Nu när Spotify drar ner på gratistjänsten...

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Vart ska man nu ta vägen på att lyssna på musik?

Är Grooveshark rekommenderat? Någon som vet någon annan sida med gratis stream?

10h per månad och max 5 lyssningar per låt är fan inte mycket...
 

DeletedUser

Guest
Diskussionen kommer ändå snart handla om ifall det är värt att köpa unlimited/premium så jag slår först. Ja, det är värt. Köp premium och du har nästan obegränsat med musik för 100kr i månaden. Skit i två kebab i månaden så.

Annars kan du ju köra på grooveshark, det är rätt bra.
 

DeletedUser

Guest
Bevisat att Grooveshark har bättre ljudkvalite än Spotify. Dock lite svårare med listorna osv. Men det rekomderas klart!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Grooveshark funkar helt ok, dock skulle jag rekommendera dig att köpa unlimited alternativt testa en 1 månad på WiMP (dock är det en kortsiktig lösning ;)).
 

DeletedUser

Guest
Kostar annars bara 49:- per månad om man vill ha det enbart i datorn, annars så betalar man 99:- och får bättre ljud och även kan ha det i mobilen.

49:- i månaden är det värt det, med tanke på hur mycket musik det finns på spotify. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har iaf beslutat att sluta med Spotify och ersätta det med fildelning när det går igenom. Jag har kört i Spotify FFree i ett år ny, och jag kommer sakna det. Men jag tänker då inte betala för Spotify bara för det.
 

DeletedUser

Guest
För mig var det droppen. Efter att man måste ha invite (iaf ibörjan) för att änns kunna använda spotify. Sen reklamavbrotten ,betala för att lyssna på dom här's nya album, Och sen ett URRRdåligt utbud av musik.

Dom hade ju inte ÄNNS metallica ett jäkla bra tag. Och jag är inte så stort fan av metallica, men det är skamligt.

Och när dom väl har lagt in metallica så lägger dom ett par skivor dom gjort endast. Inte änns deras kändaste låtar har dom plockat med:confused:

Så är det med massor av artister/band så det är ju inte endast metallica.

Sen jag som gillar dubstep . så har dom bland det sämsta utbudet av det också. runt 4 dubstep låtar man har hittat där kanske. :(

Något jag gilla med spot var dock facebookgrejen, och man kunde skicka låtar till varandra och sen lägga till sina låtar också.

Men att lägga pengar på det känns som att slänga pengar i sjön(iaf för mig). Har försökt gilla det . Och hade lagt pengar på det om det värt det, men efter att använt free och väntat på mer musik min smak så har spot fiskande efter att man ska börja betala för deras tjänst fått mig att koka. Känns mer som dom trakasserar sina användare till att betala.

Så jag höjer bara the middle finger åt spotify och säger "Aint coming back to you" och använder grooveshark elr något dylikt .
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
För mig var det droppen. Efter att man måste ha invite (iaf ibörjan) för att änns kunna använda spotify. Sen reklamavbrotten ,betala för att lyssna på dom här's nya album, Och sen ett URRRdåligt utbud av musik.

Dom hade ju inte ÄNNS metallica ett jäkla bra tag. Och jag är inte så stort fan av metallica, men det är skamligt.

Och när dom väl har lagt in metallica så lägger dom ett par skivor dom gjort endast. Inte änns deras kändaste låtar har dom plockat med:confused:

Så är det med massor av artister/band så det är ju inte endast metallica.

Sen jag som gillar dubstep . så har dom bland det sämsta utbudet av det också. runt 4 dubstep låtar man har hittat där kanske. :(

Något jag gilla med spot var dock facebookgrejen, och man kunde skicka låtar till varandra och sen lägga till sina låtar också.

Men att lägga pengar på det känns som att slänga pengar i sjön(iaf för mig). Har försökt gilla det . Och hade lagt pengar på det om det värt det, men efter att använt free och väntat på mer musik min smak så har spot fiskande efter att man ska börja betala för deras tjänst fått mig att koka. Känns mer som dom trakasserar sina användare till att betala.

Så jag höjer bara the middle finger åt spotify och säger "Aint coming back to you" och använder grooveshark elr något dylikt .

*Censur* Spotify försöker nog fan att få upp så mycket musik de kan, så klaga fan inte på dem. Klaga på Metallica/skivbolagen som äger deras skivor. Det är de som inte går med på att Spotify ska få spela deras musik nästintill gratis.

Den biten handlar inte om Spotify, den handlar om skivbolagen.
 
Senast redigerad av en moderator:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Spotify har fortfarande inte Metallica.
Inte The Beatles heller för den delen.


Dock är det skivbolagen som styr över detta.
 

DeletedUser

Guest
Spotify försöker nog fan att få upp så mycket musik de kan, så klaga fan inte på dem.

Verkar som jag slått på en nerv här. :awsm:

Kan säga att det är delvis rätt. Metallica var ett snabbt exempel. Men nej dom gör långt ifrån allt att lägga upp all musik dom kan.

Ser inte många anledningar att välja spotify före grooveshark mer än att det kanske är svenskt.
 

DeletedUser

Guest
Verkar som jag slått på en nerv här. :awsm:

Kan säga att det är delvis rätt. Metallica var ett snabbt exempel. Men nej dom gör långt ifrån allt att lägga upp all musik dom kan.

Ser inte många anledningar att välja spotify före grooveshark mer än att det kanske är svenskt.

Det är ett bra program med ägare som jobbar för att utveckla det ständigt. Det funkar skitbra och blir bara bättre. Men grooveshark är säkert bra det med, kör hårt.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bevisat att Grooveshark har bättre ljudkvalite än Spotify. Dock lite svårare med listorna osv. Men det rekomderas klart!

Först personen som jag hört säga det :/ Av det lilla jag testa nyss så kam man ju säga att dom har dragit upp basen och diskanten men har inget djup i låtarna som man har i spotify. Låter lite som man byter ner sig från ett par lurar för 500+ till biltima 69kr :( såg nu med att Grooveshark sakna mycket musik som jag ville testa med :eek:

Nej kommer absolut bli till att köpa unlimed framöver. 49kr för all musik jag kan tänkas lyssna på? så värt. sen är det ju synd att allt inte finns (metallica tex) men det kan jag personligen leva utan. Dock har dom blivit bättre på att få in mer house/techno/trance (vad ni nu vill kalla det) och annan musik med, vilket gillas :)
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag kommer inte betala för Spotify iaf, gillar inte att spotify använder vår bandbredd (p2p) för att spara in på sina kostnader.
 

DeletedUser

Guest
Dissa spotify, jag har ialf aldrig använt det.

Ladda hem detta program istället:
http://atube-catcher.dsnetwb.com/video/

Sen är det bara att gå in på t.ex Youtube & kopiera alla ljudfiler på låtar man vill ha, har man snabbt bredband tar det max 30 sek per låt.
Man får filerna på datorn & kan lyssna på dem när man vill, hur ofta man vill.
Man kan enkelt flytta filerna till mobil, mp3, ipod etc.
Med lite inställningar i programmet kan man även få max kvalité på alla ljudfiler.

Det finns ju torrent sidor oxå, men för den nojjige så är det ju ''förbjudet''
Samt så finns inte alltid all musik där, Youtube har allt, även alla former av remixer som annars kan vara svåra att hitta.
 

DeletedUser

Guest
Bevisat att Grooveshark har bättre ljudkvalite än Spotify. Dock lite svårare med listorna osv. Men det rekomderas klart!

Helt klar bästa kvalitén, vilket ljud, har volymen på 50% och det hörs som 100% gisses allatså vilket tapp Spoti kommer göra.
 
Topp