WcW = DVH?

DeletedUser

Guest
Finns alltid två mynt av samma historia. Men vad jag hört och sett så är det egentligen ett under att WCW klarat sig undan ett krig med DVH så länge som de ändå gjort.

Detta kan inte varit en stor överraskning. Kanske en stor besvikelse, men inte en överraskning

För mej har det varit en överraskning,men jag kanske är lite godtrogen också,vad vet jag.Men att svika allierade så är ju väldigt trist,det hade ju varit lika kul för er om stribe helt plötslig anfallit er istället,eller hur.Så visst e jag besviken och funderar på att packa ihop.men men,vi får väl se om ett par dar hur det ser ut.Jag hör också hela tiden att vi är sådana svin också och det känns ju heller inte kul.jag tycker inte att jag gjort något som inte har varit berättigat.All heder åt er i mash.Det är riktigt kul att kämpa mot er.det jag har varit mest nöjd med är att jag gick om dej i byantal i k55=)
men som sagt,vi får se om jag orkar vara kvar.Det kommer väl gå utför rätt fort nu misstänker jag,vi får se..
 

DeletedUser

Guest
För mej har det varit en överraskning,men jag kanske är lite godtrogen också,vad vet jag.Men att svika allierade så är ju väldigt trist,det hade ju varit lika kul för er om stribe helt plötslig anfallit er istället,eller hur.Så visst e jag besviken och funderar på att packa ihop.men men,vi får väl se om ett par dar hur det ser ut. Jag hör också hela tiden att vi är sådana svin också och det känns ju heller inte kul.jag tycker inte att jag gjort något som inte har varit berättigat.All heder åt er i mash.Det är riktigt kul att kämpa mot er.det jag har varit mest nöjd med är att jag gick om dej i byantal i k55=)
men som sagt,vi får se om jag orkar vara kvar.Det kommer väl gå utför rätt fort nu misstänker jag,vi får se..

Tråkigt att du ska känna så (fetmarkerat). Jag spelar med en del folk från WCW på V5 och de flesta är trevligt folk. Jag tycker alltid att det är tråkigt när folk ska kasta skit på varandra och hata. Vad fan, det är bara ett spel och vi spelar tillsammans! Det gäller fienden också! Inte hatar jag mina motspelare när jag spelar Monopol!?

Sedan finns det ledare som jag inte ger mycket för (nej, jag syftar inte på Myrakatten och Boman79) men det ska inte spelarna ha skit för.
 

DeletedUser

Guest
man kommer alltid ha en odeffad front vare sig man vill elelr inte , beror på var krigen kommer
men att ge upp för att det blir lite motstånd mot V3s största köttarstam som ni själva utnämde er till

som man bäddar får man ligga heter det , DVH har bara rimmen att expandera på och då läre man tänka och expandera , samma sak händer i V2 just i detta ögonblick faktiskt

sen har det stundvis alltid varit lite spänt mellan stammarna där corian var sur på wcw för att dom värva stammar och inte spelare , det är stor skillnad faktiskt . frågan är då hur man tänker på sina allierade och vårad alliansen om man värvar stammarna runt sina allierade och skiter i dom och deras allierade blir förpassad till rimmen och små byar som kostar skjortan i adels och resurser och tungrott

men förstår inte boman vad DVH förlorar på detta ? du får gärna förklara dig
 

DeletedUser

Guest
Rätt gjort DVH! Bästa ni kunde göra i läget och bra går det också! Fortsätt så!


Jag håller helt med dig, klarar man inte lcn så kryper man lite i stoftet för dom och ber om nåd, sen så hoppar man på en gammal allierad och hoppas på att man slipper krypa den här gången :p
 

DeletedUser

Guest
För mej har det varit en överraskning,men jag kanske är lite godtrogen också,vad vet jag.Men att svika allierade så är ju väldigt trist,det hade ju varit lika kul för er om stribe helt plötslig anfallit er istället,eller hur.Så visst e jag besviken och funderar på att packa ihop.men men,vi får väl se om ett par dar hur det ser ut.Jag hör också hela tiden att vi är sådana svin också och det känns ju heller inte kul.jag tycker inte att jag gjort något som inte har varit berättigat.All heder åt er i mash.Det är riktigt kul att kämpa mot er.det jag har varit mest nöjd med är att jag gick om dej i byantal i k55=)
men som sagt,vi får se om jag orkar vara kvar.Det kommer väl gå utför rätt fort nu misstänker jag,vi får se..

Besviken är någon du inte är ensam om att vara, jag har blivit det ett antal gånger och man överlever det jag lovar ;)

Även det om att skitsnack sprids om en som person/stam tog jag väldigt illa upp men man lär sig även där. Man blir mer hårdhudad och försöker njuta av spelet och bortse från händelser/spelare som gör det mindre kul!

O visst har du varit duktig, du är en aktiv spelare och ger dig inte lätt! Har mött dig på fler Kö konton jag suttit på ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Backstabber? Förra gången var det väl ni som anföll DVH om jag inte minns fel :)

stämmer bra det , men bara ett fåtal slog tillbaka innan order om att inget fick skickas mot wcw , sen vart det förhandlingar och fred

DVH tappa även byar då till wcw , vet ej om dom fick tillbaka byarna wcw tog
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NwcwMA nWCWKa nWCW-K nWCW-B
Players:

Side 2:
Tribes: Zaxa Corian
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 53
Sida 2: 246
Skillnad: 193

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 520,089
Sida 2: 2,389,923
Skillnad: 1,869,834

image.php
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
I krig och kärlek är allt..............................

Så är det nog i dessa typer av spel, men den sociala och mänskliga biten är så oerhört viktig. Till och med viktigare än spelets grund idé , med anfall/försvar och adlingar. De sistnämnda är ju bara "verktyg" för att utföra det som vi människor vill åstadkomma.

Jag tycker fortfarande att Diplomatin är starkare än kriget, och det bevisar väl det som händer just nu?

Sen har vi känslorna, som ibland får sig en positiv kick eller negativ törn.

Tråkigt när det går ut över enskilda spelare i forum eller ING, eller när stammar smutskastas för deras ledningars beslut eller icke beslut, eller misstag av enskilda spelare i stammarna.

Så borde det inte vara och jag håller med Bensinkaninen om att detta bör vara en låtsasvärld där vi spelar för att ha kul. Var vänliga och håll nivån där den borde vara, ha roligt och såra inte medspelare i onödan.

Ni är väl inte ovänner IRL, eller avskyr varandra på riktigt?

Ibland tillhör man den starka sidan och ibland den svagare sidan, men man har alltid vännerna eller stammen att kämpa med. Det är behållningen för mig i alla fall. I både glädje och motgång. Det värsta som kan hända är ju att jag blir utadlad, och då börjar jag om i en annan värld, och försöker klara mig bättre nästa gång.

Bra kämpat WCW, ni är ärliga och en riktig utmaning att slåss emot. Ni är trevliga att snacka med och håller en bra profil och distans till spelandet. Ni har bra ledning och spelare, så detta kommer inte att bli någon enkel affär för oss andra.

Detta är väl faran med att ligga i toppen på rankingen, det har ju alla andra stammmar i samma sits drabbats av tidigare.

I detta spel kan allt hända, så ge inte upp utan ge oss en hård fajt nu, för det är ju därför vi alla spelar tillsammans i denna världen. // Cribba
 
Senast ändrad:

RickardBlom

New Member
Reaktionspoäng
0
Kommer bli trevligt då jag nyligen har lärt mina yxmänn att ge riktiga trynstötar med!

Mvh DVH spelare!
 

DeletedUser

Guest
I krig och kärlek är allt..............................

Så är det nog i dessa typer av spel, men den sociala och mänskliga biten är så oerhört viktig. Till och med viktigare än spelets grund idé , med anfall/försvar och adlingar. De sistnämnda är ju bara "verktyg" för att utföra det som vi människor vill åstadkomma.

Jag tycker fortfarande att Diplomatin är starkare än kriget, och det bevisar väl det som händer just nu?

Sen har vi känslorna, som ibland får sig en positiv kick eller negativ törn.

Tråkigt när det går ut över enskilda spelare i forum eller ING, eller när stammar smutskastas för deras ledningars beslut eller icke beslut, eller misstag av enskilda spelare i stammarna.


Så borde det inte vara och jag håller med Bensinkaninen om att detta bör vara en låtsasvärld där vi spelar för att ha kul. Var vänliga och håll nivån där den borde vara, ha roligt och såra inte medspelare i onödan.

Ni är väl inte ovänner IRL, eller avskyr varandra på riktigt?

Ibland tillhör man den starka sidan och ibland den svagare sidan, men man har alltid vännerna eller stammen att kämpa med. Det är behållningen för mig i alla fall. I både glädje och motgång. Det värsta som kan hända är ju att jag blir utadlad, och då börjar jag om i en annan värld, och försöker klara mig bättre nästa gång.

Bra kämpat WCW, ni är ärliga och en riktig utmaning att slåss emot. Ni är trevliga att snacka med och håller en bra profil och distans till spelandet. Ni har bra ledning och spelare, så detta kommer inte att bli någon enkel affär för oss andra.

Detta är väl faran med att ligga i toppen på rankingen, det har ju alla andra stammmar i samma sits drabbats av tidigare.

I detta spel kan allt hända, så ge inte upp utan ge oss en hård fajt nu, för det är ju därför vi alla spelar tillsammans i denna världen. // Cribba




Bra talat Cribba:)
 

DeletedUser

Guest
Skön krigsförklaring och Förbannat skönt att se alla stammar som fattat rätt beslut i denna världskonflikt.

Till WcW, Jag skulle kunna fylla denna post med "som man bäddar får man ligga" och olika varianter av det men uppmanar er istället till att kämpa på i motvind som flera stammar(min egen bland annat) har gjort länge nu. Får se hur ni klarar er mot ett massivt poängövertag.

Let there be Kött!!!
 

DeletedUser

Guest
För drygt 6 veckor sedan befann sig Stribe i samma situation. WcW spelade ut oss i fredsförhandlingar för att få oss att bli ensamma så WcW kunde ta oss som ensam stam. Nu lyckades inte detta och räkningen kommer nu.
För 6 veckor sedan var det inte en enda i Stribe som pratade om att lämna och fly utan stå upp till det bittra slutet. Antar att jag inte är ensam att spela detta spel för krigets skull. Så jag har svårt att förstå de som väljer att lämna in så fort det blir lite mothugg. Detta är ett krigsspel och ska så förbli.
Att jobba i en jäkligt tung uppförsbacke vet alla i Stribe hur det är, nu får WcW också känna hur det känns, så det är bara att sätta på sig krigsmunderingen och se glad ut. :D
 

DeletedUser

Guest
väl talat spider , stribe stod på sig och tog motgångarna men samtidigt blev tajtare och starkare än före så det kan stribe tacka wcw för , dom gjorde stribe en tjänst
 

DeletedUser

Guest
I krig och kärlek är allt..............................

Så är det nog i dessa typer av spel, men den sociala och mänskliga biten är så oerhört viktig. Till och med viktigare än spelets grund idé , med anfall/försvar och adlingar. De sistnämnda är ju bara "verktyg" för att utföra det som vi människor vill åstadkomma.

Jag tycker fortfarande att Diplomatin är starkare än kriget, och det bevisar väl det som händer just nu?

Sen har vi känslorna, som ibland får sig en positiv kick eller negativ törn.

Tråkigt när det går ut över enskilda spelare i forum eller ING, eller när stammar smutskastas för deras ledningars beslut eller icke beslut, eller misstag av enskilda spelare i stammarna.

Så borde det inte vara och jag håller med Bensinkaninen om att detta bör vara en låtsasvärld där vi spelar för att ha kul. Var vänliga och håll nivån där den borde vara, ha roligt och såra inte medspelare i onödan.

Ni är väl inte ovänner IRL, eller avskyr varandra på riktigt?

Ibland tillhör man den starka sidan och ibland den svagare sidan, men man har alltid vännerna eller stammen att kämpa med. Det är behållningen för mig i alla fall. I både glädje och motgång. Det värsta som kan hända är ju att jag blir utadlad, och då börjar jag om i en annan värld, och försöker klara mig bättre nästa gång.

Bra kämpat WCW, ni är ärliga och en riktig utmaning att slåss emot. Ni är trevliga att snacka med och håller en bra profil och distans till spelandet. Ni har bra ledning och spelare, så detta kommer inte att bli någon enkel affär för oss andra.

Detta är väl faran med att ligga i toppen på rankingen, det har ju alla andra stammmar i samma sits drabbats av tidigare.

I detta spel kan allt hända, så ge inte upp utan ge oss en hård fajt nu, för det är ju därför vi alla spelar tillsammans i denna världen. // Cribba

Det finns då inga tankar på att ge upp.
Jag slåss om jag så skulle vara sist i det mäktiga WCWs rike.

Jag önskar er alla en trevlig helg.

Let there be KÖTT!
 

DeletedUser

Guest
För drygt 6 veckor sedan befann sig Stribe i samma situation. WcW spelade ut oss i fredsförhandlingar för att få oss att bli ensamma så WcW kunde ta oss som ensam stam. Nu lyckades inte detta och räkningen kommer nu.
För 6 veckor sedan var det inte en enda i Stribe som pratade om att lämna och fly utan stå upp till det bittra slutet. Antar att jag inte är ensam att spela detta spel för krigets skull. Så jag har svårt att förstå de som väljer att lämna in så fort det blir lite mothugg. Detta är ett krigsspel och ska så förbli.
Att jobba i en jäkligt tung uppförsbacke vet alla i Stribe hur det är, nu får WcW också känna hur det känns, så det är bara att sätta på sig krigsmunderingen och se glad ut. :D

ok.för att vara bitter då=)
När vi krigade mot er,hade ni oss på alla håll då?eller var det bara ifrån ett håll,en front?=)
Du snackar om att det är tung uppförsbacke,visst hade det varit det om alla anfallen kom från en front,men du kan ju inte påstå själv att du hade kunnat hålla tillbaka någon som anföll dej från alla håll?jag tycker att ni har gjort ett fint jobb i stribe och vissa av er är mycket duktigare än mej,ingen tvekan där.men jag tror att hade det varit som för oss nu så hade nog till och med ni funderat på att lägga av.
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
ok.för att vara bitter då=)
När vi krigade mot er,hade ni oss på alla håll då?eller var det bara ifrån ett håll,en front?=)
Du snackar om att det är tung uppförsbacke,visst hade det varit det om alla anfallen kom från en front,men du kan ju inte påstå själv att du hade kunnat hålla tillbaka någon som anföll dej från alla håll?jag tycker att ni har gjort ett fint jobb i stribe och vissa av er är mycket duktigare än mej,ingen tvekan där.men jag tror att hade det varit som för oss nu så hade nog till och med ni funderat på att lägga av.

Förstår Kville, men samtidigt så kan mycket ändras på några dagar. Det tog inte många timmar innan de första hörde av sig och ville gå med i MASH från WCW.

Lite synd, man kan ju försöka slåss iaf. Sen var ni ganska många gånger större än Stribe, vilket innebär så in i helsike mycket mer off än de hade. Vilket i sin tur gör att hur liten fronten än är så åker man på pisk...

Än en gång, välkomna in i leken DVH :). Hör att WCW trots allt slår tillbaka en hel del. Starkt jobbat av de som kämpar!!
 
Topp