Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag kommer stenhårt att lobba för att det inte skall ändras. Vet redan att i stort sett hela DH raderar sina konton och likaså en tredjedel av din egen stam Lala. Är det så du vill vinna?



Synd om er, världen kretsar varken kring er i DH eller oss i -SK-

finns minst 1000 spelare till på världen av dessa är ni kanske 50 spelare. Kanske bara bra om ni avslutar era konton för världens skull.

Meningen med tribalwars är att skaffa adelsmän och ta över andras byar med alla medel man kan, förutom de som bryter mot spelreglerna. Vilket kan jämföras med att göra mål och genom ett sänkt myntpris som mannen ovanför mig påpekade så fint så får man fler chanser att göra mål.

Är ledsen om jag sårar någon nu, men det är sorgligt att hota med att radera sitt konto bara för att man är stor och tro att det ska hända något. Vem säger att en spelare på 5 miljoner är mer värd än en spelare på 10 000 poäng? Inte jag iallafall, radera ditt konto bäst du vill, jag kan lova dig att världen går vidare utan dig också, även utan mig om det skulle bli aktuellt.

Kände mig tvungen att svara och ingen annan ska ställas till svars för mina åsikter förutom jag själv.
 

DeletedUser

Guest
Du måste ändå erkänna att de som tjänar mest på detta är de stora drakarna.
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Strategi biten i spelet kommer att ökas markant av att man får tillgång till fler adlar, samt diplomatiska förbindelser.

Ska jag vara ärlig kan ingen under topp 7 vinna V1, inte ens komma nära med dagens inställningar och det tycker jag är väldigt tråkigt och det är ingen på toppen som krigar mot varandra.

Men i samband med att vi får ett sänkt myntpris så kommer V1 att få ett nytt skinande ljus och kommer återigen bli rolig och intressant.
Oavsett vilka ändringar som kommer att ske så kommer aldrig en stam under topp 7 ha en chans att vinna, var så säkra (och för er lustigkurrar där ute, om halva DH hoppar in i KA! räknas det INTE som att det är den stammen som "vinner"...)!



Jag kommer stenhårt att lobba för att det inte skall ändras. Vet redan att i stort sett hela DH raderar sina konton och likaså en tredjedel av din egen stam Lala. Är det så du vill vinna?
En tredjedel av vår stam är nog att överdriva en smula även om en del utryckt sig negativa till ett eventuellt sänkt myntpris! Att "hela" DH skulle radera sina kontot känns lite väl överilat tycker jag ;)

Gällande själva sakfrågan så har du på annat håll läst min åsikt och det är inte helt lätt (läs; omöjligt) att sia om vad för resultat en halvering kommer att få, oavsett om man är FÖR eller EMOT en förändring!
 

DeletedUser

Guest
Nej, nu måste jag verkligen säga emot det här rent utsagt idiotiska påståendet. Att få adelsmännen till byarna och sänka lojaliteten är som att göra mål. Inte att öka antalet adelsmän. Ökar man antalet adelsmän ökar man istället antalet chanser att göra mål.
Jag vet hur läget ser ut på värld 1. Folk skickar sina offbyar på folk för att hålla deras trupper borta tills de har adelsmän. Resultatet är att när man väl har en adelsmän har de hunnit få assistans, och då var arbetet meningslöst.
Det skulle verkligen inte krävas mycket mer aktivitet, eftersom att det är offbyarna och motståndet som begränsar hur mycket byar man kan ta.

Meningen med att man spelar denna världen är att man just har den inställning som är nu och man har spelet efter hur det är. Man spelar helt enkelt efter att det tar tid att få ihop adelsmän (även om jag också ibland klagar på att man inte har adel). Men så är spelet och att sedan komma i halvtid eller periodpaus och sedan snabbspola är i mina ögon inte ok. Det är väl bara att spela i en snabbare värld om man inte är nöjd med den långsamma behagliga farten i v1
 

DeletedUser

Guest
Denna tråden är helt underbar :eek: Rör upp så mycket känslor :)

Personligen är det lika stor nederlag för mig att det inte går igenom som jag tror det är för de som är emot det om det går igenom ... Men tänker banne mig inte avsluta kontot ändå (Än iaf)
 

DeletedUser

Guest
Det kan jag gå med på till viss del.

I vissa aspekter av spelet så tjänar en stor spelare på det här systemet, men som sagt det är mycket som spelar in i sådana uträkningar.

I vissa aspekter av spelet tjänar en liten spelare på det här, beroende på vad det är för grannar man har och hur duktig man är.

Värld 1 är som sagt en gammal värld och det bör inte vara något en ny spelare går med i för att vinna. känns lite konstigt att försöka jaga ifatt spelare som är långt över 10 miljoner poäng, eller hur?

men jag ser däremot många fördelar med ett sänkt myntpris för mindre spelare, det har moralen med sig och kan öka snabbare, vare sig de tar barbarian eller vanliga byar så har det möjlighet att växa snabbt och ligger man bredvid en större spelare som kanske är lite halvt inaktiv, så helt plötsligt så har den lilla spelaren växt om den större spelaren med hjälp av ett lägre myntpris.

Men visst tjänar stora spelare på det också, i vissa fall tjänar de kanske mest på det. Men en spelare som rensas konstant och byggnader raseras bara pga att det inte finns adlar att ta byn av anser jag inte som motståndare och jag tror inte det är något roligt att möta heller. Hitsugaya uttryckte sig väldigt bra och enkelt.
 

DeletedUser

Guest
Nej, nu måste jag verkligen säga emot det här rent utsagt idiotiska påståendet. Att få adelsmännen till byarna och sänka lojaliteten är som att göra mål. Inte att öka antalet adelsmän. Ökar man antalet adelsmän ökar man istället antalet chanser att göra mål.
Jag vet hur läget ser ut på värld 1. Folk skickar sina offbyar på folk för att hålla deras trupper borta tills de har adelsmän. Resultatet är att när man väl har en adelsmän har de hunnit få assistans, och då var arbetet meningslöst.
Det skulle verkligen inte krävas mycket mer aktivitet, eftersom att det är offbyarna och motståndet som begränsar hur mycket byar man kan ta.

Hmm, ovanstående har aldrig hänt mig då jag hela tiden präglar nya mynt och på så sätt håller min gräns uppe och framför mig... Ju fler byar jag tar, ju fler mynt kan jag skapa, ju fler mynt krävs det (varje by kan som mest skapa 13 mynt och per by ökar mynt som krävs med 1)...
 

DeletedUser

Guest
Och med hans slutkläm så finns inget argument för att ändra som jag läser det.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att tråden ska låsas tills omröstningen är avgjord, känns som det inte kommer fram några nya argument varför man ska vara för eller emot.

Hade varit bra om någon hade summerat alla fördelar och alla nackdelar snabbt och enkelt som en slutkläm på tråden för den här gången.


känns onödigt att bara säga samma saker om och om igen med andra ord, även om det dykt upp några nya ansikten i tråden de senaste dagarna!

Oavsett vilket ska det bli kul att se resultaten ifrån omröstningen, för det vill jag se.

Skulle vara ännu bättre om man kunde se vilka som röstat Ja och vilka som röstat Nej. Om där nu inte finns folk där ute som inte vågar stå för vad dem tycker ;)
 

DeletedUser

Guest
Det kan jag gå med på till viss del.

I vissa aspekter av spelet så tjänar en stor spelare på det här systemet, men som sagt det är mycket som spelar in i sådana uträkningar.

I vissa aspekter av spelet tjänar en liten spelare på det här, beroende på vad det är för grannar man har och hur duktig man är.

Värld 1 är som sagt en gammal värld och det bör inte vara något en ny spelare går med i för att vinna. känns lite konstigt att försöka jaga ifatt spelare som är långt över 10 miljoner poäng, eller hur?

men jag ser däremot många fördelar med ett sänkt myntpris för mindre spelare, det har moralen med sig och kan öka snabbare, vare sig de tar barbarian eller vanliga byar så har det möjlighet att växa snabbt och ligger man bredvid en större spelare som kanske är lite halvt inaktiv, så helt plötsligt så har den lilla spelaren växt om den större spelaren med hjälp av ett lägre myntpris.

Men visst tjänar stora spelare på det också, i vissa fall tjänar de kanske mest på det. Men en spelare som rensas konstant och byggnader raseras bara pga att det inte finns adlar att ta byn av anser jag inte som motståndare och jag tror inte det är något roligt att möta heller. Hitsugaya uttryckte sig väldigt bra och enkelt.

Inget utav dina argument handlar egentligen om myntpris, utan om aktivitet...
 

DeletedUser

Guest
Lägg ned ert för och emot nu. En omröstning kommer att ske och den avgör hur detta slutar.

Ja-sidan lär ju ha fått ett enormt övertag, då DH's vara eller ickevara tydligen avgörs i samma omröstning. Det fick iallafall mig att starkt byta sida....:D
 

DeletedUser

Guest
Hade varit tråkigt om denna tråden låses då det är enda platsen i nuläget där sidan FÖR kan argumentera mot sidan MOT. Jag har personligen inte röstat här, som nämnts tidigare, men var skall vi annars diskutera saken? Eller för den delen, läsa argumenten för eller emot och därav bilda oss en uppfattning?

Rösta utan valdebatt? I andra sammanhang skulle det vara oansvarigt. Vädjar till moderatorn att inte låsa på trådskaparens begäran då denna fråga har ett allmänintresse som sträcker sig långt förbi enskilds önskan. Alternativet är att skapa en ny tråd i frågan för detta måste vi prata om - för eller emot.
 

DeletedUser

Guest
Lägg ned ert för och emot nu. En omröstning kommer att ske och den avgör hur detta slutar.

Ja-sidan lär ju ha fått ett enormt övertag, då DH's vara eller ickevara tydligen avgörs i samma omröstning. Det fick iallafall mig att starkt byta sida....:D

Ganska många i SK som funderar på att sluta om detta går igenom också vad jag hört.
 

DeletedUser

Guest
Vi är inte så många, så när en tänker lägga av så svider det ;)
 

DeletedUser

Guest
Twilight, jag är inte ute efter mer aktivitet för jag är inte särskilt aktiv själv. Jag är bara ute efter att få fler adlar att leka med. Som jag nämnt tidigare i tråden väntade jag 3 månader och präglade under denna tid varje dag, jag lyckades skrapa fram Ca 100 adlar, dessa använde jag upp på bara några dagar och det var inte ens en speciellt planerad offensiv ifrån min sida.

Det är inte rimligt, jag rensar Hellz byar varenda dag. De hinner inte ens bygga upp sina trupper ordentligt, men jag har inte adlar för att adla. Inte ens i närheten av det.

Som jag påpekade innan i tråden så innebär inte fler adlar mycket mer tid framför Tw, det är något man väljer själv isåfall. Men att deffa upp sig mot 8 adlar istället för 4 är ingen stor skillnad och det tar kanske 2-10 minuter för en att göra detta beroende på hur duktig man är, det är inga avancerade saker att stoppa adlar eller att skicka dem. Det svåra är att ha tillräckligt med trupper att rensa/försvara sig och det min vän är inget som har med aktivitet att göra.

tråden behöver inte låsas eftersom det tydligen finns intresse för att ha den öppen, är dock trött på att få höra samma argument om och om igen. Kom med något nytt istället så har vi något att diskutera, annars bör vi nog söka oss till politiken.
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Hmm, ovanstående har aldrig hänt mig då jag hela tiden präglar nya mynt och på så sätt håller min gräns uppe och framför mig... Ju fler byar jag tar, ju fler mynt kan jag skapa, ju fler mynt krävs det (varje by kan som mest skapa 13 mynt och per by ökar mynt som krävs med 1)...

Och med hans slutkläm så finns inget argument för att ändra som jag läser det.

Nja ni kan inte komma och påstå att ni lyckas prägla nya mynt och hålla gränsen uppe och framför er, då adlar ni för få byar ;) Har själv varit inaktiv i cirka 4 veckor och på den tiden skramlat ihop så många mynt jag kunnat (har väl blivit ett 40tal adlar efter lite truppproduktion) som jag nu ska använda, räknar med att vara barskrapad på adlar (inkl. de jag bygger fortlöpande) om 10-14dagar! HEJ AREZZO :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Ska väl även tilläggas att de som läser denna tråd och röstade ovan inte direkt visste vad dom röstade om och att de alternativ som finns där låter ganska skrämmande, det är 2 st ja-alternativ och ett nej-alternativ där man dessutom måste gå med på att det kommer att ta 6 år innan nån vinner, vilket det mycket väl kan göra, kan till och med bli mer då världen inte ens är stängd än, eller hur? Troligtvis så tar det dock inte 6 år, vi blir större = får mer adelsmän (oavsett pris, läs min redovisning för antal mynt en by kan producera samt kostnadsökning per ny by så förstår du att detta inte är något större problem), vi får färre mål = när väl världen stängs kan man plocka bort spelare och stammar och först HÄR börjar det snackas om en "slutspurt", det ni egentligen vill ha är högre aktivitet, era argument pekar på det och det ni säger som argument för myntprissänkningen stämmer väl överens med det, den aktiva vinner alltid, oavsett myntpris, en liten spelare växer snabbt om en halvt inaktiv stor spelare, detta på grund av att det krävs aktivitet för att klara av spelet iaf, en ökad aktivitet (vilket ert förslag skulle innebära) kan mycket väl leda till att folk som redan nu har svårt att få ihop tw med ett aktivt "vanligt" liv kommer att sluta då detta tar mer och mer tid från familj och vänner med mera.


Såg att du skrivit detta efter att jag skrev denna >.<... Men passar på att svara:

Twilight, jag är inte ute efter mer aktivitet för jag är inte särskilt aktiv själv. Jag är bara ute efter att få fler adlar att leka med. Som jag nämnt tidigare i tråden väntade jag 3 månader och präglade under denna tid varje dag, jag lyckades skrapa fram Ca 100 adlar, dessa använde jag upp på bara några dagar och det var inte ens en speciellt planerad offensiv ifrån min sida.

Det är inte rimligt, jag rensar Hellz byar varenda dag. De hinner inte ens bygga upp sina trupper ordentligt, men jag har inte adlar för att adla. Inte ens i närheten av det.

Utan att vara elak så kan jag ju gissa på att det handlar om grymt kasst försvar också, då hade inte direkt billigare adlar hjälpt...

Som jag påpekade innan i tråden så innebär inte fler adlar mycket mer tid framför Tw, det är något man väljer själv isåfall. Men att deffa upp sig mot 8 adlar istället för 4 är ingen stor skillnad och det tar kanske 2-10 minuter för en att göra detta beroende på hur duktig man är, det är inga avancerade saker att stoppa adlar eller att skicka dem. Det svåra är att ha tillräckligt med trupper att rensa/försvara sig och det min vän är inget som har med aktivitet att göra.

tråden behöver inte låsas eftersom det tydligen finns intresse för att ha den öppen, är dock trött på att få höra samma argument om och om igen. Kom med något nytt istället så har vi något att diskutera, annars bör vi nog söka oss till politiken.

Det kommer krävas mer tid vid datorn... Din motståndare kommer få fler adlar vilket innebär att han snabbare kan radera ut hela dig, är du inte med då det smäller, då är du borta. Självklart är det inte svårt att stoppa eller skicka adelsmän, men återigen så är skickandet eller deffandet inte en fråga om pris utan aktivitet, du kan ju inte stoppa nåt du inte sett (förutsatt att det inte träffar en deffby då, men du fattar :p)?

Jag tycker tyvärr att båda sidor trampar om och om på samma argument, håller dock med om att tråden inte bör låsas, dels för att vi ska kunna ha en öppen diskussion samt att det är viktigt att folk ser på det från fler håll än ett
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sammafattning skriven av Lolao, som jag tycktet var bra ... Tror alla argument är nämda av oss alla här :) Finns hundratals argument till i tråden men

Lolao sa:
Fördelar.
* Det kommer gå dubbelt så fort att prägla guldmynt för att kunna utbilda adelsmän och därmed kunna ta fler byar.
* Det kommer gå snabbare att kunna kora en segrarstam i V1
* Halverat myntpris genererar mer krig, mindre simcity och högre aktivitet.

Nackdelar
* Om en mindre spelare får dubbelt så många adelsmän så får även större spelare det. Därmed blir små spelare större, men stora spelare blir gigantiska, om man är aktiv.
* Att göra en sådan radikal förändring i en värld som varit igång i tre år innebär att man måste lägga om sin spelstil, krigsföring och diplomati. Vill man ha ett slut på V1 borde man stänga intagningen för nya spelare.
*Det finns tio andra världar på .SE servern som har snabbare hastighet än V1. Många spelar på V1 just på grund av att det är den långsammaste världen. Här är strategiskt tänkande och diplomati ett viktigare vapen än yxorna.
 
Senast redigerad av en moderator:

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Nej till inflation på mynt.

Strategi biten i spelet kommer att ökas markant av att man får tillgång till fler adlar, samt diplomatiska förbindelser.

Ska jag vara ärlig kan ingen under topp 7 vinna V1, inte ens komma nära med dagens inställningar och det tycker jag är väldigt tråkigt och det är ingen på toppen som krigar mot varandra.

Men i samband med att vi får ett sänkt myntpris så kommer V1 att få ett nytt skinande ljus och kommer återigen bli rolig och intressant.


Billigare mynt kommer enbart att gynna spelare som redan är med i topp-stammar och inte förlorar några egentliga byar. För dessa spelare skulle det gå fortare att fortsätta sitt uppdrag att erövra världen. För spelare som får lite stryk och blir av med lite byar blir det svårare att komma igen, för han har ingen nytta av att präglingen blir billigare då han inte behöver prägla för dom byarna han en gång haft. Tvärtom så kan hans plågoande slå ut honom fortare än idag.

Så när du lalamums pratar om att detta skulle gynna mindre spelare är du ute och seglar i mitt sätt att se på saken. Däremot är det rätt att nya spelare har det svårt att etablera sig i denna världen, men för nya spelare finns ju tio andra världar att söka sig till.

Det känns mer som om initiativtagaren till denna omröstning har varit med så länge att han/hon börjat tröttna och vill kunna adla upp sina fiender fortare för att kunna sluta.

TW kan omöjligt tjäna på ett snabbare avslut av denna världen då det skulle innebära ekonomiskt bortfall från VIP. Många av spelarna här kommer inte att starta i en ny värld.

Låt spelet ha sin gilla gång. När de största tröttnar och inte orkar logga in mer så kommer de färskare och hungriga spelarna gladeligen börja adla upp dessa byar.

Det var allt jag hade att säga om det här.

mvh
mintcream
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte varit med så länge som du verkar tro, har spelat lite mer än ett 1 år nu. Det är inte pga att jag är trött på att inte kunna adla så många som jag vill som jag drog upp det här, utan för att när jag la upp den här tråden så satt vi och räknade lite grann på hur snabbt man kunde vinna världen, en ganska enkel uträkning där det saknas en hel del fakta som antagligen skulle förlänga tiden ännu mer.

Men jag kände att 6 år för att vinna ett internetspel det är sinnessjukt, 6 år från och med detta året är jag 26 år och det är knäppt att ha suttit här i 7 år och ha spelat då bara för att ha en chans att vinna.

Sen påstår jag inte heller att världen vinns snabbare pga lägre myntpris, men den blir roligare enligt min mening. Jag fastnade för tribalwars för att det är kul att äga andra spelare, dvs adla dem, håna dem (japp jag är elak), slakta dem med mina trupper, förlöjliga mina motståndare genom att krossa dem brutalt. Japp jag är fortf elak, men det har inget med myntpriset att göra.

Jag vill ha ett sänkt myntpris för att jag vill se mer krig på den här utdöende världen, jag vill se mer hopp ifrån de små stammarna. Att säga att en liten spelare som förlorar byar inte har någon nytta av myntpriset är irrelevant eftersom han oavsett vilket pris det är ändå förlorar byar och kommer ha adlar tillgänliga, men eftersom många små spelare växer i lugn och ro och krigar mot andra små spelare så skulle dem tjäna på att ha ett lägre pris.

Det innebär att vi kommer få se fler uppstickare som växer snabbt på rankingen, utöver detta så kommer vi även få se hur viktigt det är att samarbeta inom stammen för att hålla större spelare borta, eventuellt adla bort dem från kartan genom ett starkt samarbete.

Det innebär OCKSÅ att stora spelare kommer kunna adla ut mindre spelare, ja. Men det är en adlingsökning generellt jag är ute efter, spelar man tribalwars bör man gilla krigsspel/strategispel.

När en stor spelare slutar blir det många barbarian byar som ofta har fulla resurser, ligger då en liten spelare bredvid så kan han frossa i dem och vips har en stor spelare ersatts av en liten aktiv spelare som växt sig stor, kommer han klara sig mot större spelare? Det vet man inte, men han har en roligare chans och en mer realistisk chans att utmana genom fler adlar.


Med ett sänkt myntpris gäller det att spela sina kort rätt och det mina vänner, DET ÄR KUL!
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp