Angående denna ring

DeletedUser

Guest
haha upps där ser man ;).
tackar !! elr ? ^^


nej det där med att det ska va svårare för dom i mitten vet jag inte så mkt om:p.
tror nästan att det kommer bli svårare å ta sig in än ut xD
 

DeletedUser

Guest
händer inte så mkt i ringen inte fått ett anfall på mig sedan servern startade förrutom 1-2 som var något enstaka spjut
 

DeletedUser

Guest
wallin, sluta klaga, och resten också, dem i mitten är nog bättre än dem som inte är i ringen så ni får det nog lättare att adla + att stammen i ringen kan nog få bättre sammarbete om typ stammen hjälper 10 personer över ringen och sen dem som har gått över ringen kan hjälpa dem som är i ringen med att adla, det hjälper dem som är dåliga i spelet (som jag faktiskt tycker är en nackdel eftersom moralen dödar en riktigt hårt)
 

DeletedUser

Guest
ringen är självklart till för att skydda de mindre erfarna spelarna, som kan ha fått en senare start. de i mitter lär ju ha adel först, och då är det ju lättare att adla sig utåt i vanliga fall, vilket går ut över de mindre spelarna. Med denna ring så blir det smidigare att hålla sig innanför, vilket ger de utanför en chans att växa sig slagstarka innan de stora kommer ut.
 

DeletedUser

Guest
Bah, gillar inte heller ringen då jag är inträngd i mitten...

Men vi har ju expanderande Barbarian byar utanför ringen med, får väll ta en sådan innan det blir försent ;)
 

fredgo

Member
Reaktionspoäng
0
Tackar :)

Men de jag inte förstår.. de är varför gnäller folk så mkt angeånde ringen ?
De är väll bara att fortsätta att spela eller helt enkelt sluta..

och wallin.. angeånde premiumet.. så är de väll inte admins fel att du köper premium ??
Han tvingade dej inte att köpa premium.. så nästa gång.. vänta tills världen har kommit igång.. eller vänta med att aktivera premiumet ;)

Helt meningslöst att köra med premium i början..
om man inte vill att de ska bli skönare att köra så kan man köpa..
(Hoppas du inte tar illa vid detta..)

Jag önskar alla lycka till på v4 :)
(Ps är glad idag ;D)

Var väl kanske inte så begåvade svar? Om man gillar ett spel och gärna lägger de pengar det krävs för att få fördelarna man måste ha för att växa fort så kan man ändå ha åsikter. Alla har väntat på denna nya värld och det är inte så att det finns många nya svenskar världar att välja mellan. Klart man kan bli förbannad på en slags herre på täppan karta? Självklart kommer byarna inne i mitten orsaka ett slags prestigekrig som inte annars hade funnits. Ligger man dessutom mot väggen i ringen så begränsas dina möjligheter till byövertagningar och nu i början har man inte alltid 4 adelsmän redo för längre färder.

Angående premium i början så är det väldigt vitkigt då med, iom att byggkön är begränsad utan. Självklart är premium viktigast när man har många byar att sköta.

//fredgo, Tjekan
 

DeletedUser

Guest
nej fredgo, PP är viktigast när man har många inkommande..
man hjälper kamrater genom att prenobla så här tidigt, eftersom väldigt få har 4 nobles stående..

se det som att innanför ringmuren så kommer de sämre spelarna sållas bort rätt snabbt så kommer bara de duktiga och aktiva vara kvar sen kommer världens kvalitetskrig utspela sig tills alla gör fred och bildar en allians och ger sig på resten, i det läget är de innanför ringen mer stridsvana och samspelta att de kommer ha ett grymt övertag..

iaf vad jag tror :)
 

DeletedUser

Guest
Det negativa sidan utav detta har redan startat, som folk ser så är de flesta som är inom rank 15+ från den yttre ringen då de har fått expandera sig hur de än vill, gör något, detta är orättvist, den riktiga världen är orättvist borde vi inte göra det mer rättvist i den falska världen??
 

DeletedUser

Guest
varför är det bara en ring? fett dåligt trådde det skulle vara 4 elelr så, blir det fler? jag "grinda" och det kanske ska vara så här, efter en halv kontinent så kmr det en ring. Så på K45 Så är det en by, de e nåra som ligger i "ringen" men kanske ska va så. ringen går 2 "småruter ut" alltså 10 x (vågrät) <väst-öst>
det får plats 10 byar i en ring vågrät tottalt får 8ska räkna igen) 200 ruter så det skulle bli 2k byar att få plats ist för den där ringen.

500|431 till 500|567 är den
^
norr
till
söder
\/
dvs. cs 5 "små ruter" åt alla håll i radien. så den måste nog komma in ca 4 små ruter åt alla håll nu för att en ny ring ska komma ut.Nån som kan räkna ut snittet på antal byar på en små ruta 5X5 ?? Det rör sig för att ta en enkel siffra om 10 byar isf skulle hela ökningen öka med omkring 35 byar (en små ruta var halvfull) 35*20=750 för det är 20 småruter i en kontinent.
750*12=9000 för det fins 12 kontinenter o jag tror det då är att alla kontinenter i den yttre delen får då i snitt 20 småruter.
om jag räknat ut rätt så är jag välldigt duktig, men det är ett fel för isf skulle det vara 9000 medlämar i den första ringen, serriöst vad jag har klickat ända till 10 000 medlämmar :eek: nån som precis har börjat som kan ge ut nick så kan jag söka på dig så får man bland de sämsta.jag tror iaf att det är omkring 1300 medlämmar just nu som spelar, ringar e bra att räkna ut antal medlämmar, man får hjälpmedel av det men inte så kul när inget står, för som jag sökt o räknat nu i typ 30 min bara för jag tänkte göra det så ingen har ju bät om det men ändå.. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Väldigt komplicerat inlägg här på slutet, jag fick precis sommarlov och märkte att hjärnan redan lagt av, med andra ord förstod jag knappt ett ord du skrev ^^
 

DeletedUser

Guest
varför är det bara en ring? fett dåligt trådde det skulle vara 4 elelr så, blir det fler? jag "grinda" och det kanske ska vara så här, efter en halv kontinent så kmr det en ring. Så på K45 Så är det en by, de e nåra som ligger i "ringen" men kanske ska va så. ringen går 2 "småruter ut" alltså 10 x (vågrät) <väst-öst>
det får plats 10 byar i en ring vågrät tottalt får 8ska räkna igen) 200 ruter så det skulle bli 2k byar att få plats ist för den där ringen.

500|431 till 500|567 är den
^
norr
till
söder
\/
dvs. cs 5 "små ruter" åt alla håll i radien. så den måste nog komma in ca 4 små ruter åt alla håll nu för att en ny ring ska komma ut.Nån som kan räkna ut snittet på antal byar på en små ruta 5X5 ?? Det rör sig för att ta en enkel siffra om 10 byar isf skulle hela ökningen öka med omkring 35 byar (en små ruta var halvfull) 35*20=750 för det är 20 småruter i en kontinent.
750*12=9000 för det fins 12 kontinenter o jag tror det då är att alla kontinenter i den yttre delen får då i snitt 20 småruter.
om jag räknat ut rätt så är jag välldigt duktig, men det är ett fel för isf skulle det vara 9000 medlämar i den första ringen, serriöst vad jag har klickat ända till 10 000 medlämmar :eek: nån som precis har börjat som kan ge ut nick så kan jag söka på dig så får man bland de sämsta.jag tror iaf att det är omkring 1300 medlämmar just nu som spelar, ringar e bra att räkna ut antal medlämmar, man får hjälpmedel av det men inte så kul när inget står, för som jag sökt o räknat nu i typ 30 min bara för jag tänkte göra det så ingen har ju bät om det men ändå.. :)

Va? :confused:
 

DeletedUser

Guest
kan bara hålla med föregående talare...

vad jag kan förstå så vill du att man ska sätte ut fler "vallgravar" efterhand som världen växer, förstår inte nyttan av det överhuvudtaget, den första vallgravet sattes ju ut för att det blev för trångt i mitten, det problemet finns inte längre så därför finns ingen anldening till att ha fler vallgravar.

Visst skulle kanske vara en kul grej men tror mest det bara skapar problem.
 

DeletedUser

Guest
nehe så det fins alltså ingen teorii med att ha en ny vallgrav efter
10 X/y "smårutor" ?? jag som tog mig tid...:mad:
 

DeletedUser

Guest
den första vallgravet sattes ju ut för att det blev för trångt i mitten, det problemet finns inte längre
problem.

Jag tycker byarna ligger alldeles för glest utanför mitten :S
Det är mycket jobbigt när man vill farma någon och närmsta farmen ligger mer än 5 "rutor" iväg.
 

DeletedUser

Guest
nehe så det fins alltså ingen teorii med att ha en ny vallgrav efter
10 X/y "smårutor" ?? jag som tog mig tid...:mad:

det är nog försent att göra det och om man skull göra massor av ringar så skulle det bara bli konstigt av det, hälldre då att man bara har 2 ringar.

då blir det krig om varge ring och då kommer det inte bli så att en stam har båda ringarna(iallafall på ett bra tag)
 

DeletedUser

Guest
Nu har varje argument använts minst 3 gånger, och det börjar bli tröttsamt. ringen kommer inte försvinna, hur mycket ni än snackar om det. Så ska vi ta och enas om att vara oense?
 
Topp