Bästa stammen genom tiderna på .se?

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skrev ju i mitt inlägg att jag pratade efter vad Jag sett de prestera. Att jag missat att ST varit familjestam bryr jag mig inte om. De är en grym icke familjestam nu..
TCO är en familjestam nu, om de var eller inte vad det innan bryr jag mig inte om.

Så det som har varit har varit? Vad är då poängen med den här tråden enligt dig?
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Så det som har varit har varit? Vad är då poängen med den här tråden enligt dig?
Att få fram den bästa stammen på .se??
Tänk om jag tycker ST är bättre nu än vad de varit som familjestam, eller kanske om TCO är bättre nu än när de var icke familjestam?
Antagligen är de bättre som de är nu eftersom de stannar så, inte sant?
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte hur en mergar kan avgöra om en stam är bra eller inte.

Vad är skillnaden på om en stam, från början, rekryterar till sig 60 pers (i spelet, eller premade) eller om 3 stammar på vardera 20 medlemmar går ihop? Många klagar då på stammen/stammarna som gått ihop och tycker att de fegspelar till sig segern, medan man höjer stammen som inte mergat en enda gång, men rekryterat till sig allt.

Hoppas poängen gick fram. Jag orkade inte förklara mer.
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Förstår helt vad du menar och håller med dig.

Att göra en bra merge är en del av diplomatin i detta spel och utan diplomatin så försvinner en mycket stor del av spelet enligt mig. Själv gillar jag skarpt när ett gäng spelare skapar en mindre stam men sen mergar ihop med andra och hela tiden ser till att inte vara den som det snackas mest om utan ligger där i bakgrunden och lurar.

Att lyckas med att ta en stam/några spelare högt i ranken med diplomatin som främsta vapen är något som jag sätter stort värde på om jag ska ranka upp stammar.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Förstår inte hur en mergar kan avgöra om en stam är bra eller inte.

Vad är skillnaden på om en stam, från början, rekryterar till sig 60 pers (i spelet, eller premade) eller om 3 stammar på vardera 20 medlemmar går ihop? Många klagar då på stammen/stammarna som gått ihop och tycker att de fegspelar till sig segern, medan man höjer stammen som inte mergat en enda gång, men rekryterat till sig allt.

Hoppas poängen gick fram. Jag orkade inte förklara mer.

Du har rätt :)
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Förstår inte hur en mergar kan avgöra om en stam är bra eller inte.

Vad är skillnaden på om en stam, från början, rekryterar till sig 60 pers (i spelet, eller premade) eller om 3 stammar på vardera 20 medlemmar går ihop? Många klagar då på stammen/stammarna som gått ihop och tycker att de fegspelar till sig segern, medan man höjer stammen som inte mergat en enda gång, men rekryterat till sig allt.

Hoppas poängen gick fram. Jag orkade inte förklara mer.



Mycket effektivare, men mycket tråkigare att se på också ;) Men som sagt, det är inget fel med det.
 

sailor bob

Member
Reaktionspoäng
0
DöD - V3 - V3 har haft många väldigt bra stammar och DöD var en av de absolut bästa... kriget mot -ST2- som höll på att sluta i katastrof för -ST2-, över 200+ byar på 2 dagar säger det mesta.
[RS] - V5 - väldigt bra stam som tillsammans med SWE dominerade V5 under en längre tid

-ST- var ju en stor familj på den tiden, både ST 1, 2 och 3. Var väl mer ST1 och 3 som läckte, medans -ST2- höll stånd. Men håller me om att DöD va jäklit grymma.

Fint o se att du nämner [rs], håller dock inte med om att vi dominerade tsm med SWE. SWE hade sin topp i början av världen, men sedan tog [rs] över. Ist bör KILT nämnas som en av de dominerande stammarna på v5, grym stam, men [rs] var bättre;)
 

DeletedUser

Guest
[rs] - Riktigt stark ledning och duktiga spelare och även många nya spelare med v5 som sin första värld och som blev upplärda av oss andra lite mer meriterade och erfarna spelare. Jag tror att nyckeln till vår framgång var 25% ledning, 25% humor, 15% kött, 15% aktivitet, 15% barbarfrossa och 5% vilja att adla denea.

HAHAHA

den tanken höll halva [rs] aktiva under det många och långa krigen:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Bringt, 25% skill 25% aktivitet, 25% kaxighet, 25% samarbete och 100% galenskap. Ingen stam på .se kunde slå bringT i krigstider, 24/7 aktiva konton där varje konto kunde sitta med 20k incs utan att förlora en by, där varje spelare var bra nog att ta över 100 byar på ett ryck och där ingen stam var svår nog att slå. Sjukaste stammen jag spelat i och jag har spelat i VÄLDIGT många stammar på .se med olika nick, rentav de flesta stammar nämnda i den här tråden.

Andra bra stammar:

UrbanT
Ecalos
-sk-
[rs]
 

DeletedUser

Guest
Bringt, 25% skill 25% aktivitet, 25% kaxighet, 25% samarbete och 100% galenskap. Ingen stam på .se kunde slå bringT i krigstider, 24/7 aktiva konton där varje konto kunde sitta med 20k incs utan att förlora en by, där varje spelare var bra nog att ta över 100 byar på ett ryck och där ingen stam var svår nog att slå. Sjukaste stammen jag spelat i och jag har spelat i VÄLDIGT många stammar på .se med olika nick, rentav de flesta stammar nämnda i den här tråden.

What he said! Fast du glömde att Bringt på v2 också bestod av ungefär 243% kärlek, fast vi mest höll den internt i stammen ;)
 

DeletedUser

Guest
Vi i DH är till största delen originalen på kontona sen har självklart vissa spelare bytts ut genom tiderna. Vi har även ett gäng gamla Milka! spelare hoss oss som var fruktade från dag ett och är det fortfarande.
Milka! är den stam som varit mest fruktad och de bästa spelarna samlade på ett ställe, dom gick dock att kriga mot och vissa av dem fick lite problem när Romarna fick förstärkning av alkiskaniner i norr ^^

Bara två som listat upp .se absolut mest kända stam genom tiderna?

Fy skäms på er :mad:

Hörru missade du mitt inlägg FJ?
Bara för att jag sa att vi kaniner gav dem lite problem så menade jag inte att dom inte var bäst.
Mjölk och Sprit funkar bara i vissa drinkar så de kossor som låg närmast(Hulk och Mori3000) blev sjuka och övergav sina konton(dom funkade inte i drinken) sen kom vi fram till Twilight och där tog det tvär stopp(han gillar bevisligen sprit och kunde tackla en bakfull kanins andedräkt) :p
 

DeletedUser

Guest
Ska man gå efter stammar som finns kvar är väll UrbanT på värld 8 närmast en stängning utav världen om inte minnet är helt fel?
Annars finns det flera bra stammar som gått under utav olika orsaker tex brist på tid, motivation etc.

CCCP & NiC är dock klara favoriter i min bok.
 

DeletedUser

Guest
Ska man gå efter stammar som finns kvar är väll UrbanT på värld 8 närmast en stängning utav världen om inte minnet är helt fel?
Annars finns det flera bra stammar som gått under utav olika orsaker tex brist på tid, motivation etc.

CCCP & NiC är dock klara favoriter i min bok.

Tror att Ecalos är närmare. (V4)
 

DeletedUser

Guest
Tror gör man i kyrkan.

Ecalos har ~57,757632%

Urbant har ~58,017354%

Så det är marginellt men UrbanT har mest.

Tror själv aktiviteten på världen spelar en väldigt stor roll med oavsett procenten. Varför stänga en värld som har väldig hög aktivitet?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Tror själv aktiviteten på världen spelar en väldigt stor roll med oavsett procenten. Varför stänga en värld som har väldig hög aktivitet?

Jo, det är det säkerligen. Men eftersom ingen vet när en värld stänger och under vilka omständigheter så är det bara gissningar alltihopa. Eller? har jag missat där Gaffel faktiskt säger exakta preferenser? :)

Dock är det mest troligt att alla världar Innogames tjänar pengar på förblir öppna.
 

DeletedUser

Guest
Dock är det mest troligt att alla världar Innogames tjänar pengar på förblir öppna.
Precis. Det finns inget vettigt företag som stänger in inkomstbringande verksamhet. Och om den nu är det så finns ju uppenbarligen intresset för folk att spela på denna värld. Och varför ska man stänga ner den om nu folk fortfarande vill spela på den?

Men en värld där det knappt kanske finns några premiumanvändare på och där man kan se genom statestiken att det knappt varken adlas eller krigas. Där det handlar om gamla spelare mest som bara tittar till sina konton ibland men lägger inte ner nåt arbete på dom längre. Då har jag full förståelse om den stängs oavsett hur procenten ligger till för stammarna.
 
Topp