Halvering!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Du menar precis som nej sidan har suttit och skickat brev till de flesta spelarna på v1!

Antar sk var tvungen att svara med samma mynt för att inte förlora omröstningen, som vi tydligen ser på datum.

XXX den 08.05. kl 13:00
Hej på dig.
Har du röstat än i omröstningen ang halvering av myntpriset?

Om inte, så vore det bra om du röstade, säg gärna till alla andra i H.O.A att rösta.

Personligen är jag emot att halvera priset på adlarna, eftersom jag är rädd för att det kommer att leda till att de spelarna som har mycket tid att sitta och spela kommer fullkomligt köra över alla andra spelare som inte har tid att sitta massa timar varje dag.

Hör av dig om du undrar över något.

Mvh
Xxx

XXX den 06.05. kl 11:09
RÖSTA NEJ TILL MYNTPRIS! Gå in på inställingar :

Undersökning: Så kommer där upp en undersökning om myntpris ALLA TAR NEJ!!

Gäller alla som är på vår sida!"

sten_19.jpg

1119460085_65dba8eb96.jpg



OBS, har gömt spelarnamn när det är mot reglerna att hänga ut spelare.
 
Senast redigerad av en moderator:

ICA Björn

New Member
Reaktionspoäng
0
Hejhopp Piraten!

De har flera gånger påpekats att bägge sidorna fiskar röster till sina sidor, sedan kommer du med denna chockerande fakta.

Wow måste jag bara säga, herregud vad häftigt att du hitta dessa inlägg :)

Btw så är de ett regelbrott och hänga ut spelare på allmänna forumet

Mvh salkin2
 

DeletedUser

Guest
Uppmana till att rösta vs Ge skydd som betalning för en röst = två skilda saker..(Sen säger jag inte att nej sidan inte erbjudit skydd men att jämföra just dessa brev är som att jämföra äpplen med päron)

"Btw så är de ett regelbrott och hänga ut spelare på allmänna forumet" haha Akta dig piraten...luktar ban?
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Somalia, somalia, somalia.... vad skådar mitt norra, lätt ljusblåa öga???

Att en så pass vältalig, välformulerad och skicklig debattör som du sänker dig till att göra en så pass usel och dålig jämförelse som den nedan, gör åtminstone att jag börjar tro att du har lite dåligt samvete över denna fråga...... ;)

2. Att prata om att propaganda (eller annan form av argumentation med syftet att övertyga någon om något) skulle slå hårt på en omröstnings trovärdighet....vilken verklighet lever du i? Utan att ha gått tillbaka till begynnelsen av folkomröstningar, så får du gärna visa upp ett riksdagsval eller dyl. i Sverige där politiker inte rest runt i landet för att förmedla sin ståndpunkt med ändamålet att folk skall rösta enligt deras direktiv. Och vallöften är synonymt med val det också, men som sagt, har du ett exempel på motsatsen så är jag idel öra.

Att du själv måste inse att denna jämförelse haltar betänkligt håller jag höjt bortom alla tvivel. Att alla andra gör det, ser jag inte som lika självklart. Därför tar jag mig friheten att peka ut dessa missar i jämförelsen.

När Juholt lovar mer arbetstillfällen, bättre satsningar på skola, ökad skatt för de rikaste, renare miljö och höjd bensinskatt till hela svenska folket (nja, kanske inte delen om skatten för de rikaste, då ;) ) mot en röst på hans parti är det ju som när vi debatterar på detta forum, eller om någon skriver ett PM till en annan spelare "Du, rösta på JA-sidan i denna omröstning för det kommer att göra spelet mycket roligare, och det leder till att min stam kan vinna snabbare, och du kommer kunna bygga adlar snabbare, som ju är jättekul!". Det är ett mer eller mindre vagt löfte om en framtid som kan te sig så som avsändaren tror och hoppas på att den skall bli.

Men när man skriver "Du, rösta på min sida, så lovar jag att ställa deff trupper i din by så mycket du behöver." Så är det att jämföra med att Reinfeldt skulle säga: "Du, Sven Svensson som bor på Svenligagatan 32, i Svenljunga: Rösta på moderaterna i riksdagsvalet, så kommer jag skicka över 2 säpovakter som kommer att skydda dig och din familj 24 timmar om dygnet. Det skulle väl kännas häftigt!"

Inte riktigt samma sak, om ni frågar mig.

Sen om man vill tolka reglerna som att denna typ av omröstning är något som är att jämställa med "Hota via brev om resurser eller annat inom spelets ramar...." är väl upp till var och en. Jag för min del är ganska övertygad om att det inte var vad spelledningen hade hoppats på när de satte upp denna omröstning för att ta reda på vad en majoritet av spelarna önskar. Nu, i bästa fall, får de reda på vad en minoritet av spelarna vill och vad de har lyckats "köpa" sig till att andra skall vilja.

/Snoff

Ps, det blir ju inte mer trovärdigt och rumsfähigt när det visar sig att en av de som fått defftrupper parkerade hos sig är en 51 poängare........ Ds
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
De som verkligen är lurade är de spelare som gått på dessa erbjudanden om PA. Alla vet att stammen går före PA (speciellt i en så väletablerad stam om –SK-).
Därför är PA ingenting värt från en enskild spelare i en så pass stor stam då stammen troligtvis skulle kunna förklara alla småstammar krig utan att lida så där oerhört mycket.
Jag är verkligen ledsen för er skull.

Hehe, det var ju faktiskt en intressant synpunkt.... Undrar hur många av små spelarna som tänkt på det..... :)

Men, å andra sidan, det gör ju onekligen att budskapet liknar mer det verkliga livets politikerlöften.... inte alltid värda så mycket, när det väl kommer till kritan.... ;)
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Du menar precis som nej sidan har suttit och skickat brev till de flesta spelarna på v1!

Antar sk var tvungen att svara med samma mynt för att inte förlora omröstningen, som vi tydligen ser på datum.

XXX den 08.05. kl 13:00
Hej på dig.
Har du röstat än i omröstningen ang halvering av myntpriset?

Om inte, så vore det bra om du röstade, säg gärna till alla andra i H.O.A att rösta.

Personligen är jag emot att halvera priset på adlarna, eftersom jag är rädd för att det kommer att leda till att de spelarna som har mycket tid att sitta och spela kommer fullkomligt köra över alla andra spelare som inte har tid att sitta massa timar varje dag.

Hör av dig om du undrar över något.

Mvh
Xxx

Jag kan åtminstone hjälpa er med att ta bort en del frågetecken i denna sak. Det ovanstående brevet har jag skrivit och mottagare till det är en (observera en, säger en styck mottagare) kille som jag känner personligen IRL. Han är klasskompis med min son, och han hade den dagen frågat min son om denna omröstning och vad jag (hans pappa) tyckte om saken. Därav att jag skrev ett brev till honom, där jag berättade att min personliga åsikt (vilken jag tror börjar bli någorlunda känd för de som läser detta forum) är att jag är emot en halvering av mynten. Vidare uppmanade jag honom att rösta och att han skulle se till att hans stam också röstar.

Denna åsikt som jag har, och att jag har berättat den för andra står jag öppet för. Om någon på JA-sidan verkligen tycker att det är samma sak som att utlova beskydd och en PA samt att ställa in trupper i en 51 poängs by så är ni välkomna att ta den debatten här i detta forum.

/Snoff

Ps, som jag sade ovan, jag har skickat ett brev till en person, vem som helst från spelledningen är välkommen att gå igenom min brevlåda och titta om de kan hitta fler "påtrycknings brev" med mig som avsändare. Ds

För den som till äventyrs är intresserad, kan jag även publicera resten av vår konversation om detta ämne.... Jag känner inte att jag speciellet mycket att dölja avseende denna konversation.

XXX idag kl 14:29
Ja och en i sk vill att jag ska rösta att alvera det

Snoff den 09.05. kl 22:18
Har du kollat med de andra i din stam att de har röstat?

XXX den 08.05. kl 17:15
kanske

Snoff den 08.05. kl 17:14
Ok,fast jag tror att det är ett dåligt beslut :)

XXX den 08.05. kl 17:12
vitt inte men jag tycker att det är för dyrt med guld mynt

Snoff den 08.05. kl 17:10
Jaha, ja då har du röstat. Varför vill du ha halva priset?

Vet du om de andra i din stam röstat än?

XXX den 08.05. kl 16:25
det står att jag redan har röstat

XXX den 08.05. kl 16:24
jag röstade första gången på halvera priset
 

DeletedUser

Guest
Hm..
tycker det dock finns en gräns när denna omröstning börjar bryta tw regler om kommunikation.. så långt ja kommer ihåg är det inte tillåtet o spamma folk för att göra sitt liv lättare. Tycker ni kunde lägga ner med dessa idiotiska "rösta såhär, så får du dethär.." poster för att fiska röster så småningom.

"En hel stam eller enskild medlem får inte spamma en annan spelare eller stam bara för att irritera." <- tolkning fråga dock hur denna mening skall tolkas, men börjar känna mej smått irriterad. ni vet vem ni är, be careful now.. ^_^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
GISSA VAD JAG TYCKER !!!!
Verkar vara känsligt ämne för dom som inte vill kriga. Klart man kan se vad andra tycker IG precis som här men alla häckar ju inte i allmänna så då e de bättre att ta det IG.
Vill man inte läsa så tar det inget jobb alls genom att man inte öppnar brev.

Somalia, du har en bra poäng där
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
Rör inte myntpriserna! man ska inte ändra på myntpriserna mitt i en värld sådär vill ni ha det får ni köra på någon annan värld. Sen så är det även så att det finns stammar som inte har gett sig in i kriget ännu som inte alls har några problem med att få fram adlar. det ända som skulle hända om myntpriset skulle ändras nu är att -sk- skulle dra ifrån ännu mer och de skulle få ett ointagligt försprång.
 

DeletedUser

Guest
Rör inte myntpriserna! man ska inte ändra på myntpriserna mitt i en värld sådär vill ni ha det får ni köra på någon annan värld. Sen så är det även så att det finns stammar som inte har gett sig in i kriget ännu som inte alls har några problem med att få fram adlar. det ända som skulle hända om myntpriset skulle ändras nu är att -sk- skulle dra ifrån ännu mer och de skulle få ett ointagligt försprång.

De andra stammarna får väl adla mer då.
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
Rör inte myntpriserna! man ska inte ändra på myntpriserna mitt i en värld sådär vill ni ha det får ni köra på någon annan värld. Sen så är det även så att det finns stammar som inte har gett sig in i kriget ännu som inte alls har några problem med att få fram adlar. det ända som skulle hända om myntpriset skulle ändras nu är att -sk- skulle dra ifrån ännu mer och de skulle få ett ointagligt försprång.

Så trodde jag och medflera om DH, men dem ser vi juh hur det går för

Tycker att det skulle vara spännande att se vilka som tar tillfället i akt och agerar aktivt på sin aktiva tid nu och vilka som lägger av
 

DeletedUser

Guest
Gör mitt första inlägg i denna fråga.

Då jag är väldigt ny här tycker jag inte jag har rätt att rösta i denna fråga men säga vad jag tycker är ok tycker jag.

Bra spelare o stammar gynnas av detta helt klart. Som världen ser ut nu gynnas sk mest.
Det är bara inse det.

Men personligen skulle jag vilja ha billigare mynt då mina adlar snart är slut.
Blir ju roligare med adlar. Men rent taktiskt borde vi säga nej. Men va fan man lever bara en gång o då vill man väl ha roligt. Dock kan jag samtidigt tycka att båda sidor har rätt då man redan har röstat en gång.

Jag får helt enkelt byta konto om en vecka för att få adlar,För adla skall jag !
 

donwulff

Member
Reaktionspoäng
0
Jävla tråkigt det som har hänt. Det blev en halvering :( Varför har folk så brått att stänga även dena världen??

Det börjas ju bara om igen.

Tänk er om det 30 åriga kriget hade haft samma möjligheter, vi halverar våra kanoner genom att plocka ner hjulen, eller USA kunde välja att krig INTE skulle kosta.

Krig kostar och ska drabba dem som för kriget. Men nu kommer man undan.

Nä ledningen för T.W, vi har redan röstat en gång och då blev det ett NEJ.

Se till o håll era beslut som redan en gång tagits i dena världen.

Mvh Andreas
 

DeletedUser

Guest
God eftermiddag!

Någon halvering på Värld 1 kommer inte att genomföras. Då det råder splittrad mening om ja eller nej.

Hade det blivit en betydligt mer övertygande majoritet (uppemot ~70%), hade vi kunnat genomföra ändringen.

Observera att detta var en undersökning för att kolla av vad ni tycker och tänker.


Vi beklagar att vi inte varit tydligare med detta, men tar lärdom av det och återkommer med en ny omröstning igen när tiden är mogen.

Resultatet:
Ja 192 54.08%
Nej 163 45.92%


Vi tackar alla som deltagit och varit med och diskuterat här på forumet.

Vänliga Hälsningar,
Tribal Wars Team
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
God eftermiddag!

Någon halvering på Värld 1 kommer inte att genomföras. Då det råder splittrad mening om ja eller nej.

Hade det blivit en betydligt mer övertygande majoritet (uppemot ~70%), hade vi kunnat genomföra ändringen.

Observera att detta var en undersökning för att kolla av vad ni tycker och tänker.


Vi beklagar att vi inte varit tydligare med detta, men tar lärdom av det och återkommer med en ny omröstning igen när tiden är mogen.

Resultatet:
Ja 192 54.08%
Nej 163 45.92%


Vi tackar alla som deltagit och varit med och diskuterat här på forumet.

Vänliga Hälsningar,
Tribal Wars Team


Knepig undersökning om marjoritet inte räcker?! Men vem är jag att kommentera dig...

Sen önskar vi en liknande till V3 vi förtjänar det minst lika mycket som V1 :)
 

DeletedUser

Guest
Knepig undersökning om marjoritet inte räcker?! Men vem är jag att kommentera dig...

Sen önskar vi en liknande till V3 vi förtjänar det minst lika mycket som V1 :)

TW är ingen demokrati.

Det är en diktatur som styrs med järnhand och en omröstning fungerar bara om röstresultatet är det rätta.

Kim Il Jong hade kunnat lära sig mycket här! ;)
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
TW är ingen demokrati.

Det är en diktatur som styrs med järnhand och en omröstning fungerar bara om röstresultatet är det rätta.

Kim Il Jong hade kunnat lära sig mycket här! ;)

Ja, det är ballt att ha omröstningar i en demokrati för att medborgarna ska känna att dom har något att säga till om. Klart man kör på samma tanke här :DDDDDDDD:E:D:ED:ED
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vi arbetar efter kvalificierad majoritet. Det nådde helt enkelt inte hela vägen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp