DeletedUser
Guest
Hmm, ovanstående har aldrig hänt mig då jag hela tiden präglar nya mynt och på så sätt håller min gräns uppe och framför mig... Ju fler byar jag tar, ju fler mynt kan jag skapa, ju fler mynt krävs det (varje by kan som mest skapa 13 mynt och per by ökar mynt som krävs med 1)...
Skriver du det så där låter det som om det skulle gå, ja. Gör man det rimligt, alltså att man är aktiv varje dag, och inte en gång i veckan så får du som mest 1,92 mynt per dag och by. Om vi säger att vi kan flytta de där 0,92 till olika byar och du har 100 byar så får vi 192 mynt istället. Du kan alltså som mest få en adelsman per dag. Visst, det går väl att adla barbarbyar med det, men är du i aktivt krig så fungerar det inte riktigt. Du får 2 adelsmän varannan dag och ibland får du 2 några fler gånger. Under förutsättningen att du inte förlorar några trupper alltså.
Men oavsett, i aktivt krig är det inte hållbart. Du kan om du har adelsmän sedan innan skicka ett adelståg varje dag.
Medan jag förstår varför ni är så emot ändringen förstår jag inte varför ni röstar om ni inte spelar på världen. Därför tycker jag att de som röstar endast ska få vara spelare som varit med i alla fall några veckor i värld 1, och gränsen för det får inte vara kortare än tiden innan röstningen sker.
Då får man en så klar bild på det hela som möjligt.
Alternativt att man ändrar frågan till Ska priset på guldmynt sänkas?
Får man ett positivt svar på det kan man lägga upp en till undersökning där man får olika priser att välja att rösta på. För halva priset kan vara lite för stor skillnad. Att sänka till nånstans mellan 70% och 80% skulle enligt mig vara rimligare.