WCW-tråds fråga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
skulle vara roligt om nån i TW teamet kunde uttala sig om att man blir bannad under en utredning som vissa här säger att man blir

Du blir automatbannad om de hittar något misstänkt.

Sedan får du själv höra av dig till dem och fråga vad som händer.

Då får du veta vilken överträdelse och sammanhang du misstänks för ofint spel.

Om du sedan kan förklara eller argumentera för din sak kan bannet släppas direkt.

Visar det sig att förseelsen är av "ringa" art får du ett förslag på bestraffning. (Oftast är det resurspaket och byar som ryker i en relaterad nivå)

Godkänner du, fixar de straffet och ditt konto blir obannat.

Vägrar du kan du argumentera under en längre period, (en i V2 var bannad i nära två månader innan han accepterade) problemet är att när förråden fyllts tappar du resurser för varje minut du fortsätter och admin blir mindre och mindre positivt inställda.

Inget konto permanent bannas ifrån början, även om vissa fall är solklara har spelaren rätt till att veta varför innan det blir definitivt.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Hoaa har rätt.

Vi bannar medan en utredning pågår/startar. Vi låter inte kontot vara obannat eftersom att det på så viss kan försvinna bevismaterial och liknande.

Vissa avstägningar är automatiska, vissa inte.
 

DeletedUser

Guest
Hoaa har rätt.

Vi bannar medan en utredning pågår/startar. Vi låter inte kontot vara obannat eftersom att det på så viss kan försvinna bevismaterial och liknande.

Vissa avstägningar är automatiska, vissa inte.

Hej Nino,

Då vill jag även passa på o ställa en fråga.
Är det tillåtet att attackera och adla fienden medans samma konto som anfaller internadlas av stammen?

Tack på förhand! :)
 

DeletedUser

Guest
Hej Nino,

Då vill jag även passa på o ställa en fråga.
Är det tillåtet att attackera och adla fienden medans samma konto som anfaller internadlas av stammen?

Tack på förhand! :)

kontot får inte växa om det internadlas , om ja inte minns fel MEN man får skicka adlar men inte i avsikt att adla

rätta mig om ja har fel , men haft det på tapeten flera gånger , tror nino minns det med =)
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Varför skulle det vara olagligt att ge bort byar samtidigt som man adlar? Bara man inte ger bort mer än 60% är det väl? :confused:
 
Reaktionspoäng
0
Varför skulle det vara olagligt att ge bort byar samtidigt som man adlar? Bara man inte ger bort mer än 60% är det väl? :confused:

kanske för att det är überpushing? :rolleyes: Då skulle en stam kunna ha konton som bara är till för att förse andra medlemmar med gratisbyar och som kan fortsätta göra så, så länge de inte tar 60% av byarna
 

DeletedUser

Guest
kan man alltså inte använda sig av strategin i krig att de som är nära fronten adlar fiendebyar och de precis bakom förser dem med resurser och adlar de nya byarna?
 
Reaktionspoäng
0
kan man alltså inte använda sig av strategin i krig att de som är nära fronten adlar fiendebyar och de precis bakom förser dem med resurser och adlar de nya byarna?

Kanske om de i fronten stackar byarna och försvarar dem så gott de kan innan de andra i stammen adlar byarna :D

Du får bara ge bort byar om du slutar spela, antar att det är okej vid adelkrockar också.
 
Reaktionspoäng
0
Så... så kallade svärd är emot reglerna? :p

Jag har bara spelat på .se knappt en månad men jag antar att det är en "morale basher" du syftar på. Ett debatterat ämne, men på .net är det ialla fall så att om du kan bevisa att "svärdet" tjänar på processen så är det okej, kan du inte det så är det ett pushaccount.
 

DeletedUser

Guest
Läs reglerna så blir allt bra, det mesta står där, resten av brotten är svåra att utföra, då blir det stora röda texter :p

Regler
 

gdamian

Medlem
Reaktionspoäng
0
får man byta byar med varandra? t.ex. om jag har en by som ligger en kontinent bort från resten kan man då byta den mot en annan?
 

DeletedUser

Guest
får man byta byar med varandra? t.ex. om jag har en by som ligger en kontinent bort från resten kan man då byta den mot en annan?

Jag skickade in en ticket och frågade just detta för några dagar sen, men fick svaret att det skulle ses som pushing.
 

DeletedUser

Guest
Så kallade svärd måste vara pushing, men jag vet inte om det finns någon regel som säger att man inte får ta byar av en spelare i en annan stam samtidigt som den spelaren adlar fiendebyar.
 

DeletedUser

Guest
Jag skickade in en ticket och frågade just detta för några dagar sen, men fick svaret att det skulle ses som pushing.

Hur fan kan det vara pushing när båda kontona tjänar på det genom att få en by som ligger närmare klustret? Det är väl bara samarbete? Pushing måste väl vara om bara ena kontot tjänar på det? Annars måste väl all form av samarbete i princip vara pushing. Som till exempel att vara medlem i en stam och få assistans av sina stammedlemmar.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Hur fan kan det vara pushing när båda kontona tjänar på det genom att få en by som ligger närmare klustret? Det är väl bara samarbete? Pushing måste väl vara om bara ena kontot tjänar på det? Annars måste väl all form av samarbete i princip vara pushing. Som till exempel att vara medlem i en stam och få assistans av sina stammedlemmar.

Point!

(10)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Det kan finnas oändligt med anledningar till att en spelare ger bort sina byar inom stammen.
Man känner att man kommer bli inaktiv ett tag och väljer att ge bort alla sina hotade byar för att kunna vara färre timmar online. Då kan det se ut som att inte det kontot tjänar på det men skenet bedrar;)
Vissa spelare gillar att ha låg moral och rensa åt andra som adlar, det kan nog ses som att dom inte tjänar på dealen.

v3 är perfekt för den som vill ta "semester ett tag och dra ner på byarna till ett minimum då alla mynt är kvar tills man är tillbaka. Då kan ju övriga stammen hjälpa till och rensa åt det kontot som kan börja tokadla:)

+100 andra anledningar till att "ge" bort byar.
Ska man inte kunna dela ut byar inom en stam, då ändå alla byar är stammens och inte spelarens, så behövs ju inte stamfunktionen i spelet alls.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: MASH
Players:

Side 2:
Tribes: nWCW-K
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 219
Sida 2: 141
Skillnad: 78

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 102
Sida 2: 27
Skillnad: 75

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,105,000
Sida 2: 1,161,638
Skillnad: 943,362

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,012,524
Sida 2: 265,882
Skillnad: 746,642

image.php
 

DeletedUser

Guest
ytterligare en wcw stam nu , dom ploppar upp som svampar ur backen =)

Nwcw
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp