Nickname? Hur tänkte du då?

DeletedUser

Guest
Wallin kommer ifrån mitt efternamn och 016 är riktnumret här i staden. ;)
Nickar för övrigt Wallin i dom flesta spel dock var Wallin upptaget här när jag reggade mig så fick bli Wallin016.
 
Senast redigerad av en moderator:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Själv så hade jag en Haro cykel när jag va p12a :) Haro fanns redan så det blev 2 "o" istället
 

DeletedUser

Guest
Hette Trashcan under min tid som fanatisk warcraftspelare. Därför blev det samma här. Bara att det var upptaget så det blev mitt födelsår efter med :(
 

DeletedUser

Guest
Tilleyy

Har nickat allt mellan himmel och jord när det gäller spel online ex, Smygarn (WoW) Tilleyy (WoW,TW,CS) Tillman (CS) med många fler.
Tilleyy kommer från början ifrån Tillman, vilket i sin tur kommer ifrån Tillmans chark i Bollnäs. Mormor och morfar bjöd mig på korv därifrån och det var den godaste korven jag ätit :awsm: Där igenom är det.
 

DeletedUser

Guest
ja... alltså mitt efternamn var då Aziz, och då kom några fiffiga killar i skolan med "azizen", dom tyckte det lät coolare, och sedan började jag använda det som användernamn. det låter ju inte helt fel :awsm::awsm:
 

DeletedUser

Guest
Sexy may I????? kommer från min TW "idol" på .net speeds Sexy can I????? har spelat med honom en gång och det var sjukt nice :D

As tråkigt o lira med Sexy can I? då han är en av dom få som har "åtalats" för cheating mer än 10ggr kan jag tänka mig.
Var till och med på hans acc och köade när det vart bannat, andledningen var ofc att han botade. Sen andvänder han user scripts så det bara skriker om det.

Och detsamma gäller speed :) Förövrigt, visst han är grym på det han gör men vem är inte bra på t ex cs när man cheatar? Sen sitter dom oftast flera på samma acc under speeds.
 

DeletedUser

Guest
Kallades Bubbas som liten... :awsm: (kallas det inte längre vilket är lite tråk ;()
 

DeletedUser

Guest
Sapphire - Många tror att det kommer från filmen Eragon men jag hade varken läst boken eller sett filmen då så tji fick de. Andra har gissat på att det är ögonfärgen och sure jag har blå ögon men det verkliga skälet till att det blev det är att jag passa mina småkusiner och satt och tittade på tecknat med dem. Trollz gick på Nickelodeon då och de fem trollen har alla juvelnamn. Jag skulle regga mig samtidigt och kom inte på ngt så jag tog den av personerna som var mest lik mig irl - Sapphire

Sen har jag fått dussinet med andra smeknamn som både utgår och inte utgår från det namnet - Sapp, Safi, Sapphie, stenen, snuttan osv. *L*

Har nickat också Deesse på tw en gång i tiden. Det är franska och betyder Gudinna. Anledningen till det var att i forumen var det så många killar som skulle flörta med mig så de börja säga att jag "förhäxat" dem m.m.
Det fick bli det namnet när jag behövde ett nytt nick som ingen skulle kunna känna igen. Min syster har lånat det också när hon skulle testa tw :p

Har det fortfarande i en del spel ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Min kompis sa att jag var en PokerMyra nån gång för 4-5 år sen, kan bero på att jag var mindre en han då :awsm:
 

DeletedUser

Guest
MrRisling

Tog nicket när jag började och inte trodde jag skulle spela så länge, hade lite dålig fantasi den dagen och tog helt enkelt mitt efternamn och satte Mr innan.
Jag är en man(numera även kanin) och heter Risling i efternamn, det är alltså helt korrekt att tilltala mig mr Risling även utanför spelet ^^
 

DeletedUser

Guest
Magic Apple - Har alltid gillat magi och övernaturliga ting. Sedan var det en tillfällighet som jag åt ett äpple ^^

Zliscore- sökte lite på arabiska. Och eftersom jag gjorde ett "dåligt mål" i fotbollen i skolan så sökte jag på typ " Dåligt mål = " Zlis core" :)

Förövrigt är jag kallad Zlis, Zlissan, Zli med mera, med mera :)
 

DeletedUser

Guest
Har alltid gillat och läsa. I en av mina favorit fantasy serier hade de publicerat en ordlista över olika ord i det påhittade språket i böckerna. Så jag tog nicket Angwidd då det hade betydelsen okänd, jättesmart internet nick. Samt så har jag även nickat Nevyn/Nevyna vid några tillfällen då ordet nevyn betydder ingen och är namnet på en av huvudkaraktärerna i serien.
 

DeletedUser

Guest
Jag valde namnet pga att jag inte var seriös då sen så heter jag ChillarN ingame pga att sova och to det lugnt är livet heter detta även på cod och counter strike source:);)
 
Topp