt men.

Kan ni inte göra att dessa byar blir farm bara fast de är bannade?

Eller som sagt IP banna den som gjorde byarna, och låt de vanliga spelarna runt om dom här byarna farma dom genom att göra dom barbar byar redan nu?

Vet inte om det är möjligt men är en idé iaf.
 

viikstroem

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har mest skummat egenom tråden så vet inte om detta tagits upp, Men vet inte ens om detta är möjligt men.

Kan ni inte göra att dessa byar blir farm bara fast de är bannade?

Eller som sagt IP banna den som gjorde byarna, och låt de vanliga spelarna runt om dom här byarna farma dom genom att göra dom barbar byar redan nu?

Vet inte om det är möjligt men är en idé iaf.

Men detta kommer gynna dem som dem fuskar ât eller liknande, tvivlar pâ att dessa byar gjordes för skojsskull, utan för nâgon annans skull
 

DeletedUser

Guest
så ni menar att jag ska spela med ca 15 bannade "dagsattjobba" byar i min 15x15 ruta i 3-4månader. Ni är ett skämt.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte dom som är ett skämt, de som förstörde för er är de som skapade dessa konton. Kom igen whiners.

indeed, Om admins inte KAN göra nått så kan dom ju inte! eller hur? klaga på idioten som valde att förstöra spelet? eller hur? ...

Om Admins hade kunnat göra något annat hade dom ju gjort de, och de är också syftet varför tråden är här, hjälp dom komma på ett sätt att fixa de bättre? och om du inte kan de kan du sluta klaga?
 

DeletedUser

Guest
Mr.Black sa:
Kom igen. Nu tycker jag att alla är värsta whinerserna (hur man nu skriver whiner i plural), sluta skyll på admins som gör det enda rätta i denna situation, börja skyll på de som skapade detta helvete (för er som bor i nordöst), de som skapade detta omtalade barbbälte.

Det är deras fel att byar blir bannade i tre månader och att ni inte får några barbs/spelarbyar att farma, så sluta klaga på att teamet har begått fel när det tydligt och klart är teamet som försöker visa .se att det inte är okej att göra sådana här barbbälten.

Själv hatar (ja rent av hatar) jag folk som startar barbbälten, jag känner en redan som gjort det, visserligen har jag förlåtit honom i sinnet, men fortfarande tycker jag inte det är okej. USCH OCH FY för dessa personer som tydligen förstör tw-upplevelsen för många som har så många bannade byar inom sin 15x15.

Bannade spelare är vanligt i början av en värld, så varför klaga så frenetiskt som ni har gjort på att någon förstörde eran start? Klaga på den personen som gjorde det och inte admins. Suck.

Vill även tacka teamet som faktiskt går ut med denna information, snackade till och med med TGOW igår när vi var mutade från tw-radion om hur "DagsAttJobba"-spelarna skulle hanteras, då fanns det inte ett svar, men nu finns det. Jag är nöjd med det.

Och kom ihåg gamla som unga, fuska inte!


Haha är du på riktigt? Självklart är det ingen som skyller på admins för barbarbältet, alla som har skrivit i den här tråden delar ditt hat emot spelaren i sig som har skapat dessa konton. Det märks att du själv inte är drabbad då du inte ser allvaret i det. Men om jag säger så här istället; Vad är det vi betalar för? Jag betalar lika mycket för att få spela det här spelet som du gör, ändå spelar jag inte på samma "rättigheter", även om skillnaderna må vara små i mångas synvinkel.
Det alla klagar på är att inte admins sköter detta på rätt sätt. Tribalwars är en tjänst som vi betalar pengar för, alltså har även admins vissa skyldigheter. Det som har hänt nu är att admins har låst det här problemet och på det sättet vänt ryggen åt det. Jag skulle tippa på att dom skiter i att göra något mer åt det här, utan bara ignorerar eller kommer med en massa bortförklaringar åt våra klagomål och åsikter, fram tills det att ingen längre orkar strida för den åsikt man har utan helt enkelt finner sig i det. På det sättet har dom löst det utan att behöva anstränga sig allt för mycket.

Nu vet jag själv inte allt som admins vet om alla verktygen som finns tillgängliga osv, men visst måste ni kunna göra mer än att bara låsa?

Kan väll avsluta lite ljusare med det här:
Mr.Black sa:
Vill även tacka teamet som faktiskt går ut med denna information
Håller helt med dig här, bra gjort att låta alla få en möjlighet att säga sin åsikt. Se nu till att ta nästa steg också bara
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Vill även tacka teamet som faktiskt går ut med denna information, snackade till och med med TGOW igår när vi var mutade från tw-radion om hur "DagsAttJobba"-spelarna skulle hanteras, då fanns det inte ett svar, men nu finns det. Jag är nöjd med det.

En liten parentes för att undvika felciteringar, som jag sa - det är inget jag kommer kommentera såhär på rak arm då jag vid den tidpunkten inte hade hunnit sätta mig in i allt eftersom jag började jobba som admin på allvar i förrgår. Därav att jag inte hunnit sätta mig in i alla aspekter av denna soppa och således inte kunde ge ett svar på din fråga.

För att återgå till sakfrågan, d.v.s. hur vi hanterar det här. Självfallet vänder vi inte ryggen åt problematiken, skulle vi göra det skulle vi låta allt bara rulla på utan att göra något överhuvudtaget. Så ni som tror att vi ignorerar det här, ni bör ta och fundera över det hela en gång till. Som vi nämnt vid flertalet tillfällen har vi idag inga verktyg för att förhindra detta, utan det är något vi jobbar för att införskaffa, om det är möjligt utan att få döda celler och dylikt i databaserna, vilket medför helt andra problem, om fallet är så - ja då får vi klara oss utan ett liknande verktyg och jobba utifrån de verktyg vi i dagsläget har.

så ni menar att jag ska spela med ca 15 bannade "dagsattjobba" byar i min 15x15 ruta i 3-4månader. Ni är ett skämt.

Som jag sa ett par inlägg ovan, tyvärr kommer alltid någon drabbas utav de val vi gör, något som är beklagligt. Inget är helt felfritt, så är det bara och det är något ni och vi får leva med. Visst kan jag som gammal spelare förstå er frustration över det hela, samtidigt så kan ni ju försöka tänka utanför er egen sits och öppna ögonen för andra perspektiv, försök se det ur världens synvinkel - vad föredrar ni? Att vi inte gör något och låter allt bara rulla vidare (vilket medför det ni så vackert kallar favorisering) eller att vi tar itu med problemet utifrån de verktyg vi i dagsläget har att jobba med? Visst kan man tycka att banntiden på 3 månader är lite väl lång, samtidigt måste vi sätta ner foten ordentligt och visa att vi inte kommer tillåta att barbarbälten förekommer på det här communityt. Vilket vi hoppas att vi signalerat klart och tydligt nu, i och med de åtgärder vi vidtagit som vi inte haft innan värld 15 öppnade. VI kommer ta till oss den kritik som är konstruktiv ur denna tråd inför nästa värld, vi får sätta oss ner vid ritbordet helt enkelt och skissa upp en bättre modell som baserar sig på den vi nu har skapat för värld 15. Alltid kan vi, från teamets sida, göra saker och ting bättre. Sedan går det inte alltid göra alla till lags alla gånger, det måste ni också inse om ni tänker till lite.

Om Admins hade kunnat göra något annat hade dom ju gjort de, och de är också syftet varför tråden är här, hjälp dom komma på ett sätt att fixa de bättre?

Detta citat låter jag avsluta morgonens inlägg här i tråden, då det sammanfattade syftet med tråden väldigt bra.
 

DeletedUser

Guest
Nu när du är vaken igen TGOW kan jag väll lägga upp ett par rader jag skrev tidigare som jag inte fick respons på.

uppwall sa:
Plocka nyblivna barbs ute vid rimmen då? Är det inte bättre att sprida ut all den här skiten, att fler spelare får 1 mindre barb att farma än att några få får 12 mindre att farma? Har svårt att tro att en enda barb i en spelares 20x20 spelar så stor roll för farmningen för den spelaren.

Skulle inte det här fungera? Byt plats på lite barbs ute vid rimmen innan någon hinner anfalla dom och få något att sakna. Det borde väll vara det mest rättvisa med de verktygen ni har tillgängliga, eller?
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
I teorin skulle det bli rättvist, JA. Men i praktiken blir det inte heller rättvist, då får ju de som spelar rim en by mindre att farma när de väl kan börja farma ordentligt, eller har jag fel här? Som sagt, mycket utav det som man kan tänkas göra låter bra i teorin, men att överföra teori till praktik är inte lika lätt alla gånger, tyvärr.

Nu ska jag sova för natten, men jag hoppas du känner att du fick svar på din fråga Uppwall, om inte annat får du haffa mig när jag är vaken igen så kan jag skriva ihop ett svar åt dig.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Problemet ligger ju egentligen i att spelare försöker fuska och inte i att man inte kan ta bort byar eller att byarna är låsta i 3-4 månader.
Om folk gav katten i att fuska skulle detta problem inte finnas..eller hur?

Mitt förslag är att man istället för att låsa byarna kickar spelarna som gjort dessa försök till fusk. Därmed skulle problemet vara löst.
 
Reaktionspoäng
0
Det är inte dom som är ett skämt, de som förstörde för er är de som skapade dessa konton. Kom igen whiners.


Nej det är inte admins som är ett skämt. Dem har dock ett problem dem inte har en lösning på. Vårat "whine" är rättfärdigat och om du tycker detta är okej, kan jag gärna ge dig mina dagsattjobba som är 15 st vid min 15x15 så ska vi se om du sitter tyst och tycker det är okej.

Admins har ett problem dem inte kan lösa, dem ger oss svepskäl och ursäkter som inte är godtagbara.. Jag sa tidigare till gaffel efter v14 skiten att jag skulle gå till en jurist angående eran hantering och det kommer bli så. För även om det inte är ni som skapat kontona så är ni ansvariga för säkerheten och se till så att det är rättvist spelplan mellan alla. Att ni inte har agerat tidigare är inte vi spelares fel utan det är ni admins.

Ni kan inte sitta och rättfärdiga att spelet förstörs för vissa pga någon idiot har gjort massa konton. Varken jag eller mina medspelare i O-G ska straffas för att någon har valt att göra ett barbbälte brevid oss. Och just nu tycker ni det är okej att vi blir straffade. För ett brott vi inte ens begått.
 
Reaktionspoäng
0
I teorin skulle det bli rättvist, JA. Men i praktiken blir det inte heller rättvist, då får ju de som spelar rim en by mindre att farma när de väl kan börja farma ordentligt, eller har jag fel här? Som sagt, mycket utav det som man kan tänkas göra låter bra i teorin, men att överföra teori till praktik är inte lika lätt alla gånger, tyvärr.

Nu ska jag sova för natten, men jag hoppas du känner att du fick svar på din fråga Uppwall, om inte annat får du haffa mig när jag är vaken igen så kan jag skriva ihop ett svar åt dig.

Så - om ni tar 1 by här o där o byter ut med dagsattjobba blir det orätvist för den som får den brevid sig för dem har 1! mindre by att farma - medans vi i nordost har 15 st inom 15x15. Hur kan ni seriöst sitta och säga att erat agerande är okej?

Hade inte brytt mig det minsta i detta fusk om jag inte betalade för detta jävla spel.

Jag skulle vilja rekommendera er admins att fokusera er på att gå igenom eran säkerhet och liknande istället för att komma upp på nya sätt hur vi spelare ska betala in pengar för detta spel. Ni måste se till att eran produkt är säker, det kan ni knappast säga att ni har nu då det är SPELFÖRSTÖRELSE på hög nivå nu för spelarna i NO..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Enkel lösning på problemet.

Övrig Info: Spelare kan *INTE* välja startposition.

Och problemet är löst.

---

Nu uppstår dock ett nytt problem. Alla premades blir sura :p

Så hur fan än admins/innogames gör kommer alltid en grupp bli irriterad på valet. Här har vi nog det absolut bästa valet, slumpen. Slumpen väljer var du placeras. Ska ni skylla på någon så är de slumpgeneratorn ;)

Men de blir väl till v16 hehe.

---

Ni som nu fått detta som ett problem, lev med det eller placera er på annat område. En ticket till admin om att få starta om? vid 13 bannade i 15x15 kanske vore lämpligt? flytta på byn eller omstart etc. Låter väl fair? För så många kan de väl ändå inte vara som har 13 bannade byar i sin 15x15 (kanske en 7+ över så flyttar admins på er by?)

Sen låter 3-4 månader lite lång tid. Ja kan ta 1 månad, med hastigheten och allt. Men 3-4 då har man blivit galen ju :thinking:
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Förstår bara inte varför alla inte ska få spela på samma förutsättningar som resten... att admin inte kan göra nåt det är inte vårt problem som spelare utan deras. Och ska det inte vara på lika vilkor för alla så ska man inte heller behöva betala lika mycket som andra...

De enda som förlorar på det i långa loppet är de som ligger bakom TW, folk tröttnar på att de inte kan fixa rättvisa förutsättningar.. tänk om alla skulle få ha 13-15 bannade byar i sin 15x15! Vilket jävla liv det skulle bli men iaf rättvist.
 

Mexican Loco

Member
Reaktionspoäng
0
Det är inte dom som är ett skämt, de som förstörde för er är de som skapade dessa konton. Kom igen whiners.

Lätt för dig att sitta och leka "tuff" när du inte är drabbad av detta.... Du kunde ju fått massa bannad runt om dig ist så skulle vi sett om du tyckt det varit så kul -.-
 

DeletedUser

Guest
Lätt för dig att sitta och leka "tuff" när du inte är drabbad av detta.... Du kunde ju fått massa bannad runt om dig ist så skulle vi sett om du tyckt det varit så kul -.-

Jag leker knappast tuff. I state facts.

Förstår dock inte hur ni bara kan sitta och klaga på att admins flyr undan problemen när de tydligen visar att de är öppna för vettiga förslag som faktiskt går att genomföra så att detta kan lösas på ett ännu bättre sätt.

Sedan är det också så att de måste statuera exempel, och ibland blir folk lidande för det, men varför de blir lidande är för att folk har fuskat. Så ifall folk inte fuskade skulle inga andra drabbas heller. Ni drabbas av fuskandet, inte av admins som är på ett surt humör.
 

DeletedUser

Guest
1. Flytta byar ger gnäll

2. Bannade byar ger gnäll

3. Ta bort byar går ej pga saknaden av verktyg.


Lösning som jag tror skulle få samtliga att sluta gnälla.

Ta en valfri ruta 13x13 på världen, se hur pass högt genomsnittet av spelare/barbarbyar är

Lås upp eller gör lika många byar till barbarer direkt på de ställen där barbarbältet finns.

Detta borde göra att de spelare som finns i närheten har "lika stor chans" som de på andra delar av världen.
De kvarvarande byarna är ju redan "borttagna" då de är bannade. Låt de vara det LÄNGRE tid, låt oss säga 6 mån.

Sen kan ni successivt låsa upp dem, det borde ta bort samtliga fördelar och jämna ut chanserna för samtliga spelare.

I ett late/mid game så spelar ju barbarbyarna mindre roll.

Vad säger ni? Kommentera gärna.



Till Nino, i databasen tar man aldrig och "rensar" en post. Man tar bort hela posten. Om eran datas är av normal typ (MySQL) borde det inte ge några som helst problem.
Enda problemet skulle vara de kopplingarna som finns mellan de olika delarna av databasen men genom att banna och stänga de byarna borde risken att sådana kopplingar (pågående anfall) inte längre finnas och posten i databasen kan tas bort.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp