Nu när Spotify drar ner på gratistjänsten...

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
De kan ju se hur många gånger du har lyssnat på just den låten, så problemet består.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Nej, om du har 2 st konton och "subscribar" din egen spellista så kan du lyssna på den 10 ggr. Fem på varje konto. :) Om det är som Haroo sa, att det är baserat på konto. Vilket jag tror det är eftersom fler än du i ditt hushåll förmodligen har spotify på deras dator.
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer nog köra på Bizarre. http://goo.gl/R2cU
0 kr, reklamfritt, enormt utbud, offline, why not?
Skulle tro att utbudet är större än Spotifys.

Sen om det är illegalt eller ej bryr jag mig inte så mycket om. Jag har inget annat alternativ nu när jag inte kommer kunna använda mitt Spotify Free som jag så glatt använt i ett år.
 

DeletedUser

Guest
Skönt att man inte använder Spotify så ofta. Mindre än 10 timmar per månad ;) Så jag klarar mig!
 

DeletedUser

Guest
Nej, om du har 2 st konton och "subscribar" din egen spellista så kan du lyssna på den 10 ggr. Fem på varje konto. :) Om det är som Haroo sa, att det är baserat på konto. Vilket jag tror det är eftersom fler än du i ditt hushåll förmodligen har spotify på deras dator.

Najs:D.

Bara regga upp ett tiotal konton då :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Värst vad många snåljåpar det fanns i TW märker man nu.
Sluta slösa studiebidraget på cigg!
 

DeletedUser

Guest
Då blir det återigen dags att fixa musik på det "förbjudna" sättet. Vägrar betala 99/49 kr i månaden för Gratis programmet Spotify för att lyssna på musik. Notera GRATIS, Spotify gjordes ju för att folk skulle kunna lyssna musik GRATIS. Premium osv gjordes för man skulle kunna få bättre kvalle. Och nu följer Spotify alla andra och vill tjäna pengar. Tror inte en sekund på doms bullshit om att dom går back. För dom BÖR få pengar för reklamer.. Är knappast så dom få en ynka tusenlapp för att Linda Bengtzing å mupparna ska snacka mitt i låtar och förstöra ens mood -.-
 

DeletedUser

Guest
Då blir det återigen dags att fixa musik på det "förbjudna" sättet. Vägrar betala 99/49 kr i månaden för Gratis programmet Spotify för att lyssna på musik. Notera GRATIS, Spotify gjordes ju för att folk skulle kunna lyssna musik GRATIS. Premium osv gjordes för man skulle kunna få bättre kvalle. Och nu följer Spotify alla andra och vill tjäna pengar. Tror inte en sekund på doms bullshit om att dom går back. För dom BÖR få pengar för reklamer.. Är knappast så dom få en ynka tusenlapp för att Linda Bengtzing å mupparna ska snacka mitt i låtar och förstöra ens mood -.-

Öhh, Spotify redovisade 2008 en vinst på bleka en miljon och en kostnad på ca 32,8 miljoner. Be FJ räkna ut vad förlusten av det blir.
2009 redovisade dem en netto-vinst på 14 miljoner, alltså fortfarande ingen total vinst.
Totalförlusten perioden 2008-2010 låg på ca 150 miljoner i europa. I sverige gick de dock med vinst på ca 15-20 miljoner.
 

DeletedUser

Guest
Öhh, Spotify redovisade 2008 en vinst på bleka en miljon och en kostnad på ca 32,8 miljoner. Be FJ räkna ut vad förlusten av det blir.
2009 redovisade dem en netto-vinst på 14 miljoner, alltså fortfarande ingen total vinst.
Totalförlusten perioden 2008-2010 låg på ca 150 miljoner i europa. I sverige gick de dock med vinst på ca 15-20 miljoner.

Så reklampengar osv gick till deras fickor? ;) , och vafan kostar så mkt? kan knappast va servrar och personal... Isf kanske det är dags för dom att hitta vettigt folk som är billigare ;)
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Så reklampengar osv gick till deras fickor? ;) , och vafan kostar så mkt? kan knappast va servrar och personal... Isf kanske det är dags för dom att hitta vettigt folk som är billigare ;)

Bolagen som ÄGER musiken som spotifty BETALAR för att lägga upp?
 

DeletedUser

Guest
Så reklampengar osv gick till deras fickor? ;) , och vafan kostar så mkt? kan knappast va servrar och personal... Isf kanske det är dags för dom att hitta vettigt folk som är billigare ;)

Jamenjamen herregud vad du är bildad och duktig. Du kanske ska dra en uträkning á la FJ och berätta för oss hur mycket Spotify borde tjäna?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Så reklampengar osv gick till deras fickor? ;) , och vafan kostar så mkt? kan knappast va servrar och personal... Isf kanske det är dags för dom att hitta vettigt folk som är billigare ;)

Jag hoppas du är medveten om att i stort sett ingenting är gratis och musik är inte undantaget för annars börjar jag tvivla på om du överhuvudtaget gått klart 5an.
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Mitt förslag:


Jobba svart i en knarkfabrik i Honduras.
Kom tillbaka om ett år med 500.000 (kr) i fickorna.

Köp 5000 album av olika band/slag.
Fixa massa Cd-spelare och hörlurar.
Starta ett musikbibliotek i ditt garage där folk får betala 20 kr i månaden för att lyssna obegränsat på musik.


Om 10 år är du stenrik världskänd du har 500 musik bibliotek och du skriver kontrakt med Starbucks. Nu kan alla dricka obegränsat med kaffe och lyssna på obegränsat musik för 30kr/ månaden.


Bara en snilleblixt jag fick.
/Danelius
 
Senast ändrad:
Topp