XYZ, To Be Continued...NOT!

DeletedUser

Guest
Det hela började med ett tight litet gäng spelare uppe i K45, en kontring till Wizard och Örjan ansåg många spelare, en stam som eventuellt skulle kunna gå långt, under ledningen utav Rokstarr även kallad Zenwenx och zeroox ftw här på forumet. Allt flöt på bra, kriget emot Örjan och Wizard kom och då började den dåliga sidan utav XYZ-ledningens totalt kompetensfattiga beslutsfattning att ta fart på allvar, vi såg på hur spelare efter spelare rekryterades i tafatta försök att hänga kvar i toppstriden emot WEED. Vi såg följande spelare försvinna in till stammen XYZ från Wizard till en början, då trodde man att kulmen var nådd, fallet visade sig sen vara något annat.

Hermione Granger Joined 23rd January 2011 - 03:16 17,719
Hedwig-The Owl Joined 22nd January 2011 - 16:14 9,586
Argus Flich Joined 20th January 2011 - 23:15 15,650
QubbenTheUgly Joined 20th January 2011 - 21:14 15,726
Ron Weasley Joined 20th January 2011 - 20:14 7,573

Sedan kom det en period utav lugnt farmande och adlande utav inaktiva spelare i deras närmoråde, fram tills det datum som XYZ ledningen totalt omstrukturerades och all form utav diplomatiskt tänk upphörde att existera, band bröts på löpande band, stammens ledning hade absolut ingen kontroll över läget, spelare ansökte till både WEED och WAAWAL i ren frustration över vad som pågick. Den högst (o)kompetenta ledningen i XYZ bestod utav två personer. Med ett primärt och ack så viktigt ansvar som vilade på en dams axlar (erny1) i form utav diplomatin, denna del failade hon totalt med, band med stammar som WAAWAL och WEED bröts och ingångna avtal sveks och nya förhandlingar var helt orimliga. Att hon sedan till sin stam inledde varje meddelande med
Detta är till Povel Ramel
tyder bara på den totala bristen av respekt gentemot sina spelare. Så, kort fattat kan man sammanfatta det hela med att XYZ i all sin desperation missade viktiga punkter och gick emot alla former utav etik, hur genomtänkt är det att göra när stammen håller på att rasa ihop ifrån insidan? Många tankegångar flyger runt i huvudet på mig i alla fall när jag tänker på stammen XYZ (To Be Continued) som skapades utav spelaren Rokstarr, där han stod som ledare över ett gäng speedspelare och nu tvingas se på när de har gått från en stam som höll sina diplomatiska band och spelade korten någolunda rätt till att, under SPooK's och Erny's ledning gått och blivit värld 14's största mergestam.

XYZ's ledningsperson idag kl 19:44 sa:
Har lovat att komma med information till er alla ikväll, även du Povel;)

Det jag har jobbat intensivt med under lång tid är för stammens bästa.

Från och med ikväll kommer Tottas skicka inbjudningar till er från Optico.

Merge med dem innebär att vi kommer dominera den här kontinenten och det stärker oss ytterligare.

Mitt råd är att alla accepterar inbjudan, därefter upplöses XYZ.

Vi ses där;)

//XYZ's ledningsperson

Med detta får jag önska alla XYZ spelare lycka till i deras nya stam.. OPTICO samt tacka för mitt enda inlägg här i forumet =)

Tack för att du läst och ha en fortsatt trevlig lördagkväll =)

//Stolt XYZ-fanatiker

PS, är det bara jag eller kommer Erny göra som Black Sparkz, merga sig till vinst av varje värld för att försöka undvika konflikter?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jadu, vad ska man säga om detta? Ovanför ytan så anades annat...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jasså Erny, verkar som om mina farhågor om dina ledaregenskaper var korrekta, en gång noob alltid noob;)
 

DeletedUser

Guest
Det lilla roliga är att du går under fejk-nick. Jag är väldigt intresserad av ditt orginalnick, det kanske inte är hemligt? Men som det verkar, så verkade det som att du behövde skapa ett väldigt ironiskt nickname för att sedan kunna håna en stor skara av toppspelare.

Det ligger en del sanning i det du skriver, jag var ledare för stammen under de första 60 dagarna, är även grundare för XYZ. Efter 60 dagar drabbades jag av väldigt många irl-problems som alla hamnade på mig under en väldigt kort period. (Något som jag fick på mig väldigt oväntat). Då gav jag över ledarskapet uppdelat till Mr. Spook & Mr. Thuernman. Efter ungefär 48 timmar så hade jag hunnit lösa det mesta av mina irl-problem. Uppskattade att det skulle ta veckor och månader innan det skulle bli avklarat. Men det gick ofanligt mycket snabbare än vad jag först trodde.

Sedan när jag sa till Spook a.k.a Hingen att allt hade fixat allt irl. Så var han inte längre villig att ge tillbaks mitt ledarskap som jag hade varit utan i så kort tid som 2 dar. Och där började majoriteten av alla problem, Spook som är känd enligt min mening att vara grymt aktiv. Tappade mestadelen av sin aktivitet eftersom han började jobba och skaffa sig ett mer och mer acceptabelt socialt liv.

Något som han inte räknade med, när han nu tillsammans med T-man och valfria personer leda XYZ. Beslut efter beslut gick mer och mer fel, stammen rasade mer och mer.

Tillslut så slutade Spook och lämnade stammen (eller vart kickad). Sedan att Erny1 skulle göra något som att göra en merg mellan XYZ och OPTICO kunde inte förvåna mig mer än vad det gör nu.

Men att Spook duckade för all info jag gav han om stammens påbörjade osämja är ju ännu mindre förståeligt då han svikit mig. Och sedan inte litar på mig när jag ger han massvis med användbar info.

Så därefter, långa diskussioner och Spook gång på gång lekte långsint och tjurskallig 4 åring, så lämnade jag XYZ. Då jag aldrig hatat en spelare på tw före jag nu började hata honom.

Att det var ett loftslott(XYZ) trodde jag var rätt tydligt, men tydligen inte. Med den så pass orutinerade och okunnande spelarskaran jag hade i stammen är jag mer än stolt att ha tagit de till topp 1 och 2. Och framför allt överlägsen 1a på kontinenten.

Sedan att stammen rasade ihop under Örjan kriget (Wizard deltog knappast), är inte sant. Stammen var på topp efter Örjan kriget, vi tog de trots allt på mindre än 3 dagar. (Vi var överlägsna i kvantitet, I know)

//Rokstarr
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Jävligt trist.. detta vart min favoritstam sedan starten.. trodde verkligen ni skulle ta hem detta.. insåg dock att något gått fel när man ser några vänner till en lämna stammen, och joina optico.. dock, är det bara Idiotiskt att ni nu ska merga med Optico, ganska Noobig stam( enligt mig ) hade runt 150.000 Poäng innan ni började strömma in.. vet ingenting om ledningen faktiskt, men dom har uppenbarligen inte varit här sedan start. oavsätt.. trist att ni slutade såhär XYZ.. trist. dock, tror jag det hade gått bättre om Rokkstar hade varit kvar i sin ledarposition, Iallafall som delledare , om man byter ledare efter 2månader.. går det oftast åt helvete, eftersom den "nya" ledaren förmodligen inte känner spelarna lika bra. D:
 

no15y

Member
Reaktionspoäng
0
vad jag kommer ihåg var det ingen som brydde sig om att försöka ta någon ledarroll, så ni ska väll ge creeds till erny1 som försökte. men sen är det ju en annan sak att folk togs in som inte kunde va utan sin ledare i 2 dagar och istället rage'a i forumet och gjorde myteri.

/ron weasley
 

DeletedUser

Guest
Att det var ett loftslott(XYZ) trodde jag var rätt tydligt, men tydligen inte. Med den så pass orutinerade och okunnande spelarskaran jag hade i stammen är jag mer än stolt att ha tagit de till topp 1 och 2. Och framför allt överlägsen 1a på kontinenten.

Du får dig själv att framstå som en bra spelare. Frågan jag ställer mig är hur du ens kunde få dessa orutinerade medelmåttorna att spela under din ledning
 

DeletedUser

Guest
Du får dig själv att framstå som en bra spelare. Frågan jag ställer mig är hur du ens kunde få dessa orutinerade medelmåttorna att spela under din ledning

Jag anser mig som att vara en hyfsat bra spelare (över medeln) korrekt. Jag rekryterade de? Hur annars?
 

DeletedUser

Guest
XYZ4Life

Ditt inlägg är inte sanningsenligt, och dessutom vinklat.

Redan innan Rok avgick som ledare var XYZ infekterat av interna problem. Vad han än gjorde fick han kritik.
I samband med det höll redan då stammen på att upplösas. Jag kämpade ordentligt för att behålla både ledning och stammedlemmar kvar. Det kan Rok intyga.

När Spook tog över försökte han med demokrati att få stammen att fungera, det var inte heller bra, och de interna problemen var återigen ett faktum.

Spook valde då att överlämna ledningsposten till mig.

Kritiken du framför angående diplomati är totalt felaktig. När jag fick diplomatposten hade XYZ ingen IAP/Allians. Den IAP:n som XYZ hade haft med WEED hade gått ut innan jag blev diplomat, finns dokumenterat.
WEED var inte sugna på att förlänga den eftersom det var för turbulent i XYZ. De erbjöd en IAP som inte skulle vara synlig. När de sedan började adla sig in i vår kontinent bröt jag den osynliga IAP:n.

När det gäller WAAWAL så kom vi överens om en IAP som skulle övergå till en allians. Finns också dokumenterat.

Kämpade ordentligt för XYZ . Konflikträdd är jag definitivt inte. Däremot trött på konfikter.

//Erny1
 

DeletedUser

Guest
Ditt inlägg är inte sanningsenligt, och dessutom vinklat.

Redan innan Rok avgick som ledare var XYZ infekterat av interna problem. Vad han än gjorde fick han kritik.
I samband med det höll redan då stammen på att upplösas. Jag kämpade ordentligt för att behålla både ledning och stammedlemmar kvar. Det kan Rok intyga.

Som Micke hela tiden sa, jag gav den mindre erfarna delen av stammen hybris. Många XYZ spelare bildade en grymt (enligt mig oacceptabel) attityd när de väl kom med i stammen. De trodde de var bland de bästa i hela världen bara för att de deltog i en så pass högt rankad stam. Att du kämpade Erny, ja det kan jag hålla med om. Sen att jag fick kritik, ja. Alla ledare får väll kritik bra som dålig ibland, men som sagt. Vissa spelare kunde inte nöja sig med en demokratisk stam. Utan de skulle ha igenom sina 100% omöjliga krav, som sedan äventyrade stammens överlevnad.

När Spook tog över försökte han med demokrati att få stammen att fungera, det var inte heller bra, och de interna problemen var återigen ett faktum.

Spook valde då att överlämna ledningsposten till mig.

Spook var halv-aktiv och konflikträdd, jag försökte gång på gång lösa konflikten mellan han och mig. Men han var omöjlig att prata med.

Kritiken du framför angående diplomati är totalt felaktig. När jag fick diplomatposten hade XYZ ingen IAP/Allians. Den IAP:n som XYZ hade haft med WEED hade gått ut innan jag blev diplomat, finns dokumenterat.
WEED var inte sugna på att förlänga den eftersom det var för turbulent i XYZ. De erbjöd en IAP som inte skulle vara synlig. När de sedan började adla sig in i vår kontinent bröt jag den osynliga IAP:n.

När det gäller WAAWAL så kom vi överens om en IAP som skulle övergå till en allians. Finns också dokumenterat.

Kämpade ordentligt för XYZ . Konflikträdd är jag definitivt inte. Däremot trött på konfikter.

//Erny1

Vartenda ord i quote nr 3 är sant.
 

BARONFTW

Member
Reaktionspoäng
0
XYZ var från början ett redigt starkt team med bra sammanhållning, men under tiden släppte det och då tror jag nog att alla fattade att det inte skulle funka.

Om alla gamla "XYZ spelare" skulle gå ihopp och bilda stam igen så tror jag att vi kommer att ha en bra chans på denna värld!

//Baron aka ÄppleCitron
 

SuperSneel

Member
Reaktionspoäng
0
XYZ var från början ett redigt starkt team med bra sammanhållning, men under tiden släppte det och då tror jag nog att alla fattade att det inte skulle funka.

Om alla gamla "XYZ spelare" skulle gå ihopp och bilda stam igen så tror jag att vi kommer att ha en bra chans på denna värld!

//Baron aka ÄppleCitron

Lycka till! :D
 

DeletedUser

Guest
Det lilla roliga är att du går under fejk-nick. Jag är väldigt intresserad av ditt orginalnick, det kanske inte är hemligt? Men som det verkar, så verkade det som att du behövde skapa ett väldigt ironiskt nickname för att sedan kunna håna en stor skara av toppspelare.

Det ligger en del sanning i det du skriver, jag var ledare för stammen under de första 60 dagarna, är även grundare för XYZ. Efter 60 dagar drabbades jag av väldigt många irl-problems som alla hamnade på mig under en väldigt kort period. (Något som jag fick på mig väldigt oväntat). Då gav jag över ledarskapet uppdelat till Mr. Spook & Mr. Thuernman. Efter ungefär 48 timmar så hade jag hunnit lösa det mesta av mina irl-problem. Uppskattade att det skulle ta veckor och månader innan det skulle bli avklarat. Men det gick ofanligt mycket snabbare än vad jag först trodde.

Sedan när jag sa till Spook a.k.a Hingen att allt hade fixat allt irl. Så var han inte längre villig att ge tillbaks mitt ledarskap som jag hade varit utan i så kort tid som 2 dar. Och där började majoriteten av alla problem, Spook som är känd enligt min mening att vara grymt aktiv. Tappade mestadelen av sin aktivitet eftersom han började jobba och skaffa sig ett mer och mer acceptabelt socialt liv.

Något som han inte räknade med, när han nu tillsammans med T-man och valfria personer leda XYZ. Beslut efter beslut gick mer och mer fel, stammen rasade mer och mer.

Tillslut så slutade Spook och lämnade stammen (eller vart kickad). Sedan att Erny1 skulle göra något som att göra en merg mellan XYZ och OPTICO kunde inte förvåna mig mer än vad det gör nu.

Men att Spook duckade för all info jag gav han om stammens påbörjade osämja är ju ännu mindre förståeligt då han svikit mig. Och sedan inte litar på mig när jag ger han massvis med användbar info.

Så därefter, långa diskussioner och Spook gång på gång lekte långsint och tjurskallig 4 åring, så lämnade jag XYZ. Då jag aldrig hatat en spelare på tw före jag nu började hata honom.

Att det var ett loftslott(XYZ) trodde jag var rätt tydligt, men tydligen inte. Med den så pass orutinerade och okunnande spelarskaran jag hade i stammen är jag mer än stolt att ha tagit de till topp 1 och 2. Och framför allt överlägsen 1a på kontinenten.

Sedan att stammen rasade ihop under Örjan kriget (Wizard deltog knappast), är inte sant. Stammen var på topp efter Örjan kriget, vi tog de trots allt på mindre än 3 dagar. (Vi var överlägsna i kvantitet, I know)

//Rokstarr

Det är så att du löste IRL på två dagar eller en vecka kanske. Vad vet jag, var inte där o såg inte det hända. Trist såklart, men vet att du rokstarr är en naturbegåvning som det inte finns många utav. Det kan va svårt att hitta kompetent folk, tro mej har varit med om det många gånger. Det finns nästan alltid en eller två somvill riva ner en stam som man byggt o kämpat för under en lång tid.

Du ska veta att jag backar upp dej men gillar inte de som är så fula att göra på det viset är riktigt fult gjort.

mvh Atno
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Tråkigt grabbar, men detta var påväg redan innan jag slutade.
Vidare lycka till er som fortsatt, vi ses <3

// Zenato
 

DeletedUser

Guest
Haha, det är ju lite skrattretande att ni beskriver er själva som ett "grymt tight gäng" som återigen, enligt er själva, säkerligen hade haft chans på världen OM allt hade gått som det skulle. Faktum är att mycket felade och ni har helt enkelt failat. I mina ögon var XYZ en riktig tomtestam, full av vattenskallar och klumpfötter.

Och nej, Rokstarr. Du har inte uppnått ett skit, mer än att folk skrattar åt ditt hybris-snack på allmänna. Du kommer inte lämna som någon form av martyr, glöm det.

Ödet har talat, 'nuf said.
 

DeletedUser

Guest
Haha, det är ju lite skrattretande att ni beskriver er själva som ett "grymt tight gäng" som återigen, enligt er själva, säkerligen hade haft chans på världen OM allt hade gått som det skulle. Faktum är att mycket felade och ni har helt enkelt failat. I mina ögon var XYZ en riktig tomtestam, full av vattenskallar och klumpfötter.

Och nej, Rokstarr. Du har inte uppnått ett skit, mer än att folk skrattar åt ditt hybris-snack på allmänna. Du kommer inte lämna som någon form av martyr, glöm det.

Ödet har talat, 'nuf said.

Du har delvis rätt, jag var med första tre veckorna (?) i XYZ. Vi var ganska tighta och hjälptes åt väldigt bra, men saker och ting gick fel lite här och där. Ingen "fail" dock.

Angående att Zen inte har uppnåt ett skit, där har du fel. Han har skola och allt och gjorde det riktigt bra, en riktigt bra ledare framöver när han har fått lite mer erfarenheter om det.

Vänliga hälsningar,
Sofiaälskling
 

BARONFTW

Member
Reaktionspoäng
0
Haha, det är ju lite skrattretande att ni beskriver er själva som ett "grymt tight gäng" som återigen, enligt er själva, säkerligen hade haft chans på världen OM allt hade gått som det skulle. Faktum är att mycket felade och ni har helt enkelt failat. I mina ögon var XYZ en riktig tomtestam, full av vattenskallar och klumpfötter.

Och nej, Rokstarr. Du har inte uppnått ett skit, mer än att folk skrattar åt ditt hybris-snack på allmänna. Du kommer inte lämna som någon form av martyr, glöm det.

Ödet har talat, 'nuf said.

Din mupp, vad vet du om saken, rok är sjukt bra både som spelare och som ledare och det tror jag nog de flesta kan hålla med om, och att du säger att han inte har uppnått ett skit är ju bara skämmigt sagt av dig eftersom att han har startat en framgångrik stam som låg rank 2 hela tiden så fattar inte hur man kan vara kass om man har lyckats med det??

//Baron
 

DeletedUser

Guest
Tycker att nån admin tar och låser tråden innan den spårar ut totalt, jag har sagt mitt. Ramayne har varit emot mig och XYZ sen dag 1, kunde faktiskt inte bry mig mindre än vad jag gör idag. Jag vet vad jag har gjort rätt och fel, jag vet vad jag gör. Och nej jag hade inte avsikten att leka martyr, inte min stil att lägga över skit på andra (eller ja förutom en viss spelare).

XYZ var en toppstam, vad Ramayne eller nån annan än säger. Idag så blev den fail, nuff said!

//Rok
 

DeletedUser

Guest
Tycker att nån admin tar och låser tråden innan den spårar ut totalt, jag har sagt mitt. Ramayne har varit emot mig och XYZ sen dag 1, kunde faktiskt inte bry mig mindre än vad jag gör idag. Jag vet vad jag har gjort rätt och fel, jag vet vad jag gör. Och nej jag hade inte avsikten att leka martyr, inte min stil att lägga över skit på andra (eller ja förutom en viss spelare).

XYZ var en toppstam, vad Ramayne eller nån annan än säger. Idag så blev den fail, nuff said!

//Rok

Även SPQR, 1337 och Defi har varit toppstammar.

Simularities.
 
Topp