top 15 stammar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Det finns en anledning till att MI.6 ligger efter med OBn. Det var från början en akademistam som sedan blev en systerstam. Därefter lades huvudstammen (007) ner och de mest aktiva och största spelarna kom över till MI.6. Där av är inte OBn riktigt så hög som den borde vara. Men vi jobbar på det;)
 

Elroy

Member
Reaktionspoäng
0
Började kolla lite stat, men slutade när jag såg följande :(

Wombat var en positiv titt med 17 spelarövetagande 3 barbar.
Sen kom besvikelsen.
NiC 5 spelarövertagande 3 internadel 12 barbar.
THO 5 spelarövertande 1 internadel 14 barbar.

Där tröttnade jag, och börjar undrar varför dom är i toppen, och hur länge.

Ändra denna trend, speciellt NiC som jag har stort förtroende för.

Ta och kolla tiden för övertagandet så kommer du se att det nog rör sig om en koordinerad sak och inget frosseri. Ett strategiskt beslut helt enkelt och ingen dålig vana. Varje person drog sin del till stacken och ingen har utöver det varit och nallat av det som inte får röras.
 

DeletedUser

Guest
TTT vs *Svea* har sin egen tråd som ni kan posta stats i. Var goda och håll borta statspostning om enskilda dispyter i den här tråden.
 

DeletedUser

Guest
Namnet kanske du valde ja. Valde du även själva armén? Jag gissar att det har varit en del stamförändringar sen dess att du lämnade.

Jag önskar se fler kommentarer på Topp 15 stammarna här nu, gärna ifrån någon i Wombat eller TTT :)

Ja, Jag valde namnet o armén i början .. Men sen så har det ju ändrats så ...
______________
V8 FH-A
V9 Snart?...
---> PaT7o <---
 

DeletedUser

Guest
1 Wombat 31.195.148 - Har utökat ledningen med 400k poäng sedan sist kommentar jag skrev. Men jag tror de har en del sommarlov.

2 NiC 29.791.641 - Kanske trivs med att ligga tvåa för stunden? Enligt mig bara en tidsfråga innan de tar tillbaka förstaplatsen.

3 THO 22.705.884 - Är på väg att bli omkörda av ATWM tror jag. Tidigare poängskillnad var ca 2.4 miljoner, nuvarande skillnad är en miljon...

4 ATWM 21.777.880 - Har definitivt inte sommarlov. Kommer nog ta tredjeplatsen.

5 Valhal 20.019.451 - Många medlemmar. Maxat medlemsantal är inte så bra som det låter. Hoppas för deras eget bästa att de har en del internadlingar att göra i sommar.

6 G-R 19.138.847 - Ingen kommentar för den här gången

7 TTT 17.175.565 - Har de bytt tidtabell nu på sommaren kanske? Tuffar vidare verkar de göra iaf och har enormt mycket OB, enormt fint medlemsantal och verkar vara enormt duktiga.

8 PBT 15.124.423 - Ingen kommentar för den här gången

9 ATH 9.967.715 - Ingen kommentar för den här gången

10 TvingX 7.454.472 - Ingen kommentar för den här gången

11 K-R 7.364.357 - Ingen kommentar för den här gången

12 MI.6 6.673.083 - Ingen kommentar för den här gången

13 OV~ 6.601.050 - Ingen kommentar för den här gången

14 ~DA~ 6.561.000 - Ingen kommentar för den här gången

15 X{v*} 6.320.597 -

Övriga:
16 TRIBE - Har nog fått lite bekymmer nu :) Kommer nog inte att återse en 15:e placering.
19 GTTB - Många medlemmar som har lämnat stammen. Missnöje? Troligen. Kanske kan hålla sig levande ett tag till, beroende på hur kommande veckor ser ut. Men om inget drastiskt görs så har de sett topp 15 för sista gången.
35 SNAFU - Verkar ha återgått till halvsovandes läge. Synd att de inte är borta helt bara... Men situationen att allt är f*cked up i stammen verkar onekligen normal. Allt man ser av dem är lite inkommande attacker från HighlandViking då och då...
 

DeletedUser

Guest
1 Wombat 31.288.696
Verkar ha mycket internadling efter en snabbcheck på www.twstats.se
53 melemmar känns för mycket i en stam, kanske dags att axa bort ett 10-15-tal ?!?

2 NiC 29.815.004
Bra stam med många bra spelare, dock en del barbar byar på sistone...
Ser fram emot att se dem på rank #1 snart igen.

3 THO 22.758.400
Bra stam, men tappar kanske 3:e platsen snart, oxo lite många barbar byar samt små byar på sistone...

4 ATWM 21.891.395
Egna stammen, Mycket action från många och rank #3 ligger närmre och närmre.
Ser ut som att några ytterliggare internadlingar kommer ske i sommar så antalet medlemmar kommer under 40.
Kunde varit lite mer samlade i det krig vi ligger i nu.

5 Valhal 20.054.030
Stam som växer stadigt, vet dock inte hur de skulle stå sig om någon av de andra storstammarna gick mot dem i ett krig.

6 G-R 19.168.717
Har lite dålig koll på denna stam, men de verkar ha en heldel internadling just nu + lite krig att stå i!

7 TTT 17.213.001
Stam som gillar OBA fast de är så pass få medlemmar , just nu verkar det vara full fart på internadlingar.

8 PBT 15.166.719
Har lite dålig koll på denna stam, men de verkar ha en heldel internadling just nu som nästan alla andra stammar,
dock skulle det vara kul och se hur de står sig om någon större stam skulle vilja kriga med dem.

9 ATH 10.001.639
Vet inte så mycket om denna stam, dock lite för många medlemmar.
De kanske skulle kolla lite på spelares OBA osv för att plocka bor en del som spelar SimCity mest ?

10 TvingX 7.459.686
Stam som verkar få mycket internadlingar att jobba med i sommar...
Verkar som 9-10 spelare inte direkt är jätte aktiva.

11 K-R 7.381.954
tappar ganska många byar, och verkar inte kunna ta tillbaks några byar som de blir av med utan adlar istället en del barbar byar och annat, känns som de är i en tung uppförsbacke som just nu inte verkar ha något slut!

12 MI.6 6.685.774
Internadlingar och barbar byar sammanfattar just nu denna stam rätt bra känns det som.
Har nog hela sommaren att göra med internadlingar.
Stammens OBA speglar inte den plats de har i poäng, tror denna stam inte har så ljus framtid om de inte ändrar hur de spelar!

13 OV~ 6.625.433
Aldrig hört talas om stammen innan, men måste jobba mer på sin OBA då den inte speglar platsen de har i poäng jämfört med andra stammar.

14 ~DA~ 6.563.140
Stam som bytat namn några gånger för mycket?!?
Känns som en stam som är sammansatt av folk som inte får komma med i någon av de bättre stammarna, en del flyktingar från gamla krig...
Tror inte denna stam har så ljus framtid då de ligger inklämda mellan större stammar...

15 X{v*} 6.351.219
Stam som klättrar, och som jag tror kommer fortsätta klättra då de visar att de kan och vill kriga.
Bra OBA och under 40 medlemmar där många verkar aktiva.
Är nu inne i krig, och verkar behärska det bra!

Trevlig Sommar allihop... Hoppas att inte så många av er kastar in handuken, utan håller fanan högt osv :)

//D
 

DeletedUser

Guest
Wombat - Är tysta som möss... Hoppas att dom är mer aktiva på sitt interna forum än dom är här... Annars kommer dom inte hålla i sig.

NiC - Love our family <3

THO - Goa grabbar!

ATWM - Även dom goa grabbar! Kommer gå långt.

Valhal - När sommaren är slut, är stammen borta.

G-R - Ser inte så bra ut.

TTT - Ja, om DanneBoy är lika gudomlig som han försöker få sig själv att framstå så kommer denna stammen troligen ta över hela världen, inom en vecka...

PBT - Känner en del där. Kan nog klara sig i framtiden.
ATH - Känner inte till dessa.
TvingX - Nödmerge, kommer inte finnas länge på top 10.
 

DanneBoy

Member
Reaktionspoäng
0
TTT - Ja, om DanneBoy är lika gudomlig som han försöker få sig själv att framstå så kommer denna stammen troligen ta över hela världen, inom en vecka...

Och när har jag sagt det lr försökt mig framstå som det?

En sak är att jag har sagt att jag är bra, men jag har aldrig sagt att jag är gudomlig... Och jag har heller aldrig sagt att vi kommer ta över världen på 1 vecka :p
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Aktuellt 20090627 10:32 (Föregående 20090615)


Som folkkyrka har NIC en av sina stora uppgifter i att i den kontinentala debatten lyfta fram och fördjupa förståelsen av sambandet mellan värdegemenskap och samhällsgemenskap. Det handlar dels om att hävda skapelsens okränkbarhet och alla människors lika värde, dels om att i den egna verksamheten vinnlägga sig om att göra verklighet av dessa ideal, allt med syftet att skapa ett gott samhälle - för Xenus bästa.

Det är en arbetsam process som kräver både tid och krafter. utfallet består av en kedja av åtgärder och händelser, och i inledningsskedet är det svårt att förutsäga slutresultatet.

Enligt Xenus lag måste församlingsindelningen följa kontinetindelningen så att varje kontinents område i sin helhet motsvarar en församling eller en religiös samfällighet. Vid förändringar i församlingsindelningarna accentueras fortfarande församlingarnas och kontinenternas ödesgemenskap.

Som ett led i detta genomför vi ödmjuka tjänare tll Xenu små korta analyser över toppstammarna för att se hur de förhåller sig i relation till Xenus församlingsindelning.

Som ni förstår är detta ingen lätt sak att överblicka i brådrasket. Men Xenu har i sin godhet beslutat att vi, ödmjuka tjänare av Xenus sak, ska delge den breda massan en liten nerbantad version av analysen, för att sprida uppskattning över Xenus arbete och sprida insikt över den rådande församlingssituationen.


I all ödmjukhet

/xray

1 Wombat (1)
OBA-Rank: 2
Senaste 20 övertagen: 8 internadlingar. 4 barbarbyar. 8 riktiga byövertag.
20 riktiga byar
Medlemmar: 52 (-3)
Genomsnittspoäng: 661.963
OB-rank ligger i paritet med rank. Internadling pågår för fullt. Verkar vara ett 20-tal medlemmar som är inaktiva, tagit semester eller kastat in handduken.


2 NiC (2)
OBA-Rank: 1
Senaste 20 övertagen: 2 barbarer. 4 internadlingar. 14 riktiga.
Medlemmar: 35
Genomsnittspoäng: 862.005
Storköttare som trots krav på adlingsbuffert, problem med spelare som slutar, ändå behåller sin plats som den största köttarstammen i v7. Deffat alla fronter och har gott om adelsmän i ladorna. På grund av inaktivitet och senaste kyrkorådsmötet pågår ett förändringsarbete som kommer innebära en hel del stora förändringar inom den närmaste framtiden. Kommer antagligen att klättra i ranking, om inte snart så åtminstone till hösten.



3 THO (3)
OBA-Rank: 5
Senaste 20 övertagen: 11 internadlingar. 9 riktiga.
Medlemmar: 32 (-7)
Genomsnittspoäng: 716.547
AnfallsOB har sjunkit en aning på grund av omfattande internadling, men nu är de så gott som klara med det arbetet och redo för beach 2009.
Nuff said.




4 ATWM (5)
OBA-Rank: 3
Senaste 20 övertagen: 4 barbarer (ser misstänkt likt ut som det är någon som kastat in handduken). 16 riktiga övertag.
Medlemmar: 43 (-3)
Genomsnittspoäng: 522.208
Anfalls-OB ligger i paritet med rank. De fortsätter att kriga och kötta på. En av få riktigt aktiva stammar som köttar på. Kommer garanterat att klättra i ranking. Har ca 4 inaktiva medlemmar.



5 Valhal (4)
OBA-Rank: 7
Senaste 20 övertagen: 20 riktiga övertag.
Medlemmar: 59 (-1)
Genomsnittspoäng: 404.332
Fortfarande för många medlemmar. Anfalls-OB suger. Har en del blasfemiker i sin ledning.
Ett dussintal medlemmar är inaktiva.



6 G-R (6)
OBA-Rank: 6
Senaste 20 övertagen: 9 internadlingar. 2 barbarer. resten riktiga.
Medlemmar: 38 (+1)
Genomsnittspoäng: 694.245
Oba ligger i paritet med rank.
Vet för lite om stammen för någon längre kommentar.
En handfull slöhögar, minst.



7 TTT (7)
OBA-Rank: 4
Senaste 20 övertagen: 5 barbarbyar. 11 internadlingar. Resten riktiga övertag.
Medlemmar: 25 (-2)
Genomsnittspoäng:591.586
Trots bra medlemsantal verkar en handfull medlemmar tagit semester, men det hör ju å andra sidan sommaren till. Ägnat sig åt omfattande internadling den senaste tiden. Går de ner under 20 medlemmar bör de nog söka merge. Har tidigare gott som på räls för dem. Det här är en stam som det bara finns två lägen på. Klättring mot toppen, eller fail. Får se hur det ser ut i höst. Jag tippar på att det kommer att gå bra.




8 PBT (8)
OBA-Rank: 8
Senaste 20 övertagen: 10 internadlingar. 10 riktiga övertag.
Medlemmar: 47 (-3)
Genomsnittspoäng: 346.731
Anfalls-OB ligger i paritet med rank. Ligger som ett tätt pärlband och korsar två kontinenter där de har bra dominans.
Har alla förutsättningar att klättra. Ca nio person är inaktiva/tagit semester.





9 ATH (9)
OBA-Rank: 10
Senaste 20 övertagen: 6 barbarby. 14 riktiga.
Medlemmar: 56 (-3)
Genomsnittspoäng: 206.417
Anfalls-OB ligger inte i paritet med rank. Är på tok för många medlemmar, varav cirka ett tiotal har varit inaktiva den senaste veckan. Har extremt svårt för familjestammar. Tror på fail.


10 TvingX (10)
OBA-Rank: 9
Senaste 20 övertagen: 1 barbar. 8 internadlingar. 11 riktiga övertag.
Medlemmar: 32 (-3)
Genomsnittspoäng: 233.895
Nått sin position genom Merge ocg gästspelar tillfälligt på topplistan. Har ett bra medlemsantal, men det bör ställas i relation till att ca 17 medlemmar är helt inaktiva. Xenu ogillar familjestammar.

Gillar dock deras devis:
"En sann krigare krigar inte för att han hatar den som står framför, en sann krigare krigar för att han älskar den som står bakom."

Ska berätta detta för asshat.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Dags för en uppdatering..
Nic och THO gick ju ihop och då kom det fram massor med stammar i top 15..
 

DeletedUser

Guest
Okej, för att få oss tillbaka till samtalet igen (on topic) så.

Eftersom vi har en ny stam på 10:e plats och hitils har ingen sagt något om denna byn så det tänkte jag göra:)

OV
Poäng - 7,645,207
Spelare - 49
Byar - 988

En intressant sak är att alla byar de senaste byarna de har förlorat har blivit adlade av NiT

Eftersom det är jämnt mellan rank 10-15 tror jag inte de kommer komma hålla placeringen så länge för det räcker det handlar om ca 200 000 poäng skilnad mellan stammarna.

Om man läser deras profil ser man att de skriver att de förerdrar natten, undrar om de adlar extra många byar på nätterna?
 

DeletedUser

Guest
pga. alla de nya stammarna i Topp 15 väljer jag här att endast kommentera ett urval

1 NiT 43.155.412 - En självklarhet att de skulle återta första platsen men genom en merge var inte vad jag trodde. Jag trodde dessutom att NiC inte tyckte om merge rent generellt, men kanske hade jag fel.
2 Wombat 34.429.385 - Avundsjuka på att NiT gått om dem?
3 ATWM 24.131.492 - Min stam som förr eller senare om allt fortsätter som nu kommer klättra förbi Wombat.
4 Valhal 22.342.341 - Har de bra diplomati så kommer de överleva, har de inte det så är de nog toast...
5 G-R 19.929.922
6 PBT 17.309.339
7 TTT 16.411.457 - Ligger trots en del merge i andra stammar kvar på sjundeplats, spåret måste vara dubbelspårigt eftersom de nyligen blivit omkörda av PBT. Har onekligen många skickliga spelare och är en av mina favoriter på Topp 10 pga. deras låga medlemsantal, men har de tillräckligt med aktiva medlemmar?
8 ATH 12.206.625
9 M2S 8.977.755
10 TvingX 8.118.974
11 K-R 7.579.081
12 X{v*} 7.525.213 - Klättrar stadigt uppåt och kommer nog snart nå Topp 10 och därmed kvalificera sig för att få en kommentar av xray ;) För övrigt är stammen mer känd som "stammen med den jobbiga taggen".
13 OV 7.430.677
14 VV 7.422.024
15 MI.6 7.294.890

18 GTTB - Verkar finnas mycket livsgnista kvar i stammen trots att några lämnat den stammen
19 TRIBE - Har nog problem med ATWM och X{v*} just nu.
60 SNAFU - Gammal fiende till ATWM. Verkar nyligen ha rensat ut massa medlemmar. Som stam är de helt körda och har i princip bara en aktiv spelare vilket händelsevis också är samma som stamledaren. Vi får se hur länge till han överlever.
 

DeletedUser

Guest
Kul att se den nya topp 10. nya medlemmar av listan :) GO M2S!!

någon som vet anledningen till deras klättring i toppen? :D
 

DeletedUser

Guest
zapera rank 3
1.865.239
3.768.581 (58.)

Clone038 rank 22
1.258.482
7.880.420 (8.)
 

nightyard

Member
Reaktionspoäng
0
Aktuellt 20090627 10:32 (Föregående 20090615)


5 Valhal (4)
OBA-Rank: 7
Senaste 20 övertagen: 20 riktiga övertag.
Medlemmar: 59 (-1)
Genomsnittspoäng: 404.332
Fortfarande för många medlemmar. Anfalls-OB suger. Har en del blasfemiker i sin ledning.
Ett dussintal medlemmar är inaktiva.


Valhal är för många medlemmar? Men senast jag kollade är NiT mer än oss???? Nu kan ni sluta gnälla på antalet om ni själva är många.
 

DeletedUser

Guest
Alla gnäller på allas höga medlems antal!! det är väl sånt som stammen väljer själva, finns väl någon fördel med det oxå eftersom så många kör med det..

själv tycker jag det är bättre att köra litet och starkt! :) medlems antal under 30 ligger bra ;)
 

DeletedUser

Guest
Valhal är för många medlemmar? Men senast jag kollade är NiT mer än oss???? Nu kan ni sluta gnälla på antalet om ni själva är många.
När NiC och THO mergade till NiT blev de många medlemmar i en stam. Tidigare hade NiC och THO vardera färre antal medlemmar.
 

DeletedUser

Guest
fast om alla har spelat med varandra och alla är aktiva (som de borde vara i en toppstam som NiT) och har gjort det i ett par månader så kan det faktiskt funka med många medlemmar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp