WCW vs Tjekan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Så trött på gnällandet om attd et är fegt att vara fler än andra. Va fan det är ett krigsspel och alla krigar väl efter sina förutsättningar?

Dessutom haltar familjestamms hatarnas logik då de i ena stunden säger att det är så jävla uselt att vara flera och i nästa stund så är det orättvist:confused:

Folk spelar efter sina förmågor och förutsättningar, vissa i tajta småstammar och vissa i megastammar. Fattar inte vad gnällandet består av, ifrån båda sidor. Kan hålla med om att det blir konstigt då man hävdar att en fight mellan en "småstam" och en familjestam är en "en fair fight" (finns inga fairfights i tw).


håller helt med dig, rätt tjatigt att läsa samma tugg varje gång någon från en såkallad familjestam skriver nått. Jag tror inte på familjestammar själv men egentligen är det väl som att ha en nära allierad och ska man ta över världen så blir det en hel del byar att dela upp på 80st som är max antal medlemmar på v3
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Angående hela tanken kring familjestammar grundas på feghet redan från start.
Antalet tillåtna medlemmar per stam finns där av en orsak. Annars hade det ju inte funnits någon gräns för det, eller hur ???

Att sitta och sen gnälla över att man får stryk utifall villkoren skulle vara desamma. Dvs, lika många medlemmar och en likvärdigt antal byar är bara tecken på dåliga förlorare.

MotoX, du nämner nåt om att erfarenheten skulle väga upp mot poäng övertag osv, osv. Om jag nu förstod dig rätt.

Den logiken innebär att Danmarks hockeylag borde få ha 30 spelare i hockeyrinken när de spelar mot Canadas eftersom Canadas hockey lag är så pass mycket bättre.

Nä, hur ni än försöker vrida och vända på detta i den infallsvinkeln kommer ni aldrig kunna rättfärdiga er ståndpunkt.
Nä, spela på lika villkor och mäta sina krafter på lika villkor är det enda rätta egentligen. Det ger segersötman en mer sötare och behagligare smak. Och även förlustens bittra smak blir inte så bitter då man med rent samvete kan säga att motståndarna helt enkelt var bättre.

Tyvärr kommer familjestammar aldrig få uppleva den typen av seger eller gagna respekt från sin omgivning. Sad, but true.

Jag fastna på ditt inlägg.

Så det är att jämföra 2 hockeylag? Är det inte mer att jämföra t.ex. att Ryssland skulle ge sig på lilla Sverige och Sverige då skulle allierat sig med norden för att slå tebax med mer kraft?

Bara som ett exempel. Är det då fel att Norden, som familj slåss mot ensamma Ryssland?
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Så trött på gnällandet om attd et är fegt att vara fler än andra. Va fan det är ett krigsspel och alla krigar väl efter sina förutsättningar?

Dessutom haltar familjestamms hatarnas logik då de i ena stunden säger att det är så jävla uselt att vara flera och i nästa stund så är det orättvist:confused:

Folk spelar efter sina förmågor och förutsättningar, vissa i tajta småstammar och vissa i megastammar. Fattar inte vad gnällandet består av, ifrån båda sidor. Kan hålla med om att det blir konstigt då man hävdar att en fight mellan en "småstam" och en familjestam är en "en fair fight" (finns inga fairfights i tw).

Helt rätt rovet, äntligen en som tänker rätt. Man får väl ha hur många allierade och systerstammar som helst om man vill det. Om man inte vill det så får man acceptera att man blir mindre till antalet men väga upp det med skicklighet. Så snälla sluta detta gnäll om orättvisor, just play the game.
 

DeletedUser

Guest
Så trött på gnällandet om attd et är fegt att vara fler än andra. Va fan det är ett krigsspel och alla krigar väl efter sina förutsättningar?

Dessutom haltar familjestamms hatarnas logik då de i ena stunden säger att det är så jävla uselt att vara flera och i nästa stund så är det orättvist:confused:

Folk spelar efter sina förmågor och förutsättningar, vissa i tajta småstammar och vissa i megastammar. Fattar inte vad gnällandet består av, ifrån båda sidor. Kan hålla med om att det blir konstigt då man hävdar att en fight mellan en "småstam" och en familjestam är en "en fair fight" (finns inga fairfights i tw).


Familjestammar eller ej, det är inget jag kommer diskutera om, då det säkert finns både för och nackdelar med "båda" alternativen.

Men det jag tror (observera att det är endast vad JAG tror). Så det folk har hakat upp sig på, varesig det är spelare från enskilda stammar, spelare i familjestammar eller dom som inte ens spelar på v3. Är det första inlägget i tråden "Utmaning på en ärlig fight WCW-familjen mot FRED "
I det inlägget står det endel saker som kan verka underliga och motsägelsefulla.
 

DeletedUser

Guest

Utmaning på en ärlig fight WCW mot FRED


Bakgrund:
FRED har haft en allians med WCW-familjen, men inte respekterat denna allians. Sen så ber de oss att respektera alliansen med dem när de tar in vissa spelare för att de ska internadla dem. Detta då de är fullt medvetna om att vi anfaller dem.
Sen har det skrivits en hel del om WCW-familjen i det externa, så vilka stammar som ingår i den har inte undgått Xrays medvetenhet, och han borde inse att om de anfaller en stam i familjen så anfaller de hela familjen.

Nutid:
Då det har tjafsats och konspirerats nu en längre tid i det externa forumet och bland annat FRED har suttit och varit så så stora på sig själva så ger vi dem nu en chans till en ärlig fight.

Xray har skrivit att vi har hotat dem, vilket är osanning, och nu är det dags att han visar att han står för det han säger.

Utmaningen gäller enbart WCW-familjen mot FRED. Inga allierade stammar får tas in och inga mergningar med andra stammar får heller ske. Det är dags att FRED visar att de är en stam som står för sina ord.

Vi ber nu alla andra stammar att inte lägga sig i den här konflikten, då vi inte vill att detta konspirerande ska fortsätta.

WCW kommer direkt vid ett eventuellt accepterande av den här utmaningen att avsluta alla andra krig.

Så stora frågan är nu om Xray och hans stam kan acceptera en ärlig utmaning från WCW-familjen. Kan FRED kriga utan att de får hjälp från NoD eller VVV?

WCW-familjen är redo för att visa världen vad en ärlig fight är, utan att kalla in våra allierade. Är FRED?

Då det inte går att kontrollera om deff skickas från allierade så gäller detta enbart attacker från andra stammar.

Här har du det, ärlig fight eller inte diskuterar jag inte men dom ärliga wcw fightarna är 5-6 stammar.
 
Senast redigerad av en moderator:

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
Så trött på gnällandet om attd et är fegt att vara fler än andra. Va fan det är ett krigsspel och alla krigar väl efter sina förutsättningar?

Dessutom haltar familjestamms hatarnas logik då de i ena stunden säger att det är så jävla uselt att vara flera och i nästa stund så är det orättvist:confused:

Folk spelar efter sina förmågor och förutsättningar, vissa i tajta småstammar och vissa i megastammar. Fattar inte vad gnällandet består av, ifrån båda sidor. Kan hålla med om att det blir konstigt då man hävdar att en fight mellan en "småstam" och en familjestam är en "en fair fight" (finns inga fairfights i tw).

faktum är att jag håller med dig med ett visst sätt, är också trött på gnällande, detta är ett spel, ingen demokrati eller sådant, om ni vill bråka gå hem till varandra och gör det, jag gillar bara inte hur ni orkar hålla på säga vem som är bäst eller inte, det är strategin som gäller och hur stammen är bara, inget mer med det. Trodde vi var människot inte huliganer, och jag är helt mot deus jag också, men vad ska jag göra, Dues är en skit stövel och det är jag med, men jag klagar inte för det ;)
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1: Fred

Side 2: STsWCW nWCW-B nWCW-K nWCWKa NwcwMA

Timeframe: 11/10/2008 00:00:00till18/10/2008 21:18:04

Totala erövringar:

Sida 1: 732
Sida 2: 1,140
Skillnad: 408

image.php


Totala Erövringar mot den motsatta sidan:

Sida 1: 408
Sida 2: 303
Skillnad: 105

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar:

Sida 1: 6,795,806
Sida 2: 9,127,608
Skillnad: 2,331,802

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar mot fiendesidan:

Sida 1: 3,790,763
Sida 2: 2,935,917
Skillnad: 854,846

image.php
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1: Fred

Side 2: STsWCW nWCW-B nWCW-K nWCWKa NwcwMA

Timeframe: Sista 24 timmarna

Totala erövringar:

Sida 1: 76
Sida 2: 90
Skillnad: 14

image.php


Totala Erövringar mot den motsatta sidan:

Sida 1: 47
Sida 2: 22
Skillnad: 25

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar:

Sida 1: 682,068
Sida 2: 691,018
Skillnad: 8,950

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar mot fiendesidan:

Sida 1: 429,193
Sida 2: 208,419
Skillnad: 220,774

image.php
 

DeletedUser

Guest
Vad skulle vara annars där? Alla WCW stammar är ju med i dessa statestiker som är inlaggda nyss...
 

lejjvi

Member
Reaktionspoäng
0
Jag fastna på ditt inlägg.

Så det är att jämföra 2 hockeylag? Är det inte mer att jämföra t.ex. att Ryssland skulle ge sig på lilla Sverige och Sverige då skulle allierat sig med norden för att slå tebax med mer kraft?

Bara som ett exempel. Är det då fel att Norden, som familj slåss mot ensamma Ryssland?

Du har nog inte förstått dig på skillnaden mellan att vara en familjestam eller att ha en allierad.

Aja, tänker inte stå här och gnälla om att det är "fegt" att ha familjestammar eller inte; däremot så tycker jag att det är värdelöst.

Kvalitén går alltid före!
 

DeletedUser

Guest
Du har nog inte förstått dig på skillnaden mellan att vara en familjestam eller att ha en allierad.

Aja, tänker inte stå här och gnälla om att det är "fegt" att ha familjestammar eller inte; däremot så tycker jag att det är värdelöst.

Kvalitén går alltid före!

Då har du inte spelat i fungerande familjestammar - likaledes i en stam med fungerande diplomati.

Men från en spelare som spenderar ca en månads tid i varje stam han ingår i förstår jag hans tankesätt vad det gäller familjestam vs en stam.

Bättre fly än illa fäkta?
 

DeletedUser

Guest
En post som är sjukt jävla OT (och kanske skulle behövas ha sin egna post i generella delen av TW.se) men kanske redogör på ett ontopic sätt vad jag (och många mer) stör mig med familjestammar respektive massinvitestammar.
Och jag ber om ursäkt henrik, är ju fylla och ledig som gör att jag ka komma och förpesta din tid på forumet fast jag skrev att jag skulle sluta :)

För er som inte orkar läsa det som är OT i min post, sluta läsa och låt bli att kommentera. För er som bryr er, läs på och döm mig efter behag. Men gör det med rätt anledningar.

Familjestam (enligt mig) är en stam som vill ha så mycket medlemmar som möjligt för att dom inte får plats i en och samma stam och måste skapa olika brancher av alla okända spelare dom invitar.

Men som jag och noodle pratade om, det finns skillnader på familjestam och familjestam. Samt massinvite och massinvite.

Har jag en 2-100 stammar som alla känner varandra och vet vad dom går för är det fortfarande en familjestam, men för mig en respekterad familjestam (gnäll fan inte på mitt exempel med 2-100 stammar)

Samma sak med vad vissa klassar en masinvite. Har jag 80 lirare som jag vet kan lira TW och vet vad som gäller så är det enligt mig inte en massinvite. Men har jag däremot 50 lirare som jag och alla andra inte har koll på så är det en massinvite.

Tyvärr är det många som klassar en stam där kanske inte alla känner varandra men alla är rekommenderar varandra och går i god för varandra för massinvite och ser inge bra i den fast den kanske enbart innehåller Nod och andra respekterade stammedlemmar (nackdelen med tw.se)

Har sett många bra spealre i massinvite stammar/familjestammar som skulle platsa i "vanliga" stammar men som inte riktigt ser sin egna potential som man skulle kunna tänka sig i sin stam.

Ta bara -ST- i v5, man trodde det skulle bli en grym stam som skulle skrika efter respekt och verkligen visa vad dom gick för. Men förstörde genom "The brotherhood" (eller vad dom kallade sig för). Har all respekt för dom lirarna.
 

lejjvi

Member
Reaktionspoäng
0
Då har du inte spelat i fungerande familjestammar - likaledes i en stam med fungerande diplomati.

Men från en spelare som spenderar ca en månads tid i varje stam han ingår i förstår jag hans tankesätt vad det gäller familjestam vs en stam.

Bättre fly än illa fäkta?

Jaha. Så du menar att WCW är en fungerande familjestam? Fick ett meddelande häromdagen där en spelare från Nwcw-K(tror jag) grät över att han blev anfallen hela tiden. Han bad och sa att han inte hade gjort något mot oss. Han hade absolut ingen aning om kriget. Då börjar man undra var kvalitén i den stammen ligger; eller kommunikationen för den delen.

Sen så har vi en utmärkt statistik här ovan. Det är beviset över att familjestammar inte håller i längden. Det är till för fredliga sim-city spelare.

Och vad menar du med "bättre fly än illa fäkta"?

Jag är med i GOTH och vi är med i ett krig mot flera stammar som är flera gånger större än oss. Vi är omringade, underlägsna i antal och omringade; men jag flyr inte? Jag står fortfarande upp och krigar. Så håll dina talesätt för dig själv, eller använd de på rätt sätt.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jaha. Så du menar att WCW är en fungerande familjestam? Fick ett meddelande häromdagen där en spelare från Nwcw-K(tror jag) grät över att han blev anfallen hela tiden. Han bad och sa att han inte hade gjort något mot oss. Han hade absolut ingen aning om kriget. Då börjar man undra var kvalitén i den stammen ligger; eller kommunikationen för den delen.

Sen så har vi en utmärkt statistik här ovan. Det är beviset över att familjestammar inte håller i längden. Det är till för fredliga sim-city spelare.

Och vad menar du med "bättre fly än illa fäkta"?

Jag är med i GOTH och vi är med i ett krig mot flera stammar som är flera gånger större än oss. Vi är omringade, underlägsna i antal och omringade; men jag flyr inte? Jag står fortfarande upp och krigar. Så håll dina talesätt för dig själv, eller använd de på rätt sätt.

De passar in i diskussionen då det är om dom vi diskuterar, jag skrev aldrig att de var en fungerande systerstam, menade det troligen inte heller eftersom jag inte ens nämnde dom som stam i relation till din stam-historik.

Vad det avser "bättre fly än illa fäkta" - det har inte gått en månad av ditt medlemskap i GOTH än.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp