Allsvenskan 2011

Vilka vinner? Go!


  • Totalt antal röstare
    107

DeletedUser

Guest
Lite tråkigt att folk röstar med hjärtat och inte efter hur de tror att de kommer att gå. Seriöst, IFK 8 röster? År på år floppar dom och inte heller i år blir det någon titel.

”Vad jag tycker om Göteborg? Riv stan.”
- Björn Kindlund

Det är ett nytt år iår
 

DeletedUser

Guest
Mjällby tror jag verkligen inte på. De kommer få det tufft men en bra start är ett måste om de ska hamna topp sex. Man kommer tyvärr sakna Robledo för mycket och så kan El Kabir mycket väl lämna under säsongen.

Från superettan tror jag Hammarby och Ljungskile går upp :awsm:
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Måste säga att även HBK ser intressanta ut iom sina nyförvärv samt den nya tränaren.
Dock tror jag inte att de övriga spelarna i Halmstad klarar att spela "spansk fotboll" utan då får de spanska spelarna anpassa sig och därav tappar de en del av sin kapacitet.

Vi får väl se hur det går om drygt 30 min. ;)
 

DeletedUser

Guest
Tippade HBK skulle sluta näst sist. Enda namnet från Madrid jag känner igen är Raul Ruiz. Själv tror jag Kalmar vinner med 1-2 :)
 

DeletedUser

Guest
Malmö FF <3, har kvar hela sin trupp, förutom tränarna dock. Hoppas dom får in Thern snabbt, så kommer det nog gå bra ändå =). Elfsborg tror jag faktiskt inte alls på, tror snarare mer på Helsingborg som spelat bra hela försäsongen och även så tror jag att AIK kan komma snabbt tillbaks till toppen med Bangura x2.

GAIS har 3 "stjärnforwards" varav 2 bara halva säsongen, jag tror inte alls på Santos, kanske på Omotoyossi och Wanderson håller nog inte samma klass som innan han stack till araberna... Men ändå får nog GAIS ett lyft under vår-säsongen och hamnar någon placering högre upp pga det är min gissning :cool:.

IFK Göteborg är rätt kassa, kommer nog 5-8 ungefär, dom lever alltför mkt på Hysén tycker jag!
 

DeletedUser

Guest
Jag är IFK'are enda in i hjärtat.
Bor förövrigt i Borås OCH i Göteborg, så finns ett visst "hat" för Elfsborg.
Men någonting säger mig att:
1. Elfsborg
2. Helsingborg
3. Malmö FF
4. IFK GBG
5. AIK

Hoppas även att Hammarby kommer tillbaka till Allsvenskan efter säsongen <3
PUSS på er! :)
 

DeletedUser

Guest
Okej, kul att IFK ligger med 9 röster. Folk är bra på det här med fotboll!

Trolig top5:

1. Malmö FF
2. Helsingborgs IF
3. Elfsborg
4. Halmstad BK
5. Kalmar IF
 

DeletedUser

Guest
Orka allsvenskan

La liga, Serie A och Premier leauge ska man kolla på ;)

Men jag tror att MFF tar hem detta
 

DeletedUser

Guest
Orka allsvenskan

La liga, Serie A och Premier leauge ska man kolla på ;)

Men jag tror att MFF tar hem detta

Real Madrid!<3
Dock finns det bara 2st "bra" lag. Så det är bara en kamp mellan två lag om titeln.
Och nu är Barca nästan klara vinnare, så det är bara CL som gäller nu <3
 

DeletedUser

Guest
MFF, vi behöver inte senile Rolle för att ta hem guldet igen.
 

DeletedUser

Guest
Äntligen premiär ikväll.

Sjung för gamla Djurgårnden.

Den matchen är faktiskt riktigt intressant. Både Black Army och Järnkaminerna <3 fyller 30 år idag. Kan bli en riktigt fin inramning.
 
Topp