MASH vs DVH

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kött e gött

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle simpelt förklara det som att olika fronter har olika spelare som nyckelpersoner.

Jo självklart men statistiken mot LCN är oförändrad och ser likadan ut som innan. Punkan beskrev ju i alla fall DVH som en stam som ger järnet för varandra, då borde de i öster (som nu går plus) ändå väl ha bidragit med något så att statistiken mellan LCN och DVH skulle ha varit annorlunda då än att den såg likadan ut som den gör nu. Så jag undrar fortfarande vad de har pysslat med innan.

Ett hett tips att det är så olika är att det är olika långt till fronterna, inte så kul att kriga på 200 timmars avstånd, då många spelare ligger way off från LCN

Däremot så är din analys ganska rolig.. för det är väll samma som tänk som mash hade innan kriget, att dvh var på nedgång, och det skulle gå fort att knäcka dem. annars hade man nog inte gett sig in, likaså din stam ;).. nu tappar 2 av era viktigaste spelare mycket byar pga av dålig koll och dålig planering, Ode verkar inte ens fått upp nån deff :)

Man ska ju hjälpa varandra så gott det går, även om avståndet är 100 timmar bort från en. Vill man kriga i fronten så kommer det nog finnas chansen då att ta kö konton där framme.

Jag försöker väl mest få ett svar som jag anser tillräckligt bra på min fråga men jag kan hålla med dig om att det ser ut som det ja. :)
Sitter du förresten på något konto i v3? Om du gör det så kontakta mig gärna så att jag isåfall kan terrorisera dig där sen med olidligt spam och blinkande brevmarkörer :D
 

DeletedUser

Guest
Finns trådar om gamla krig så vill ni prata om det så skriv där.

Väldigt mkt paj här. varva ner några hekton då jag är bakis idag och man vet inte vad som kan hända då :cool:

MASH vs DVH några kommentarer från dom som krigar ? :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Då vi tidigare hade sagt upp alliansen med er och sänkt status till IAP och även påbörjade föhandlingar med er för att återuppta en allians men inte fick svar på flera veckor så insåg vi att ni inte ville samarbeta med oss.

Så du anser att ni inte började?! knepigt då du sedan säger att ni agerade på VAD SOM SKULLE KOMMA? Inget val säger du, ni hade flera veckor på er att förbättra relationerna mellan stammarna men ni valde att inte ens orka svara.

JA vi planerade att attackera DVH som vi hade en IAP med men den hade vi tänkt säga upp innan. Det skedde ca 20 minuter innan vi sa att vi tänkte påbörja attacker mot er. Den hade kommit tidigare men vi blev upptagna med att försöka få en överblick på vad DVH höll på med då attacker började hagla in utan ens en förvarning om att vår IAP var uppsagd.

När vi insåg att ni sket fullständigt i att säga upp iap´n med oss innan attackerna kom så ansåg vi att vi inte behövde förvarna så långt i förväg då DVH redan påbörjat kriget.

Där fick GOW ett tips, DVH respekterar troligen inte er allians eller andra ingågna avtal högre än att man kan avsluta dom utan att ens säga till i förväg.

Skulle inte vi respektera ingågna avtal?

Vi blev först och främst backstabbade av er allierade LCN, trots detta gjorde ni inte ett ljud av det, och gick aldrig in och sa att ni inte stödde LCN i frågan, inte ens att ni förhöll er neutrala. Med andra ord kunde vi inte lita på huruvida ni respekterade våra avtal eller inte. För det andra fick vi i DVH order att anfalla först då MASH hade skickat sina första anfall då vi misstänkte att detta skulle hända - och när det första anfallet kom, då anföll vi.

Menar ni att vi borde ha hållit oss oförberedda på ett hot vi med sannolika skäl trodde stämde (vilket de också gjorde)? Det är väl inget fel med att försvara sig, eller borde vi ha väntat med det en dag eller två?

Alla dessa ursäkter för att statsen går emot er är bara ett sätt att försöka sänka vår moral. Kanske ni istället borde satsa på att höja er egen?
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle inte vi respektera ingågna avtal?

Vi blev först och främst backstabbade av er allierade LCN, trots detta gjorde ni inte ett ljud av det, och gick aldrig in och sa att ni inte stödde LCN i frågan, inte ens att ni förhöll er neutrala. Med andra ord kunde vi inte lita på huruvida ni respekterade våra avtal eller inte. För det andra fick vi i DVH order att anfalla först då MASH hade skickat sina första anfall då vi misstänkte att detta skulle hända - och när det första anfallet kom, då anföll vi.

Menar ni att vi borde ha hållit oss oförberedda på ett hot vi med sannolika skäl trodde stämde (vilket de också gjorde)? Det är väl inget fel med att försvara sig, eller borde vi ha väntat med det en dag eller två?

Alla dessa ursäkter för att statsen går emot er är bara ett sätt att försöka sänka vår moral. Kanske ni istället borde satsa på att höja er egen?

Haha, hur kan du då förklara att ni adlade byar av en spelare i MASH flera timmar innan vi förklarade krig mot er och påbörjade våra attacker. Helt klart ska man vara förberedd på ett hot man tror stämmer men att göra det genom att skicka rens å adel utan att säga upp gällande avtal anser inte jag är rätt stil.
 

DeletedUser

Guest
Haha, hur kan du då förklara att ni adlade byar av en spelare i MASH flera timmar innan vi förklarade krig mot er och påbörjade våra attacker. Helt klart ska man vara förberedd på ett hot man tror stämmer men att göra det genom att skicka rens å adel utan att säga upp gällande avtal anser inte jag är rätt stil.

Som sagt våran krigsmaskin är igång och ni valde det själva =) Se nu till att få ut dina krigare på fältet
istället för att hitta anledningar om dittan och datten. Vad jag vet så har ja inte hört nått gnäll från DVH trots
att ni är 3st just nu som försöker med nått.

Se till att höja moralen hos er för det gjorde ni hos oss när ni valde att ge er på oss =)
 

DeletedUser

Guest
Kära Geronimo!

Ni började ställa krav när vi hade allians. Men då vi i DVH inte är någons knähundar så ansåg vi att inte ni ville ha allians på lika villkor. När ni degraderade alliansen till IAP så insåg vi vart det bar. Med lite info som kom till oss så tog vi beslut att invänta tills vi med säkerhet visste ni skulle anfalla. Alltså förivrade vi oss inte och började anfalla inna er deff hade anlänt till era byar ni tokdeffat, Vi skulle ha anfallit direkt då IAP med er var lika mycket värt som det toapapper jag spolar ner efter mitt besök på toa.

Ja...vi anföll först, Vi svarade på era planer...vad spelar IAP för roll med er då?

Angående att vi inte hedrar allianser och IAP. Du har så fel du bara kan ha. Vår allians med GoW tar vi på största allvar. Vi ser en framtid med GoW, men inte med er.
Det visade vi inte minst när vi avslutade vår vedergällning mot 2 Caf spelare under ett par dagar av begränsat antal spelare anfölls.
Det får vi bittert käka upp med deffade byar ;)..men det är det värt anser jag.

Sedan var det någon som hostade till att vi hade dålig aktivitet och MASSOR av spelare som K-Öar i DVH.
FEL även där. Vi har 1 just nu och har max haft 2 samtidigt. Om det är för att vi har dålig aktivitet eller goda vänner låter jag vara osagt. ;)
Hur många K-Öar era konton?
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har aldrig sagt något i den här tråden för att ursäkta något. Jag ville bara att folk får fakta. Många skrev att MASH började, vilket alltså inte är sant. Jag har inte sagt att ni inte krigar bra eller skyllt på något som tar av er någon heder alls av att statsen ser ut som dom gör.

Ni gör ett kanonjobb trots erat läge, nöjda nu?

Jag måste ju precis som alla andra få lägga fram fakta då många är felinformerade. Skönt för er att ni fått igång era krigare och fått en höjd moral. Inget fel på vår moral heller kan jag ju meddela. Sedan om era spioner säger annat får ju stå för dom (hej tobie).

Nä nu ska jag ut å kriga, har inte tid att sitta här å snacka:)
 

DeletedUser

Guest
När man sitter och läser dessa rader som kommer från Geronimo, så blir det en återupprepning av nåt som tidigare hänt. Alla vet vad ni i MASH har i kikaren och de som inte vet det kommer få reda på det nu.

Samma sak som händer med DVH hände med Stribe. Hitta ett skäl till att dra ner en allians till IAP och sen gå på. Jag respekterar många spelare i MASH men den ledning som finns går inte att lita på för fem öre. Är det några som skulle vara oroliga så är det de allianser ni har. De ser ju hur ni behandlar andra allianser.
CAF2 sitter som nickedockor och lallar med, fullt med sitters från både MASH, ST2 och Elite.

Planen var att Stribe skulle ut först, det lyckades ni med, sen var det DVHs tur och sist skulle GoW få sina fiskar varma. Nu vet jag inte riktigt om det blir så. För läser man statistik så ser det otroligt jobbigt ut för alla utom LCN som stånkar på bra. All heder åt mafiososarna. :)
Problem nummer två som jag ser det är att nu har sommaren börjat, och alla som krigat på MASH sida vet att dessa tre månader som väntar är de mest inaktiva för MASH. Förra sommaren höll på att kosta MASH hela v3. Trots gnäll på att allierade inte deffade så vet vi var problemet var. Inaktivtet. För hade ni förvaltat deffen som kom, från ST2, Stribe och CAF2 så hade man inte förlorat miljoner per dag som ni gjorde. Augusti vara rent katastrofalt.

Så skulle jag vara GOW nu så skulle jag snacka ihop mig med DVH och slänga ut både MASH och CAF2 på en gång. Då slår ni två flugor i en smäll. Ni blir av med ett framtida hot och sen ger ni herrarna Lobo och Gero ledigt i sommar så de kan sola och bada som vi i Stribe gör. ;)

Jag skulle gärna sitta och bygga sandslott ihop med Hoaa, bara för att få kasta sten på varandras byggen. Kawac kunde också få vara med, men då får hon vara lite snällare än vanligt. ;)

Ha en bra sommar nu och må sämsta stam få sommarledigt. :D
 

thunders

Member
Reaktionspoäng
0
Japp...det stämmer att tnt gick ut med info om att anfalla... varför vänta då spelare kan logga in och se att det e allvar lite tidigare? Våra spelare visste inget. Deff skickades inte ut i förväg, så den förklaringen köper inte jag.

Grepolis och Geronimo, om ni ser på vår stats i kriget mot LCN så ser du att vi har problem med deff redan där..så det påstående e helt fel. Vi jobbar helt enkelt hårt för varandra.
DVH.s krigare är helt enkelt skickliga och aktiva, vilket inte Mash och Caf inte räknade med.

Vi fick dock även Caf på halsen på vår bakgård. Men siffrorna talar sitt tydliga språk..även här finns aktivitet så det imponerar.
LCN är den enda stam som har framgång men vi jobbar även på det ;)

DVH är inget utan sina medlemmar, vilket alla i DVH vet vid detta laget. DVH.s spelare är medlemmar i en stolt stam som inte trillar ihop för att vi får lite motstånd.

Försök nu inte med en massa bortförklaringar. Vi gnäller inte, vi bortförklarar oss inte och framförallt. DVH krigar bättre än än både Mash och Caf tillsammans.
Det är ett privilegie att få spela med alla i DVH.

Avslutar med vår stambilds tydliga text. DVH- DET FINNS BARA KRIG

måste bara säga att de e skönt att vara tillbaka från england dax att adla!!! föresten du punkan vi får se vad som händer när vi i LCN möter era så kallade nyckelspelare... vi ska någon vissa er att ni inte har någon chans mot oss i lcn även fast ni har era nyckelspelare i fronten själv har ja vuxit över 800 tusen och de ska bli mer!!!!!!!!! :p av dig med...
 

DeletedUser

Guest
Det var roligt att läsa, men jag kan säga att inte en av dom stammarna kommer att vara kvar till slutet.
Tro mig jag kan se i framtiden!
Hälsningar till mina vänner!
Tomislav
 

DeletedUser

Guest
Se i framtiden? Se in i framtiden heter det, för du är inte blind antar jag?

Får man hälsa?
I så fall vill jag hälsa till min mamma och pappa, min systet Berta, min farmor svea och till mitt marsvin Kalle

Aoch! Är det bara jag som känner att folket i den södra alliansen verkar lite spänt?

Själv håller jag humöret uppe, offen flygande och adlarna (tro det eller ej)... adlande.

Cheers up, mates! Tänk på att om ni i de stammarna som är belägna underst (underlägsna?) ska ha någon chans att vinna måste ni också hålla er positiva! Lägg inte för mycket energi på detaljer i huruvida vem det var som startade, lägg den på att kötta och ha roligt!

För att visa att jag fortfarande är lojal och inte ger er alltför många tips: FÖR DVH! - Det finns bara krig
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: DVH DVH-A
Players:

Side 2:
Tribes: LCN MASH CAF2 CAF-A2 Caf-2b
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 42
Sida 2: 36
Skillnad: 6

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 385,842
Sida 2: 330,917
Skillnad: 54,925

chart


Overall:

DVH vs LCN

Side 1:
Tribes: DVH DVH-A
Players:

Side 2:
Tribes: LCN
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 8
Sida 2: 18
Skillnad: 10

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 79,065
Sida 2: 172,727
Skillnad: 93,662

chart
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Denna tråden heter MASH VS DVH!

Vill du lägga in allihopa i statsen gör en egen tråd.
 

DeletedUser

Guest
Det är som MacBengt säger :p håll er till stammarna det gäller här.
 

DeletedUser

Guest
Okej, okej.
Tycker bara det är svårt att få en bild av hur det går om inte hela kriget är med.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: MASH
Players:

Side 2:
Tribes: DVH DVH-A
Players:

Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 444
Sida 2: 525
Skillnad: 81

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,176,534
Sida 2: 4,639,176
Skillnad: 462,642

chart
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: DVH DVH-A
Players: 1Aceton csserran Atno byhövdingen simonjpg the power of the dream leomas3 Snaider nicolo1998

Side 2:
Tribes: MASH
Players:

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 774
Sida 2: 967
Skillnad: 193

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6,849,693
Sida 2: 9,248,337
Skillnad: 2,398,644

chart


Saknar 3 spelare men vet inte hur jag inkluderar avslutade konton, tips tas gärna emot.
 

DeletedUser

Guest
Fniss Hoaa ;) Moralboostare AB ;) kan ni inte lägga in flera konton så ni kommer upp i plus ochså :) fast kollar man på TW stats så ser man varför du vill ta med 1Aceton, eftersom det är där du adlat mest ;) weiee.. ett tomt konto :) hehe

1Aceton har aldrig varit DVH:are så att ta in honom i Statsen är bara skrattretande, alla vet att vi i stribe stoppade undan honom för att försöka rädda någont av spelare, så att dvh sparkade ut honom direkt är inte förvånade
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fniss Hoaa ;) Moralboostare AB ;) kan ni inte lägga in flera konton så ni kommer upp i plus ochså :) fast kollar man på TW stats så ser man varför du vill ta med 1Aceton, eftersom det är där du adlat mest ;) weiee.. ett tomt konto :) hehe

1Aceton har aldrig varit DVH:are så att ta in honom i Statsen är bara skrattretande, alla vet att vi i stribe stoppade undan honom för att försöka rädda någont av spelare, så att dvh sparkade ut honom direkt är inte förvånade

kul att du nämner det.... han är nåt som du vet om vad...... flykting... bara att du skriver 2 meningar om det när det bara behövs 1 ord ang saken.

flydde från ett krig, kriget följde efter honom, han vart kickad... simple..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp