MASH vs DVH

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Många har synpunkter på att MASH inte adlar mer då de flesta har uppfattat det som att vi låg steget före.
Jag tycker inte det är konstigt alls att det är jämna siffror då bägge stammar verkar ha planerat det här kriget.
DVH startade kriget några timmar före MASH.
 

DeletedUser

Guest
TNT gick ut med infon till stammen att anfalla MASH redan på förmiddagen, alltså mer 10 timmar innan MASH skickade sitt första anfall.. som jag ser de så va de väl inte MASH som anföll DVH utan tvärtom.. eller???
 

DeletedUser

Guest
Japp...det stämmer att tnt gick ut med info om att anfalla... varför vänta då spelare kan logga in och se att det e allvar lite tidigare? Våra spelare visste inget. Deff skickades inte ut i förväg, så den förklaringen köper inte jag.

Grepolis och Geronimo, om ni ser på vår stats i kriget mot LCN så ser du att vi har problem med deff redan där..så det påstående e helt fel. Vi jobbar helt enkelt hårt för varandra.
DVH.s krigare är helt enkelt skickliga och aktiva, vilket inte Mash och Caf inte räknade med.

Vi fick dock även Caf på halsen på vår bakgård. Men siffrorna talar sitt tydliga språk..även här finns aktivitet så det imponerar.
LCN är den enda stam som har framgång men vi jobbar även på det ;)

DVH är inget utan sina medlemmar, vilket alla i DVH vet vid detta laget. DVH.s spelare är medlemmar i en stolt stam som inte trillar ihop för att vi får lite motstånd.

Försök nu inte med en massa bortförklaringar. Vi gnäller inte, vi bortförklarar oss inte och framförallt. DVH krigar bättre än än både Mash och Caf tillsammans.
Det är ett privilegie att få spela med alla i DVH.

Avslutar med vår stambilds tydliga text. DVH- DET FINNS BARA KRIG
 
Senast redigerad av en moderator:

Kött e gött

Member
Reaktionspoäng
0
Låt inte självgodheten ta över bara Punkan ;)

Ni krigar på bra i DVH, det kan man även se i statistiken. Men något som har fastnat i mitt huvud och som fortsätter komma upp är frågan, vad har ni sysslat med när ni har krigat mot LCN innan? Det var ett enda tillfälle då ni gick +(av vad jag kommer ihåg, kommer även ihåg att ni gärna visade det då). Sedan vände det bara tillbaka till LCNs fördel.
Så hur kommer det sig att denna slagkraft som ni använder er av nu inte användes innan mot LCN? :confused: Det vore ju konstigt om många av er lät LCN vara när det bara var krig mellan er i DVH och LCN, eller hur?
 
Senast ändrad:

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle simpelt förklara det som att olika fronter har olika spelare som nyckelpersoner.
 

DeletedUser

Guest
En uppdatering för senaste 48 timmarna:

Side 1:
Tribes: DVH-A DVH
Players:

Side 2:
Tribes: MASH CAF2 LCN CAF-A2
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 155
Sida 2: 101
Skillnad: 54

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,392,798
Sida 2: 951,638
Skillnad: 441,160

chart
 

DeletedUser

Guest
Låt inte självgodheten ta över bara Punkan ;)

Ni krigar på bra i DVH, det kan man även se i statistiken. Men något som har fastnat i mitt huvud och som fortsätter komma upp är frågan, vad har ni sysslat med när ni har krigat mot LCN innan? Det var ett enda tillfälle då ni gick +(av vad jag kommer ihåg, kommer även ihåg att ni gärna visade det då). Sedan vände det bara tillbaka till LCNs fördel.
Så hur kommer det sig att denna slagkraft som ni använder er av nu inte användes innan mot LCN? :confused: Det vore ju konstigt om många av er lät LCN vara när det bara var krig mellan er i DVH och LCN, eller hur?

Ett hett tips att det är så olika är att det är olika långt till fronterna, inte så kul att kriga på 200 timmars avstånd, då många spelare ligger way off från LCN

Däremot så är din analys ganska rolig.. för det är väll samma som tänk som mash hade innan kriget, att dvh var på nedgång, och det skulle gå fort att knäcka dem. annars hade man nog inte gett sig in, likaså din stam ;).. nu tappar 2 av era viktigaste spelare mycket byar pga av dålig koll och dålig planering, Ode verkar inte ens fått upp nån deff :)
 

DeletedUser

Guest
Ett hett tips att det är så olika är att det är olika långt till fronterna, inte så kul att kriga på 200 timmars avstånd, då många spelare ligger way off från LCN


och där satta tobie spiken i kistan, och förklarade för oss alla varför det går lite segare för MASH mot DVH.... Avståndet!.

MASH har 250-300 h. med rens från sin stams centrum... medans DVH har ett 1000 tal MASH byar inom 100 h.

ganska enkelt att räkna ut hur det slutar.. eller?...

Ingen bortförklaring varför DVH tar mer byar än MASH.. men värt att tänka på.
Utan det är så i alla krig nuförtiden. den som har längst att gå tar oftas mest stryk tills dem fått sig en bra front, och fått ordning på sin deff.

Annars, bra krigat från båda sidorna!.

själv ska jag gå ut o steka i solen en stund

/M
 

wiking98

Member
Reaktionspoäng
0
Japp...det stämmer att tnt gick ut med info om att anfalla... varför vänta då spelare kan logga in och se att det e allvar lite tidigare? Våra spelare visste inget. Deff skickades inte ut i förväg, så den förklaringen köper inte jag.

Grepolis och Geronimo, om ni ser på vår stats i kriget mot LCN så ser du att vi har problem med deff redan där..så det påstående e helt fel. Vi jobbar helt enkelt hårt för varandra.
DVH.s krigare är helt enkelt skickliga och aktiva, vilket inte Mash och Caf inte räknade med.

Vi fick dock även Caf på halsen på vår bakgård. Men siffrorna talar sitt tydliga språk..även här finns aktivitet så det imponerar.
LCN är den enda stam som har framgång men vi jobbar även på det ;)

DVH är inget utan sina medlemmar, vilket alla i DVH vet vid detta laget. DVH.s spelare är medlemmar i en stolt stam som inte trillar ihop för att vi får lite motstånd.

Försök nu inte med en massa bortförklaringar. Vi gnäller inte, vi bortförklarar oss inte och framförallt. DVH krigar bättre än än både Mash och Caf tillsammans.
Det är ett privilegie att få spela med alla i DVH.

Avslutar med vår stambilds tydliga text. DVH- DET FINNS BARA KRIG

Aktiva? driver du med oss eller? är det därför gow köar era tomma konton?
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Japp...det stämmer att tnt gick ut med info om att anfalla... varför vänta då spelare kan logga in och se att det e allvar lite tidigare? Våra spelare visste inget. Deff skickades inte ut i förväg, så den förklaringen köper inte jag.

Grepolis och Geronimo, om ni ser på vår stats i kriget mot LCN så ser du att vi har problem med deff redan där..så det påstående e helt fel. Vi jobbar helt enkelt hårt för varandra.
DVH.s krigare är helt enkelt skickliga och aktiva, vilket inte Mash och Caf inte räknade med.

Vi fick dock även Caf på halsen på vår bakgård. Men siffrorna talar sitt tydliga språk..även här finns aktivitet så det imponerar.
LCN är den enda stam som har framgång men vi jobbar även på det ;)

DVH är inget utan sina medlemmar, vilket alla i DVH vet vid detta laget. DVH.s spelare är medlemmar i en stolt stam som inte trillar ihop för att vi får lite motstånd.

Försök nu inte med en massa bortförklaringar. Vi gnäller inte, vi bortförklarar oss inte och framförallt. DVH krigar bättre än än både Mash och Caf tillsammans.
Det är ett privilegie att få spela med alla i DVH.

Avslutar med vår stambilds tydliga text. DVH- DET FINNS BARA KRIG

Vänta här nu lite kära Punkan, DVH är skickliga? Bara jag som ser felet i denna mening? :p När ni lär er kriga ordentligt så KANSKE jag kan hålla med dig om det, men innan dess så gör jag det inte för 5 öre!
 

DeletedUser

Guest
Vänta här nu lite kära Punkan, DVH är skickliga? Bara jag som ser felet i denna mening? :p När ni lär er kriga ordentligt så KANSKE jag kan hålla med dig om det, men innan dess så gör jag det inte för 5 öre!

Men om dom inte kan kriga och ändå går + mot MASH, LCN och CAF så tyder det ju på att LCN;co är riktigt dåliga.
 

DeletedUser

Guest
lite färst stats.

Side 1:
Tribes: DVH DVH-A
Players:

Side 2:
Tribes: LCN MASH CAF2 CAF-A2
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 137
Sida 2: 98
Skillnad: 39

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,228,873
Sida 2: 925,869
Skillnad: 303,004

chart
 

wiking98

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: LCN
Players:

Side 2:
Tribes: DVH-A DVH
Players:

Timeframe: Förra veckan

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 219
Sida 2: 99
Skillnad: 120

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,113,220
Sida 2: 938,531
Skillnad: 1,174,689

chart
 

DeletedUser

Guest
Oj Oj Oj här skrivs det mycket skit ser jag bara att ducka alla pajer, och köra på. :cool:
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Japp...det stämmer att tnt gick ut med info om att anfalla... varför vänta då spelare kan logga in och se att det e allvar lite tidigare? Våra spelare visste inget. Deff skickades inte ut i förväg, så den förklaringen köper inte jag.

Grepolis och Geronimo, om ni ser på vår stats i kriget mot LCN så ser du att vi har problem med deff redan där..så det påstående e helt fel. Vi jobbar helt enkelt hårt för varandra.
DVH.s krigare är helt enkelt skickliga och aktiva, vilket inte Mash och Caf inte räknade med.

Vi fick dock även Caf på halsen på vår bakgård. Men siffrorna talar sitt tydliga språk..även här finns aktivitet så det imponerar.
LCN är den enda stam som har framgång men vi jobbar även på det ;)

DVH är inget utan sina medlemmar, vilket alla i DVH vet vid detta laget. DVH.s spelare är medlemmar i en stolt stam som inte trillar ihop för att vi får lite motstånd.

Försök nu inte med en massa bortförklaringar. Vi gnäller inte, vi bortförklarar oss inte och framförallt. DVH krigar bättre än än både Mash och Caf tillsammans.
Det är ett privilegie att få spela med alla i DVH.

Avslutar med vår stambilds tydliga text. DVH- DET FINNS BARA KRIG

Det var inte meningen att skylla ifrån eller på något vis sätta er i dåligt ljus. Jag ville bara få alla att förstå att MASH inte hoppade in eller började först. Vi hade tänkt gå på er MEN ni började attackerna och adlingarna innan oss.

Inget fel i det eller att det skulle göra er vare sig sämre eller bättre i kriget. Ni har som alla andra bra och lite mindre bra spelare (bättre att använda ordet aktiva).

Det enda som fläckar ert rykte är väl att ni inte ens orkade säga upp vår IAP innan ni började attackera och adla. Men det har mindre betydelse för antalet byar adlade hit eller dit.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
På nån konstig höger så gillar DVH och döda trupper mer än att adla, måste ju vara därför lcn leder ;)

Så DVH började kriget? Nej... Vi bara agerade på vad som skulle komma.

Vi hade inget val, ni skulle anfalla oss. Om ni är dvh och vet att mash kommer anfalla om 10 h, kommer ni hålla tyst om det eller ta till åtgärderna?

Höhö jadu, iap;n hade du tänkt bryta den ett par minuter före inkommandena eller? Man förbereder väl inga krig på iap:s,,, "ingen aggressions pakt" skapa planer på att erövra byar av dom...intressant där. Men hey, de är bara en småsak, nu när vi visste ni kom..
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
På nån konstig höger så gillar DVH och döda trupper mer än att adla, måste ju vara därför lcn leder ;)

Så DVH började kriget? Nej... Vi bara agerade på vad som skulle komma.

Vi hade inget val, ni skulle anfalla oss. Om ni är dvh och vet att mash kommer anfalla om 10 h, kommer ni hålla tyst om det eller ta till åtgärderna?

Höhö jadu, iap;n hade du tänkt bryta den ett par minuter före inkommandena eller? Man förbereder väl inga krig på iap:s,,, "ingen aggressions pakt" skapa planer på att erövra byar av dom...intressant där. Men hey, de är bara en småsak, nu när vi visste ni kom..

Då vi tidigare hade sagt upp alliansen med er och sänkt status till IAP och även påbörjade föhandlingar med er för att återuppta en allians men inte fick svar på flera veckor så insåg vi att ni inte ville samarbeta med oss.

Så du anser att ni inte började?! knepigt då du sedan säger att ni agerade på VAD SOM SKULLE KOMMA? Inget val säger du, ni hade flera veckor på er att förbättra relationerna mellan stammarna men ni valde att inte ens orka svara.

JA vi planerade att attackera DVH som vi hade en IAP med men den hade vi tänkt säga upp innan. Det skedde ca 20 minuter innan vi sa att vi tänkte påbörja attacker mot er. Den hade kommit tidigare men vi blev upptagna med att försöka få en överblick på vad DVH höll på med då attacker började hagla in utan ens en förvarning om att vår IAP var uppsagd.

När vi insåg att ni sket fullständigt i att säga upp iap´n med oss innan attackerna kom så ansåg vi att vi inte behövde förvarna så långt i förväg då DVH redan påbörjat kriget.

Där fick GOW ett tips, DVH respekterar troligen inte er allians eller andra ingågna avtal högre än att man kan avsluta dom utan att ens säga till i förväg.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp